Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Stiri

Scrie răspuns
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Vin Noi 07, 2008 1:33 pm

@Shoppy, e ca si cum ai intreba de ce este importanta sala/rampa unde se verifica masinile la registrul auto roman, daca inca avem gropi pe sosele si nu avem autostrazi.

Poligonul tine de AFER si nu are nici o legatura cu infrastructura din Romania sau cu starea ei.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Gabi_Todoran
Mesaje: 340
Membru din: Lun Oct 22, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Mesaj de Gabi_Todoran » Vin Noi 07, 2008 5:55 pm

@catalin
Chiar daca locomotivele CFR nu mai sunt demult de top ramine importanta achizitia la vremea respectiva a unor licente pentru fabricarea acestora. Am vazut aseara un film despre seriile BB12000, 13000 si 14000 ale SNCF. Daca stau sa compar cabina de conducere...EA e mult in fata BB12000. Pentru cine a vazut cred ca nu incape vorba. E bine sa reamintesc ca la concursul de locomotive electrice din '63 au participat si 2 BB12100. Interesant e ca si aceasta serie a fost pina nu demult in exploatare.
Daca e vorba de vremurile noastre, probabil problemele se pun altfel. Oricum achizitia unor locomotive moderne ar presupune macar o infrastructura modernizata.
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Vin Noi 07, 2008 6:33 pm

Gabi,

Cred ca o comparatie intre BB-urile SNCF si locomotivele noastre electrice nu e chiar potrivita. Din cate imi aduc eu aminte, locomotivele SNCF respective au fost dezvoltate pe parcursul deceniului 6, in timp ce LEA-urile noastre au totusi niste ani in minus! Vreo zece? Oricum, suficient ca sa conteze!

Catalin nu spune nicaieri ca locomotivele respective sunt depasite. Din contra, ca dovada ca proiectul lor a fost fundamental bun si alegerea acestui model a fost o alegere inspirata, multe dintre locomotivele acestea se modernizeaza si sunt folosite in continuare. Nu mai departe de marti dimineata in Gara de Nord, asteptand trenul spre Constanta, am avut ocazia sa admir in jurul meu nu mai putin de SASE asemenea exemplare, inclusiv una in schema de vopsire "delfin" care, din punctul meu de vedere arata chiar foarte bine!

Ce spune Catalin este cu totul altceva: ca locomotivele respective nu au fost proiectate sa fie utilizate in mod curent pentru viteze de 200 de km/h, chiar daca reusesc sa aiba asemenea performante!

Cu alte cuvinte, s-ar putea obtine o locomotiva performanta, capabila sa sustina 200 de km ca viteza curenta, DACA platforma respectiva ar suferi o modernizare care sa includa o forma aerodinamica, nu neaparat pentru a micsora acel coeficient de rezistenta la aer care oricum e mai putin important pentru o locomotiva decat pentru o masina de curse de exemplu, cat pentru a realiza un oarecare unghi al parbrizului care sa-l faca mai putin "sensibil" la impactul frontal cu o zburatoare nefericita aflata in calea bolidului! :grin:
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
cristiCFR
Mesaje: 944
Membru din: Mar Iun 19, 2007 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de cristiCFR » Vin Noi 07, 2008 10:08 pm

Joi dimineata ultimul vagon din trenul nr 4071 Oradea-Jibou a luat foc între staĂžiile Porti Âşi Ip.

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]
Ultima oară modificat Vin Noi 07, 2008 10:25 pm de către cristiCFR, modificat 1 dată în total.
ImagineImagine
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Gabi_Todoran
Mesaje: 340
Membru din: Lun Oct 22, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Mesaj de Gabi_Todoran » Vin Noi 07, 2008 10:12 pm

@victorian
Poate m-am exprimat gresit, si eu sunt de parere ca EA-ul, desi vechi, nu e un produs depasit. Stiu ca i se cunosc "bubele" care nu-s majore, modernizarile se pot duce inainte pentru a adapta locomotiva si altor cerinte decit cele de acum 45 ani. Oricum alegerea de atunci si-a demonstrat clar calitatile, se simte influenta specialistilor. Avantajul unei locomotive universale e evident iar exemple chiar cu locomotivele moderne de azi exista. Tehnica moderna nu e infailibila, producatori mari au avut destule surprize negative. Iar banii pentru o locomotiva moderna sunt multi.
Numa' bine!

P.S. Sunt numai putin mai batrin decit EA-ul :-D doar DA-ul ne intrece :lol:
cristiCFR
Mesaje: 944
Membru din: Mar Iun 19, 2007 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de cristiCFR » Vin Noi 07, 2008 10:19 pm

Azi dimineata a luat foc 65-1363-4 la Les Bihor , tragea acceleratul A 1835 Timisoara Nord - Oradea - Iasi

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]
ImagineImagine
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
ALX
Mesaje: 365
Membru din: Mar Oct 25, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de ALX » Sâm Noi 08, 2008 2:32 pm

Salutare
Am auzit din surse sigure ca mecanicul care a fost pe trenul care a lovit tirul pe centura are fractura deschisa in doua locuri la gamba piciorului, si dubla fractura de bazin.
Sa speram ca va fi bine. :(
stageexp
Mesaje: 1260
Membru din: Lun Ian 14, 2008 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de stageexp » Lun Noi 10, 2008 9:34 am

Intr-un cotidian de seara din tm, pentru a treia sau a patra oara in aceasta jumatate de an a aparut un articol despre Gara Timisoara Nord, in care sunt descrise neajunsurile acestei facilitati. Cuvintele sunt departe de a fi laudative, ba din contra realitatea este prezentata in termeni foarte duri. Cred insa ca rezultatul va fi similar descrierilor anterioare, bazandu-ma pe preceptele atat de dragi acestui popor: cainii latra caravana trece, apa trece pietrele raman, si altele.

Din pacate, odata cu criza aceasta faimoasa care patroneaza intreaga societate europeana, nu cred ca mai exista sansa de a accesa fonduri europene nici in situatia in care cineva si-ar rupe putin timp pentru a scrie un proiect. Singura solutie ar fi ca o parte din banii pe care ii dam pe taxe si pe impozite la nivel local sa se regaseasca si in astfel de elemente de infrastructura. Si daca lasam la o parte fatadele din sticla, scarile rulante, usile automate tot s-ar putea face cate ceva la nivelul bunului simt: curatenie.
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Lun Noi 10, 2008 10:29 am

@Gabi_Todoran: cred ca suntem pe aceeasi lungime de unda:

Si eu cred ca alegerile facute de specialistii CFR de acum 40-50 de ani, care au introdus locomotivele DA si mai apoi locomotivele EA demonstreaza claritatea gandirii lor si capacitatea lor de a gandi in perspectiva.

A nu se uita amanuntul anecdotic povestit de Catalin apropo de ce-a spus Hrusciov cand a aflat ca romanii au preferat o locomotiva "putreda si capitalista" facuta de elvetienii de la Winterthur atotputernicelor locomotive rusesti.

Iata ca multe dintre aceste "putrede capitaliste" inca functioneaza si azi, spre mandria celor care le-au construit!
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
Gabi_Todoran
Mesaje: 340
Membru din: Lun Oct 22, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Mesaj de Gabi_Todoran » Lun Noi 10, 2008 11:24 am

@victorian
"Putregaiurile" vin dintr-o vreme cind se faceau lucruri bune si frumoase. Ma tem ca azi se fac lucruri bune si nu neaparat frumoase.
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1853
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Lun Noi 10, 2008 11:27 am

Apăi, frumuseĂžea-i trecătoare.
OFF TOPIC
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1853
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Lun Noi 10, 2008 11:47 am

Am cautat ceva in Monitorul Oficial.
Nr. 703/16 X 2008
HGR 1269/8 oct 2008

art 1
Se aproba indicatorii tehnico - economici ai obiectivului de investitii,,Redeschiderea circulatiei feroviare pe podul nou de cale ferata peste riul Arges, linia CF Bucuresti-Giurgiu, intre stratiile CF Vidra -Gradiste" prevazuti in anexa care face parte integranta din prezenta hotarire.

art. 2. Finantarea obiectivului de investitii se face de la bugetul de stat prin bugetul MT, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, si din alte surse legal constituite, conform progarmului de investitii publice aprobat conform legii.
______________
anexa nu se publica, fiind clasificata conform legii.

>>>>>>>>>>>
S-a mai dat pe forum stirea asta la alt topic?
cristiCFR
Mesaje: 944
Membru din: Mar Iun 19, 2007 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de cristiCFR » Mie Noi 12, 2008 7:31 pm

Vagoane cu spaĂžii pentru biciclete Âşi schiuri pe ruta BucureÂşti-BraÂşov Âşi retur din 13 noiembrie

CFR Călători va introduce în compunerea trenurilor începând din 13 noiembrie vagoane cu spaĂžii pentru biciclete Âşi schiuri pe ruta BucureÂşti-BraÂşov Âşi retur, a anunĂžat marĂži compania printr-un comunicat remis agenĂžiei NewsIn.

Trenurile care vor avea în componenĂžă vagoanele cu spaĂžii pentru biciclete Âşi schiuri sunt: Acc1745/1746, cu plecare din BucureÂşti Nord la 07.30 Âşi sosire în BraÂşov la 10.19 Âşi Acc 1621/1622, cu plecare din BraÂşov la 17.15 Âşi sosire în BucureÂşti Nord la 20.25.

Acest serviciu este gratuit, iar capacitatea de transport pe vagon este de 8 biciclete Âşi/sau de 24 perechi de schiuri. InstrucĂžiunile de asigurare Âşi de depozitare ale bicicletelor Âşi/sau ale schiurilor sunt afiÂşate în vagon.

Sursa : [Link Removed for Guests]
ImagineImagine
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
paall

Mesaj de paall » Mie Noi 19, 2008 4:53 pm

Cfr Marfa va investi 105 milioane lei in modernizarea si reparatia locomotivelor electrice.

sursa : Realitatea TV ( 16:40 )
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4982
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Mie Noi 19, 2008 4:56 pm

Salut,

au ajuns in tara 3 locomotive diesel BR 232 de la DB respectiv 232 617, 678 si 624.

Stie cineva pe unde sunt acum? As vrea sa le vad.
Scrie răspuns

Înapoi la “Stiri, evenimente si noutati din domeniul feroviar”