Anunt important: [Local Link Removed for Guests]

Stiri

Scrie răspuns
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2793
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Vin Mar 28, 2008 12:40 pm

Dincolo de inexactitatile majore din textul de presa, informatia are la baza un proiect real, care e destul de aproape de a fi finalizat.

Ca sa lamurim un pic lucrurile, trenul nu are nimic de la 1900, nici vagoane de pe vremea regelui Ferdinand (ce mult mi-as dori sa mai existe trenul regelui Ferdinand, cu care acesta a ajuns la incoronarea de la Alba Iulia .........). Va fi un tren mai...interbelic...
Iar gara Rasnov cam greu sa fie adusa la forma din anul 1900, pentru simplul motiv ca gara originala arata complet diferita.

Nu mai conteaza...

Important e ca este o initiativa in derulare cu sanse mari de a fi finalizata si pentru prima data in tarisoara asta vom putea beneficia de un tren istoric regulat, de ecartament normal, accesibil publicului larg.
All aboard !
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Vin Mar 28, 2008 4:21 pm

Catalin,

Igoranta este foarte mare in domeniul istoriei feroviare, motiv pentru care in stiri de presa se pot amesteca mocanite cu trenuri interbelice si cu regele Ferdinand. Putem zice merci ca n-au amestecat in ciorba si vagonul princiar al Mihai Viteazul, si locomotiva cu care au venit pandurii lui Tudor Vladimirescu!

Tocmai cu atat mai importanta este cruciada impotriva acestei ignorante, care se poate face inclusiv pe principiul picaturii chinezesti.

Apropo de gara din Rasnov, imi aduc aminte de perioada cand petreceam cateva zile la Rasnov la unchiul meu, fratele preferat al bunicii mele.

Era perioada anilor '70 cand se filmau multe filme straine in zona, si stiu ca in acea perioada la gara Rasnov a fost filmata scena unui film occidental destul de cunoscut.

Sa fi fost oare "Doctor Jivago"? Din pacate nu mai am idee ce film era. Stie cineva?
Avatar utilizator
myster2008
Mesaje: 16
Membru din: Dum Mar 23, 2008 12:00 am
Localitate: TIMISOARA
Contact:

Mesaj de myster2008 » Sâm Apr 05, 2008 10:05 am

Iata ce am gasit eu pe la MEDIAFAX:
[Link Removed for Guests]
Daca s-a mai publicat imi cer scuze...daca nu...lectura placuta! :grin:
Avatar utilizator
mureseanu_976
Mesaje: 117
Membru din: Sâm Mar 29, 2008 12:00 am
Localitate: Tirgu-Mures
Contact:

Mesaj de mureseanu_976 » Sâm Apr 05, 2008 2:13 pm

Cele 113 etajate fac parte din seria 26-26,care mai circula prin Bucuresti si Iasi/Suceava.Ulterior,toate vor trece pe la Remar Pascani,unde vor fi "modernizate" ca in Romania...chit aruncat cu lopata si vopseaua folosita in graba :-|

Cat despre cele 90 de vagoane noi,am impresia ca vor fi produse la Astra Arad. :roll:
Avatar utilizator
myster2008
Mesaje: 16
Membru din: Dum Mar 23, 2008 12:00 am
Localitate: TIMISOARA
Contact:

Mesaj de myster2008 » Sâm Apr 05, 2008 10:39 pm

multumesc pt lamuriri
Avatar utilizator
myster2008
Mesaje: 16
Membru din: Dum Mar 23, 2008 12:00 am
Localitate: TIMISOARA
Contact:

Mesaj de myster2008 » Dum Apr 06, 2008 2:10 pm

Cititi si voi....:D
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Dum Apr 06, 2008 2:49 pm

Mi se pare extrem de stupid sa muti o gara din centrul unei metropole la marginea ei. Ce sa zic, probabil ca noi suntem cei mai destepti iar cei din restul globului sunt mai prosti. :-D
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
cosmin78
Mesaje: 5822
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Dum Apr 06, 2008 3:46 pm

:-D :-D

se vede ca omul a fost profund impresionat de megalomaniile lui ceausescu
o sa construiasca alta gara,din otel,sticla termopane etc care nu are nici pe departe
farmecul garii de nord...ma rog,de ce nu construieste apartamentele unde vrea sa
construiasca gara?
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
srazvi
Mesaje: 1095
Membru din: Lun Mar 14, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de srazvi » Dum Apr 06, 2008 10:36 pm

Florinn scrie:Mi se pare extrem de stupid sa muti o gara din centrul unei metropole la marginea ei. Ce sa zic, probabil ca noi suntem cei mai destepti iar cei din restul globului sunt mai prosti. :-D
deci toata capitala noastra va fi doar blocuri cu apartamente scumpe si nici un loc de parcare iar la gara ajungi la fel de greu ca la aeroport? Horror :(|)
[Link Removed for Guests]
Imagine
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3601
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Dum Apr 06, 2008 11:12 pm

Pai bine si "prostii" aia care fac pasarela peste gara de ce s-au mai chinuit sa faca atata agitatie? Vine Orban sa faca blocuri sub pod? sau vile? nu prea cred ca o sa mute el gara,dar in fine se pare ca politicienii romani au idei din ce in ce mai "bune" pentru capitala si nu numai ...tocmai de aceea in tara asta nu se mai face nimic....
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Lun Apr 07, 2008 10:08 am

Florinn a scris:
Mi se pare extrem de stupid sa muti o gara din centrul unei metropole la marginea ei
Florinn, exact asta s-a intamplat in cazul Constantei, unde vechea gara aflata vis-a-vis de Tribunal a fost re-locata in pozitia unde se afla astazi, iar spatiul ocupat de liniile de cale ferata a fost transformat intr-un cartier de blocuri care initial s-a numit "ansamblul gara noua-gara veche"!

Atunci cand un oras creste, o asemenea manevra urbana de relocare a garii, mai ales la o gara terminus, se poate dovedi benefica pentru a "elibera" centrul de un triaj si niste linii infipte acolo precum un pumnal in inima orasului.

Insa o asemenea operatie urbana de anvergura se face dupa o matura chibzuinta, este rezultatul unor studii urbanistice aprofundate, si nu se face fiindca i-a venit ideea intr-o noapte de nesomn unui politician sau altuia!

Un lucru este adevarat totusi; daca privesti orasul de sus, pe Google Earth, iti dai seama cat spatiu consuma totusi toate traseele feroviare din zona Garii de Nord. Si este vorba despre spatiu de prima mana, aflat chiar in centrul orasului, acolo unde metrul patrat de teren costa mii de euro!

O solutie ar fi ceea ce au facut de exemplu belgienii la Bruxelles, unde toata partea de triaj si linii este practic acoperita de oras, iar accesul in gara principala se face pe la un colt de strada, de nici nu stii ca-i gara acolo! Doar ca gara din Bruxelles a fost o operatiune urbana realizata in intregime in aproximativ un secol, si nu o idee creatza a unui politician realizata de azi pe maine!
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Lun Apr 07, 2008 10:14 am

victorian scrie: Un lucru este adevarat totusi; daca privesti orasul de sus, pe Google Earth, iti dai seama cat spatiu consuma totusi toate traseele feroviare din zona Garii de Nord. Si este vorba despre spatiu de prima mana, aflat chiar in centrul orasului, acolo unde metrul patrat de teren costa mii de euro!
Adica mai pe scurt

"Enteresele" primeaza si "un grup de interese" :-D vrea sa puna mana pe teren ca sa aibe ce vinde.

Vezi cazul autostrazii noi din cauza careia erau sa fie defrisate paduri deoarece erau ale nimanui, sau ale noastre daca statul suntem noi, si domnii nu voiau sa renunte la teren arabil, cultivat actualmente cu balarii si scos la mezat.
Noroc ca nu a tinut sforaria si padurea a ramas la locul ei.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
sandy
Mesaje: 1116
Membru din: Sâm Apr 23, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de sandy » Lun Apr 07, 2008 10:15 am

Imi permit sa intervin si eu un pic.Cred ca solutii se pot gasi,nu prin relocarea unei gari ci prin studii arhitecturale si urbanistice.Uite,la Koln sau la Frankfurt gara e taman in centru si nu exista absolut nici un fel de probleme.Dimpotriva,in Koln,centrul cred ca e cel mai aerisit loc din oras
s
Sandy-Trainsylvania Railway Club-Cluj-Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Lun Apr 07, 2008 10:18 am

victorian scrie: O solutie ar fi ceea ce au facut de exemplu belgienii la Bruxelles, unde toata partea de triaj si linii este practic acoperita de oras, iar accesul in gara principala se face pe la un colt de strada, de nici nu stii ca-i gara acolo! Doar ca gara din Bruxelles a fost o operatiune urbana realizata in intregime in aproximativ un secol, si nu o idee creatza a unui politician realizata de azi pe maine!
Sunt absolut de accord cu asa ceva.

Mi se pare stupid sa muti gara la marginea orasului in sensul urmator. Ganditi-va la situatia Bucuresti-ului, iti ia 2-3 ore sa il traversezi. Cine o sa mai mearga cu trenul daca o sa ii ia 1-2 ore sa ajunga la gara? nu mai pun la socoteala statul la coada la bilete, imbarcarea in tren.
Una e sa ai de mers cu trenul 4 ore si alta e sa ai de traversat oceanul cu avionul, in cazul doi se merita sa faci 2 ore pana la aeroport.

Asta ar fi o analiza groso-modo a situatiei. As fi de accord cu mutatul garii in subteran. Nu mai spun ca am ramas masca cand in NY am intrat in gara ca si cum ai intra la metrou, doar o firma luminoasa zicea ca e gara acolo, dar ai fi spus ca e o gluma. Totusi daca intrii descoperi o imensa gara subterana, nu mai putin de 34 linii am gasit, poate erau mai multe, atatea am vazut eu afisate pe panou.

Una e sa mergi cu trenul, sa stii ca ajungi in centrul orasului si alta e sa stii ca te dai jos din tren si mai faci minim 1.5 ore cu taxi pana la destinatie.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Lun Apr 07, 2008 10:26 am

LDH a scris:
"un grup de interese" vrea sa puna mana pe teren ca sa aibe ce vinde
Din pacate, Dorel, cam asa functioneaza lucrurile in momentul de fata in tara noastra! :(
Scrie răspuns

Înapoi la “Stiri, evenimente si noutati din domeniul feroviar”