Stiri

Scrie răspuns
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Joi Apr 17, 2008 10:59 am

Cam asta e problema in Romania, Daniel!

Nu mergem cu masina numai ca sa ne deplasam, ci mergem cu masina la servici ca sa vada tot blocu' ce mandru "GIPAN" nou mi-am tras, daca se poate chiar un Hummer, chit ca nu merg cu el pe aratura asa cum a fost gandit, ci doar din Titan in Drumul Taberei, cale de vreo 10 ambuteiaje!

Eu sper totusi ca intr-o zi, asa peste vreo 200 de ani, sa ajunga si Romanii la genul de constiinta civica ce-i face pe locuitorii "balcanicei urbe" pe nume ZĂźrich sa mearga la servici, sau chiar seara la restaurant CU BICICLETA. Intr-adevar, acolo nu e nimic rusinos pentru domnul X sau doamna Y sa fie vazuti, in tinuta eleganta, coborand de pe bicicleta. Dar ceea ce este si mai important, soferii masinilor nu vad acesti biciclisti drept niste INTRUSI pe drumurile publice, ci doar niste foarte normali PARTENERI de trafic...

Revenind la povestea noastra cu Brasov-Bran, ar mai fi de spus ca totul porneste de la vointa politica. Cu totul intamplator am aflat ca pentru zona Bran autoritatile locale au devenit cu catva timp in urma ingrijorate de felul haotic in care se dezvolta zona din punct de vedere urbanistic, asa ca s-au adresat unei firme britanice care le-a intocmit un plan urbanistic zonal "ca la carte". Nu stiu prea multe amanunte, as fi interesat sa aflu daca stie cineva detalii. Oricum, e posibil ca un asemenea plan de dezvoltare durabila sa puna accentul pe un turism facut la modul serios si nu pe o idee de carciumar prost, genul "hai sa aducem cati mai multi doritori de mici si bere in zona noastra", iar o asemenea dezvoltare durabila a turismului ar include si un tren de epoca, pentru a adauga un plus de valoare unui turism de o anumita factura istorica, deja impamantenit prin existenta in zona a castelului Bran. Care castel, poate multa lume nu stie, este una dintre putinele constructii de pe teritoriul romanesc de azi incepute de catre nimeni altii decat Cavalerii Teutoni, inainte de a se muta pe teritoriul care le-a devenit ulterior traditional.

Un monument de exceptie intr-o zona de exceptie, care ar merita si un mijloc de transport pe masura!
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2773
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Joi Apr 17, 2008 11:16 am

Daniel,
Leancu are in curte doua masini de ingusta. Linia de care vorbim e de normala. Ma tem ca nu are ce face cu ele de la Brasov la Zarnesti....
Remorcarea se va face cu 230.516 sau 231.065. In acest moment nu exista in plan repararea unei alte locomotive din patrimoniul istoric.
All aboard !
Avatar utilizator
rocoman
Mesaje: 27
Membru din: Joi Aug 16, 2007 12:00 am
Contact:

Mesaj de rocoman » Vin Apr 18, 2008 1:00 pm

Domnilor ce aveti cu noi astia cu gipurile? Ce eu ma iau de voi ca aveti trenuri?
Uite ma dau mare si va spun ce masini am acum si ce planuri am pe viitor pentru ca nu pot sa ma descurc numai cu un Mercedes clasa G si un Audi Q7. Vreau si eu un hummer dar nu stiu de unde sa il iau mai ieftin
Avatar utilizator
rocoman
Mesaje: 27
Membru din: Joi Aug 16, 2007 12:00 am
Contact:

Mesaj de rocoman » Vin Apr 18, 2008 1:01 pm

Scuze am uitat sa completez cu ceva date ca sa va imbolnavesc si mai tare. Mecedesul este de la Roco si Q7 de la Herpa si merg asa............. de bine pe HO??????
Avatar utilizator
interesantul
Mesaje: 1584
Membru din: Dum Ian 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de interesantul » Vin Apr 18, 2008 1:39 pm

Astazi la Matinal la radio Romania Actualitati, o domnita, bine intentionata, ne anunta ca in aceata primavara-vara, ne vom putea delecta cu o calatorie cu trenul de la Rasnov la Zarnesti care are in compunere 2 vagoane care au apartinut lui CAROL al II-lea si care vor fi trase de 2 locomotive: UN PACIFIC SI UNA CU ABUR!

Ce sa mai inteleaga saracul neinitiat? Ca Pacificul e una si locomotiva cu abur e alta?

