Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Stiri

Scrie răspuns
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1718
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Joi Noi 06, 2008 12:00 am

Exact! :grin:
Ceva gen...traiasca RSR... :roll:
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Gabi_Todoran
Mesaje: 340
Membru din: Lun Oct 22, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Mesaj de Gabi_Todoran » Joi Noi 06, 2008 8:38 am

Ati uitat gratiile din fata parbrizului lui 42-0302, realizate din fier beton. :lol: Altfel mi s-a parut ca locomotiva mergea la viteza aia ... incredibil de linistit!
Daca tin minte bine, recordul lui 060-EA2-122 a fost cu locomotiva izolata.
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Joi Noi 06, 2008 9:15 am

Bombardier de Cluj:

[Link Removed for Guests]
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Gabi_Todoran
Mesaje: 340
Membru din: Lun Oct 22, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Mesaj de Gabi_Todoran » Joi Noi 06, 2008 11:37 am

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Despre poligonul Faurei aici: [Link Removed for Guests]
si aici: [Link Removed for Guests]
fantt
Mesaje: 48
Membru din: Dum Aug 28, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de fantt » Joi Noi 06, 2008 12:46 pm

foarte tari minciunile ministrului....200 km/h peste 8 ani ...
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1853
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Joi Noi 06, 2008 3:09 pm

Am vazut stirile.
La ce ziaristi avem nu ma mir ca au spus ca poligonul a costat 10 milioane de euro.Nu au spus insa ca, la fel ca orice din domeniul cailor de transport, este construit in anii edificarii socialismului.
Nu ar fi spus nici despre locomotiva daca la un moment dat nu ar fi spus mecanicul ca locomotiva e veche.
Parca a fost o actiune de condamnare a comunismului?atunci de ce trebuie sa se laude actualii cu realizari facute in aceea perioada?Baza IFF (are si un punct de oprire pe 702), locomotiva si chiar viteza, iata se dovedesc a nu fi realizari ale anului 2008 ci doar copii.

In 1977 pe anumite portiuni pe linia 300 se circula cu 140 km/h.

Probabil cind se va circula in mod normal cu 200km/h pe magistrale locomotivele vor avea plase de Buzau, cumparate la suprapret de catre administratie iar vagoanele vor fi cele de tip penitenciar, ca sa nu mai sudeze plasa la geamuri.
cosmin78
Mesaje: 5815
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Joi Noi 06, 2008 3:11 pm

asa cum spunea Catalin,se apropie alegerile si cineva trebuie sa se acopere cu lauri vechi si uscati :-P
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
interesantul
Mesaje: 1584
Membru din: Dum Ian 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de interesantul » Joi Noi 06, 2008 3:52 pm

Oare cata protectie asigura acele fire de OB la geam!
Rezista la un extintor aruncat de un tembel de pe personalul de ... UNDE VRETI ... care circula din sens invers?
Sau la acest test care a scopul acestor grilaje? Am vazut inelul este cu o singura cale! S-o fi gandit ca ciobanu care sta pe margine se sperie de fulgerarea care se plimba pe sine si da cu pietre...
Eu la trenuri care o o viteza putin mai mare (TGV) decat acesta n-am vazut asa ceva la geam. Sigur exista sticla rezistenta la impacturi puternice.

O singura chestie detest la trenuri: Grilajul la gemurile locomotivelor (vezi India), si din pacate o vad si la noi. Mi-e teama ca unii mecanici sa prinda idee si intr-o luna ne trezim cu asa ceva la trenurie de te miri de pe unde din tara. Brr! :(
“Violenţa verbală şi non verbală este ultima armă a incompetenţilor!” - Исаак Азимов
------------------------------------------
Locomotive, vagoane, călătorii
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Joi Noi 06, 2008 4:00 pm

Am auzit cazuri din surse sigure, cand parbrizul unui EA a fost spart de cate o cioara la 140 km/h.

Trenurile de mare viteza sunt gandite pentru astfel de situatii, plus din cauza inclinatiei parbrizului impactul este altfel, la EA este in pozitie verticala.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
interesantul
Mesaje: 1584
Membru din: Dum Ian 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de interesantul » Joi Noi 06, 2008 4:03 pm

Am o mica propunere pentru forum!

Vad ca in acest Topic, pe ultimele doua pagini s-au discutat incrucisat!

Unii despre "Schumaker" de Arad si unii despre Inelul de la Fetesti.

E bine ca se discuta, dar propun ca pentru tampiti gen "Schumaker" sa se deschida un topic de genul "D'ale lu' Schumi...". Ca sa nu fiu misogin, propun sa se deschide un topic si cu "D'ale lu' Nasu..." ca si ei o mai pun pe invers, si stirile sa ramana stiri de interes general legat de caile ferate, nu ca vre-un idiot s-a luat la tranta cu trenu' s.a.m.d....
“Violenţa verbală şi non verbală este ultima armă a incompetenţilor!” - Исаак Азимов
------------------------------------------
Locomotive, vagoane, călătorii
catalin
Mesaje: 2787
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Joi Noi 06, 2008 4:13 pm

Zona Baraganului si linia de Constanta sunt recunoscute pentru incidentele cauzate de zburatoare (diverse specii si culori) mai ales in zona marilor silozuri.
Pe vremea cand se mergea spre Constanta cu viteze de peste 100 km/h, rar era locomotiva fara parbriz crapat.

