Locomotivele DRG-ului

Istorie, documentatii, literatura, date despre trenuri din epocile trecute
PDI
Mesaje: 896
Membru din: Sâm Feb 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de PDI » Lun Ian 07, 2008 9:48 am

@Elef

Deocamdata consulta:
[Link Removed for Guests]
E intradevar o masina deosebita. O actionare similara a fost propusa in RO de Coanda, doar ca motoarele erau orizontale.

@cosmin78 Bravo! :aplauze:
S37.19
2'C2'h3

PDI
060-EA
Mesaje: 861
Membru din: Mar Mai 10, 2016 8:06 pm
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de 060-EA » Mie Ian 09, 2008 9:22 pm

v = verbund / englejii zic Compund, sincer in RO....? loc. care are 2-4 cilindri, in 1-2 recirculandu-se aburul de emisie din cilindrii de inalta presiune
in Ro, locomotivele seria 324.001 – 324.355 ?
Clubul Feroviar CRISANA
---[Link Removed for Guests]---
--[Link Removed for Guests]--
-[Link Removed for Guests]-
PDI
Mesaje: 896
Membru din: Sâm Feb 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de PDI » Joi Ian 10, 2008 8:38 am

Da, la CFR locomotivele de provenienta MAV 324.001-324.355 au fost compund, vezi si:

[Link Removed for Guests]

PDI
Avatar utilizator
grandpagscout
Mesaje: 363
Membru din: Mar Sep 06, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de grandpagscout » Lun Ian 14, 2008 10:48 pm

@PDI

Aici trebuie sa te corectez, locomtivele 324 ale CFR au fost de 3 tipuri: compound, cu simpla espansiune si cazan normal, cu simpla expansiune si cazan de tip Brotan. Chiar si in acel link scire asa

Einteilung der 324-Baureihen
Die Baureihe 324, gebaut fĂźr Personen- und GĂźterzĂźge auf den Nebenstrecken, wurden in drei Varianten konstruiert:

¨ 324.001 – 324.355 waren Zwei-Zylinder-Verbundmaschinen mit normalem Kessel.

¨ 324.401 – 324.543 waren Heißdampf-Zwillingsmaschinen mit normalem Kessel.

¨ 324.544 – 324.993 waren Heißdampf-Zwillingsmaschinen mit Brotankessel.
Toate cele bune!
Nagy Gabriel
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
grandpagscout
Mesaje: 363
Membru din: Mar Sep 06, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de grandpagscout » Lun Ian 14, 2008 10:51 pm

Si am uitat sa mentionez. dupa cunostintele mele compound pe roamneste cred ca este dupla expansiune. De aici cei 4 cilindrii, nu?
Toate cele bune!
Nagy Gabriel
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Gabi_Todoran
Mesaje: 340
Membru din: Lun Oct 22, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Mesaj de Gabi_Todoran » Mar Ian 15, 2008 10:49 am

La seria 324 compound erau 2 cilindri de diametru diferit, unul de inalta si unul de joasa presiune.
Numa' bine!
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mie Ian 16, 2008 9:31 am

Doi cilindri de diametre diferite? Poate ca doua perechi de cilindri de diametre diferite - diametru mic pentru aburii de presiune inalta si diametru mare pentru aburii de presiune scazuta (dupa prima expansiune din cilindrii de inalta presiune); acesta este cazul locomotivelor cu patru cilindri (exceptie - Pacificul romanesc, la care toti patru cilindrii au acelasi diametru). Locomotivele cu trei cilindri au un singur cilindru de inalta presiune, montat in interior pe mijlocul cadrului, si doi cilindri de joasa presiune in exterior.
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
PDI
Mesaje: 896
Membru din: Sâm Feb 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de PDI » Mie Ian 16, 2008 11:12 am

Chiar asa! DOI CILINDRI, de regula am observat la locomotivele compund cu doi cilindri ca cilindrul de inalta presiune e pe drepta si cel de joasa pe stanga. Si DRG-ul a avut asa ceva, mostenire din landuri, evident. Exemplu: BR57.4 E2v, fosta Wuertt Hh .

