Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Kleinmodellbahn Esx & Ggs "CFR"

cosmin78
Mesaje: 5815
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Sâm Ian 10, 2009 10:37 pm

asa ca poti sa iti mai cumperi unul la fel :evil:
Cosmin
[Link Removed for Guests]
shoppy
Mesaje: 655
Membru din: Mie Mai 02, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti, s. 1
Contact:

Mesaj de shoppy » Lun Ian 12, 2009 3:16 pm

Iata si schema din Compendium, care din nefericire nu are nici ea cote, oricum, se pot deduce dimensiunile calculand raportul pixeli/mm sau cu regula de 3 simpla:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
cosmin78
Mesaje: 5815
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Lun Ian 12, 2009 3:27 pm

shoppy scrie:Iata si schema din Compendium, care din nefericire nu are nici ea cote...
mai shoppy, numerele alea ce sunt pe liniile paralele cu vagonul? :-P
Cosmin
[Link Removed for Guests]
shoppy
Mesaje: 655
Membru din: Mie Mai 02, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti, s. 1
Contact:

Mesaj de shoppy » Lun Ian 12, 2009 5:59 pm

Mda, asa, fara cota aia ne uitam ca mata-n calendar la valoarea "lungime peste tampoane" din tabel ca ori cat ne-am fi chinuit, tot n-am fi inteles de unde pana unde vine...
Lafel si cu cealalta.
cosmin78
Mesaje: 5815
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Lun Ian 12, 2009 6:45 pm

de fapt acolo sunt 2 cote,10600 mm si 11080 mm, prima este pentru Ggs-uri fara platforma,
a doua pentru cele cu platforma.denumierea Ggs2 ar fi cel mai corect,Ggs1 avand peretii din scanduri.
Cosmin
[Link Removed for Guests]
shoppy
Mesaje: 655
Membru din: Mie Mai 02, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti, s. 1
Contact:

Mesaj de shoppy » Mar Ian 13, 2009 10:59 pm

Da, bine ca ai observat.
Oricum, in linku-ul de pe site-ul de la Marfa e o poza cu un Ggs(2) fara cabina de franar, deci e corect sa dea cota mai mica. In Compendium se prezinta situatia parcului de la Marfa teoretic in 2002, cand cred ca nu mai erau in exploatare decat Ggs(2) fara cabina de franar, deci tabelul e corect, doar schema si poza sunt gresita (mai sunt cateva asemenea greseli prin Compendium, poza cu Zaes la Zas imi vine acum in minte).
Cat despre seriile de incadrare si anii de fabricatie, iar e nepotrivire intre schema de la Dr2005 si cea din Compendium.
Schema lui Dr2005 e buna ca da cota dintre centrul rotii si marginea cutiei, se poate verifica daca, cutia sau cutia + cabina este centrata pe sasiu / ambatament.
Avatar utilizator
Dr2005
Mesaje: 1369
Membru din: Dum Mai 04, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
Contact:

Mesaj de Dr2005 » Mie Ian 14, 2009 2:22 am

Schema mea e luată dintr-un material intern al CFR (de fapt un CD cu materiale distribuit personalului de miÂşcare din gări... e luat de la un IDM) ce prezintă tipurile de vagoane de călători Âşi marfă. La cele de călători nu sunt multe detalii, decât la cele de marfă.
shoppy
Mesaje: 655
Membru din: Mie Mai 02, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti, s. 1
Contact:

Mesaj de shoppy » Mie Ian 14, 2009 10:16 am

Pai posteaza-l si tu pe undeva, macar partea de marfa.
CFRmarfa
Mesaje: 70
Membru din: Mie Sep 14, 2016 8:06 pm
Localitate: NL
Contact:

Mesaj de CFRmarfa » Joi Ian 22, 2009 2:03 am

(...) edit by ForumAdmin.

Esx este un model reusit iar Ggs este o fantezie inexistenta la CFR. Cum am inceput eu subiectul Ggs aveam scopul de a atrage atentia asupra acestui model fantezist (Ggs). PORCARIA fabricata la comanda pentru Minitehnik (care daca avea bunul simt pana acum ar fi dat o reactie aici !)
Nu, pe el la incantat ca a fost bagat in seama de Kleinmodellbahn care a fabricat +/- 150 de asemenea pseudo-Ggs-uri CFR.(...) edit by ForumAdmin.

Nu vad ce te poate incanta sa ai o inscriptionare corecta pe o carcasa total necorespunzatoare. :!:

Acceptand asemenea porcarie ca Ggs-ul lui Minitehnik dai unda verde pentru alte porcarii care se pot realiza pe carcase neexistente la CFR, si astea sunt interminabile.

Singura solutie pentru a face acest vagon mai real e de a demonta cabina de franar si a o monta pe aceasta pe un vagon corect :-D

1. Revin cu o schita elucidatoare in privinta acestei porcarii Ggs
2. (...) edit by ForumAdmin.

Nicu
Avatar utilizator
Dr2005
Mesaje: 1369
Membru din: Dum Mai 04, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
Contact:

Mesaj de Dr2005 » Joi Ian 22, 2009 10:11 am

Ca off-topic, Minitechnik a mai făcut Âşi un tramvai T4R în colaborare cu Hermann & Partner dar care are cuple Schaku Âşi butoane la uÂşi... însă se vede că s-a lucratmult la el iar dacă îl Ăžii în vitrină nu sunt aÂşa evidente cele 2 ,,scăpări". Probabil asta a fost Âşi ideea cu Ggs-ul... au făcut Âşi ei ce au putut... adică au folosit cel mai apropiat model de Ggs găsit.

ÂŞi totuÂşi, dacă ne uităm la Ggs CFR cu cabină pentru frânar Âşi Ggs Minitechnik... mie unul mi se pare destul de apropiate (sigla aia de CFR Marfă nu cred că are ce căuta acolo, la vagonul pozat de mine e pusă sub numărul de înmatriculare, dar e posibil să existe Âşi Ggs cu cabină care să poarte sigla lângă uÂşă).

Poza de pe site-ul Minitechik:
[Link Removed for Guests]

ÂŞi o poză făcută de mine unui Ggs:
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Joi Ian 22, 2009 1:52 pm

@Shoppy, nu exista vagoane 100% corecte. Toate au anumite incorectitudini, mai mici sau mai mari.

Si chiar daca vagonul Rils nu este 100% corect pentru mine este suficient de corect incat sa il am in colectie. Vagonul Rils este chiar unul extrem de reusit si cu mult peste media la care se afla in general vagoanele produse de producatorii de trenulete.

Probabil ca daca am cauta numai vagoane 100% corecte nu am avea mai nimic in colectie.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
shoppy
Mesaje: 655
Membru din: Mie Mai 02, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti, s. 1
Contact:

Mesaj de shoppy » Joi Ian 22, 2009 4:05 pm

Vagonul in sine o fi reusit calitativ, nu ma pot pronunta, dar estetic, fata de ceea ce scrie pe el ca e, avem:
- prelata are cu totul alta forma si alta culoare
- peretele lateral este altul
- inscriptiile sunt pe tabla in loc de direct pe prelata
- sasiul este altul, robinetul de frana si selectorii sunt in alta pozitie
- pe site nu e mentionata lungimea peste tampoane (foarte profesional :-| (posibil sa fie mai lung decat trebuie))
Deci mai ramane corect boghiul.

Iata si poze (prima e facuta de mine, a doua e de pe site-ul distribuitorului):
[Link Removed for Guests]

Imagine
Avatar utilizator
daffy
Mesaje: 29
Membru din: Lun Ian 21, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de daffy » Joi Ian 22, 2009 5:38 pm

Imi cer scuze inca de la inceput, dar nu sunt de aceeasi parere cu cfr marfa si shoopi...Este adevarat ca materialul rulant nu este exact acelasi cu ceea ce ruleaza in Romania, dar acesti oameni trebuiesc incurajati si chiar sfatuiti, deoarece ei aduc ceva nou si incearca sa faca ceva interesant...binenteles in timp ei vor capata experienta si poate in viitor, modelele vor fi mai corecte si mai multe!!
Avatar utilizator
anghelson
Mesaje: 161
Membru din: Joi Dec 18, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de anghelson » Joi Ian 22, 2009 6:55 pm

Mai tineti minte bancul ala vechi cu Rabi:
Vin doi sateni la Rabi cu o problema, dupa ce il asculta pe primul, Rabi zice: "ai dreptate!", apoi il asculta pe al doilea si zice: "si tu ai dreptate!". Atunci intervine cineva din audienta si spune: "bine Rabi, dar au spus lucruri complet diferite, nu pot avea amandoi dreptate in acelasi timp!". Atunci Rabi raspunde: "Stii ceva, si tu ai dreptate!"

Cam asa si cu modelele romanesti. Este adevarat ca toate sunt imperfecte. Este grozav ca, in fine, au inceput sa apara. Si stiti ceva, este adevarat si ca mai bine ar fi fost toate niste modele perfecte...

O seara buna, tuturor!
amiel
Mesaje: 107
Membru din: Sâm Dec 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de amiel » Joi Ian 22, 2009 9:06 pm

@shoppy
- aspectul prelatei e dat de gradul de intindere si de uzura ei (mai mult sau mai putin)
- inscriptiile la vagonul original sunt pe tabla, cel putin asa inteleg din pozele pe care le am.
- sigla de pe model ar fi fost greu de realizat prin vopsire pentru ca ar fi trebuit aplicata pe o suprafata neregulata (vagonul este o adaptare)
- exista vagoane cu robinetul de frana pozitionat ca in poza prezentata de tine si altele la care e pozitionat ca pe model. E bine de stiut ca la CFR MARFA exista o multime RILS-uri (adunate de pe la altii) cu diferente intre ele. La fel si cu sasiul.
Ideea e ca modelul este o adaptare dupa un alt model si ca realizand si alte modificari (cum ar fi depilda carligele de siguranta pentru prelata), ca sa fie adus si mai aproape de realitate, s-ar fi depasit un anumit buget si vagonul ar fi costat mai mult. Cine e modelist si vrea, poate sa-si realizeze modificarile corespunzatoare
Scrie răspuns

Înapoi la “Vagoane ”