Anunt important: [Local Link Removed for Guests]
In perioada 10-15 decembrie 2018, forumul poate sa functioneze cu intreruperi, se face upgrade.

Propunere pentru o diorama.

Constructii de cladiri si anexe la cladiri, diverse instalatii care nu intra la infrastructura, home made si nu numai.

Moderator: rrzxxx

Avatar utilizator
ASB
Mesaje: 162
Membru din: Vin Iul 13, 2007 12:00 am
Localitate: Bacau
Contact:

Propunere pentru o diorama.

Mesaj de ASB » Lun Ian 21, 2008 12:07 am

Ar fi interesant daca pe o diorama sa se afle masinile care schimba boghiurile vagoanelor. Cum este in gara Ungheni, spre Republica Moldova. Cum se schimba rotile in realitate ; sa se schimbe si in miniatura.

Sursa de inspiratie:

;-) ;-)
Avatar utilizator
ASB
Mesaje: 162
Membru din: Vin Iul 13, 2007 12:00 am
Localitate: Bacau
Contact:

Mesaj de ASB » Lun Ian 21, 2008 10:50 am

Alte doua filmulete.


LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Lun Ian 21, 2008 10:57 am

Mda, nu-i chiar asa de simplu de facut functional la scara 1:87
Daca te incumeti :grin:
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
LE1500KW
Mesaje: 203
Membru din: Mar Iun 26, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LE1500KW » Lun Ian 21, 2008 6:26 pm

O intrebare...de ce se schimba boghiurile la intrarea in tara sau la iesire? sunt diferente de ecartament? :?:
Ultima oară modificat Lun Ian 21, 2008 7:19 pm de către LE1500KW, modificat 1 dată în total.
LE1500KW
Mesaje: 203
Membru din: Mar Iun 26, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LE1500KW » Lun Ian 21, 2008 7:22 pm

scuze "este" :-P
Avatar utilizator
ASB
Mesaje: 162
Membru din: Vin Iul 13, 2007 12:00 am
Localitate: Bacau
Contact:

Mesaj de ASB » Lun Ian 21, 2008 8:16 pm

LE1500KW scrie:O intrebare...de ce se schimba boghiurile la intrarea in tara sau la iesire? sunt diferente de ecartament? :?:

Se schimba boghiurile deoarece in Republica Moldova si Rusia ecartamentul este mai mare cu 1-2 palme. (Astfel trenurile din Europa nu mai puteau ajunge sa aduca provizii armatei). Ecartamentul este mai mare deoarece tarul Rusiei a luat hotararea ca, liniile ferate sa fie mai late cu o palma. Si pentru ca era o persoana foarte importanta au schimbat toate sinele. Nu stiu prea multe din domeniul istoriei, dar am inteles ca la constructia unei rute celebre din Rusia (nu mai stiu care) ar fi o curba foarte stransa deoarece; pe atunci tarul lua majoritatea deciziilor (daca nu toate), si a trasat o linie dreapta pe harta Rusiei, care semnifica linia ferata. Dar, pentru ca a tinut degetul pe linie cand a trasat linia, in loc sa iasa o dreapta a iesit o dreapta si conturul degetului. Cei care stiu mai multe despre aceasta ii rog sa ne povesteasca.
Avatar utilizator
ASB
Mesaje: 162
Membru din: Vin Iul 13, 2007 12:00 am
Localitate: Bacau
Contact:

Mesaj de ASB » Lun Ian 21, 2008 8:19 pm

Merita sa mergeti in Chisinau cu trenul. ;-) Este ca un spectacol; ridica vagoanele la 1-1,5 m inaltime; dupa care inlocuiesc boghiurile. ;-) Ar fi interesant sa reproduca cineva in miniatura acesta. Problema ar fi ca, nu cred ca se gasesc sine, si vagoane carora sa le poti schimba boghiurile electronic.
Pok
Mesaje: 132
Membru din: Vin Dec 28, 2007 12:00 am
Localitate: Brasov
Contact:

Mesaj de Pok » Lun Ian 21, 2008 8:40 pm

De aia se numeÂşte modelism: (dacă nu poĂži să cumperi) modelezi cu mănuĂžele tale :D
LE1500KW
Mesaje: 203
Membru din: Mar Iun 26, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LE1500KW » Lun Ian 21, 2008 8:41 pm

e cam greu
Pok
Mesaje: 132
Membru din: Vin Dec 28, 2007 12:00 am
Localitate: Brasov
Contact:

Mesaj de Pok » Lun Ian 21, 2008 8:43 pm

Are cineva niÂşte link-uri spre poze ale instalaĂžiei?
LE1500KW
Mesaje: 203
Membru din: Mar Iun 26, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LE1500KW » Lun Ian 21, 2008 8:44 pm

parca era in niste poze din germania nu mai stiu cum se numea da era in depou bulgar parca
Avatar utilizator
ASB
Mesaje: 162
Membru din: Vin Iul 13, 2007 12:00 am
Localitate: Bacau
Contact:

Mesaj de ASB » Lun Mar 03, 2008 6:17 pm

Pok scrie:Are cineva niÂşte link-uri spre poze ale instalaĂžiei?
.
Vedeti ca am postat mai sus cateva filmulete cu ele. (Cele in marime naturala)
Avatar utilizator
d0ru_b
Mesaje: 364
Membru din: Dum Noi 09, 2008 12:00 am
Localitate: Cluj-N / Lugoj
Contact:

Mesaj de d0ru_b » Sâm Ian 03, 2009 8:31 pm

ASB scrie:
LE1500KW scrie:O intrebare...de ce se schimba boghiurile la intrarea in tara sau la iesire? sunt diferente de ecartament? :?:

Se schimba boghiurile deoarece in Republica Moldova si Rusia ecartamentul este mai mare cu 1-2 palme. (Astfel trenurile din Europa nu mai puteau ajunge sa aduca provizii armatei). Ecartamentul este mai mare deoarece tarul Rusiei a luat hotararea ca, liniile ferate sa fie mai late cu o palma. Si pentru ca era o persoana foarte importanta au schimbat toate sinele. Nu stiu prea multe din domeniul istoriei, dar am inteles ca la constructia unei rute celebre din Rusia (nu mai stiu care) ar fi o curba foarte stransa deoarece; pe atunci tarul lua majoritatea deciziilor (daca nu toate), si a trasat o linie dreapta pe harta Rusiei, care semnifica linia ferata. Dar, pentru ca a tinut degetul pe linie cand a trasat linia, in loc sa iasa o dreapta a iesit o dreapta si conturul degetului. Cei care stiu mai multe despre aceasta ii rog sa ne povesteasca.
am dat acum intamplator peste topic si mi/am adus aminte de poveste (in generala ne/a spus/o profa dar personajul vinovat de greseala era tov. Stalin :)) ), am gasit si povestea adevarata :

In 1850, according to the legend, Nicholas was shown the plans for a rail link between the tsarist northern capital and Moscow. Taking an instant dislike to the convoluted route being proposed, he grabbed a ruler and drew a straight line between the two cities. One third of the way down, the tsar's royal finger inadvertently got in the way and the railway line developed an unplanned bump.

Too scared to return to the tsar, the railway planners duly incorporated an 11-mile curve into the line known ever since as the Tsar's Finger.

Sadly, the truth is more prosaic. The curve, also called the Verebinsky bypass, was actually built in 1877, 26 years after the line came into being, to circumvent a steep gradient that lasted for 10 miles. Heading for St Petersburg, trains would pick up so much speed that they steamed straight past the next station, while those heading for Moscow needed four locomotives to get up the hill.

Railway buffs suspect a little known 19th-century Russian writer, Nikolai Grech, of starting the finger story, although the long history of Russian leaders playing havoc with the plans of architects and designers no doubt helped its credibility.

A similar story is told about Josef Stalin who, when presented with two different plans for the Moskva hotel, signed across the middle of the two. As the architects were too frightened to ask Stalin which plan he wanted, both designs were used and the hotel, still standing just off Red Square, has two different facades.

mai multe aici : [Link Removed for Guests]
ok, scuze pt offtopic dar e istorie feroviara pana la urma...
Avatar utilizator
bogdan_g
Mesaje: 169
Membru din: Vin Ian 02, 2009 12:00 am
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de bogdan_g » Sâm Ian 03, 2009 9:00 pm

da ... asa este (stiam ca inginerii au intrebat cu cat sa fie iar stalin ar fi zis ceva legat de dimensiunea penisului lui. este cunoscut faptul ca stalin era extrem de vulgar si violent in exprimari si nunumai)

respect,
bogdan
Scrie răspuns

Înapoi la “Cladiri si anexe”