Asta apropos de presa de azi. Iau informatia si o prelucreaza pe sfert si da-i sa sune ca si asa nu stie omu ce-a zis :))


Eusebiu
“Violenţa verbală şi non verbală este ultima armă a incompetenţilor!” - Исаак Азимов
------------------------------------------
Locomotive, vagoane, călătorii
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2773
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Vin Apr 18, 2008 1:52 pm

Vagoanele care vor alcatui garnitura le vedeti aici:
[Link Removed for Guests] (cele verzi).
Informatii despre ele, destul de multe, gasiti la rubrica :
[Link Removed for Guests]

PS: singura legatura a acestor vagoane cu regele Carol al II-lea este ca circulau in perioada domniei mentionatului.

later edit: vedeti si discutia de aici:
[Link Removed for Guests]
ar fi super daca cineva ar afla ceva concret. Din motive pe care nu le inteleg acest eveniment devine unul extrem de discret, cand rolul lui este tocmai de popularizare al tehnicii feroviare prin aducerea la un astfel de eveniment a unui numar tot mai mare de oameni, care sa descopere astfel singuri, frumusetea unei calatorii cu un tren de epoca.
All aboard !
romrail
Mesaje: 183
Membru din: Lun Apr 11, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de romrail » Sâm Apr 19, 2008 5:41 pm

Nu inteleg de ce tratati cu atat de mult negativism, o incercare reala de a repune in functionare tursimul feroviar. E drept ca data evenimentului a fost mutata, din cauza unor probleme de organizare (ar fi foarte bine daca ati evita sa tot faceti speculatii nefondate pe aceasta tema). In rest, poate ca presa nu a prezentat 100% corect toate informatiile despre eveniment, dar asta nu inseamna ca el devine unul discret.

Din contra, toti cei care pot ajunge sunt invitati, marti 22.04.2008, incepand cu ora 10, in gara Brasov, sa asiste la inaugurarea acestei intiative turistice. De asemeni, nimeni nu a spus ca nu puteti veni in garile de pe traseul trenului, ca nu il puteti filma, ca o sa va impiedice cineva sa va satisfaceti pasiunea (am auzit mentiuni fanteziste despre SPP, interdictia de a intra in tren, etc...). Nimic mai fals, desi voiajul cu trenul inaugural se va face pe baza invitatiilor nominale (capacitatea vagoanelor e limitata la 100 de locuri), nu inseamna ca dupa sfarsitul cursei nu veti putea vedea si interiorul trenului. In plus, acest tren se doreste sa circule in fiecare week-end, asa ca il puteti vedea oricand doriti.

Locomotivele folosite sunt foarte clar precizate: 231.065 si 230.516
Vagoanele sunt construite la uzinele Astra Arad, in anii '30, mentionarea numelui regelui Carol II nefiind chiar intamplatoare. Initial, in garnitura trebuia sa fie inclus si un vagon salon (fabricat la uzinele Breda - Milano), ce a facut parte din trenul regal. Din motive tehnice, garnitura s-a redus la doar 3 vagoane: 2 vagoane de clasa I (fabricate la uzinele Astra) si un vagon salon (reconstruit la uzinele Unio Satu Mare).
sesamcave
Mesaje: 711
Membru din: Vin Apr 01, 2016 8:06 pm
Localitate: Timisoara.
Contact:

Mesaj de sesamcave » Mar Apr 22, 2008 11:49 pm

[Link Removed for Guests]

.....si trenul de epoca a pornit !!!!!!!!

...deci se poate .... :fluierat: :idea: :idea:

:grin: :lautar: :aplauze: :aplauze:
HO...HO...HO.....si HOe...HOe...HOe...dragii mosului....
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]

Roco Multimouse.....Am aceasta centrala ...
cristiCFR
Mesaje: 944
Membru din: Mar Iun 19, 2007 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de cristiCFR » Mie Apr 23, 2008 12:37 am

[Link Removed for Guests]
Trenul turistic vine direct din muzeu , la propriu si la figurat , sunt cel putin 60 de ani de cand locomotiva si vagoanele zac prafuite in muzeul cailor ferate romane
Sunt ceva perle pe la protv , dar ce ii putem face... :-D

In sfarsit minunea s-a produs , multi am visat la o zi in care vom avea Turism Feroviar si ocazia sa mergem mai des cu un tren nostaligic ,nu doar la diferite aniversari si iata ca visul pe care multi il credeau cu neputinta in Romania a devenit realitate.
Nu ne ramane decat sa ne adunam cu mic cu mare la Brasov si sa asediem trenul :evil: , sa vada ai mari ca pasionati is multi si poate in viitor vom avea placerea sa circule si pe alte trasee :grin:
ImagineImagine
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Mie Apr 23, 2008 9:34 am

Salut initiativa de a pune in functiune un tren istoric cu scop turistic. Din acest punct de vedere, tot respectul! De asemenea, ma bucura faptul ca au fost restaurate in acest scop mai multe vagoane. Am vazut acolo inclusiv un vagon de clasa I-a produs de Astra!

:aplauze: :aplauze: :aplauze:

Totusi as prefera sa-l vad cu ochii mei ca sa ma asigur ca a fost restaurat cu simtul raspunderii si al perioadei istorice si nu doar "vopsit gardul".

Faptul ca ziaristii pot face greseli grosolane sa zicem ca e inevitabil, avand in vedere gradul de cultura si de pricepere al respectivilor. Probabil ca i-ar fi ajutat daca li s-ar fi pus la dispozitie o informare precisa istorica privind data reala a constructiei fiecarui element de material rulant din compunerea trenului pe care il vedeau. Sau poate chiar li s-a si pus la dispozitie un asemenea material, insa ei erau cu ochii dupa fursecuri? ;-)

De asemenea, as fi preferat sa nu-l amestecam si pe Dracula in ciorba asta, fiindca realmente o locomotiva cu aburi n-are nimic de a face nici cu Vlad Tepes, nici cu Dracula, singura legatura fiind faptul ca Bram Stoker, autorul numitului personaj, e din acelasi secol al XIX-ea ca si tractiunea cu aburi!

Salutari din Constanta,
Dorin
Ultima oară modificat Mie Apr 23, 2008 12:25 pm de către victorian, modificat 1 dată în total.
shoppy
Mesaje: 655
Membru din: Mie Mai 02, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti, s. 1
Contact:

Mesaj de shoppy » Mie Apr 23, 2008 12:06 pm

Probabil ca denumirea Dracula Express atrage mai multi clienti decat faptul ca sunt vagoane de epoca si locomotive cu abur. Daca asta face ca trenul sa circule, atunci nu e asa de grav.
Chiar daca le dadeai ziaristilor o lista, vedeau si ei ce ani sunt mai apropiati sau faceau si ei o medie din ochi, dupa care vedeau ce rege a fost atunci si il tranteau pe acela, ca un nume de rege da intotdeauna mai bine decat o insiruire de cifre.
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Mie Apr 23, 2008 12:41 pm

Shoppy, pe undeva ai dreptate zicand ca, daca asta atrage clientii la un tren istoric, atunci o denumire e buna chiar daca e nepotrivita.

Totusi insa, pornind tot pe panta asta, la fel de valabila pe post de miscare de marketing pe gustul vulgului ar fi si promisiunea de bere gratis insotita de un numar de strip-tease. Sau, ce-ai zice ca la finalul calatoriei fiecare turist sa primeasca cate un pui congelat, asa cum isi face "campanie electorala" prin randul pensionarilor onor primarul actual al Constantei, domnul Mazare?

Evident glumesc, chiar daca in spatele glumei se afla o tristete amara.

Denumirea ramane nepotrivita fiindca se intemeiaza pe presupunerea (falsa) ca toti suntem la fel de ignoranti in materie de istorie feroviara si de istoria neamului precum o serie de personaje "emblematice" care au o vizibilitate exagerata in presa de scandal si la televizor. Este deci, pana la urma, un soi de insulta mascata...

In rest, asa cum spunea un roman ilustru candva, cu atat mai roman cu cat era de felul lui, prin nastere, prusac, "Celor prezenti si viitori, sanatate!"
shoppy
Mesaje: 655
Membru din: Mie Mai 02, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti, s. 1
Contact:

Mesaj de shoppy » Mie Apr 23, 2008 1:59 pm

Pai asa functioneaza presa romaneasca, in titlu zici de dinamita si drujba, prostimea se inghesuie sa citeasca, si dupa trei sferturi zici ca defapt era un bonfaier si-o ranga, cat timp lumea a citit articolul atunci obiectivul este atins.
Asa si la noi, daca ziceai ca e tren de epoca cu vagoane autentice si locomotiva cu aburi, neavizatii isi imaginau ca porneste greu, merge incet, vagoanele sunt mici, inghesuite si friguroase. Dar daca zici Dracula Express, lumea intelege ca merge repede, e confortabil, si se mai si inghesuie sa afle care-i faza cu Dracula. Ca apoi afla ca legatura e doar ca e in "Transilvenia", relativ aproape de castelul respectiv, nu mai conteaza, s-au inghesuit, unii poate chiar au luat bilet, altii au mai cumparat si un suvenir, restu macar un suc si tot e ceva.
Reclamele alea cu matreata care erau niste gargauni care dadeau pe-acolo cu tarnacopu si picameru au tinut multa vreme, si nu a zis nimeni ca e dezimformare si prostie curata. Numai sa nu fie vulgara sau mincinoasa.
Acu poate se trezeste unu ca are drepturi de autor pe numele "Dracula" si vrea despagubiri :D .
Avatar utilizator
Elef
Mesaje: 435
Membru din: Vin Mai 18, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Elef » Mie Apr 23, 2008 11:16 pm

Dupa cum ne-am obisnuit 230.516 si 231.065.E normal ca astea mai sunt functionale(in fond le-am admirat si anu' trecut).....
Pacat ca nu s-a luat in calcul si reconditionarea unei alte locomotive.....
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mie Apr 23, 2008 11:29 pm

... cum ar fi 142.044, o adevarata uzina pe roti 8) 8) 8)
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Scrie răspuns


Înapoi la “Stiri, evenimente si noutati din domeniul feroviar”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori