Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Ce mai vedem pe la CFR

Scrie răspuns
Avatar utilizator
Serban
Mesaje: 106
Membru din: Dum Dec 28, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Serban » Joi Iun 04, 2009 9:20 am

dantm scrie:
shoppy scrie: Aporpo de vagoanele Gags, au fost construite la UV Arad si la Romvag Caracal.
De ce s-a renuntat la Gags?
Mi se pare mie sau alte administratii inca folosesc Gags, ca mai vad prin unele marfare?
Vagoanele Gags s-au construit exclusiv la Arad. Pe langa gurile de incarcare a cerealelor din acoperis (descarcarea se efectua prin niste clapete amplasate la partea inferioara a celor 4 usi rulante), in peretii frontali era prevazut si un orificiu pentru cos de soba - astfel vagoanele puteau fi folosite si la transportul de trupe - totusi nu am cunostinta ca s-ar fi folosit vreodata in acest scop. Proiectul a fost unul nereusit din start (sasiu slab, mecanisme complicate de descarcare), dar ceea ce "a pus capac" a fost transportul de ingrasaminte si sare (mai mult sau mai putin ambalata in saci), astfel incat s-au produs coroziuni importante la sasiu, usi rulante si partea inferioara a stalpilor laterali ai cutiei. Acest fapt a determinat retragerea masiva din circulatie. Incepand cu anul 1999 s-a inceput un program de modernizare a acestor vagoane si transformare in Gas (s-au ales cu precadere vagoanele echipate cu boghiuri Y 25 CsII si doar o mica parte pe boghiuri H) Modernizarea a constat in consolidarea sasiului si constructie complet nou a cutiei vagonului. Primele 100 de vagoane modernizate in anul 1999 au fost echipate cu usi rulante din aluminiu. Datorita furturilor (da, este adevarat, se furau usile cu totul !!!) s-a revenit la usile din otel. Modernizarea vagoanelor Gags s-a efectuat exclusiv la Caracal.In prezent, acestea nu prea mai sunt folosite, in special datorita aparitiei vagoanelor H.
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1853
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Joi Iun 04, 2009 9:41 am

Ce mai vedem pe la CFR?

In ultima clipa am vazut tabla neagra scrisa cu creta

E simplu nu? daca garnitura formeaza diverse trenuri se sterge si se trece noua ruta???
[Link Removed for Guests]

si bintuind prin gara am gasit o epava din fosta Iugoslavie, dovada ca la noi nu mai sint deloc si trebuie importate.
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]
shoppy
Mesaje: 655
Membru din: Mie Mai 02, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti, s. 1
Contact:

Mesaj de shoppy » Vin Iun 05, 2009 10:44 am

Mersi de explicatii Serban, foarte interesante.
In Compendium orificiul din peretele frontal apare prezentat tot ca gura de incarcare, prevazuta cu capac ce se deschide catre exterior si zavorarea din interiorul vagonului.
Avatar utilizator
connectorxp
Mesaje: 180
Membru din: Mie Aug 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de connectorxp » Vin Iun 05, 2009 6:21 pm

DE ce la respectiva LE , sunt sudate table peste ferestrele de la al doilea post de conducere ? , oricum prea deteriorata pentru a putea fi salvata , daca era auto cel putin dauna totala se chema .
The Brain: Pinky, are you pondering what I'm pondering? Pinky: I think so Brain, but if you replace the P with an O, my name would be Oinky, wouldn't it?
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5319
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Vin Iun 05, 2009 9:39 pm

buna connectorxp,

de unde pana unde "prea deteriorata pentru a putea fi salvata"?

avem o locomotiva cu cutia completa, trenul de rulare complet, care pesemne ca de acum in 6 luni va rula in Romania!
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
WeepingEye
Mesaje: 266
Membru din: Lun Noi 24, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de WeepingEye » Sâm Iun 06, 2009 12:37 am

Intrebare pentru Serban: din cate am inteles din mesajul (referitor la Gas si Gags) un vagon de marfa se construieste pentru a folosi un anumit tip de boghiu (cele 3 tipuri des intalnite: ORE, H unificat sau Y25). Ce anume face ca tipul de boghiu sa nu poata fi schimbat pentru un acelasi vagon? Mai ales ca se intalneste in trafic un acelasi tip de vagon (ex: Eacs) dar cu tipuri diferite de boghiuri (ORE si Y25)?
Va pupa tata!
nelutu
Mesaje: 250
Membru din: Dum Dec 28, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Fogia
Contact:

Mesaj de nelutu » Sâm Iun 06, 2009 5:21 pm

Mai multe despre reconstructia vagoanelor G si nu numai:

[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1853
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Dum Iun 07, 2009 3:22 pm

Pai ce, crezi ca au luat locomotiva de prin Sirbia doar asa ca fier vechi?
Azi parca am zarit-o la gard in depou impreuna cu o frantuzoaica dar nu am apucat sa urc pasarela sa verific.
shoppy
Mesaje: 655
Membru din: Mie Mai 02, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti, s. 1
Contact:

Mesaj de shoppy » Mar Iun 09, 2009 1:29 pm

Sau poate va rula tot le ei in Serbia. Foarte bine ca o refac.
Cand o locomotiva trece in conservare si este trecuta in parcul rece, apare tentatia de a se descompleta, asa, mai "off the record", sau mai e si tendinta paznicului si a Pilitiei de a trece cu vederea actiunile romulanilor, si astfel apar tot felul de improvizatii gen sudat gratii / table peste geamuri.
Avatar utilizator
djflavio
Mesaje: 175
Membru din: Dum Feb 24, 2008 12:00 am
Localitate: Boldesti-Scaieni
Contact:

Mesaj de djflavio » Lun Iun 29, 2009 3:42 pm

O garnitura interesanta surprinsa la intrarea in Izvorul Muresului:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

:razz:
Avatar utilizator
Serban
Mesaje: 106
Membru din: Dum Dec 28, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Serban » Lun Iun 29, 2009 4:23 pm

WeepingEye scrie:Intrebare pentru Serban: din cate am inteles din mesajul (referitor la Gas si Gags) un vagon de marfa se construieste pentru a folosi un anumit tip de boghiu (cele 3 tipuri des intalnite: ORE, H unificat sau Y25). Ce anume face ca tipul de boghiu sa nu poata fi schimbat pentru un acelasi vagon? Mai ales ca se intalneste in trafic un acelasi tip de vagon (ex: Eacs) dar cu tipuri diferite de boghiuri (ORE si Y25)?
Diferentele nu sunt mari, dar trebuie facute anumite adaptari, calcule ale retragerilor, gabaritului, franei, etc. Conteaza in principal tipul de crapodina, ampatamentul boghiului, diametrul rotilor (la ORE este 1000 mm), modul de fixare a barelor timoneriei de frana. Au exista proiecte de trecere de la ORE la H sau Y (pentru a se folosi osii montate standard diametru 920 mm) si chiar de pe boghiu Diamond pe H sau Y, dar intr-o masura mai mica.
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Lun Iun 29, 2009 8:18 pm

Interesante vagoanele pozate de @djflavio, par a fi intretinute si bine pastrate, stie cineva mai multe?
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4978
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Lun Iun 29, 2009 8:51 pm

Aceste vagoane erau la trenul macara de la Deva. Primul este un vagon tip Breda, seria 80 53 97-20 231 0.

[Link Removed for Guests]

La al 2 lea vagon ma abtin. Nu am date despre el.

Ar fi binevenite niste poze cu vagoanele respective.
romrail
Mesaje: 183
Membru din: Lun Apr 11, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de romrail » Lun Iun 29, 2009 8:54 pm

Da, acum s-a lamurit misterul!

@djflavio a surprins trenul de interventie al depoului CFR Brasov, in compunerea caruia se gaseste si vagonul Breda care apare in prima poza...

Vagoanele respective sunt active si sunt folosite pentru transportul operatorilor si al unora din materialele auxiliare din cadrul trenului de interventie.

Personal, am circulat cu ele si va pot spune ca sunt destul de confortabile (atat cat poti cere de la un tren de interventie).
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4978
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Mar Iul 07, 2009 8:53 am

ce mai vedem pe langa caile ferate

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
duminica 05.07 ,Budai judetul Iasi

vagonul e asa din data de 21 februarie cand un autocamion a lovit frontal trenul accelerat Iasi-Timisoara. in urma impactului cu autocamionul, bena acestuia a fost proiectata catre primul vagon al garniturii si apoi a ricosat in cel de-al doilea.
Ultima oară modificat Mar Iul 07, 2009 11:49 am de către Gam3, modificat 1 dată în total.
Scrie răspuns

Înapoi la “Stiri, evenimente si noutati din domeniul feroviar”