Ce mai vedem pe la CFR

Scrie răspuns
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1825
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Lun Noi 11, 2013 8:23 pm

Eu am intrebat dincolo si mi s-a raspuns ca aceasta e cauza ETCS ERTMS 2

adica next level

[Link Removed for Guests]
cosmin78
Mesaje: 5788
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Mar Noi 12, 2013 4:18 am

Pe o linie de 160 km/h? Ciudat...

Sistemul respectiv este folosit pentru linii de mare viteza, de la 250km/h in sus.
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5311
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Mar Noi 12, 2013 10:59 am

De la 160 km/h in sus, Cosmine. In Europa 'marea viteza' e de la 160 in sus. Si 200 sau 180 se consider㒠mare viteză’, peste 160 se lungesc blocurile semnal si distantele semnal prevestitor / semnal.
toate cele bune,
HR
cosmin78
Mesaje: 5788
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Mar Noi 12, 2013 2:06 pm

Bun. Linia este pentru maxim 160 si se instaleaza un sistem care functioneaza de la limita maxima in sus? Tot ciudat mi se pare. :roll:
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5311
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Mar Noi 12, 2013 2:48 pm

Au bani de aruncat probabil.

Au existat si tari care considerau ca de la 140 in sus e vorba de "mare viteza" si mareau distantele intre semnale. La italieni era vorba de 180km/h in anii1970.

In Europa Centrala (Germania, Austria, Elvetia) se face diferenta intre liniile vechi, adaptate la viteze de circulatie mari prin rectificari mici de traseu insa fara lungirea blocurilor-semnal (160km/h), liniile vechi reconstruite prin dublare / quadruplare, rectificarea traseului si lungirea blocului semnal (200-220km/h, ABS, Ausbaustrecken in Germania) si liniile de constructie noua special pentru mare viteza (200-220 km/h in Elvetia, 230 km/h in Austria, 330 km/h in Germania, numite NBS adica Neubaustrecke).

330 km/h viteza maxima inseamna maxim 300 in serviciu comercial (ramele 403 / 406 adica ICE 3), asa cum si ramele ICE 1 (401) "stiu" 280 insa merg comercial doar cu 250. In Franta e la fel, nu exista TGV care circula comercial cu vitezele de la record ci doar cu 200, 250, 280 sau 300 dupa caz, desi unele rame sunt autorizate la 350 km/h sau chiar mai mult :|

Franta e un caz aparte, aici s-a practicat inca din anii 1960 viteza de 200km/h pe anumite segmente de linie (si in Germania experimental München-Augsburg in 1965) prin adaptarea instalatiilor existente si apoi s-au creeal liniile specifice pentru mare viteza de pana la 380 km/h, folosite insa in serviciu comercial cu viteze maxime de 320 km/h).
toate cele bune,
HR
cosmin78
Mesaje: 5788
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Mar Noi 12, 2013 3:19 pm

Bani de aruncat sau e rost de "ciupeala"? Altfel nu imi explic motivul.
Sunt atatea linii care au nevoie urgenta de reabilitare , mi se pare absurd sa bagi bani intr-o linie "noua".
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5311
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Mar Noi 12, 2013 11:54 pm

Cosmin, asa de inutil nu este.

Faptul ca ETCS / ERMTS Level 2 este primordial la linii de mare viteza (adica peste 160 km/h) asta nu inseamna ca nu se poate folosi cu succes si la linii pe care se circula cu 160 km/h.

Uite-te la Linienzugbeeinflüssung, LZB, sistemul german care sta la baza principiului ERMTS Level 2, stiind ca tehnica "europeana" e mult inferioara celei germane. In Germania se merge cu LZB pe multe linii vechi pe care nu se va circula niciodata cu peste 160 km/h. Este vorba de pornire, franare si control al circulatiei automatizat, nu numai de viteza.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5311
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Mie Noi 13, 2013 12:25 am

Ca sa fiu mai clar: faptul ca un sistem linear de siguranta ca LZB sau versiunea "ieftina" ECTS / ERMTS Level 2 este obligatoriu la linii de mare viteza, fiind in joc siguranta circulatiei si viata calatorilor si a personalului (vezi exemplul nefericit de la papuasii spanioli care in alte tari nu ar fi putut fizic sa se produca, bazat pe o economisire de fonduri in detrimentul sigurantei circulatiei), asta nu inseamna ca el nu poate aduce o fluidizare a circulatiei si o crestere a sigurantei pe o linie veche pe care se merge incet.

Si un tren de marfa care circula cu 80 km/h merge pe o linie echipata cu ERMTS Level 2 in regim automatizat si aici nu este sigur vorba de mare viteza. Nu este necesar sa mearga cu ERMTS de nivel 2, un sistem de nivel 1 ca PZB adica Indusi e in principiu suficient (cate accidente au avut loc in Romania ca mergea cutare sau cutare tren cu Indusi stricat sau oprit?) insa un sistem de nivel 2 e mai bun, mai sigur, permite o fluenta mai mare si evita erorile umane. La ERMTS de nivel 2 nu mai ai franare de urgenta, te franeaza trenul singur la timp cand e cazul.

Poate ca nu sunt bani aruncati degeaba ci doar sporirea densitatii traficului (a traselor) si a sigurantei...
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Joi Noi 14, 2013 1:14 pm

mai bine le lasau asa, ca la cum ne pricepem nooi sa facem lucrurile o sa incepem sa vedem mai des accidente... doamne fereste.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
Gabi_Todoran
Mesaje: 340
Membru din: Lun Oct 22, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Mesaj de Gabi_Todoran » Vin Noi 15, 2013 10:43 pm

Una calda de azi:

[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5311
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Vin Noi 15, 2013 11:26 pm

Aha. Credeam ca ramele Z6100, RIB si RIO au fost complet "chelite" la asa zisa modernizare...
toate cele bune,
HR
cosmin78
Mesaje: 5788
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Sâm Noi 16, 2013 2:29 am

La carpaceala voiai sa zici... :roll:

Azbestul este nociv prin inhalare, ceea ce presupune un contact direct cu particulele/praful emis in mediul inconjurator. Atata timp cat este izolat ermetic, azbestul nu prezinta pericol.
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Big_boy
Mesaje: 442
Membru din: Vin Ian 09, 2009 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de Big_boy » Sâm Noi 16, 2013 9:27 am

izolat ermetic
Ermetic la romani....la CFR...cred ca e greu de crezut....
Praf se produce cu siguranta , ia ganditi-va vara , garnituri care stationeaza ore in sir in zilele toride de vara sau circula prin soare , apoi la trecerea peste macaze sau alte socuri mecanice .... :(
Avatar utilizator
Florin Tuica
Mesaje: 328
Membru din: Joi Apr 14, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florin Tuica » Lun Noi 18, 2013 11:50 pm

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]

de pe [Link Removed for Guests]
"Toate pantografele sus!"
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Mar Noi 19, 2013 4:29 pm

Eu nu stiu o chestie si nici nu o inteleg, chiar nu exista material mai bun ca saracia aia de azbest ?
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Scrie răspuns


Înapoi la “Stiri, evenimente si noutati din domeniul feroviar”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat