Stiri

Scrie răspuns
stageexp
Mesaje: 1260
Membru din: Lun Ian 14, 2008 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de stageexp » Mar Sep 02, 2008 10:15 am

Referitor la vopsitul loko de la Resita.
Am fost recent pe acolo, acum vreo luna si jumate, nu prea mi-a placut ce am vazut (am mai fost anul asta si in primavara, atunci lucrurile stateau ceva mai bine).
Din ce am vazut cresteau buruienile printre piesele locomotivelor.
Vopsirea se facuse de mantuiala, ceva in genul scolilor "renovate", unde peste lemnul mancat de ani se da cu vopsea care nu face decat sa scoata in evidenta neregularitatile.
Un muzeu de aceasta natura ar trebui sa contina atat exponate functionale (macar partial) cat si nefunctionale, dar restaurate intr-o masura care sa corespunda realitatii. Adica nu strat de vopsea peste strat de vopsea, pana la alterarea detaliilor, ci un lucru ceva mai bine facut, care sa confere o imagine mai buna exponatelor.

Tot in legatura cu subiectul, am stat de povesti cu cativa pasionati de la depoul din Timisoara, oameni tineri care fac o meserie atat pentru asigurarea nivelului de trai cat si din pasiune. Cred ca erau printre putinii din tara care aveau sansa sa lucreze ceva care le si place, dar din pacate, conform sistemului, prost platit ca mai toate joburile de pe la noi. Oricum am fost foarte placut impresionat de entuziasmul si profesionalismul celor de pe acolo.
Unul dintre ei mi-a povestit despre o tentativa de demolare a unei parti din remizele aflate in dotare, tentativa din fericire nedusa la indeplinire.
Cei pasionati de trenuri de pe acolo au in gand un proiect de transformare a locatiei cu pricina int-un muzeu in care sa aduca vreo cateva aburoase. Fiind oameni cu adevarat pasionati, vor sa faca acest lucru in timpul lor liber, evident cu sprijin din partea maimarilor de pe la transporturi feroviare care sa permita asigurarea transportului (sunt implicate aspecte referitoare la tractiunea si franarea garniturilor care ar aduce aburoasele cu pricina in Timisoara).

Astfel de solutii cred ca se pot gasi: cele bazate pe colaborarea autoritatilor transporturilor feroviare si a pasionatilor in domeniu, care pot contribui cu multe cunostinte teoretice si practice si cu activitati de restaurare si intretinere a materialului rulant.
Avatar utilizator
B74MRV
Mesaje: 1102
Membru din: Dum Mar 13, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti, Dristor, Sect. 3
Contact:

Mesaj de B74MRV » Mar Sep 02, 2008 1:36 pm

cristiCFR scrie:Legendarul Orient Express a oprit in Gara Regala din Sinaia
[Link Removed for Guests]
Ieri am condus pe cineva la Gara de Nord si am avut ocazia pret de 5 min sa fotografiez acest tren care stationa la peronul 14. Din pacate pozele le-am facut cu aparatul persoanei care a plecat dar in cateva zile intru in posesia lor. In oricecaz vagoanele aratau super. Daca este cineva interesat de poze trimit cand intru in posesie.
Razvan
Spor
Razvan MORAR

Locomotivele cu abur sunt o poezie in miscare!
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1837
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Mar Sep 02, 2008 2:27 pm

Nu prea se face vilva cu trenul asta.Eu chiar duminica eram in Sinaia, as fi putut sa il pozez, dar nu am stiut ca circula.
E asa de secret?
Avatar utilizator
spami
Mesaje: 16
Membru din: Lun Iul 21, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de spami » Mar Sep 02, 2008 2:53 pm

"China plans to produce the world's fastest conventional train for a new rail link between capital Beijing and main financial centre, Shanghai.
The country's Ministry of Railways says the trains will run at top speeds of 380km/h (236mph).
The trains will more than halve the current quickest journey time between the two cities of 10 hours."

Continuarea la: [Link Removed for Guests]

Imi cer scuze pentru ca este in engleza, am incercat sa vad daca google stie sa traduca stirea in romana, dar se pare ca nu prea :)
Avatar utilizator
B74MRV
Mesaje: 1102
Membru din: Dum Mar 13, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti, Dristor, Sect. 3
Contact:

Mesaj de B74MRV » Mar Sep 02, 2008 3:57 pm

Uite ca stie: [Link Removed for Guests]
Spor
Razvan MORAR

Locomotivele cu abur sunt o poezie in miscare!
Avatar utilizator
spami
Mesaje: 16
Membru din: Lun Iul 21, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de spami » Mar Sep 02, 2008 5:01 pm

Stie sa se laude ca poate traduce, dar, sa fim seriosi, intelegi ceva din textul ala tradus? :)
Avatar utilizator
B74MRV
Mesaje: 1102
Membru din: Dum Mar 13, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti, Dristor, Sect. 3
Contact:

Mesaj de B74MRV » Mar Sep 02, 2008 6:04 pm

cine nu pricepe, pune mana pe engleza si totul se rezolva :evil:
Spor
Razvan MORAR

Locomotivele cu abur sunt o poezie in miscare!
shoppy
Mesaje: 655
Membru din: Mie Mai 02, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti, s. 1
Contact:

Mesaj de shoppy » Mar Sep 02, 2008 8:03 pm

Ideea se desprinde foarte usor in traducere.
Avatar utilizator
spami
Mesaje: 16
Membru din: Lun Iul 21, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de spami » Mar Sep 02, 2008 8:34 pm

Ok, my bad, data viitoare o sa pun si linkul de la Google Translate :)
Avatar utilizator
myster2008
Mesaje: 16
Membru din: Dum Mar 23, 2008 12:00 am
Localitate: TIMISOARA
Contact:

Mesaj de myster2008 » Mar Sep 02, 2008 9:38 pm

Orient Expres la Bucuresti....poze...
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
myster2008
Mesaje: 16
Membru din: Dum Mar 23, 2008 12:00 am
Localitate: TIMISOARA
Contact:

Mesaj de myster2008 » Mar Sep 02, 2008 10:17 pm

Aici puteti vedea cateva poze cu tunelul de la Petrila...
[Link Removed for Guests]
obiwan
Mesaje: 2684
Membru din: Joi Apr 24, 2008 12:00 am
Localitate: cluj
Contact:

Mesaj de obiwan » Joi Sep 04, 2008 1:06 am

FRumoase pozele cu ORIENT EXPRES ! Dar locomotiva aia urata asa se potriveste ca nuca in perete. Macar daca garnitura era tractata de o locomotiva germana, italiana, orice altceva. Vagoane biju si loko naspa.
:x
Avatar utilizator
grandpagscout
Mesaje: 363
Membru din: Mar Sep 06, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de grandpagscout » Joi Sep 04, 2008 11:47 am

In primul rand ca aceste vagoane sa ajunga in Romania, necesita autorizatii peste autorizatii, dar sa trecem peste asta ca vagoanele vin anual, dar despre locomotive vorbim total diferit. Trebe verificat tot de la bandaje la aparatul de tamponare, aparatul de legare, la normele de siguranta si bininteles sistemul INDUSI si sistemul DSV sau SIFA instalat pe ele. Nu stiu ce vezi tu naspa in acea locomotiva, care, dupa parere mea, arata cihar bine, spalata si totce trebe pentru a tracta un asemenea tren.
Toate cele bune!
Nagy Gabriel
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Gabi_Todoran
Mesaje: 340
Membru din: Lun Oct 22, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Mesaj de Gabi_Todoran » Joi Sep 04, 2008 12:06 pm

Frumoase poze!
@obiwan
Daca organizatorul nu a avut/nu a cerut o locomotiva mai speciala a primit ceea ce circula in mod normal. Din cite stiu au fost cazuri in care proprietarii garniturii n-au vrut "aburoase" pentru a nu murdari vagoanele. Au fost deasemena si cazuri in care trenul a fost remorcat de locomotive cu abur chiar si la noi. EA-ul in cauza e o locomotiva produsa dupa licenta ASEA Suedia si are in jur de 40 de ani, suficient de "istorica" la rindul ei. Un "TAURUS" poate nu se potrivea asa bine.
Uneori in realitate nu-i asa simplu ca pe diorame.
shoppy
Mesaje: 655
Membru din: Mie Mai 02, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti, s. 1
Contact:

Mesaj de shoppy » Joi Sep 04, 2008 1:54 pm

Dar Nohab-ul de la colegii unguri cum a circulat? Deci se poate.
Numai ca e infinit mai dificil sa remorchezi cu aceeasi locomotiva o garnitura din Italia pana in Turcia (si mai si iesi din Europa, ca treci pe la bulgari). Mai ales ca peste un an, daca nu se prezinta aceeasi locomotiva, munca trebuie luata de la capat.
Pacat ca pe Bucuresti - Giurgiu se remorcheaza cu 1 sau 2 Gimi si nu cu Sulzer, dar asta e, se pare ca organizatorii vor doar sa fie remorcati in cele mai bune conditii, nu ii intereseaza locomotiva.
Scrie răspuns


Înapoi la “Stiri, evenimente si noutati din domeniul feroviar”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori