Anunt important: [Local Link Removed for Guests]
Momentan sunt probleme cu trimiterea email-urilor spre yahoo, va rugam sa folositi seciunea Contact daca aveti probleme cu primirea email-urilor de resetare a parolei sau activarea contului

BR 96 Rivarossi din AC in DC(DCC)

Lucrari asupra locomotivelor, metode, tips& tricks, etc.
Avatar utilizator
GFN
Mesaje: 361
Membru din: Joi Oct 14, 2010 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

BR 96 Rivarossi din AC in DC(DCC)

Mesaj de GFN » Lun Oct 29, 2018 8:32 pm

A venit pentru conversie din Ac in DCC o locomotiva BR 96 Rivarossi.
Pentru moment provocarea a fost sa vad cum se pot separa alimentarile , cei de la Rivarossi au un sistem de culegere a curentului cu niste telescoape care vin presate in sasiu in spatele rotilor.
La aceasta locomotiva in sistem Ac veneau montate 6 telescoape in cel de-al doilea boghiu ca sa-i zis asa iar in primul boghiu venea montata patina pe burta fara nici un telescop la roti .Practic primul boghiu nu prelua tensiune de pe nici o parte a sinei.
Dupa ce am desfacut toata locomotiva am depresat telescoapele de pe o parte la cel de-al doilea boghiu si le-am montat(presat) la primul pe partea cealalta pentru a avea culegere de tensiune de la ambele sine, acum primul boghiu culege tensiune de la sina din stanga iar al doilea de la sina din dreapta.
Pentru moment atat din aceasta lucrare , dar va urma montarea decodorului cu sunet (cel mai probabil un ESU loksound micro), asamblarea si teste.
Va urma.....
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Fan DRG,DR,DB,DB-AG
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3321
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Re: BR 96 Rivarossi din AC in DC(DCC)

Mesaj de mpursu » Mar Oct 30, 2018 11:57 am

Față de versiunea Trix, locomotiva Rivarossi are următoarele avantaje:
1) bielele de cuplare sunt articulate și nu dintr-o singură bucată;
2) mecanismele sertarelor sunt funcționale și nu doar simulate;
3) ambele seturi de roți sunt angrenate la motor și nu doar unul singur.
Buclucașele contramanivele sunt corecte 50% la ambele modele :-D , iar mecanismele close-coupling sunt prezente la versiunea Trix și par să fie absente la versiunea Rivarossi. Scor final 3:1 pentru Rivarossi :aplauze:
Mare rugăminte mare: pozează mai de aproape toate roțile motoare principale, să văd mai bine cum sunt profilate butoanele (cred că așa se numesc) acestora, pe care se așează și se înșurubează contramanivelele :grin:
Felicitări pentru conversie & mult succes în continuare! 8)
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
GFN
Mesaje: 361
Membru din: Joi Oct 14, 2010 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: BR 96 Rivarossi din AC in DC(DCC)

Mesaj de GFN » Mar Oct 30, 2018 12:49 pm

Salut Mircea si multumesc.
Fiecare model cu avantajele si dezavantajele lui.
Acest model mai are un minus la motor care este in trei poli si colector disc,destul de greu de adaptat altceva din cate am vazut .Am alimentat cu o baterie si face ca o rasnita, se poate bate cot la cot cu ale mele :-D
Astept sa vad cum o sa ruleze cu decodorul Esu loksound.
La Marklin se gasesc acele kituri motor cu rotor in cinci poli care schimba semnificativ mersul locomotivei.
Alt minus este carcasa din plastic destul de firava, trebuie manevrata cu mare bagare de seama, la Trix este metalica .
Pana sa imi pice pe mana acest model, imi facea cu ochiul sa achizitionez una dar acum dupa ce am vazut ce si cum tot la Trix m-as orienta.
Am sa revin cu poze detaliate la roti cand ajunge decodorul si montez locomotiva.
Fan DRG,DR,DB,DB-AG
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3321
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Re: BR 96 Rivarossi din AC in DC(DCC)

Mesaj de mpursu » Mar Oct 30, 2018 8:06 pm

Pozează roțile înainte de a reconstitui locomotiva, tocmai ca să văd profilele respective! După montarea și înșurubarea bielelor, aceste detalii nu se vor mai vedea :grin:
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
GFN
Mesaje: 361
Membru din: Joi Oct 14, 2010 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: BR 96 Rivarossi din AC in DC(DCC)

Mesaj de GFN » Mie Oct 31, 2018 8:22 pm

Mircea am revenit cu poze la contramanivele
Imagine
Imagine
Imagine
Fan DRG,DR,DB,DB-AG
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3321
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Re: BR 96 Rivarossi din AC in DC(DCC)

Mesaj de mpursu » Mie Oct 31, 2018 9:16 pm

Conform imaginilor locomotivei reale, setul de roți din față are admisie exterioară (capătul bielei sertarului se află sub tija sertarului) și contramanivelele înclinate înainte, iar setul de roți din spate are admisie interioară (capătul bielei sertarului se află deasupra tijei sertarului) și contramanivelele înclinate înapoi. Întrebasem de profilurile butoanelor de pe toate cele 4atru roți motoare principale fiindcă pe partea dreaptă totul este OK, dar pe partea stângă lucrurile stau exact invers. Doream să știu dacă firma chiar a realizat profiluri diferite ale butoanelor, înclinate înainte și înclinate înapoi.
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

Înapoi la “Imbunatatiri, reparatii de locomotive, constructie de la zero”