Florin, eram intr-o locomotiva cand in dreptul lui Dragos Voda, la 120 km/h, parbrizul a crapat datorita impactului cu o cioara. Asta e si motivul pentru care electrica ce a reeditat performanta de acum 41 de ani, in fata presei inmarmurite si cu ochii buclucati de minune, a fost dotata cu o astfel de protectie "made by Gicu din depou".
Se poate porni aici o discutie mai lunga, dar cred fara finalitate, pentru cei care cred inca faptul ca poti impinge o locomotiva cu o aerodinamica facuta pentru 140 km/h la viteze de peste 200 km/h, fara sa ai probleme.

Ma gandesc ca deja se lucreaza la tronsonul de viteza Paris-Budapesta, pe care viteza de 200 km/h trebuie sa fie regula, nu exceptia...

Gabi, nu conteaza ca locomotiva era sau nu cu un vagon dupa ea. In 1967 cand a fost atinsa viteza de 204 km/h nu a fost atasat nici un vagon pentru ca nu exista in Romania un vagon apt pentru asemenea viteze, nici macar cel dinamometric, care data de prin anii '20. Nici acum nu s-ar fi folosit daca nu era nevoie de un vehicul in care sa fie urcati cei ce vor relata cu sufletul si microfonul la gura, performanta.
All aboard !
Avatar utilizator
Gabi_Todoran
Mesaje: 340
Membru din: Lun Oct 22, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Mesaj de Gabi_Todoran » Vin Noi 07, 2008 9:04 am

@catalin
Iti multumesc pentru precizari. Modificarea pentru 220 km/h e ok pentru testele din poligon, probabil nu e o solutie pentru exploatarea normala. Rezistenta aerodinamica la inaintare creste cu patratul vitezei. Sunt convins ca face 200km/h si cu 4-5 vagoane dupa ea, rezerva are destula. Ma bucur ca s-a reusit reabilitarea poligonului asa se vor putea testa iarasi vehicule chiar pentru viteze de 200 km/h. Bine ar fi ca asta sa aduca si modernizari de linii unde sa se circule cu viteza asta.
Despre ce si cum scrie presa noastra... ati zis voi deja :(
shoppy
Mesaje: 655
Membru din: Mie Mai 02, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti, s. 1
Contact:

Mesaj de shoppy » Vin Noi 07, 2008 10:54 am

Mda, locomoitva amiral, detinatoare a recordului de vieza la Cfr Calatori, are grafiti pe bot la prezentarea cu presa si doborarea recordului, buna treaba, o sa dea iama si mai tare toti prostii sa-si scrie numele pe locomotive, ca ii mai dau si 10 televiziuni pe post.
Inca o performanta a presei, viteza medie de 204-206kmh, deci medie la medie, deci valoarea fixa e un interval, buna treaba.

Cat despre poligon, foarte bine ca s-a facut, mai ales acum, cand constructorii de pe Bucuresti - Constanta fac galagie ca nu li se plateste si nici nu li se livreaza balast. Acum si-a dat seama toata lumea ca defapt si banii si balastul existau, dar nu au ajuns unde e nevoie, au ajuns unde trebuie.
catalin
Mesaje: 2787
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Vin Noi 07, 2008 11:55 am

Exact Gabi,
masina are rezerve pentru a remorca 400t la 200 km/h, chiar cu boghiurile ce permit aceasta viteza si care modifica raportul forta/viteza.
Problema este ca aerodinamica vehiculului, sistemele de franare, suspensiile, intreaga gandire a cutiei care trebuie astfel conceputa pentru diversele forte de impact, etc...etc...etc.... trebuie gandite pentru o anumita viteza si pentru anumite sarcini ce apar la viteza respectiva. Asa cum bine ai subliniat si tu.

Shoppy, nu cred ca poate fi vorba de o intarziere a lucrarilor pe Constanta (aprox 250 km) datorita reabilitarii inelului Faurei (aprox 20 km). Despre reabilitarea inelului stiu de peste 5 ani de zile si are alte surse de finantare. Chiar si asa, au terminat restul de 230 km si nu mai au bani de ultimii 20 din cauza inelului ?
E retorica intrebarea, nu astept raspuns.
All aboard !
shoppy
Mesaje: 655
Membru din: Mie Mai 02, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti, s. 1
Contact:

Mesaj de shoppy » Vin Noi 07, 2008 1:22 pm

Dar de ce este atat de important acest poligon in momentul asta (in afara de motivele pur campanie electorala), ca sa ajungi sa numeri km simplist pe degete, ca ziaristii?
Scrie răspuns

Înapoi la “Stiri, evenimente si noutati din domeniul feroviar”