Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Semafor automat in doua culori analog - home made

Totul despre sine, instalatii feroviare si alte elemente ale infrastructurii in modelism
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mar Feb 12, 2008 7:13 pm

Dupa care o sa faci acelasi lucru si in sens invers, adica ceva de genul trenurile merg in sensuri contrare pe aceiasi linie si nu se lovesc, cum ai facut cand te-ai mai ambitionat :evil:
Numai ca in cazul asta, este ceva mai simplu, semnalele raman permanent pe rosu si abia cand trenul se pune in miscare incep sa treaca succesiv pe galben si verde asta evident daca tronsonul, blocul de linie, nu este ocupat.

Cat despre schema poate pot sa te ajut daca gasesc pe unde am pus :grin:
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
dac
Mesaje: 1298
Membru din: Sâm Sep 15, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de dac » Mar Feb 12, 2008 8:51 pm

Pentru o comutare "realista" a luminilor semaforului, poti pune in paralel pe gruparea <led+rezistenta balast> un condensator in plaja 220 - 1000 uF.

Obtii in analog cam ce a obtinut pcg in digital: [Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mie Feb 13, 2008 12:54 am

Interesanta ideea dac si de retinut.
Fii si tu mai exact. Obtinem "cam" sau "la fel" ca nu sunt amurit.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mie Feb 13, 2008 10:57 am

Prognosis, vezi ca am pus schemele [Link Removed for Guests] ca sa incercam sa le adunam pe toate la un loc.

Daca ai nelamuriri te astept
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
dac
Mesaje: 1298
Membru din: Sâm Sep 15, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de dac » Mie Feb 13, 2008 11:30 am

"Cam" la fel zic pt ca:

in varianta digitala, variatia luminozitatii in "aprindere" dureaza tot atat ca si in "stingere"

in analog, incarcarea condensatorului se face instantaneu si "aprinderea" LED-ului la fel; stingerea se face insa prin descarcarea condensatorului prin grupul LED+rezistenta si dureaza cu atat mai mult cu cat valoarea condensatorului si a rezistentei de balast este mai mare. Stingerea asta treptata simuleaza perfect inertia luminoasa a filamentului din realitate, poate chiar mai bine ca in digital, pt ca inertia in realitate este f mica sau inexistenta la aprindere.

Spre exemplu: pt semafoarele Viessmann la care LED-urile sunt inseriate cu rezistente de 1200 ohmi (parca), un condensator de 220uF asigura un timp de "stingere" de 0,8 sec extrem de realist.

Asta pt ledul rosu; la mine ledul verde are in paralel pe grupul led+rezistenta si un releu care asigura alimentarea tronsonului si care are o impedanta de vreo 200 ohmi, deci o descarcare mai rapida a condensatorului si atunci este necesara o valoare mai mare 680-1000uF.
Avatar utilizator
dac
Mesaje: 1298
Membru din: Sâm Sep 15, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de dac » Mie Feb 13, 2008 4:25 pm

Ceva de genul acesta:

[Link Removed for Guests]

unde C1=220uF, C2=680uF
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Mie Feb 13, 2008 4:44 pm

@DAC

Frate, aici vb. de un circuit analog!
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
dac
Mesaje: 1298
Membru din: Sâm Sep 15, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de dac » Mie Feb 13, 2008 4:55 pm

Scuze... :grin:
Inlocuieste decodorul cu releul care comanda semafoarele... 8)
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Detalii tehnice si imagini productie

Mesaj de Prognosis » Lun Feb 18, 2008 2:50 pm

Detalii tehnice si imagini productie

Prima scara am confectionat-o din sarma de alpaca bratele, iar treptele sunt din capse de capsator pentru hartie, lipite cu pistolul cu fludor. Pentru a-mi usura munca am confectionat dintr-o bucatica de lemn de brad, o matrita, pe care am desenat forma scari si apoi cu bomfaierul am santuit desenul astfel incat piesele scarii sa intre ferm in locasul lor si sa ramana acolo in timpul procedeului de lipire.

Am lipt treptele apoi am taiat surplusul de material, am finisat cu smirghel si cu pila imbinarile si apoi am vopsit scara cu negru.

La final am executat gauri de diametrul sarmei alpaca si am introdus scara si am lipit-o cu picatura atat in cutia semaforului cat si pe blat.

Ulterior am facut scarile muuuult mai usor, decupand practic scari gata facute dintr-un ... plici de omorat muste sau dintr-o sita de macaroane. O sita cu ochiurile pe masura scarii. Acestea le-am slefuit frumos cu smirghel si dupa ce le-am lipit cu picatura pe corpuri, le-am vosit cu negru, economisind in felul acesta o gramada de timp.

Imagini de la fata locului!
[Link Removed for Guests]

Bafta!
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
catalin_gym
Mesaje: 148
Membru din: Joi Dec 20, 2007 12:00 am
Localitate: Resita - Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin_gym » Lun Feb 25, 2008 7:23 pm

Ce sa zic..eu nu am experienta voastra (cum ar trebui sa fuctioneze),dar...arata superb din punct de vedere estetic.Ca si functionalitatea se "repara".Sunt super semafoarele.Cand am timp...am sa incerc si eu sa gasesc materialale si sa fac o incercare.

Bafta
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Semafor in doua culori - varianta imbunatatita

Mesaj de Prognosis » Mar Mar 04, 2008 10:28 pm

Semafor in doua culori - varianta imbunatatita

Am folosit de aceasta data piese din lego romanesc! Am ales aceasta varianta pentru a simplifica procesul tehnologic si pentru a crea un model mai usor de facut si de intretinut. Piesa principala, cutia semaforului fiind de aceasta data dintr-o singura bucata!

Detalii si imagini din procesul de fabricatie
[Link Removed for Guests]

Bafta !
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

Înapoi la “Infrastructura”