Intrebari despre BR 01

Magazine , materiale, linkuri utile
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3307
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Sâm Dec 29, 2007 10:00 pm

Aceasta simpatica locomotiva are distributie Allan (nu Heusinger :grin:), cu mecanismele aflate in interior. Multe locomotive din Anglia sunt dotate cu astfel de mecanisme de distributie "ascunse", iar unele dintre ele au chiar si bielele motoare in interior, osia motoare principala fiind cotita.
cosmin78
Mesaje: 5744
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Sâm Dec 29, 2007 10:18 pm

da,are distributie Allan(pe site kiar spune,vekea distributie Allan),insa locomotivele
germane cu 3 cilindri au in interior biela motoare,cu distributia Heusinger pe dinafara...
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3307
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Sâm Dec 29, 2007 10:28 pm

Locomotivele germane cu trei sau patru cilindri au doi cilindri in exterior, cu toate mecanismele motoare si de distributie aferente (BR18 cu patru cilindri sau versiunea cu trei cilindri a aburoasei BR03), iar ceilalti cilindri se afla in interior, cu bielele motoare care actioneaza asupra unei osii motoare cotite ("kropfachse"). O celebra locomotiva cu patru cilindri este... Pacificul romanesc CFR 231065 8).
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Dum Dec 30, 2007 7:44 am

M-am lamurit preteni! Multumewsc!
Am mai descoprit si acest link cu locomotive romanesti Clasate in Tezaur!
http://194.102.35.1/Muzee/Bunuriclasate ... tezaur.htm
Avatar utilizator
dimitrov
Mesaje: 579
Membru din: Dum Aug 26, 2007 12:00 am
Contact:

Mesaj de dimitrov » Dum Dec 30, 2007 12:55 pm

Pentru "Prognosis".....legat de locomotivele G 7.1.....
Locomotivele de "marfa'cu trei axe motoare(cuplate),au ramas sprijinul flotei de locomotive al KPEV,pina la sfirsitul secolului 19;peste 3000 de masini cu aranjamentul axelor 0-3-0 (clasa G3 si G4 cu citeva subvariante) au fost livrate ,intre 1881 si 1907. Oricum forta de tractiune de 8,9 la 9 tone ,curind a devenit insuficienta.Clasele G5.1 pina la G5.5,ce au ramas in productie pina in 1910 si au reprezentat aranjamentul axelor 1-3-0,au oferit calitati mai bune de rulare,decit mai multa putere.Evident,masini cu 4 axe motoare(cuplate) erau necesare si astfel de nevoie a fost recunoscuta mult mai devreme.Prima 0-4-0,de marfa a aparut de timpuriu 1890 si a fost acceptata in clasa G7.1.
Noua masina de "marfa",era substantial mai gra si mai puternica,decit predecesoarele sale 1-3-0,dar incarcatura pe axa a ramas virtual neschimbata,sub 15 tone.La baza ,ea a urmat designul tipic practicat de prusaci,cucazan asezat jos si focar ingust -KPEV nu trebuia sa ardacarbune slab.Diametrul cilindrilor a fost sporit la 520 mm si diametrul rotilor motoare a fost redus de la 1350 la 1200 mm;in fapt noua masina a fost desenata pentru efort de tractiune mare,decit pentru viteza.Pentru a negocia curbe strinse,a 2-a axa avea joc lateral de 7 mm si axa a 4-a un joc de 10 mm,in timp ce a 3-a axa motoare avea buza de bandaj ingustata cu 5 mm. G7.1 reprezenta cumva moda veche a sistemului de supape Allan,simpla expansiune si frina cu abur. Tenderele pe 3 axe 3T12 au fost utilizate preponderent cu toate ca mai tirziu unele locomotiveau functionat cu tenderele mai mari 3T16,5. noile locomotive puteau trage 1400 tone la 40 km/h si 600 tone la 5 la mie panta cu 30 km/h.Viteza maxima a fost initial fixata la 45 km/h,ulterior crescuta la 50 km/h.
G7.1 a fost pe intregime un succes si a fost comandata de KPEV intr-un numar mare.Intre 1893 si 1909 aceste masini au fost furnizate de 6 fabrici ( Hanomag,Henschel,Linke-Hofman,Schichchau,Schwartzkopff si Vulcan).In ciuda aparentei de mai multa putere si mai grea 0-4-0 -in particular G8.1,care pentru prima data a prezentat supraincalzirea aburului - G7.1 s-a dovedit foarte utila si versatila pe linii mai slabe,lucru valoros in timpul razboiului.(Nu mai am timp pe moment,dar va urma....eventual pe privat sau e-mil daca e nevoie.....daca iti mai e necesar Prognosis;mai sint date f.f.interesante) Cu bine,Daniel. :-D
Avatar utilizator
kablu
Mesaje: 323
Membru din: Joi Feb 25, 2016 8:07 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de kablu » Dum Dec 30, 2007 4:08 pm

Apropo de ce a scris mpu mai sus legat de locomotivele din UK . Am gasit un 0-6-0 care are o singura biela , restul este ascuns in interior .
A fost restaurata la uzinele din CREWE si in link-ul de mai jos sunt prezentate etapele restaurarii , precum si unele poze prerestaurare .
http://www.44422.co.uk/
Big_boy furnizorul oficial de infrastructura feroviara pentru calea ferata ingusta a lui Kablu
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3307
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Lun Dec 31, 2007 12:11 am

Bibliografie suplimentara: aici si aici :grin:. Lectura placuta!
Avatar utilizator
dimitrov
Mesaje: 579
Membru din: Dum Aug 26, 2007 12:00 am
Contact:

Mesaj de dimitrov » Lun Dec 31, 2007 12:41 am

"Prognosis" daca ai nevoie de toate explicatiile,am o copie a "originaliului"si pot in zilele urmatoare sa-ti trimit o traducere 100%
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Lun Dec 31, 2007 9:07 am

@dimitrov

Este super traducerea ta si m-ar interesa daca poti sa mai faci si la alte masini, cum ar fi BR 01 pe care o am
Dupa cum puteti devea aici, http://trenulete.info/locomotive.htm , vreau da am pe situl meu la toate masinile ce le posed, date tehnice si ceva istoric. Deja am bagat ceva la BR 55 si azi vreau sa gandesc cumva pagilie auxiliare cu date tehnice si explicatii la fiecare masina pe care o am.
In felul acesta incep sa invat si eu si cred ca toata lumea este fericita sa afle date pe care, cel putin eu, nu am cum sa le intelef la nivelul meu de engleza, cum bine s-a mentionat anterior.

Muyltumesc domnule Dimitrov
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Lun Dec 31, 2007 2:13 pm

Iata si aburoasele despre care e vorba in propozitie!
http://www.forum.jucarii.com.ro/modules ... 3800#23800

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine
Avatar utilizator
Nohab
Mesaje: 14
Membru din: Joi Dec 15, 2016 8:06 pm
Localitate: tirgu mures
Contact:

Re: Intrebari despre BR 01

Mesaj de Nohab » Lun Dec 31, 2007 9:20 pm

Prognosis scrie:Referitor la aceasta locomotiva! Poate cineva sa-mi dea detalii??

Imagine
De pilda, spre rusinea mea totala, nu inteleg de ce tenderul nu are carbuni, si de ce este atat de mare?
Apoi sunt curios cand a functionat aceasta masina, unde si ce fel de vagoane a tractat?
Pana cand a fost in serviciu? Ce viteza atingea? Ce putere de tractare avea? Cam cate vagoane si la ce greutate tragea?
Ce semnificatie au numerele consecutive seriei sale adica in cazul meu este inscripotionata 01-523
Ce inseamna acel 523???

As fi indatorat pentru aceste informatii!
BR 01-523 adica Baureihe 01-523 (Baureihe = Locomotiva) fabricat intre anii 1962 - 1965 in fosta RDG (Germania de est) ...
BR 01-523 este din 1964, dupa reko (reconditionare) are numarul 01 191, s-au fabricat 35 de bucati in Dampflokwerk Meiningen, Uzina de Locomotive de Aburi din Meiningen, RDG, locomotiva special construit pentru trenurile rapide si accelerate, adica de viteza. De la BR 01-519 locomotivele sint pe pacura si nu carbune (asa este si al tau deci) ... dar asta se vede ... In tender incap 13.5 tone de pacura.
Tip axe: 2' C 1' h2
Lungime: 24.350 mm
Greutate: 98,9 t proprie
Viteza maxima: 130 km/h
Locomotiva puternica, tracteaza de obicei peste 7 vagoane de calatori, potrivite erei respective.
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

BR 01 Piko - total anapoda

Mesaj de Prognosis » Mar Ian 01, 2008 10:10 am

BR 01 Piko - total anapoda

In primul rand la noua mea BR 01 Reko contramanivelele sunt plasate una in fata si alta in spate iar chestia cea mai urata este ca biela sertarului e doar mimata, ea fiind corp comun cu piesa mai mare metalica, si deci nefunctionala...:(
Imagine
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3307
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mar Ian 01, 2008 4:17 pm

Asa cum spuneam si pe celalalt forum ;), de multa vreme am toooooot semnalat problema contramanivelelor, si se pare ca ea afecteaza aproape toate mini-aburoasele. Aceasta problema poate fi totusi rezolvata - ceea ce am si facut 8) - prin diverse metode.
La aceasta simpatica locomotiva H0, bielele sertarelor fac corp comun cu glisierele, deci sunt imobile; cu putina bunavointa, acest aspect poate fi trecut cu vederea fiindca miscarile pe care le executa in realitate bielele sertarelor nu sunt deloc ample; in plus, atunci cand bielele sertarelor trec peste punctele fixe ale culiselor (cazul de fatza), ele nu se misca deloc nici in realitate - hai sa zicem, cu exceptia unei foarte usoare oscilatii in plan vertical :).
Deci parerea mea este ca singura problema a acestei BR01 este doar la contramanivela de pe partea stanga, care trebuie sa fie reorientata spre inainte atunci cand biela de cuplare respectiva se afla in pozitie inferioara.
Avatar utilizator
dimitrov
Mesaje: 579
Membru din: Dum Aug 26, 2007 12:00 am
Contact:

Mesaj de dimitrov » Joi Ian 03, 2008 11:31 pm

Nota....."Baureihe" = serie de fabricatie / rind (sir) de constructii (cladiri)....in cazul nostru e vorba de seria de fabricatie a locomotivei. :grin:
P.S. "Prognosis" trimite-mi te rog textul cu datele pentru BR 01....pentru traducere. Ai" mail-ul"meu de la G7.1
DORIN
Mesaje: 634
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de DORIN » Vin Ian 04, 2008 2:00 am

pentru Prognosis:

locomotiva ta BR 01 e de la PIKO, are tractiune doar pe 2 osii de la tender si are faruri functionale doar in fata?
esti multumit de ea? merge bine?
PARFUMUL DE EPOCA INTRETINE PASIUNEA ...
Scrie răspuns


Înapoi la “Tot ce vrei sa stii”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat