Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Ce mai vedem pe la CFR

Scrie răspuns
blood13

Mesaj de blood13 » Lun Ian 12, 2009 3:31 pm

Acvila
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
srazvi
Mesaje: 1095
Membru din: Lun Mar 14, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de srazvi » Lun Ian 12, 2009 9:18 pm

Culmea parcarii:
Bihor Online scrie:Cu closetul pe linia ferată
ORADEA - O maÂşină a fost complet distrusă iar trei trenuri au avut o întârziere totală de 168 de minute din cauza unui bărbat care a găsit de cuviinĂžă să îÂşi parcheze maÂşina pe calea ferată, până s-a uÂşurat în boscheĂži.
Incidentul s-a consumat duminică seara, la trecerea peste calea ferată fără bariere de la Vama Salonta. CetăĂžeanul maghiar (66 ani) rula cu o maÂşină Opel Kadett dinspre Salonta spre Vama Salonta.
La trecerea peste cale ferată, omul a parcat maÂşina chiar pe liniile de tren. S-a dat jos Âşi a plecat în tufiÂş să îÂşi rezolve necesităĂžile fiziologice. Între timp, trenul care rula dinspre Ciumeghiu Âşi Oradea, aflat în miÂşcare, a izbit puternic Opelul parcat. MaÂşina a fost avariată în proporĂžie de 85%.
Din cauza tamponării, trei trenuri au avut întârzieri de 168 de minute. Cu toate că Âşoferul Opelului nu se afla în maÂşină în momentul impactului, el a fost condus la Spitalul JudeĂžean, pentru a i se preleva probe biologice
[Link Removed for Guests]
Imagine
Avatar utilizator
Montalbano
Mesaje: 529
Membru din: Lun Mar 03, 2008 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de Montalbano » Lun Ian 12, 2009 9:28 pm

Culmea tupeului, zic eu. Cetateanul cu pricina avea carnet de parapanta :evil: cu siguranta, asa ceva nici nu cred ca se poate repeta, incredibil...
Va salut,
<a href="http://montalbano.nasol.ro"><B>Montalbano Feroviar Petrolist</B></a>
cosmin78
Mesaje: 5817
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Lun Ian 12, 2009 10:24 pm

...sau era beat.
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
srazvi
Mesaje: 1095
Membru din: Lun Mar 14, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de srazvi » Dum Ian 18, 2009 7:55 pm

Am gasit si culmea CFR-ului, EA+bou vagon:
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Imagine
060-EA
Mesaje: 861
Membru din: Mar Mai 10, 2016 8:06 pm
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de 060-EA » Dum Ian 18, 2009 8:43 pm

srazvi scrie:Am gasit si culmea CFR-ului, EA+bou vagon:
[Link Removed for Guests]

Este un tren muncitoresc al CFR Marfa :wink:
Clubul Feroviar CRISANA
---[Link Removed for Guests]---
--[Link Removed for Guests]--
-[Link Removed for Guests]-
Avatar utilizator
srazvi
Mesaje: 1095
Membru din: Lun Mar 14, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de srazvi » Dum Ian 18, 2009 9:15 pm

060-EA scrie:
srazvi scrie:Am gasit si culmea CFR-ului, EA+bou vagon:
[Link Removed for Guests]
Este un tren muncitoresc al CFR Marfa :wink:
N-am zis ca-i culmea CFR-calatori :(|)
[Link Removed for Guests]
Imagine
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Dum Ian 18, 2009 9:51 pm

mai circula inca seria 40 cu pantograf simetric si sanie simpla? :x
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1853
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Lun Ian 19, 2009 8:08 am

Mai bine faceai o poza reusita la EA ca are pantograf simetric, decit sa te miri de compunerea trenului.Miine poimiine o sa pozezi o locomotiva izolata :evil:
stageexp
Mesaje: 1260
Membru din: Lun Ian 14, 2008 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de stageexp » Lun Ian 19, 2009 2:26 pm

Fiindca se poate invata oricand, am o intrebare pentru cei cunoscatori: acest tip de pantograf s-a utilizat inaintea celui simplu, pe care il vedem de obicei?
Care ar fi avantajele si dezavantajele?
Eu unul nu am vazut niciodata o loko cu acest tip de pantograf, functionand, cu pantografele simetrice fiind familiarizat la tramvaiele de generatie mai veche, cele cehesti, pentru ca cele mai noi (asa zise noi deci importate second hand din germania precum si cele produse de timisoreni) au pantografe simple (nu stiu denumirea exacta).
shoppy
Mesaje: 655
Membru din: Mie Mai 02, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti, s. 1
Contact:

Mesaj de shoppy » Lun Ian 19, 2009 3:59 pm

Da, initial aveau pantografe simetrice.
Initial, in istoria vehiculelor electrice, primele pantografe au fost asimetrice, insa proiectul inferior nu permitea deplasarea decat intr-un singur sens. Apoi au aparut pantografele simetrice, care permiteau deplasarea lafel de usoara in ambele sensuri. In final, au aparut pantografele asimetrice moderne, care permit deplasarea in ambele sensuri cu performante superioare celor simetrice.
stageexp
Mesaje: 1260
Membru din: Lun Ian 14, 2008 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de stageexp » Lun Ian 19, 2009 5:02 pm

Intr-un catalog am vazut o loko electrica ce avea 4 pantografe asimetrice. Nu mai stiu din cap codul, o sa o caut, parea de generatie noua.
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1718
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Lun Ian 19, 2009 5:57 pm

Da. Sunt mai multe care au acest sistem, de exemplu, Taurus. Acestea sunt locomotive multisistem. Ce pot functiona la mai multe tipuri de tensiuni, intalnite pe caile ferate din Europa. Astfel, nu mai este necesara schimbarea locomotivi la granita.
Acele pantografe asimetrice de la inceputul cailor ferate/tramvaielor se numeau pantografe "lira". De asemenea, la tramvaie au existat si pantografe ce se asemanau cu ceea ce exista la trolee, cu mentiunjea ca era o singura tija.
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3314
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Lun Ian 19, 2009 7:24 pm

Nu mai stiu unde am citit ca pantografele asimetrice se mai numesc "scissor - pantographs" - adica "pantografe - foarfeca" :grin:
Mie unul imi plac mai mult pantografele simetrice 8)
In niste poze veeeechi cu tramvaiele din Oradea, captatoarele acestora au forme asemanatoare cu un... batator de covoare ([Link Removed for Guests]); eu parca am retinut ca acelea se numesc "lira" :fluierat:
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Dr2005
Mesaje: 1369
Membru din: Dum Mai 04, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
Contact:

Mesaj de Dr2005 » Lun Ian 19, 2009 8:04 pm

Da, aceea este o lira... din păcate nu prea mai e compatibilă cu reĂžele de fir-contact actuale. Iată locomotiva cu pricina, care NU este reparată Âşi funcĂžională, ci doar vopsită:

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests][Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]

La BucureÂşti există un tramvai V09 renovat care e dotat cu liră... la el, mereu aleargă un manevrant în spatele lui (să vedeĂži ce a fost când a fost transferat dintr-un depou îl altul) Âşi trage lira jos la fiecare piesă de separaĂžie sau încruciÂşare (oare din comoditatea de a monta un adaptor între cupla lui Âşi cea standard a RATB?). Vezi acest [Link Removed for Guests]. Interesant e că la IaÂşi circulă un vagon din 1898, cu acelaÂşi tip de liră... Âşi circulă bine-mersi, ba chiar reuÂşeÂşte Âşi să acĂžioneze macazele automate cu patină de comandă.
Scrie răspuns

Înapoi la “Stiri, evenimente si noutati din domeniul feroviar”