PDI
Avatar utilizator
Gabi_Todoran
Mesaje: 340
Membru din: Lun Oct 22, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Mesaj de Gabi_Todoran » Mie Ian 16, 2008 11:33 am

@ mpursu
324.001-324.355 1C1 n2v,
In cartea recent aparuta "Istoricul tractiunii feroviare din Romania", vol 3 pag 86 e si o imagine din fata cu asimetria de rigoare.
Cind ajung acasa o sa-ti dau date si despre diametrul si cursa cilindrilor diferiti.
Numa' bine!
PDI
Mesaje: 896
Membru din: Sâm Feb 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de PDI » Mie Ian 16, 2008 12:00 pm

Locomotivele cu trei cilindri au un singur cilindru de inalta presiune, montat in interior pe mijlocul cadrului, si doi cilindri de joasa presiune in exterior
8O

Aici ma lasi tu interzis, tocmai TU "stapanul bielelor"!
BR44 e exemplul clasic de trei cilindri, toti de inalta presiune! La compund din cilindru de inalta presiune aburul de emisie este abur de admisie pentru cilindrul de joasa. La ce spui tu, cilindrul de inalta ar trebui sa dea abur pe rand celor doi de joasa, ar trebui deci sa aiba un stroke dublu fata de ei, sau da simultan, oricum, se duce toata teoria bielelor .... 8)
Mai facut sa mai iau odata la rand tota lista DRG si landuri, poate oi vedea si eu un h3v . :-x


PDI
PDI
Mesaje: 896
Membru din: Sâm Feb 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de PDI » Mie Ian 16, 2008 12:21 pm

@grandpagscout
Intrebarea (si raspunsul) se referea strict la 324.001-324.355!

PDI
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mie Ian 16, 2008 12:22 pm

La asta chiar ca nu m-am asteptat 8O 8O 8O
Chiar va rog, PDI si Gabi, sa dezvoltati pe larg aceasta tematica. Presupun ca asimetria cilindrilor implica si asimetria bielelor :grin:, deci ar fi foarte indicat sa aflam cat mai multe despre aceste cazuri.
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
PDI
Mesaje: 896
Membru din: Sâm Feb 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de PDI » Mie Ian 16, 2008 12:33 pm

Nici o minune... La 2v ambielajul e identic cu h2, n2, cilindrii lucrand la fel doar ca alimentati din surse diferite.
La 4v, ca si la h4 (ca n4 chiar n-am vazut :lol: ) de asemenea ambielajul e identic, la exterior se observa doar asimetria contragreutatii pe osia (arbore cotit) pe care actioneaza transmisia interioara.
La h3, nu difera decat faptul ca am alt defazaj si evident se observa aceeasi asimetrie a contragreutatii.
Mai in detaliu, propun alt topic, aici zic sa incepem totusi cu 01...

PDI
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mie Ian 16, 2008 12:38 pm

mpursu scrie:... si diametru mare pentru aburii de presiune scazuta (dupa prima expansiune din cilindrii de inalta presiune)...
Aburii odata expandati in cilindrul de inalta presiune sunt preluati de cilindrii de joasa presiune, unde se mai expandeaza inca o data. Din cauza ca toate bielele motoare actioneaza asupra aceluiasi set de roti (uneori chiar asupra aceleiasi osii motoare :grin:), diametrul cilindrilor de joasa presiune este mai mare decat cel al cilindrilor de inalta presiune. Pe scurt, forta F exercitata de aburii de presiune p asupra pistonului de suprafata S este F = p X S; daca presiunea aburilor scade, pentru a se obtine aceeasi forta trebuie crescuta suprafata pistonului.
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
grandpagscout
Mesaje: 363
Membru din: Mar Sep 06, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de grandpagscout » Mie Ian 16, 2008 2:41 pm

@ PDI:
Ai dreptate, acea teorie cu 3 tipuri se referal la locomotivele tip 324 preluate de la MAV, in numar de 355.
@ Gabi Todoran:
Si cartea si acel link prezinta e tipuride locomotive tip 324 a CFR, si anume :
1'C1'-n2v- cele compound
1'C1-h2 cu cazan Brotan
1'C1'-h2 cu cazan normal
informatia o gasesti tot in recent aparutul volum 3 al Istoricului tractiunii feroviare din Romania, iar daca nu am extras eu mai sus citatul de pe linkul recomandat de PDI.
Cat despre asimetria bielelor, nu ma pot pronunta deoarece nu am vazut vreo masina sub presiune sau nici macar rece (rusine sa-mi fie). Tot ce pot face este sa presupun ca tot ce este modificat este lungimea bielei motoare
Toate cele bune!
Nagy Gabriel
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns


Înapoi la “Istorie si literatura feroviara”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat