Propunere pentru o diorama.

Constructii de cladiri si anexe la cladiri, diverse instalatii care nu intra la infrastructura, home made si nu numai.
Avatar utilizator
Pacific_doi_trei_unu
Mesaje: 35
Membru din: Mie Apr 23, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Pacific_doi_trei_unu » Mar Mai 25, 2010 11:45 am

Distanta dintre flancurile interioare ale sinei, masurata la o anumita cota h, sub nivelul caii se numeste ecartament.
Ecartamentul la C.F.R. este 1435 mm şi se numeşte ecartament normal. Majoritatea ţă’rilor au ecartamentul normal datorit㒠originii primelor că’i ferate în Anglia.
în ţă’rile din Europa, pe lâng㒠ecartamentul normal, mai exist㒠linii de cale ferat㒠cu urmă’toarele ecartamente:
- ecartament larg, folosit la că’ile ferate din fosta URSS de 1524 mm, iar în Spania şi Portugalia de 1670 mm;
- ecartament îngust, folosit pentru scopuri industriale şi pentru regiuni cu relief foarte accidentat şi trafic mai redus; la C.F.R. aceste ecartamente sunt de 1000 mm şi 760 mm.
Din motive tehnologice, ecartamentul nu se poate realiza ca o distanţ㒠riguros exactă’, valorile prezentate mai sus reprezentând ecartamentele nominale ale că’ii.

In principiu, asa cum s-a spus si mai sus, ecartamente mai largi decat ecartamentul normal au fost realizate din motive stategice.
In actuala conjuctura, dupa parerea mea, acest lucru constituie o dificultate din punct de vedere al circulatiei materialului rulant datorita necesitati scimbarii boghiurilor - a trenului de rulare.
Exista si varianta utilizarii aceluiasi tren de rulare prin realizarea unei osii montate speciale ce permite culisarea laterala a rotii pe osie si blocarea acesteia in acea pozitie, culisare ce se face la circulatia trenului cu viteza redusa pe o linie intermediara ce face trecerea progresiva dintre calea cu ecartament normal spre calea cu ecartament larg.
http://www.youtube.com/watch?v=UiqUwq5piRU&NR=1
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Cladiri si anexe”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat