Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Locomotivele DRG-ului

Istorie, documentatii, literatura, date despre trenuri din epocile trecute
PDI
Mesaje: 896
Membru din: Sâm Feb 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Locomotivele DRG-ului

Mesaj de PDI » Dum Ian 06, 2008 1:55 pm

Pentru ca in multe topicuri se derapeaza spre discutii generale despre locomotivele unei anumite epoci sau tari, am deschis acest topic.

Incep cu locomotivele cu abur unificate ale DRG.

Iata cum vedeau nemtzii in '34 realizarea unor serii standardizate. Dupa cum veti observa nici vorba de 52, serie de razboi, iar 45 nici nu avea denumita inca seria. 61 apare si el ca un desen futurist.

Din datele din tabel dar mai ales din desene se poate intelege in ce consta unificarea. Pe langa subansamble functionale (cilindri, pompe, etc) se observa detaliile "arhitecturale": marchize identice, tendere, etc.

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Acum avem o baza de discutie!


PDI
cosmin78
Mesaje: 5817
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Dum Ian 06, 2008 2:29 pm

din pacate nu stiu germana :( :-x
insa lamureste-ma si pe mine,te rog......Reihe 44 drilling=seria 44 3 cilindrii?
Reihe 44 vierzylinder...seria 44 4 cilindrii???
Cosmin
[Link Removed for Guests]
PDI
Mesaje: 896
Membru din: Sâm Feb 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de PDI » Dum Ian 06, 2008 2:47 pm

Corect! (asa se invata germana!)

Nu e singular, BR56 e cu doi sau trei cilindri, si nu ma refer la 56.2-8

PDI
cosmin78
Mesaje: 5817
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Dum Ian 06, 2008 3:05 pm

nu stiam ca Br44 are si variante cu 4 cilindrii,cel putin asa reiese din desene
lista de sus nu este completa,lispsesc serii.de ce?cu siguranta este un motiv anume
,cu toate ca in 1934 nu doar acestea erau seriile
Cosmin
[Link Removed for Guests]
PDI
Mesaje: 896
Membru din: Sâm Feb 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de PDI » Dum Ian 06, 2008 7:57 pm

Lista se refera la "Dampflokomotiven der Einheitsbauart" adica locomotivele standardizate/unificate la acea epoca (1934), locomotive ce urmau sa se construiasca in toate fabricile germane dupa aceleasi planuri.
Sigur, ulterior au aparut si alte masini standardizate.
Celelalte serii, dupa "Nummernschema der Dampflokomotiven" a DRG, sunt modele anterioare lui 1920, preluate de la caile ferate ale landurilor si care erau fabricate de fiecare dupa planuri proprii, deci neunificate.

Acestea tote sunt foarte bine si documentat prezentate in:

[Link Removed for Guests]

Thomas Nosske este un adevarat istoric al epocii a doua, epoca in care s-a facut unificarea cailor ferate ale landurilor in DRG, devenit dupa '36 DRB si in care s-a pus problema unificarii si standardizarii functie de destinatie a tipurilor de locomotiva. De la landuri, DRG a mostenit zeci de variante, inserierea dupa formula rotilor, putere si destinatie aducand in cadrul aceleasi serii o multitudine de locomotive total diferite ce aspect, vezi 38 prusian (P opt, ca daca scriu 8 apare un retardat!) (Fleischmann) si 38 saxon (XII H2) (PIKO), ca sa dau un exemplu la indemana.

In concluzie, ai dreptate Cosmin, in '34 seriile erau de la 01 la 99, dar asa cum am spus in deschiderea topicului, am inceput cu seriile unificate.

PDI
cosmin78
Mesaje: 5817
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Dum Ian 06, 2008 8:07 pm

deci se confirma banuiala mea,celelalte serii nu erau (inca??) unificate...

asta-i 38 saxon?

