Br 44...."Jumbo"

Locomotive / vagoane, in imagini, impresii.
cosmin78
Mesaje: 5801
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Br 44...."Jumbo"

Mesaj de cosmin78 » Mar Ian 01, 2008 9:57 pm

va prezint modelul Roco al locomotivei cu abur Br 44

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Cosmin
[Link Removed for Guests]
cosmin78
Mesaje: 5801
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Mar Ian 01, 2008 10:00 pm

aflata de un an in colectia si proprietatea subsemnatului,am terminat-o recent de
patinat,in stadiul original aflandu-se dureros de curata :grin:
patinarea a fost facuta pe mai multe etape,conform timpului disponibil,inspiratiei,
gradului de uscare al straturilor de praf aerografic,conditiilor meteo...etc.. :-P
nu am sa va explica asta aici,probabil la Atelier(cand oi avea kef :twisted: ) decat
ceva date despre model si prototip 8)
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3312
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mar Ian 01, 2008 10:06 pm

Este o locomotiva splendida si, mai ales, cu bielele corecte Imagine
Locomotiva reala are trei cilindri; al treilea cilindru se afla pe mijlocul cadrului locomotivei, iar biela motoare corespondenta actioneaza asupra osiei a doua din fatza, motiv pentru care contragreutatile de pe rotile respective nu mai au pozitii diametral opuse fata de manetoanele bielelor de cuplare.
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
cosmin78
Mesaje: 5801
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Mar Ian 01, 2008 10:11 pm

sa va spun ceva despre prototip...

asa cum s-a facut si cu seriile ptr trenuri expres 01/02,s-au fabricat,in anii
1926/1927,2 serii a cate 10 masini,o serie cu 2 cilindri si expansiune simpla,iar
cealalta serie cu 3 cilindrii,fiind seriile 43,respectiv 44,locomotive ptr trenuri de marfa.dupa teste s-a dovedit ca
seria 44 este fiabila ira productia seriei 43 a incetat.au fost fabricate in numar
foarte larg,36 locomotive au fost convertite pe combustibil likid,pacura,crescandu-
le astfel puterea la 2100 HP,in 1955
cele pe carbuni "mancau" numai carbune de buna calitate,huila in
special...ekipajele le-au poreclit "Jumbo",fiind locomotivele de povara ale ambelor
administritatii feroviare,DR si DB
Cosmin
[Link Removed for Guests]
cosmin78
Mesaje: 5801
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Mar Ian 01, 2008 10:12 pm

@mpursu

uite,ptr tine....

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Cosmin
[Link Removed for Guests]
cosmin78
Mesaje: 5801
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Mar Ian 01, 2008 10:16 pm

date tehnice:

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]
Cosmin
[Link Removed for Guests]
cosmin78
Mesaje: 5801
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Mar Ian 01, 2008 10:17 pm

poze:

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]
Cosmin
[Link Removed for Guests]
cosmin78
Mesaje: 5801
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Mar Ian 01, 2008 10:25 pm

modelul este f bine realizat,este din fosta gama Professional de la Roco,detalii cat
cuprinde,are pe nea Gica cu ajutoru´ in markiza,3 faruri cu lumini albe directionale
...biele corecte,preparata ptr generator de fum.motorul este in tender,trage pe 2
osii+2 osii ptr culegere curent in tender,are caucioace pe toate 4 rotile motoare
de pe tender :-x :-x ,din tender are transmisie pe cardan in locomotiva,
angrenanad cele 5 osii cuplate...in tender are loc decat ptr un decodor,ptr a-i
pune loksound trebuie sa pun difuzorul in markiza cumva,sau sa pun un decodor
cu sunet ptr scara N
ce nu imi place,farurile din fata au o lumina slabuta...in rest sunt foarte mandru de
ea :grin: :grin:
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3312
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mie Ian 02, 2008 1:37 pm

Intrebare de baraj: mi se pare mie sau BR44 seamana foarte bine cu BR50, singura diferenta notabila (pentru mine :grin:) fiind la contragreutatile rotilor de pe osia a doua?
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
DORIN
Mesaje: 634
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de DORIN » Mie Ian 02, 2008 8:30 pm

ciudat, dar seamana putin si cu BR 52..... pina la urma vad ca nu exista o regula clara in a ,,denumi" locomotivele cu abur.
oricum este o locomotiva deosebita, cu multe detalii si acum cu noua ,,culoare" arata si mai bine.
felicitari!
PARFUMUL DE EPOCA INTRETINE PASIUNEA ...
060-EA
Mesaje: 861
Membru din: Mar Mai 10, 2016 8:06 pm
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de 060-EA » Mie Ian 02, 2008 9:15 pm

mpursu scrie:Intrebare de baraj: mi se pare mie sau BR44 seamana foarte bine cu BR50, singura diferenta notabila (pentru mine :grin:) fiind la contragreutatile rotilor de pe osia a doua?
Da sigur ,mpursu, noaptea toate pisicile sunt negre :-D
Ai spus-o si tu doar ca ai uitat BR44 are 3 cilindri iar BR50 are doi cilindri ca sa nu mai vorbim de alte aspecte exterioare datorate cilindrului in plus fata de BR50.
Clubul Feroviar CRISANA
---[Link Removed for Guests]---
--[Link Removed for Guests]--
-[Link Removed for Guests]-
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mie Ian 02, 2008 9:21 pm

DORIN scrie:ciudat, dar seamana putin si cu BR 52..... pina la urma vad ca nu exista o regula clara in a ,,denumi" locomotivele cu abur.
oricum este o locomotiva deosebita, cu multe detalii si acum cu noua ,,culoare" arata si mai bine.
felicitari!
Este normal ca unele locomotive sa semene intre ele deoarece, in mare parte, nu sunt proiecte noi ci sunt derivatii sau imbunatatiri ale unor modele mai vechi.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
cosmin78
Mesaje: 5801
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Sâm Ian 05, 2008 12:21 am

uitai sa va spui....carbunii aia din tender sunt carbuni adevarati.adica reali!
a facut rost de o bucata de carbune pe care am faramitat-o pana ce am obtinut
granulatia dorita ptr HO,am umezit "carbunii" din plastic din tender cu amestec de apa,aracet si picatura de
detergent si am presarat pe deasupra carbuni adevarati,am "scapat" si cativa pe
dinafara si...gata..... :-P
Bulache..mai bagi carbuni? :grin:
Cosmin
[Link Removed for Guests]
PDI
Mesaje: 896
Membru din: Sâm Feb 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de PDI » Sâm Ian 05, 2008 11:47 am

Seamana cu BR50, cu 52, imbunatatiri ale aceleasi masini, seriile n'au noima....MI-E RRRRAAAU!
NEMTII SUNT NEMTI! La ei totul are noima! Inserierea cu 01 pana la 99 apare dupa unificarea cailor ferate ale landurilor in DRG si definesc foarte clar proveniente, destinatii, puteri diferite ale locomotivelor. Cred ca cel mai clar sunt prezentate lucrurile de Thomas Nosske colea:

[Link Removed for Guests]

Asemanarile se datoresc standardizarii, ca d'aia se cheama "Einheitslocomotive", da' intre cazanul lui 44 si cel al lui 50 e diferenta ca intre 01 si 41 :-D :-D :-D :-D (adica de la cer la pamant)


PDI
cosmin78
Mesaje: 5801
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Sâm Ian 05, 2008 11:50 am

@PDI

am citit intr-un catalog Roco cum ca seria 41 a avut cateva locomtive care au fost
ekipate cu cazane de 01
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns


Înapoi la “Prezentari si discutii despre modele”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori