Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Stiri

Scrie răspuns
Avatar utilizator
Dr2005
Mesaje: 1369
Membru din: Dum Mai 04, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
Contact:

Mesaj de Dr2005 » Lun Aug 31, 2009 11:56 pm

stageexp scrie:Dar mai este o mare problema. Am spus ca am preferat intotdeauna transportul pe calea ferata celui cu microbuze.
Doua lucruri trebuie insa rezolvate: siguranta calatorilor si igiena.
Adica sa nu existe indieni sau nonindieni care fac legea fara a putea fi rezolvati intr-o maniera evident civilizata, iar apoi sa existe toalete in care se poate intra fara masca sau costum de biohazard.
Atata timp cat intr-un tren de nivel acc, trebuie sa urci cu haine mai nasoale pentru a nu da de banuit celor care "patruleaza" pe acolo sau pentru a nu culege toate mizeriile de pe banchete, respectiv trebuie sa te abtii de a consuma cel putin lichide cu 24 h inainte pentru a nu fi obligat sa atingi manerul toaletei,
Siguranta inseamna cum se comporta trenul la accidente si ca nu te curentezi la instalatiile din el. In rest... la buzunare te ,,fac" indienii si in duba (chiar mai usor, ca e inghesuiala), nu trebuie sa fii in tren pentru asta. Igiena e discutabila, dar tot calatorii o provoaca si tot ei se usureaza pe capacul WCului ca sa nu il mai ridice.
victorian scrie:Ma astept ca intr-un viitor mai apropiat sau mai indepartat cineva dintre noi sa devina interesat in a realiza un model al acestui automotor.
Gasesti la Jouef la vreo 250 de euro bucata. Sau pe e-bay la vreo 50-100, dar mai vechiuţ :|
victorian scrie:De ce nu se poate si la CFR sa-ti iei bilet din tren, direct de la nas?
C㒠ai cas㒠de bilete în staţie. Unde n-ai poţi s㒠îţi iei din tren (vezi C-lung Est, unde casa de bilete e deschis㒠doar câteva ore pe zi, de s-a ajuns s㒠iei bilet la Acc pân㒠la Bucureşti sau Timişoara de la naş). C㒠nu ţi-l d㒠naşul, e alt㒠mâncare de peşte.

Regiotransul îns㒠nu se prea complică’, în sesnul c㒠la accelerate îţi iei biletul din tren (adic㒠ţi-l d㒠controlorul, nu trebuie s㒠îl cauţi prin tot trenul şi s㒠te rogi de el s㒠se deranjeze de la ţigar㒠ca s㒠îţi dea bilet). La personale, în schimb, dac㒠urci fă’r㒠bilet din staţia unde e cas㒠de bilete ai pus-o ră’u de tot, te taxeaz㒠la tarif de tren. Deci...management eficient şi suprataxe pe mă’sură’, c㒠românul numai din amenzi învaţă’, nu-l poţi convinge cu vorba bună’.
srazvi scrie:Hai s-o luam auto: e o trecere la nivel cu calea ferata pe un drum european fara bariere, fara nimic. Pana aici totul normal pentru tara asta. Apoi pe vremea CFR pe acolo se mergea cu 30 pe ora. Si asta-i ceva normal Laughing . A venit regiotrans si au facut ceva lucrari la linie si au bagat 60 pe ora. Pai la viteza aia cu cati metrii inainte vezi noaptea un jaf de automotor. Si au mai fost accidente mortale acolo de cand a intrat regio, deci pe undeva e adevarat ca avem ceva cu ei. Pacat ca nu stiu cine face semnalizarea la treceri sa stiu pe cine sa fac criminal
Criminal e ă’la care conducea maşina şi NU a oprit înaintea trecerii la nivel, aşa cum scrie în Codul Rutier.
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1853
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Mar Sep 01, 2009 8:22 am

Bai srazvi esti fenomenal, cum sa nu vezi luminile de la automotor cind se stie ca in intuneric o lumina se vede de la nu stiu ce distanta. Ca vorba aia pe vremuri se dadeau semnale cu focurile sau chiar cu fumul cind navaleau barbarii si tu n-ai vazut luminile de la automotor.

Mi se pare mie sau la trecerile la nivel este un STOP. Asadar trebuie sa-l respecti.Nu te iei dupa ala cu duba care fiind mai inalt a vazut trenul de departe, ca pina ajungi tu la rind sa treci mai ajunge si trenul aproape.
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mar Sep 01, 2009 10:12 am

Salut,

toate discutiile astea sunt inutile, fara suparare,
dar nu exista nimic mai simplu decat:

ai ajuns la trecere la nivel -> te asiguri ca nu vine nici un tren, aici sunt doar 2 variante in caz ca nu vine treci, in caz ca vezi tren stai.

Chestiile astea, ca "nu l-am vazut ca era inorat afara" sau mai stiu eu ce, nu s-au aliniat planetele, etc, sunt niste stupizenii specifice romanilor. Tot timpul gasim scuze penibile sa incalcam reguli cand este atat de simplu sa nu le incalci.
Frate, te asiguri ca nu vine, daca nu vezi, te dai jos din masina si te uiti. Este vorba de minim 120 t fier contra unei conserve de 1 t in care te aflii tu. Indiferent de viteza trenului, in caz de impact, mori. E o problema banala de fizica.

Exact la fel cum vad zi de zi imbecili care nu au rabdare 2 min, trec pe rosu, fac accidente de stai, te uiti si te intrebi "cum dracu a reusit ca eu nu-mi explic?", tot asa trec inconstientii si la trecerile de nivel.
Apropo de astia, azi dimineata am vazut la stiri pe unul care mergea pe contrasens pe autostrada, pe banda 2, si mai spuneau ca, cazurile sunt destul de frecvente... deci, ce spuneati?
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
shoppy
Mesaje: 655
Membru din: Mie Mai 02, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti, s. 1
Contact:

Mesaj de shoppy » Mar Sep 01, 2009 10:40 am

Ca tot e mare nedumerire, denumirea de "delfin" vine de la Malaxele albastre si a fost apoi preluata si pentru locomotive, ca e aceeasi forma.
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1853
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Mar Sep 01, 2009 10:43 am

Cica la radio se anunta ca un nebun merge pe contrasens pe autostrada si el avea radioul deschis si striga, unu!!!! sint cu sutele!!!

--------------------
Unde era discutia aia cu ROLA ca CFR Marfa a probaluit traseul si ca acuma nu il mai face ca se dau oamenii afara?

Nu stiu altii cum sint dar la noi nimic nu merge...ca la altii.
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
delly
Mesaje: 54
Membru din: Vin Ian 16, 2009 12:00 am
Localitate: Aiud
Contact:

Mesaj de delly » Mar Sep 01, 2009 10:51 am

In Codul Rutier parca se spune ca, daca nu exista vizibilitate, trebuie sa cobori si sa te asiguri ca nu vine nici un tren. Ginditi-va la un Drum European ce coada s-ar forma daca toti ar respecta legea. Eu stiu o trecere aflata linga Mures, unde din octombrie pina in martie e o ceata de nu te vezi om cu persoana. Acolo sunt necesare clar bariere, acestea fiind pina la urma instalate pentru cei neatenti, nu pentru cei care respecta legea cuvint cu cuvint. Nu suntem roboti, oricine poate avea un moment de orbire la volan. Asta o spune cineva care si-a pierdut 2 prieteni in 2 accidente la trecerile de nivel fara bariere.
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mar Sep 01, 2009 10:54 am

Ok, adica ca sa nu faci coada la trecere, nu te mai asiguri, treci ca nebunu?
Ma indoiesc ca drumurile europene nu au treceri la nivel semnalizate (ma refer la instalatie cu avertizare fonica si luminoasa), chiar ma indoiesc.

hai sa nu mai batem campii despre codul rutier, reveniti la trenuri!
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
delly
Mesaje: 54
Membru din: Vin Ian 16, 2009 12:00 am
Localitate: Aiud
Contact:

Mesaj de delly » Mar Sep 01, 2009 11:21 am

Hai atunci cu o veste buna. In curind vecinii bulgari vor ajunge cu podul pe pamintul sfint al Daciei strabune, la Calafat. Macar din bun simt, romanii se vor simti obligati sa electrifice calea ferata Craiova - Calafat.
Sulzer1150
Mesaje: 437
Membru din: Dum Iul 12, 2009 12:00 am
Contact:

Mesaj de Sulzer1150 » Mar Sep 01, 2009 11:58 am

Frumoasa veste, delly, insa de electrificare ma indoiesc. Nu s-a electrificat in 20 de ani Cluj-Oradea , Brasov-Sibiu sau Mangalia-Constanta...nu s-a reparat nici macar UN kilometru de linie CF, in care executia sa corespunda parametrilor de proiectare...multe nu s-au facut. Ar fi chiar o minune sa se faca asa ceva, insa nu prea imi vine sa cred.

In plus, ca exista multe circumstante care vor face ca linia sa nu se electrifice.Spre exemplu, se va tine cont de prestatia scazuta a depoului Piatra Olt.Aceasta linie, care va prelua o parte considerabila din trafic, va fi un bun prilej de relansare economica a acestui depou.
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1853
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Mar Sep 01, 2009 12:46 pm

Totusi pe ce te bazezi cind spui ca in curind vor ajunge pe pamintul daciei asemeni romanilor cu podul lui Apolodor?

Ministerul Transporturilor din Bulgaria discuta cu Comisia Europeana (CE) extinderea termenului-limita prevazut in memorandumul de finantare, care va expira in 2010, pentru construirea celui de-al doilea pod romano-bulgar peste Dunare, intre orasele Calafat si Vidin, potrivit Novinite. „Construirea podului a ramas in urma programului cu 12-14 luni”, a declarat ministrul bulgar adjunct al Transporturilor, Ivaylo Moskovski. Memorandumul semnat de Bulgaria si CE asigura pentru construirea podului fonduri gratuite de 70 de milioane de euro, accesate prin programul european ISPA, si garantarea totala a finantarii proiectului. Romania si Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului in martie 2000, insa initierea proiectului a intarziat din cauza fondurilor insuficiente. Constructia urmeaza a fi receptionata in mai 2010.

Podul dintre Calafat si Vidin va avea o lungime de doi kilometri si este un element important pentru coridorul european de transport care va lega orasul german Dresda de Istanbul, Turcia. Dezvoltarea proiectului va costa in total 226 de milioane de euro, din care 60,7 milioane de euro vor proveni de la partea bulgara. Alte finantari sunt asigurate prin imprumuturi si garantii de la Banca Europeana pentru Investitii, Agentia Franceza pentru Dezvoltare si Institutia Germana de Credit pentru Reconstructie si Dezvoltare. Consortiul spaniol AZVI-VIMAC a castigat licitatia organizata de Ministerul roman al Transporturilor si Infrastructurii pentru constructia podului pe partea romaneasca, iar compania spaniola Fomento de Construcciones y Contratas (FCC) va construi podul si infrastructura pe teritorul bulgaresc. In prezent, singurul pod intre Romania si Bulgaria peste Dunare leaga orasele Giurgiu si Ruse.

[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
delly
Mesaje: 54
Membru din: Vin Ian 16, 2009 12:00 am
Localitate: Aiud
Contact:

Mesaj de delly » Mar Sep 01, 2009 1:20 pm

Ma bazez pe faptul ca partea bulgara a cistigat ,,litigiul'' privind amplasamentul podului intre Calafat si Vidin, in timp ce parte romana il dorea intre Turnu Magurele si Nicopole. In timp ce pe partea bulgareasca lucrarile sunt avansate, pe partea romaneasca sunt sublime...Trebuie sa recunoastem ca acest pod sunteaza sute de km din teritoriul romanesc, deci teoretic nu prea ne avantajeaza dpdv economic. Insa va fi o mana cereasca pt. mii si mii de soferi care astfel vor parcurge mai putini km pe minunatele noastrea drumuri
Avatar utilizator
Dr2005
Mesaje: 1369
Membru din: Dum Mai 04, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
Contact:

Mesaj de Dr2005 » Mar Sep 01, 2009 1:43 pm

Florinn scrie:Ok, adica ca sa nu faci coada la trecere, nu te mai asiguri, treci ca nebunu?
Ma indoiesc ca drumurile europene nu au treceri la nivel semnalizate (ma refer la instalatie cu avertizare fonica si luminoasa), chiar ma indoiesc.

hai sa nu mai batem campii despre codul rutier, reveniti la trenuri!
Multa lume iese pe la Nadlac, foarte putini merg pe la Cenad. Asa ca oprirea la trecerea aia de nivel nu ar ingreuna prea mult traficul.

Ca fapt divers, am mers si eu cu masina pe acolo (dar nu conduceam eu... ca e ilegal, nu am permis), dar pe lumina... la dus nu am reusit sa il conving pe cel care conducea ca trece trenul pe acolo, deci nu a oprit (e drept, cand vii dinspre Timisoara ai vizibilitate perfecta), la intoarcere a oprit dupa ce tocmai depasisem trenul :)) care pe atunci era format din 2 Malaxe.
Avatar utilizator
goguta
Mesaje: 96
Membru din: Dum Aug 24, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de goguta » Mie Sep 02, 2009 9:54 am

[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Joi Sep 03, 2009 10:48 am

[Link Removed for Guests]

Nu comentez exactitatea datelor, importanta este consemnarea reactiei calatorilor fata de inlocuirea cu o rama frantuzeasca a materialului rulant invechit cu care erau obisnuiti.
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
stageexp
Mesaje: 1260
Membru din: Lun Ian 14, 2008 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de stageexp » Joi Sep 03, 2009 11:52 am

Am citit si eu reportajul, ceea ce mi s-a parut oarecum trist a fost faptul ca oamenii se obisnuisera cu mizeria din vechile trenuri.
Oricum, sper ca aceste garnituri sa nu fie si ele deteriorare intr-un ritm alert de catre bastinasi.

Energetic cred ca este un pas inainte fata de folosirea unei loko ce tracta doua sau trei vagoane sau chiar 4 etajate, dupa cum povestea si cfr istul din reportaj.
Scrie răspuns

Înapoi la “Stiri, evenimente si noutati din domeniul feroviar”