Stiri

Scrie răspuns
romrail
Mesaje: 183
Membru din: Lun Apr 11, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de romrail » Joi Iun 05, 2008 1:34 pm

Dupa cum vezi, in Romania aproape nimeni (mai sunt cativa "frumosi nebuni" ce se lupta din rasputeri sa mai pastreze ceva) nu da doi bani pe patrimoniul istoric.
In conditiile in care e posibil ca azi, o anume societate (nu ii voi da numele aici) sa ofere spre licitatie (incalcand nu numai un ordin al Ministrului Transporturilor, ci si cele mai elementare norme de bun simt) ultimele locomotive diesel de cale ingusta din parcul CFR... inutil sa spun ca scopul era transformarea lor in fier vechi... cred ca nu mai ramane decat sa :-( :-( :-( .
Avatar utilizator
interesantul
Mesaje: 1584
Membru din: Dum Ian 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de interesantul » Vin Iun 06, 2008 9:53 am

Horia_Radulescu scrie:mai fratilor, fabrica aceea nu era monument istoric? chiar asa, darama fiecare cum il taie capul? :(

"Incredible Romania" (parafraza dupa spotul publicitar tursitica al Indiei)
“Violenţa verbală şi non verbală este ultima armă a incompetenţilor!” - Исаак Азимов
------------------------------------------
Locomotive, vagoane, călătorii
Avatar utilizator
lapuseanul
Mesaje: 108
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Baia Mare
Contact:

Mesaj de lapuseanul » Joi Iun 19, 2008 10:14 am

Calea ferata dintre Baia Mare si Cluj, inchisa dupa viituri puternice in Catcau si Caseiu &8211; Rapidul spre Baia Mare a ramas blocat intre ape


[Link Removed for Guests]
Lapuseanul
Avatar utilizator
srazvi
Mesaje: 1095
Membru din: Lun Mar 14, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de srazvi » Sâm Iun 21, 2008 5:04 pm

Joi au fost niste probleme in Aradu Nou, in sensul ca personalul Timisoara-Arad a fost bagat la linia 5, el trebuia sa astepte rapidul de la Curtici(care trecea pe linia 4) si s-a nimerit chiar in momentul opririi personalului sa treaca rapidul, cum calatorii treceau prin fata rapidului, mecanicul acestui a fost nevoit sa opreasca pentru a nu accidenta pe nimeni(bravo lui) si ieri(vineri) am aflat ca ajuns la Timisoara primul lucru a fost sa meraga sa faca plingere la conducere impotriva impegatului din Aradu Nou care trebuia sa bage personalul la linia 3 nu la 5 pentru a nu fii astfel de probleme :grin:
Iata si un reportaj mai vechi care e bun pe caldura de afara si din trenuri:
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Imagine
Avatar utilizator
srazvi
Mesaje: 1095
Membru din: Lun Mar 14, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

IC vs. tractor

Mesaj de srazvi » Dum Iun 29, 2008 2:20 pm

Aseara sobolanul de la Cluj pentru Tm a lovit la Cefa un tractor :evil: Ambele au iesit destul de avariate, se pare ca nu functiona semnalul de avertizare de la nivelul caii ferate. Din pacate soferul a fost ranit grav iar din IC nimeni n-a fost ranit(credeam ca va fi invers la cit de rezistente sint tramvaiele astea :lol: )
Mai multe vor aparea probabil miine in presa si diseara la TV, oricum linia a fost blocata 2 ore apoi s-a revenit, de azi dimineata la circulatia normala a trenurilor 8)
[Link Removed for Guests]
Imagine
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2778
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Dum Iun 29, 2008 5:54 pm

Srazvi, tramvaiele alea sunt ceva mai rezistente decat par. Sunt construite pe principiul deformarii caroseriei, deformare care atenueaza si absoarbe socul unei astfel de coliziuni. Forma relativ ascutita face ca obiectul lovit, in limita unei anumite mase de impact, sa "alunece" pe langa caroserie. Sunt principii imprumutate din industria auto a anilor 2000.

Ma repet, asemenea evenimente de cale se intampla, nu doar in Romania, si cand veti lasa la o parte ideile preconcepute despre ramele Desiro, veti descoperi si lucruri interesante d.p.d.v. tehnic.

Mai trebuie adaugat ca desi rame de acest tip au fost implicate in incidente de cale in Romania, nu s-au inregistrat victime (nici macar din randul mecanicilor, care au acel post avansat si aparent expus) si nici deraieri. Oare de ce ?
All aboard !
Avatar utilizator
srazvi
Mesaje: 1095
Membru din: Lun Mar 14, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de srazvi » Dum Iun 29, 2008 6:26 pm

catalin scrie:Mai trebuie adaugat ca desi rame de acest tip au fost implicate in incidente de cale in Romania, nu s-au inregistrat victime (nici macar din randul mecanicilor, care au acel post avansat si aparent expus) si nici deraieri. Oare de ce ?
E acelasi principiu ca la autoturismele moderne, cu care daca intrii intr-o Dacia nu patesti nimic si vezi cu stupefactie ca toti sint morti in Dacia(a fost un caz la Cluj cind o prietena cu un Peugeot a facut asa 8O )
Apropo de Dacia cica tot un sobolan a intrat intr-una pe la Sibiu, soferul a murit, se pare ca rapidul si-a continuat drumul pina la Brasov.

P.S. mai glumim si noi astia anti Desiro :lol: dar tot pe R si IC sint si in 2008 :-x
[Link Removed for Guests]
Imagine
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2778
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Dum Iun 29, 2008 6:33 pm

E bine ca am lamurit un lucru.

Si inca ceva:

1. Acum sincer, mi-as dori ca subiectele de stiri din domeniul feroviar sa fie separate de vacile, oile, tractoristii transati de vreun tren. Nu vad nici un castig din a enumera aici asemenea incidente. E suficient sa dau drumul la TV....

2. cei care au un "junghi" cu ramele Desiro, ii astept la o discutie pro si contra, bazata pe argumente si date (consum, eficienta, uzura linie, chestii din astea fara importanta). Cred ca dintr-o asemena discutie pot castiga toti si cei impotriva si cei pro.
All aboard !
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Dum Iun 29, 2008 7:19 pm

E cazul sa va marturisesc sincer aici ca pana n-am ajuns pe forumuri n-am auzit niciodata nimic rau despre aceste automotoare Desiro.

Personal le consider o prezenta foarte interesanta pe liniile romanesti macar prin forma aerodinamica elansata, diferita de tot ceea ce am tot vazut pana la ele.

Am avut ocazia sa merg cu asa ceva in cateva randuri, atat pe traseul Bucuresti-Constanta, cat si pe Cluj-Alba Iulia, si pot sa va spun ca n-am avut ce plangeri sa am vis-a-vis de confortul pe care il ofera, si care este net superior fata de vagoanele obisnuite de clasa ale CFR-ului. Daca uneori mai zgaltaie pe la macaze, asta dragilor, nu-i vina producatorului automotoarelor, ci a intretinerii caii de la CFR!

Salutari din Constanta,
Dorin
shoppy
Mesaje: 655
Membru din: Mie Mai 02, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti, s. 1
Contact:

Mesaj de shoppy » Dum Iun 29, 2008 7:58 pm

Catalin, din nefericire nu ai ce discuta cu cei care urla pe la toate colturile ca Desiro e "tramvai imputit", pentru ca nu e confortabil la cursa lunga, si defapt ei vor ca CFR sa reintroduca vagoane compartimentate pe acele curse. Numai ca el este produs pentru cursa scurta, deci nu a fost gandit pentru cursa lunga. Nu conteaza, tot automotorul e prost, in general, ca are scaunele tari.
Apropo de botul ascutit si zonele de deformare a caroserei, recent am mai auzit ca Malaxa sunt mai bune deoarece ele sunt solide si rezistente (la ciocniri cu vaci, carute, masini mici, tractoare) in timp ce la Desiro se face zob postul de conducere la cel mai mic impact (cu o betoniera).
Nu conteaza standardele Siemens sau faptul ca numeroase exemplare circula la DB in Germania si alte administratii feroviare.
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2778
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Dum Iun 29, 2008 8:08 pm

O comparatie Malaxa- Siemens Desiro, asa cum ai afirmat, nu-si are rost.
Compari mere cu nuci.
Sunt vehicule despartite de vreo 70 de ani de evolutie a transportului feroviar. Oricat de pasionat as fi de istoria CFR nu pot sa fiu atat de orb incat sa afirm ca cele doua vehicule sunt similare. Nu sunt si nici nu pot fi comparate.

Sunt doua standarde de constructie diferite. Malaxa a fost construit dupa standardele avangardiste ale anilor '40, caroserii din aluminiu sau alt metal sub forma unor tuburi. Asa s-au construit primele vehicule de viteza, asa s-au construit primele vagoane etajate in Franta anilor '30.
Ulterior s-a dovedit ca standardul desi avea plusuri, avea si multe minusuri, datorita problemelor care apareau la incendii, la faptul ca in urma unui impact caroseria se deforma grav, in general de la jumatate, cu efecte teribile asupra calatorilor, ale caror corpuri preluau masa impactului.
Asa au aparut aceste caroserii care se deformeaza controlat. Este exact ce s-a inamplat in anii 70 in industria auto, cand s-a trecut de la caroseriile masive (vezi piata din US) care ramaneau aproape intregi la impact dar omorau pasagerii, la caroserii cu elemente speciale care absorb impactul in asa fel incat vehiculul in final arata rau de tot, dar pasagerii sunt intregi.
Si pana la urma asta conteaza, nu ?

Dar repet, discutia nu-si are rost. Comparam vehicule pe care le despart 70 de ani de evolutie (am scris evolutie nu involutie) a sistemului de transport.
All aboard !
Avatar utilizator
lapuseanul
Mesaje: 108
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Baia Mare
Contact:

Mesaj de lapuseanul » Lun Iun 30, 2008 2:54 pm

Senzatii tari cu Mocanita pe Valea Vaserului: un vagon s-a desprins de tren in doua randuri la aceeasi calatorie.
[Link Removed for Guests]
Lapuseanul
cristiCFR
Mesaje: 944
Membru din: Mar Iun 19, 2007 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de cristiCFR » Vin Iul 18, 2008 4:43 pm

Un articol din Romania Libera, de mare interes pentru noi railfanii:
[Link Removed for Guests]
ImagineImagine
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Mar Iul 29, 2008 6:14 pm

[Link Removed for Guests]
CFR SA, compania care gestioneaza infrastructura feroviara, ar putea fi executata de grupul ceh CEZ din cauza unor datorii de peste 47 milioane de euro. In prezent, CFR SA are o datorie de circa 275 milioane de euro catre furnizorii de energie. Ministerul Economiei si Finantelor a respins, recent, propunerile Ministerului Transporturilor privind esalonarea datoriilor companiilor feroviare si a precizat ca &8220;sumele prevazute în fondul de rezerva sunt deja angajate pentru plata cheltuielilor aferente summitului NATO si pentru desfasurarea alegerilor locale si parlamentare din acest an.
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mie Iul 30, 2008 1:07 am

Companiile feroviare, atât în ce priveste infrastructura, cât si transportul de marfa si calatori, au sarcina sa pregateasca un program de eficientizare&8221;, a afirmat zilele trecute Varujan Vosganian.
Ma pufneste rasul ... e ca si cum ai zice ca pietonul are sarcina de a trece strada pe trecerea de pietoni, gunoierii au sarcina de a ridica gunoiul, etc.... :-D

Ce si unde prevede cine si ce anume este raspunzator sa faca? Cine este tras la raspundere daca nu se face? :-D :-D
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Scrie răspuns


Înapoi la “Stiri, evenimente si noutati din domeniul feroviar”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator