Ce mai vedem pe la CFR

Scrie răspuns
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Dum Apr 25, 2010 3:53 am

Horia_Radulescu scrie:
Évident 605 s-a opritl si el, si PIC (Parcel Inter City, marfar rapid care merge cu BR101 si cu 160km/h) de dupa si el... Si asa i-am "inghetat" pe toti pana pe la Baden-Baden sau chiar Rastatt...
Ce viteze, dom'le, ce viteze...

Åži observ un lucru interesant... mă’rfarele sunt diferenţiate ca rang (mai rapide, mai lente)? Aş putea s㒠"Google it", dar alta e când îţi spune cineva din bă’tă’tură’. :-)
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5314
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Dum Apr 25, 2010 7:10 am

Da, bineinteles...

Cele mai rapide sunt PIC, sunt singurele care merg cu 160 (si cu loco de IC seria 101)

Marfarele rapide (fostele DG si TEEM adica TransEuropExpress Marchandises) merg cu 120-140, depinde de vagoane... Daca cele mai multe vagoane portcontainere moderne "stiu" 120 si unele chiar si 140, cele mai multe vagoane de marfa (grupa "ss") au voie doar goale la 120 iar grupa "s' la 100...

Trenurile speciale (produse inflamabile, RoLa, etc) merg de regula cu 100 si bineinteles, asa cum mai scriam, obligatoriu cu pantograful din fata sus.

Trenurile de marfa locale pe linii secundare (CB, Cargo Bedienstfahrt) merg cu 45, 60 sau 80 dupa caz...

E o adevarata arta sa gerezi pe o linie de constructie veche cu LZB trenuri rapide (IC/EC, ICE) cu 160 si marfare cu 100 sau 120... Insa daca nu avem prea multi tractoristi, se poate (si sa nu uitam ca 2800km de cale se gereaza de la un singur post central in Karlsruhe!) ;)
toate cele bune,
HR
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Mie Apr 28, 2010 4:54 am

S-a vă’zut pe un [Link Removed for Guests] o fotografie cu locomotiva Sotftronic 40-2004-6, iar clipul cu plecare locomotivei din Bucureşti îl puteţi urmă’ri [Link Removed for Guests].
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mie Apr 28, 2010 9:39 am

Groaznica schema de vopsire.
Ma intreb de ce nu au putut-o face in ton schema noua de vopsire a vagoanelor fabricate la Arad.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3312
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mie Apr 28, 2010 9:53 am

Nu mai stiu unde am vazut o zicere amuzanta, referitor la forma locomotivei Softronic :lol: (aproximativ)

Cine o vede, se poate exprima in doua moduri:
1) 'aiii ce urata e, seamana cu Darth Vader :-?
2) 'aiii ce simpatica e, seamana cu Darth Vader 8)

Eu unul inca n-am vazut-o live, deci nu ma pronunt :grin:
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
macleod
Mesaje: 1732
Membru din: Mie Ian 28, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de macleod » Mie Apr 28, 2010 10:51 am

Lol, asta e locomotiva lui Funar. Intr-adevar, ca alaturare de culori cam strica la ochi, dar ca idee de 'made in rromania / e a noastra bah' mi se pare chiar o idee buna (macar teoretic).
Pentru maniacul din tine:
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1837
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Lun Mai 10, 2010 1:49 pm

In sfirsit am prins un pic de timp sa arunc o privire prin pozele pe care le-am facut cind am fost la Filiasi. Am descris cu citeva pagini inainte cum a decurs sedinta de pozat in Filiasi.

Pozele nu sint dintre cele mai reusite din mai multe motive:a plouat, trebuie sa setez in permanenta ca sa ma ,,adaptez" la mediu, nu am gasit la timp usi sau geamuri care sa se deschida, alte motive...
Asadar in Drobeta Turnu Severin Marfuri eternele remorci
[Link Removed for Guests]

Sosim in Prunisor, aici un G e adaptat la mediu si i s-au pus termopane, dupa cum am spus exista si o piata a garei. As fi curios daca la plecarea din Bucuresti Nord trenul este anuntat pina in Prunisor, in Timisoara se anunta pina la Bucuresti.
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

in Craiova nimic interesant, dam o raita la ceea ce inlocuieste restaurantul garei, si ies la poze sub privirile unor feroviari.Problema e ca incepe ploaia.
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Personalul 2025+2855 ne duce la Filiasi.
Observ ,,la etaj" un fel de adaptare a scaunelor dupa locul ramas liber sau cum sa ma exprim? Pina sa fiu luat in colimator ca dusman al poporului incerc niste poze, care ies mai indoielnice.
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

O chestie interesanta, 13592 tras de 2 locomotive intra in Filiasi aproape paralel cu un personal tras de 43.
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Pe o ploaie torentiala plecam spre Turceni.
Dupa cum stiti ramificatia spre Turceni este situata in curenta imediat dupa podul peste Jiu, fiind arondata banuiesc eu statiei Gura Motrului. Ramificatia este interesanta, avind un viaduct peste magistrala 900 si imediat la iesire din padure macazele sint tot in curenta racordul direct spre Strehaia devine insa fir de circulatie iar cel care era pe viaduct se termina intre ele intr-un opritor fix.Exista desigur macazele pentru diagonalele aferente.Nu am apucat insa sa pozez nimic.

Am nimerit intr-un vagon cu compartimente si pe mijloc cu salon, dar fata de salonul cu care am mers la Roman, asta nu avea scaune pe ambele parti, asa incit geamul de la ,,culoar" se deschidea. Insa cind il deschideam, ploaia navalea inauntru dar si apa prelinsa de pe acoperis.Si desigur apostrofarile pasagerilor, inchide ca e frig, e curent, e zgomot e ...
Alta chestie, nu se deschideau insa geamurile pe partea cealalta, pina am gasit o cale: adica fugeam in celalalt vagon care era pozitionat invers adica avea culoarul pe partea opusa, fain, dar avea si calatori.Asa ca am depistat la un moment dat ca o usa se poate deschide.dar mai vine lumea la tauleta si iar e curent si ploaie Basca naveta intre vagoane.
Greu de dus o pasiune neinteleasa acuma cu tehnica asta care ermetizeaza tot.
Mai putin aparatul meu care in urma caderilor repetate e desfacut pe linia mediana.

Speram sa prind vagoane si locomotive ale diferitelor companii in Turceni, dar sa vezi un fel de statie tehnica a termocentralei sau a cui, inainte de statia Turceni pe dreapta e deja abandonata. Prin gara mai erau niste linii cu citeva Falsuri.
Nu am prins cladirea garii, insa am vazut ca e foarte mica.
Totusi ce cauta un vagon de rama abandobat in Turceni?
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

cladirea e pe stinga, tot pe stinga e si ramificatia spre Dragotesti
[Link Removed for Guests]

Multe statii sint deja desfiintate, au ramas doar punte de oprire pentru personale.
Parca in Vladuleni Gorj, am vazut 3 DA si niste vagoane la incarcat, dar pozele nu au iesit bine la graba.
Linia e dubla pina la Rogojel si unde e posibil e un adevarat cimitir de vagoane G si Ucs.
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Statia Amaradia are semnale mecanice, tot acolo pozez si ramificatia, probabil spre Birsesti. Imediat apare din directia respectiva ceva ce pare a fi un terasament dezafectat si mai apoi o statie tehnica dezafectata in directia Tirgu Jiu
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Inainte de Tirgu Jiu pozez racordarea care permite circulatia directa dinspre Rovinari spre Carbunesti.(firul din dreapta in poza)
Dupa Tirgu Jiu ploaia a fost tot mai puternica si pozele tot mai proaste.
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Imi cer scuze pentru calitate pozelor, poate alt pasionat o sa prinda vremuri mai bune. Eu probabil ca o sa reduc deplasarile daca se va aplica reducerea salariala.
:grin: pentru patrie.
ionut07
Mesaje: 274
Membru din: Sâm Feb 20, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de ionut07 » Lun Mai 10, 2010 8:02 pm

Referitor la scaunul din poza, este foarte simplu. Ideea nu este originala, asa ceva exista si in Germania, scaunul mai mic fiind destinat pt. copii.
Se gasesc poze pe railfaneurope cu vagoane similare ale DB-AG, modernizate si au acelasi stil de scaun.
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1837
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Mar Mai 11, 2010 7:59 am

E, hai sa nu polemizam prea mult pe tema scaunului. Se observa ca datorita altor solutii constructive nu este loc pentru un scaun normal.
ionut07
Mesaje: 274
Membru din: Sâm Feb 20, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de ionut07 » Mar Mai 11, 2010 2:05 pm

Imi cer scuze nu era vorba de o polemica, daca asta s-a inteles imi pare rau. Intentia mea a fost sa spun celor care nu stiu, despre ce este vorba. E asa de grav sa primesti o informatie corecta si poate utila? In fond ai primit un raspuns la o nedumerire, nu pentru asta exista un forum? Am dat cu parul? Ori a deranjat faptul ca explicatia era cat se poate de simpla? Si uite polemica acum. Dar oare nu era mai bine daca nu faceau acel scaun deloc ca sa nu mai fie atatea comentarii? Si oare nu e logic ca daca acel scaun este pentru copii, un copil fiind mai mic decat un adult, poate sta foarte bine pe un scaun de dimensiunea respectiva? Sau de ce sa nu ne gandim ca, avand in vedere ca spatiul respectiv este mic, aveau doua solutii ori nu montau nimic, ori foloseau si spatiul cu pricina montand un scaun de dimensiune redusa care daca nu ma insel este rabatabil. E, asta si zic si eu polemica.
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3312
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mar Mai 11, 2010 2:18 pm

Intorcandu-ma de la o conferinta, cu biletele luate din timp de la Oradea, m-am trezit "repartizat" pe un astfel de scaun 8O, aflat intr-un ultramodern & spatios vagon Intercity; deoarece dimensiunile mele nu corespundeau :grin:, iar simpatica doamna controlor nu mi-a dat vreo alta solutie, e clar ca m-am asezat pe un loc normal. Din fericire, trenul & compartimentul nu erau ocupate 100%, asa ca n-au fost probleme. Oricum, de la Bucuresti am schimbat trenul, deci pana la Oradea am calatorit pe un loc normal dintr-un alt ultramodern & spatios tren Intercity 8)
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
ionut07
Mesaje: 274
Membru din: Sâm Feb 20, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de ionut07 » Mar Mai 11, 2010 2:42 pm

Pai asta este deja problema care tine de organizarea C.F.R., de lipsa lor de atentie si respect fata de calatori. Cum am spus ideea scaunului nu este originala,este copiata, asa cum nimic nu este original la CFR cu exceptia unor stari de fapt tipice plaiurilor mioritice. In Germania exista acest tip de scaun in trenuri regionale unde necesitatea rezervarii locului nu exista. Si atunci normal ca nu poti fi repartizat din "greseala" pe un asemenea loc. La noi este alta situatie, si eu am patit chiar acum doua luni calatorind la CFR sa cer doua locuri unul langa altul si in vagonul tip salon sa descopar ca erau la ferestre diferite. Asa ca aici nu poate fi incrimanata decat lipsa de profesionalism a CFR-ului. :fluierat:
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1837
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Mar Mai 11, 2010 4:17 pm

Daca e sa polemizam, sint convins ca respectivul scaun a fost pus acolo din lipsa de spatiu.Dovada ca un pasager a primit loc rezervat acolo, sistemul de emitere a biletelor neavind date despre solutiile constructive ale vagoanelor.

Asta e deja alta polemica:
Sa luam de exemplu vagoanele etajate.
- apare un scaun de copil in ecuatie,
- am circulat cu acceleratul pe L 600 cu astfel de vagoane, am primit loc pe scaunele de pe boghiu in capatul dinspre cele 2 WC uri. plictisindu-ma am dat o raita prin cele 4 vagoane etajate. Ce am constatat? ca nici unul nu era identic in privinta solutiilor constructive de la capete, 1 avea un fel de masa acolo, altul avea un fel de bare si niste scaune, am prezumat ca ar fi pentru scaunele cu rotile, altul avea distante intre scaune si perete.

-cind cumpar bilet de unde stie sistemul ce tip de vagon e in garnitura?cu scaune la capat, cu barele alea, cu masa aia, sau mai stiu eu care.
daca imi cumpar bilet cu anticipatie si se inlocuiesc vagoanele?

-am citit undeva pe forum(uri) despre un pasager care a primit al VI -lea loc intr-un compartiment cu 5 locuri.

-am circulat spre Roman cu un vagon combinat cu salon si compartimente.
Eu am stat in salon pe un scaun singur aveam o masa in fata si alt scaun cu fata la mine, in stinga mea era culoarul de trecere si alte scaune alaturate. Cind am circulat acum pe Petrosani, erau doar 2 scaune in fata a 3 scaune, cele 2 scaune singure fata in fata lipseau, culoarul de trecere fiind paralel cu peretele vagonului.

In asemenea condiitii, in care e o lipsa aproape totala de coordonare, de gindire, de vointa, de standardizare e destul de greu sa creezi un sistem de emitere a biletelor eficiant si flexibil. E firesc sa para aceleasi erori care apareau pe vremea diagramelor transmise telefonic.

ca sa fim deja off topic: la intoarcerea de la Viena cu Dacia, aveam bilete dus intors fara rezervare, insa la fiecare usa a compartimentului exista un panou cu numarul locurilor pe care era scrisa distanta pentru care locurile din compartimentul respectiv sint rezervate.
Obisnuiti cu CFR nici macar nu am vazut panoul in cauza pina la Gyor unde am fost ridicati de pe scaune. De ce ? au urcat pasageri care aveau bilete rezervate acolo. Atunci ne-au aratat etichetele puse in Viena West cu distanta rezervata Gyor-Sighisoara sau Budapesta -Arad.

Aaa, nu erau doua persoane pe un loc cum se intimpla la noi. Dar asa mai inveti cite ceva.
ionut07
Mesaje: 274
Membru din: Sâm Feb 20, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de ionut07 » Mar Mai 11, 2010 5:17 pm

Domnula dantm, acum sunt lamurit ca de fapt chiar doreati polemica, OK sunteti bun, sunteti cel mai bun, imi cer scuze ca mi-am permis sa va dau un fel de raspuns.
Cat despre off-topic, in cazul in care nu stiti, in Germania si Austria poti calatori cu trenuri tip IC, EC, EN, in vagoanele de clasa fara rezervare de loc, asadar te poti aseza oriunde vrei. In cazul in care apare un pasager care a platit rezervare de loc esti obligat sa eliberezi locul respectiv, fara sa faci comentarii. Am patit o singura data asa si nu am avut curiozitatea sa-i citesc biletul omului.Lumea nu se cearta pe tema asta, nu-ti pune nimeni la indoiala biletul. Personal am calatorit de nenumarate ori de la Viena la Karlsruhe si retur atat cu trenuri IC combinate cat si cu tren EN in acest stil. Cat despre relatia Viena-Bucuresti sau Budapesta-Bucuresti intotdeauna mi-am platit locul.
Avatar utilizator
srazvi
Mesaje: 1095
Membru din: Lun Mar 14, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de srazvi » Mie Mai 12, 2010 1:43 am

E chiar ciudata intersectia dintre 221 si 900:
Imagine
[Link Removed for Guests]
Imagine
Scrie răspuns

  • Advertisement


Înapoi la “Stiri, evenimente si noutati din domeniul feroviar”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori