Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Stiri

Scrie răspuns
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1853
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Lun Aug 31, 2009 11:01 am

Sint sigur ca dupa citiva ani de euforie pro auto si anti calea ferata altii vor fi ,,nevoiti" sa descopere avantajele caii ferate.
Ma uit la Franta si Germania care sint intesate de autostrazi si masini personale si totusi au gasit motive si resurse sa investeasca in anumite sectoare ale caii ferate.
Sulzer1150
Mesaje: 437
Membru din: Dum Iul 12, 2009 12:00 am
Contact:

Mesaj de Sulzer1150 » Lun Aug 31, 2009 12:18 pm

Motive de investit exista, indiferent in ce-ai investi. In afara de aceste motive, mai trebuie sa existe si vointa, ceea ce la noi nu prea exista.
scorpion
Mesaje: 39
Membru din: Lun Oct 15, 2007 12:00 am
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de scorpion » Lun Aug 31, 2009 12:21 pm

Din nou accident, din nou Regiotrans, de data asta Jud. Timis:

[Link Removed for Guests]

Oare cand vor circula soferii prudent si nu vor confunda automotoarele cu tramvaiele?
...
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Dr2005
Mesaje: 1369
Membru din: Dum Mai 04, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
Contact:

Mesaj de Dr2005 » Lun Aug 31, 2009 12:24 pm

Nu cred ca e vorba de ,,ratiuni de partid si stat". Sa fim seriosi, România exist㒠în forma actual㒠de la al 2lea Ră’zboi Mondial (iar Transilvania s-a unit cu România înc㒠din 1918), deci m㒠îndoiesc c㒠motivul desfiinţă’ri RCF Timişoara e faptul... c㒠nu e în Muntenia sau Moldova. Interesele sunt în alt㒠parte... RCF Timişoara are cele mai multe secţii secundare... infrastructura pe ele e cum e (vezi [Link Removed for Guests] si viteza lui). Tot ,,întâmplă’tor" cele mai mari firme de transport rutier din Timişoara şi Arad aparţin aceluiaşi persoane. Tot ca fapt divers, pe lâng㒠cele 2 firme exist㒠multe microbuze. Nu poţi s㒠le iei pâinea nu (pupai-ar pe toţi X4500-le)?

Singura raţiune e ,,tot ce merge bine trebuie fă’cut s㒠mearg㒠prost, mai ales dacă’-i de stat"... tocmai pentru c㒠o comapnie de stat, deşi, teoretic, e egal㒠în drepturi cu una privată’, e mai greu de executat silit şi falimentat, c㒠dac㒠vine Electrica şi zice ,,de mâine nu mai aveţi curent" imediat cineva mai de sus se duce la directorul de la Electrica şi-i reaminteşte cum a ajuns acolo şi ce subvenţii primeşte şi de unde. Åži uite aşa timpul trece, leafa merge, că’lă’torii merg cu duba, iar Că’ile Ferate Române ră’mân o vac㒠de muls. Åži înc㒠mai e de muls, s㒠nu credeţi c㒠închiderea sau concesionarea unor linii şi vinderea pe nimic la fier vechi, pardon, la privaţi, a materialului rulant o s㒠închid㒠CFRul. Nu, CFR Că’lă’tori tot cumpă’r㒠vagoane, c㒠doar firmele prietene din industrie s㒠aib㒠mai apoi ce repara şi revizui de mantuiala dar la preturi care i-ar face invidiosi si pe cei ce produc vagoane noi. Deşi e cu infrastructura la pamant, CFR modernizeaza locomotive pentru 160 km/h, cand numeri pe degetele de la mana kilometrii de linie pe care poti merge macar cu 100 la ora. Colac peste pupaza, se mai si cumpara o locomotiva de 200 km/h care o sa isi toceasca rotile pe abaterile de 10 km/h din Bucuresti Nord si de 30 km/h pe Podul Miorita.
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Lun Aug 31, 2009 12:49 pm

Scorpion a scris:
Din nou accident, din nou Regiotrans, de data asta Jud. Timis:
Scorpion, cu tot respectul, cred ca textul tau este formulat gresit. Accidentul nu s-a intamplat din cauza ca automotorul respectiv este proprietatea "Regiotrans", sub-intelegandu-se in mod gresit ca firma Regiotrans nu ar respecta standardele de trafic feroviar, ci din cauza ca soferii autovehiculelor nu circula prudent.
Sincer, eu n-as invita pe nimeni sa-si puna masina la "intrecere" nici macar cu un tramvai, fiindca stiu bine cine ar pierde!
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1853
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Lun Aug 31, 2009 1:22 pm

Daca era CFR pe linia respectiva la ora si locul impactului erau niste porcusori sau niste malaxe, nu vad de ce se spune din nou Regiotrans.
shoppy
Mesaje: 655
Membru din: Mie Mai 02, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti, s. 1
Contact:

Mesaj de shoppy » Lun Aug 31, 2009 2:06 pm

Pai in Franta si Germania nu s-a dat liber ca toti consilierii si smecherii locali sa-si faca firme de dube, ca daca te apuci sa platesti pe bune asigurarile si sa respecti toate legile, ca altfel n-ai incotro, iesi ca mai bine te duci cu banii aia sa cumperi actiuni la SNCFF sau DB, ca tot castigi mai bine.
stageexp
Mesaje: 1260
Membru din: Lun Ian 14, 2008 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de stageexp » Lun Aug 31, 2009 2:47 pm

Treaba e simpla.
Banii vin din transportul de marfa, asa era si inainte, doar ca nu conta pentru ca treburile erau la comun.
Marile combinate nu mai exista, carbune mai usor pe calea ferata, alte marfuri la fel.

In transportul de calatori banii pe distante scurte erau datorati navetistilor (celor care aveau evident bilete sau abonamente), iar pe distante mari celor care nu posedau masina. Ori cum la ora actuala, acum aproape orice liceean merge 2 km cu masina la scoala, asta e.

Nu e vorba de ratiuni de stat prea mari, ci doar de interese, de bani.
Hai sa zicem ca nu ne pasioneaza domeniul, sau ca nu avem cunostinte care vorbesc pe bune sau doar pe auzite de ceea ce se intampla.

Tarifele la microbuze sunt mai mici decat cele ale cfr.
Dar mai este o mare problema. Am spus ca am preferat intotdeauna transportul pe calea ferata celui cu microbuze.
Doua lucruri trebuie insa rezolvate: siguranta calatorilor si igiena.
Adica sa nu existe indieni sau nonindieni care fac legea fara a putea fi rezolvati intr-o maniera evident civilizata, iar apoi sa existe toalete in care se poate intra fara masca sau costum de biohazard.
Atata timp cat intr-un tren de nivel acc, trebuie sa urci cu haine mai nasoale pentru a nu da de banuit celor care "patruleaza" pe acolo sau pentru a nu culege toate mizeriile de pe banchete, respectiv trebuie sa te abtii de a consuma cel putin lichide cu 24 h inainte pentru a nu fi obligat sa atingi manerul toaletei, va fi nasol. Si cand am zis acc, am facut o medie, pentru ca am intalnit situatii descrise si pe rapide.
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Lun Aug 31, 2009 3:42 pm

Stageexp, rezolvarea problemei este destul de simpla totusi. Un mic exemplu: ieri dupa amiaza am fost sa vad automotorul firmei Regiotrans, care are o cursa pe zi Constanta-Brasov. Chiar si autmotorul in sine este extrem de interesant si de pitoresc (vezi pozele lui MPU, pe topicul sau "Oradea-Constanta"). Ma astept ca intr-un viitor mai apropiat sau mai indepartat cineva dintre noi sa devina interesat in a realiza un model al acestui automotor.

Dar acum vreau sa ma refer la un cu totul alt aspect. Voi ati vazut ce nivel de confort ofera acest automotor? De ce nu se poate si la CFR ceea ce se poate la Regiotrans? De ce nu se poate si la CFR sa-ti iei bilet din tren, direct de la nas?

Va explic eu: fiindca Regiotrans este firma privata, iar cei care iau deciziile isi risca propriii bani. Asa ca fac tot ce pot ca sa mearga treaba. La CFR, cei care iau deciziile nu risca nimic, decat eventual sa-l supere pe cumatrul care l-a numit in functia respectiva.

Asadar, pana cand CFR-Calatori nu va fi in intregime o firma privata, astfel incat toti cei care decid sa-si castige sau sa-si piarda propriii bani, pana cand nasul isi va putea "rotunji" salariul inchizand ochii la cei care-i dau lui niste bani in loc sa cumpere bilet, lucrurile vor merge in acelasi fel. Firmele de microbuze vor prospera, iar calatorii pe calea ferata vor avea senzatia ca sunt luati de prosti de o firma care le ofera "senzatii tari" si la propriu, si la figurat! :grin:
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
srazvi
Mesaje: 1095
Membru din: Lun Mar 14, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de srazvi » Lun Aug 31, 2009 8:42 pm

victorian scrie:Scorpion a scris:
Din nou accident, din nou Regiotrans, de data asta Jud. Timis:
Scorpion, cu tot respectul, cred ca textul tau este formulat gresit. Accidentul nu s-a intamplat din cauza ca automotorul respectiv este proprietatea "Regiotrans", sub-intelegandu-se in mod gresit ca firma Regiotrans nu ar respecta standardele de trafic feroviar, ci din cauza ca soferii autovehiculelor nu circula prudent.
Sincer, eu n-as invita pe nimeni sa-si puna masina la "intrecere" nici macar cu un tramvai, fiindca stiu bine cine ar pierde!
Hai s-o luam auto: e o trecere la nivel cu calea ferata pe un drum european fara bariere, fara nimic. Pana aici totul normal pentru tara asta. Apoi pe vremea CFR pe acolo se mergea cu 30 pe ora. Si asta-i ceva normal :lol: . A venit regiotrans si au facut ceva lucrari la linie si au bagat 60 pe ora. Pai la viteza aia cu cati metrii inainte vezi noaptea un jaf de automotor. Si au mai fost accidente mortale acolo de cand a intrat regio, deci pe undeva e adevarat ca avem ceva cu ei. Pacat ca nu stiu cine face semnalizarea la treceri sa stiu pe cine sa fac criminal :grin:
[Link Removed for Guests]
Imagine
Avatar utilizator
Montalbano
Mesaje: 529
Membru din: Lun Mar 03, 2008 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de Montalbano » Lun Aug 31, 2009 8:58 pm

Si astazi a fost mediatizat un accident similar cu o masina mica,la fel , la trecere fara sa
astepte trecerea garniturii.
[Link Removed for Guests]
Exact conditii similare, ei spun insa ca viteza garniturii era mica
sa ne descretim putin acum:

[Link Removed for Guests]
Va salut,
<a href="http://montalbano.nasol.ro"><B>Montalbano Feroviar Petrolist</B></a>
Avatar utilizator
delly
Mesaje: 54
Membru din: Vin Ian 16, 2009 12:00 am
Localitate: Aiud
Contact:

Mesaj de delly » Lun Aug 31, 2009 9:04 pm

In mod normal, operatorul de pe acea linie ar trebui sa instaleze echipamentele BAT, daca traficul rutier depaseste un anumit numar de unitati pe zi. Daca este intr-adevar drum european, mi se pare de neconceput absenta barierelor. Problema este ca barierele nu aduc bani, ba mai mult, necesita cheluieli serioase de instalare si intretinere. Naiba stie cine trebuie sa raspunda, de obicei mortu' e de vina
shoppy
Mesaje: 655
Membru din: Mie Mai 02, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti, s. 1
Contact:

Mesaj de shoppy » Lun Aug 31, 2009 9:46 pm

Srazvi,
Daca e sa o dam pe auto, lucrurile sunt si aici clare, nu conteaza al cui e automotorul, cu cat mergea, cu cat mergea sau care era orarul trenului acu 6 luni cand a plecat Bula ca sa se faca caraus de bagaje in aeroport in Italia. In domeniul auto (de necrezut) exista si aici o legislatie, care zice ca la calea ferata TRENUL ARE PRIORITATE iar soferul trebuie sa OPREASCA ca sa se asigure INDIFERENT DE TIPUL TRECERII, nesemnalizata / semnalizata fara bariere / semnalizata cu semi-bariere.
Daca e sa o dam pe feroviar, ca doar suntem forum feroviar cu ceva pretentii de la userii cu greutate si vechime, linia este doar inchiriata de Regio de la Infrastructura, Regio neavand nici un cuvant de spus despre ce semnalizare feroviara sa fie sau sa nu fie pe linie.
Pana la urma, Regio pe de-o parte a venit si a transformat o linie din neprofitabila in profitabila, si pe de alta parte a reusit sa faca presiuni pentru dublarea vitezei de circulatie. Cu toate astea tu esti suparat pe Regio din cauza unui capsunar care s-a luat dupa un dubar, a fortat trecerea si a reusit sa-si omoare pasagerii din masina.

Nu cumva a venit unu de pe forum.masini_tari_sh_direct_din_germania_cu_acte.org si ti-a furat userul?
Avatar utilizator
srazvi
Mesaje: 1095
Membru din: Lun Mar 14, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de srazvi » Lun Aug 31, 2009 10:02 pm

Bun, am inteles ca italianul e de vina, dar trecand pe acolo vreau sa zic ca nu vezi trenul de tufe, linia e mai sus ca drumul, urci panta de 5% vreo 20 de metrii, era si noapte. Cat de bine se vad beculetele la regio ca eu era sa fiu calcat de un astfel de jaf ce mergea cu ele aprinse dar rosii :-x
In ceea ce priveste rentabilitatea e logica, Regio taie bilete, vezi linia Bistrita-Ludus unde se vindeau 3 bilete si trenul era plin ochi iar acum le taie la toti bilete.
Ca sa trecem de la morti la bogati, a trecut azi noapte prin Curtici [Link Removed for Guests] , l-am vazut in Arad tras de un delfin mare(asta e clasa 47, delfinul mic e 46 si nu stiu de unde a pornit denumirea grilei de culori dar eu in gara de la CFR-isti am auzit-o) imediat dupa Ister :mrgreen:
[Link Removed for Guests]
Imagine
stageexp
Mesaje: 1260
Membru din: Lun Ian 14, 2008 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de stageexp » Lun Aug 31, 2009 10:09 pm

Foarte multe discutii pe tema accidentului.
Vina revine in totalitate soferului, atat in acest caz cat si in restul, la trecerile de cale ferata mecanicul nu are nici o responsabilitate atunci cand se produc accidente. Este si unul din motivele pentru care transportul pe calea ferata este considerat sigur.

Infrastructura proasta este o conditie care caracterizeaza multe din zonele tarii.
Am vazut pe forum cateva imagini postate de LDH, cu balarii care invadeaza liniile.
Din pacate daca acolo e vorba numai de un aspect urat, la trecerile de nivel este o neglijenta care costa. Aici insa exista sansa ca fiecare sa dea vina pe altii. Daca ar exista spirit gospodaresc, cu foarte putini bani, fie cel care exploateaza calea ferata, fie primaria in cadrul careia se gaseste terenul ar putea face cate ceva.

Dar daca nu e, nu e.
Oricum statistic, aceste accidente se petrec de regula exclusiv din neatentia sau neprofesionalismul soferilor.
Scrie răspuns

Înapoi la “Stiri, evenimente si noutati din domeniul feroviar”