[Link Removed for Guests]
Cosmin
[Link Removed for Guests]
PDI
Mesaje: 896
Membru din: Sâm Feb 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de PDI » Dum Ian 06, 2008 8:18 pm

Desi nu e cea mai reprezentativa, avand balcoanele modificate, asta e:

Imagine

[Link Removed for Guests]
PDI
Mesaje: 896
Membru din: Sâm Feb 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de PDI » Dum Ian 06, 2008 8:23 pm

... si asta doar ca sa-l deosebim de BR38 bavarez

Imagine

:-D
cosmin78
Mesaje: 5817
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Dum Ian 06, 2008 8:27 pm

dupa cate vad,la ultimele 2 modele distanta intre osiile cuplate este egala,pe cand
la P8 a 3a osie este mai departe decat a 2a ca 230. nostru
Cosmin
[Link Removed for Guests]
PDI
Mesaje: 896
Membru din: Sâm Feb 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de PDI » Dum Ian 06, 2008 8:30 pm

Toate sunt P35, adica pt. trenuri de persoane "Personenzuglok" cu 5 osii din care 3 motoare, sau altfel scris 2'C (h2). Eu zic sa nu sarim si sa prezentam, daca si ceilalti sunt de acord, masinile incepand cu 01, vazand ca se mai fac confuzii intre 01.5, masina DDR-ista, cu 01 Umbau DB, 01 DRG....Ce ziceti?

PDI
cosmin78
Mesaje: 5817
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Dum Ian 06, 2008 8:35 pm

explica-mi si mie te rog h2 ala...nr cilindrii cumva?

buna ideea,kiar aveam de gand sa prezint 01.5 pe HO cu documentatia de rigoare
insa timpul nu mi-a permis sa-mi desfasor nelipsita sesiune fotografica :grin: :-(
ar fi bine sa existe un topic ptr fiecare serie,astfel este mult mai usor sa avem
acces separat,pe serii
Cosmin
[Link Removed for Guests]
PDI
Mesaje: 896
Membru din: Sâm Feb 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de PDI » Dum Ian 06, 2008 8:36 pm

@cosmin78

230.000 CFR ESTE un P8 adica la niemtzy un 38.10-40 provenienta KPEV.

PDI
PDI
Mesaje: 896
Membru din: Sâm Feb 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de PDI » Dum Ian 06, 2008 9:14 pm

OK, cred ca trebuie sa incepem cu oarece "alfabet".

Gattung = specie ; serie ; sortiment ; soi

si vedem: P35.17, S36.20, Pt24.15, etc.

S =Schnellzuglokomotiven / loc. pt. trenuri accelerat
P = Personezuglok. / loc. pt. trenuri personal
G = GĂźterzuglokomotiven / loc. pt. trenuri de marfa
Pt = Personenzugtenderlokomotiven / loc.tender pt.....
G = GĂźterzugtenderlokomotiven / loc.tender pt.....
K = Schmalspurlok. / loc. de linie ingusta

35 = 5 osii din care 3 motoare
.17 = 17 tone max. pe osie

Aceasta inscriptie o gasim pe peretele marchizei jos, spre tender.

Baureihe, perscurtat BR = serie de fabricatie
insirata de nemti, la lok. cu abur, de la 01 la 99

Exemplu: 2'C1h2

2 = osii alergatoare

' = monate impreuna pe boghiu

C = trei osii motoare

1 = 1 osii purtatoare

h = Heissdampf / abur fierbinte / de inalta presiune
n = Nassdampf / abur umed / de joasa presiune
v = verbund / englejii zic Compund, sincer in RO....? loc. care are 2-4 cilindri, in 1-2 recirculandu-se aburul de emisie din cilindrii de inalta presiune

2 = nr. de cilindri

TEMA pentru acasa :
Scrieti tipul si formula osiilor lui BR05

Imagine

UPS! Aici nu se prea vede :grin:

Imagine

Eh! Aici se mai zareste!

:-D :-D :-D

PDI
Avatar utilizator
Elef
Mesaje: 435
Membru din: Vin Mai 18, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Elef » Dum Ian 06, 2008 10:18 pm

Parca la 05 era 2'C2'.
Am si eu o intrebare mai tarziu pe viitor este luata in calcul o discutie despre Br19.1001?
cosmin78
Mesaje: 5817
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Dum Ian 06, 2008 10:21 pm

S37...19-20??
2´C 2´ h3
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

Înapoi la “Istorie si literatura feroviara”