Stiri

Scrie răspuns
Avatar utilizator
Elef
Mesaje: 435
Membru din: Vin Mai 18, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Elef » Lun Apr 07, 2008 10:26 am

Gara va ramane acolo unde e cu tot cu linii.Ar costa prea mult fiindca nu este vorba doar de gara in sine ci si de depou, atelierele Grivita....
Dar este an electoral si trebuie sa avem concursul Candidatii spun lucruri trasnite ;).

P.S. Acum ceva vreme ma uitam in Google Eatrh la Berlin.Sunt 2 chestii ciudate acolo: Berlin Hauptbahnhof e aproape in buricul targului si culmea e si nou construita si celalta parca pe langa Wansee e o padure mare si sincer sunt curios de ce nu apar vilele acolo :))
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Lun Apr 07, 2008 10:28 am

Sandy,

Normal ca se pot gasi solutii dar este mai usor si mult mai profitabil exclusiv pentru niste unii sa puna in aplicare un proiect aberant lansat de un politician care probabil are si el ceva actiuni la "Operatiunea demolarea"

Am hulit atatia ani demolarile masive facute in Bucuresti si disparitia unor cartiere intregi in care chiar puteai vedea arhitectura si acuma am uitat peste noapte ca ieri injuram ce astazi vrem sa luam in brate.

Daca pe politicieni ii inteleg, se inclina din ce parte bate vantul, dar nu le accept pozitia nu inteleg pe cei ca noi care accepta asemenea lucruri.

Totusi Gara de Nord este Gara de Nord si daca o dam jos jos o sa fie iar pe noul amplasament o sa vedem ceva din sticla ca se poarta.

Plangem si ne lamentam mai rau ca niste babe pe marginea santului ca se distrug o gramada de lucruri, ca ajung in paragina cladiri din patrimoniul national, ca nu se gaseste nimeni sa renoveze un automotor Malaxa, ca Gara Filaret a ajuns cum a ajuns dar cand este vorba de mutarea Garii de Nord venim cu argumente.

Ce sa mai inteleg de aici?
Poate eu nu trebuie sa mai inteleg nimic dar cei care vin dupa noi o sa intrebe cum intrebam si noi acuma pe cei ce au fost inaintea noastra ce au facut cu patrimoniul si, mai ales, cu istoria noastra.

Pare patetic ce am scris?

Nu. Este obiectiv si cred ca ne-am cam saturat de mari arhitecti care rad un cartier ca Uranusul, cartier plin de istorie si valori culturale si stiintifice, si trantesc Casa POPOULUI.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2221
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Lun Apr 07, 2008 10:36 am

Haha... imi place vorba asta a ta, "Candidatii spun lucruri trasnite!" :-D

Sa stii ca anul trecut ma plimbam si eu la Londra prin Hyde Park si ma minunam de unul singur cum de prin ditamai parcul nu s-a gasit nici un fel de baiat destept sa-si traga un mall, o vila sau macar un spatiu comercial, precum se intampla cu tot spatiul verde din Romania.

Pe urma am intrebat si eu in dreapta si in stanga, si a rezultat ca in Marea Britanie parcurile sunt PROPRIETATE PRIVATA, mai precis A REGINEI!

De aceea in mijlocul parcurilor exista (uneori) palate, spre exemplu in Kensington Gardens, unde a locuit printesa Diana, dar nu se defriseaza parcul ca sa contruiasca mall-uri in loc, precum la Constanta!

Si sunt absolut de acord cu tine, LDH, din pacate multi colegi de-ai mei arhitecti atunci cand se aseaza la planseta isi lasa la garderoba bunul simt si deontologia profesionala, si de aia arata astfel multe dintre orasele noastre...
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2771
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Lun Apr 07, 2008 10:48 am

Proiectul schimbarii amplasamentului Garii de Nord este atat de vechi si a nascut atatea dispute, in vremuri apuse si bag de seama ca si astazi.
Serios despre problema s-a vorbit doar in perioada interbelica. A existat atunci si un proiect grandios, si era cumparat si terenul. Ar fi trebuit sa fie unde este astazi Opera. Si atunci, si acum a nascut controverse.
Din tot acest proiect de mutare nu s-a ales doar praful. Parte din fondurile alocate atunci mutarii au fost folosite la remodelarea cladirii si aducerea ei la forma de astazi (constructia portalului si a coloanelor dinspre Palatul Transporturilor, inglobarea fostei aripi a Postei, scoaterea liniilor de sub frema centrala si realizarea actualului amplasament de linii, portalul dinspre Dinicu Golescu, etc.).
A urmat apoi razboiul si anii constructiilor marete. De gara nu s-a mai atins nimeni (exceptand cateva bombe aliate in aprilie 1944).

Din 1990 pana acum in presa au aparut fel de fel de idei, mutarea garii in zona Grivita, apoi mai jos la Basarab, apoi gara subterana la Razoare etc...
Nu sunt decat gogosi electorale, vorbe aruncate in vant. Nu exista nici puterea financiara a unui astfel de demers, insa ca sa arunci vorbe in vant nu costa nimic, nu exista nici capacitatea logistica de a muta traficul temporar in alte gari etc...

In acest moment calea ferata supravietuieste "pe aparate". In tara se vand garile, multe altele nu au bani sa-si plateasca curentul electric...
Hai sa stam noi pe Pamant daca domnu' Gusa nu...
Ultima oară modificat Lun Apr 07, 2008 12:05 pm de către catalin, modificat 1 dată în total.
All aboard !
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1828
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Lun Apr 07, 2008 12:04 pm

Ma scuzati ca intervin in discutie, cine e domnul Gusa??

Sigur ca gara o sa se mute, probabil la Lehliu Gara in Baragan unde se vor muta si cele doua aeroporturi, departe de aglomerarea urbana Bucuresti.
Acolo e loc destul si oricum cu putina atentie o parte din piste pot ramine strazi gata betonate.
shoppy
Mesaje: 655
Membru din: Mie Mai 02, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti, s. 1
Contact:

Mesaj de shoppy » Lun Apr 07, 2008 9:15 pm

Da nu e aeroport la Titu? :) :D :-D
Hai ca acum 4 ani mai mergea da intre timp s-a renovat podul Grand si s-a inceput constructia la podul Basarab, asa ca ar insemna sa avem 2 ditamai podurile nou-noute ce trec peste.......un cartier de vile! Ma narod e asta !!! !! !! ! =)) :(|)
Sa nu puna ochii si pe Casa Poporului, ca o muta la Ciorogarla :evil: .
cristiCFR
Mesaje: 944
Membru din: Mar Iun 19, 2007 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de cristiCFR » Lun Apr 07, 2008 9:26 pm

:-D :-D :-D

Doamne ce politicieni avem...

Caragiale, inca esti de actualitate.
ImagineImagine
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Lun Apr 07, 2008 9:34 pm

Cred ca ii dati prea multa atentie
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
stageexp
Mesaje: 1260
Membru din: Lun Ian 14, 2008 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de stageexp » Mar Apr 08, 2008 3:14 pm

ce sa-i faci toti ciudatii care ajund de pe o zi pe alta politicieni isi dau cu presupusul, fiind mai degraba dornici sa distruga decat sa creeze cate ceva
toata lumea sare acum pe ideea zonelor de locuinte, care este mana electorala, deoarece necesarul de locuinte a fost si va ramane foarte mare pe meleagurile noastre
trebuie insa sa nu uitam ca un proiect de tipul unei gari sau a unui aeroport are o anvergura cu mult mai mare decat cea a unui cartier de locuinte si implica factori mult mai importanti la nivel logistic
o gara trebuie sa se gaseasca, dupa parerea mea in centrul unei urbe, fiind diferita cu mult prin particularitati si exploatare de un aeroport
cred ca ar trebui cautate solutii de modernizare atat a garii cat si a infrastructurii feroviare, si nicidecum de demolare a acestora
pentru ca exista o diferenta foarte mare intre ceea ce inseamna traficul feroviar la noi fata de cel de afara (si ma refer strict la tarile civilizate) culmea fiind ca in tara noastra exista un potential urias din punct de vedere al personalului calificat si posibilitatilor de exploatare
evident ca separarea traficului de marfa de cel de calatori, in conditiile in care trasportul de marfa pe calea ferata a fost intotdeauna mai profitabil, a dus la un dezechilibru din acest punct de vedere, dar cred ca se pot gasi solutii ca reteaua feroviara de la noi nu numai sa redevina ce a fost dar chiar sa fie cu mult mai sus
cristiCFR
Mesaje: 944
Membru din: Mar Iun 19, 2007 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de cristiCFR » Dum Apr 13, 2008 11:58 pm

Tren cu abur la Zarnesti

Mai multe detalii in link-ul de mai jos

[Link Removed for Guests]
ImagineImagine
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
BOGDAN I
Mesaje: 955
Membru din: Sâm Ian 09, 2016 8:06 pm
Localitate: Brasov
Contact:

Mesaj de BOGDAN I » Lun Apr 14, 2008 5:44 pm

Se amana startul trenului cu aburi Brasov - Zarnesti din motive necunoscute 8O pana la o data necunoscuta momentan , am aflat din surse sigure :-( :-( Se zvoneste ca s-ar putea sa plece pe 23 , 24 Aprilie dar nu se stie nimic concret :-(
in acea perioada eu o sa fiu plecat la Iasi asa ca poze si filmulete de la mine PA. :-( :-( :-( :-(
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2771
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Lun Apr 14, 2008 6:53 pm

Buna Bogdan,

trenul va circula (dupa deschiderea oficiala) in fiecare week-end.
Personal voi prefera o cursa regulata decat cea oficiala de deschidere. Din experienta altor asemenea evenimente, si dintr-un festivism exagerat tipic balcanic, tocmai celor care le sunt adresate aceste evenimente, adica publicului larg, nu li se permite accesul in vagoane.
Asta ca sa nu mai vorbesc de impodobirea locomotivelor cu tot felul de coroane, balonase, stegulete, etc...
Eu prefer locomotiva simpla, asa cum a fost ea construita, nu un convoi de nunta pe roti. Deci, poate ne vedeam la una din cursele obisnuite, cand nu ne impiedicam de SPP-isti, ziaristi, ci doar de copii si parintii lor, cei carora ar trebui sa li se adreseze asemenea evenimente, si care sa prinda astfel "dragul" trenulismului si masinilor cu abur...
All aboard !
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mar Apr 15, 2008 9:09 am

Salut

Asa cum am vorbit ieri cu Bogdan, ar fi fain sa organizam o intalnire de grup a pasionatilor din tara, la una din cursele regulate.
Daca sunt mai multi doritori, putem deschide un subiect si sa dicutam despre asta.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Gabi_Todoran
Mesaje: 340
Membru din: Lun Oct 22, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Mesaj de Gabi_Todoran » Mar Apr 15, 2008 12:51 pm

Oare am putea spera ca acest eveniment sa deschida noi posibilitati?
Desigur ma gindesc la punerea la punct si a altor aburoase, si de ce nu, si a altor trasee...da' deja vreau prea mult.
Avatar utilizator
dimitrov
Mesaje: 579
Membru din: Dum Aug 26, 2007 12:00 am
Contact:

Mesaj de dimitrov » Joi Apr 17, 2008 1:10 am

Bun gasit prieteni ! Dupa cum a fost anuntat initial,debutul "aburului"pe Brasov-Zarnesti,mi-am dat peste cap toate problemele,ca sa pot fi "martor"(exclus Iehova) la eveniment..........care se amina...ma rog;la o astfel de"intreprindere",munca pentru punere in practica este imensa.....si aici toata lauda pentru cei care se zbat si se bat pentru realizare...si un sincer,simplu,modest si din inima multumesc,pentru ceea ce fac.
Cataline,asa este,e mai frumoasa o locomotiva fara "pavoaz"cind este in simpla si normala functiune....dar sa vedem care va fi "veterana" ce fi-va pe acest drum..........din ce am aflat,Leancu are doua hale la Marub Brasov,unde sint reparate doua locomotive pentru aceasta linie.Si eu mor de curiozitate sa stiu ce s-a facut la ele,ce revizie are cazanul,pe cit timp,etc. , etc. .....
Florinn,se pot face multe lucruri benefice noua si cele mai simple si frumoase sint intilnirile periodice prilejuite de cite un eveniment,cit de marunt ar fi el.......motivul sa fie......
Gabi_Todoran,noi posibilitati pot sa se deschida,oricind;voiinta sa fie si niste.......bani .Punerea la punct a altor aburoase si trasee......ce vis frumos....vis ce in alte parti are suportul unei "constiinte oficiale"....constienta de "aurul" pe care-l are in patrimoniu...."aur" care la noi s-a dus la topit.Imi aduc aminte de sirurile de "aburoase" din asa-zisul "parc rece"din marile gari si noduri feroviare......"Muzeul" de la Sibiu parca e al nimanui......Resita...nu sta pe roze.......noroc cu faptul ca ici-colo s-a expus cite o mindra veterana prin garile de pe magistrale ( in particular...din goana masinii si in miez de noapte am vazut 230.xxx din Sinaia cu tenderul gri la culoare,semn ca a inceput restaurarea ei).
O problema pe Brasov-Zarnesti,este ca Branul e in alta directie fata de Zarnesti.......si nu stiu cum pot sa-l vad pe "vajnicul" posesor de X5,sa ia trenul.......eu ca "localnic''merg cit pot de rar la Bran,din varii motive.....
Cam patetic totul.......Traim in RO...si poate ne marim "familia" asta a "trenulistilor".In rest,sa fiti sanatosi si sa ne vedem cu bine.
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Stiri, evenimente si noutati din domeniul feroviar”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat