Anunt important: [Local Link Removed for Guests]

Ce mai vedem pe la CFR

Scrie răspuns
Avatar utilizator
AlexH
Mesaje: 12
Membru din: Dum Dec 28, 2008 12:00 am
Localitate: kansascity/bucuresti
Contact:

Mesaj de AlexH » Sâm Ian 10, 2009 8:28 pm

Pe linia 501 am prins tigani... dar au fost extrem de cuminti. Cum era un 21-47, au ocupat un 'compartiment' de la capatul vagonului (ca erau multi), dar nu au facut scandal, galagie, etc. Nasul a avut o discutie de vreo 20 de minute cu ei, dar nu stiu exact ce... Cand am trecut parca-mi amintesc ca moraliza pe acesti calatori, dar oricum, conditii civilizate.

Pe 400, personalul de la Brasov la Mures s-a umplut la Ciuc, dar era foarte jegos si unele vagoane pareau in stare tehnica deprecabila. In schimb, calatorii asa-zisi civilizati nu faceau scandal, dar mizerie faceau.

In P5505 Pascani-Suceava, era o femeie controlor; in statia Banesti-Sv, s-a urcat o calatoare. Pretul biletului la Sv era de 4 lei... dar calatoarea vrand sa scape ieftin, zice ca are numai 2 lei marunt si 100 de lei... Ce ati fi facut daca ati fi fost voi controlori? Nu existau in tren destui calatori care urmau sa plateasca nasului (adica suiti in halte) sa existe rest de 96 de lei.

Singurul scandal intalnit a fost in P5704 (Vatra Dornei-Suceava), unde niste tigani s-au suit la Pojorata si s-au luat la harta cu o vanzatoare ambulanta :)) Faza mi s-a parut geniala, din cauza 'combatantilor'. In fine, nasul a intervenit, si i-a zis vanzatoarei sa treaca in celalalt 'vagon', daca il putem numi asa (era o rama 58) si a chemat politia feroviara in Gura Humorului sau Suceava (cred ca in Suceava), dar din pacate infractorii au fugit cand trenul s-a oprit la Humor: 'hai ba, ca noi fugim din tren, ca a chemat politia, venim cu masina la Suceava, sa nu ne ia' (sau ceva de gen)...

In fine, nush daca e bine ce a facut nasul, dar parca e mai bine decat sa ia bani prin blat (prin prisma a ce fac multi nasi), dar mult mai rau decat sa-l puna sa plateasca suprataxa.

Ah, da... in R de Iasi erau doi... nush ce, puteau fi arabi sau tigani, dar nu pot garanta nici una nici alta. Era supracontrol seara aia. In fine, se suie, din Bucuresti, fara bilet... Nasu' observa lipsa de bilet, dar nu reuseste sa-i 'convinga' sa plateasca tarif de tren pana la Barlad... Asa ca le-a zis ca daca nu platesc ii coboara la urmatoarea statie, asa ca in sfarsit cei doi platesc, dar pana la Buzau (ceva de gen 40 de lei, cred)...

De chestia cu aparatele, nici un nas nu a zis nimic de aparat, dar nu stiu nici cati m-au vazut.
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1720
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Sâm Ian 10, 2009 9:52 pm

Mie unul mi-a zis o data cva de genu ca sa am grija ca mai sunt "obiective" ce nu trebuie fotografiate, dar fara a fi agresiv. In rest...pace si liniste.
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
cristiCFR
Mesaje: 944
Membru din: Mar Iun 19, 2007 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de cristiCFR » Sâm Ian 10, 2009 11:14 pm

Sa va zic si eu una :

Dupa ce se daduse legea cu fumatul in tren interzis , era inceput de noiembrie parca, am avut de facut o calatorie de la Timisoara Nord la Arad cu P 3115 Timisoara Nord-Oradea , trenul era plin si se fuma cu nesimtire pe coridoare , dupa ce plecasem din Nord vine un conductor nu foarte inalt si mai grasut si se apuca sa inchida geamurile.
Ma duc langa un calator care avea geamul deschi , vine la mine nasu si incepe sa se ma ia la rost ca de ce deschid geamul,????????, sa inteleg ca e interzis sa fac acest lucru ?, m-am certat uart de tot cu el 3 minute, l-am ameninat cu niste procese verbale etc. ,apoi a plecat.
Dupa Vinga se mai goleste , gasesc un loc intr-un compartiment la caldura.
Dupa Sagu numa vad ca se plimba politia prin tren :-D , hopa sa fi venit oare dupa mine ? :-D , trece politistu pe langa compartiment se intoarce inapoi , nimik.

Dupa intalnirea asta mi-am adus aminte ca respectivul "nas" lucrase o perioada si la un privat , ii cerusem bilet ii dadusem carnetul si imi taiase intreg !!! La refuzul meu de a-l accepta facuse un scandal monstru,mai anulase la cativa calatori biletele...., asa ca am fost nevoit sa platesc intreg. :-|
Ultima oară modificat Dum Ian 11, 2009 1:04 am de către cristiCFR, modificat 1 dată în total.
ImagineImagine
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
srazvi
Mesaje: 1095
Membru din: Lun Mar 14, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de srazvi » Dum Ian 11, 2009 12:59 am

cristiCFR scrie:Dupa intalnirea asta mi-am adus aminte ca respectivul "nas" lucrase o perioada si la un privat , ii cerusem bilet ii dadusem carnetul si imi taiase intreg !!! La refuzul meu de a-l accepta facuse un scandal monstru,mai anulase la cativa calatori biletele...., asa ca am fost nevoit sa platesc intreg. :-|
Tot e vorba de privati, azi la stirile de la Info Tv Arad au laudat RegioTrans ca de cand sunt ei linia e rentabila, trenuri curate si incalzite. Ma gandeam ca la ei n-au fost probleme nici cu pozatul si au fosti angajati de la CFR, deci se poate dar nu se vrea :(|)
Eu imi amintesc cum veneam de la Semlac cu o malaxa rosie si fiecare avea pregatit 1000 sau 2000 pentru nas prin 1999 iar el zice ca taie bilete si nu s-a lasat pana n-a taiat vreo 3 bilete de valoare mare care fiecare avea valoarea unui drum Arad-Brasov si fiind platit de vreo 8-10 calatori ca asa i-a cerut seful :| . Era vreo 5000 lei un bilet Nadlac-Arad si ne-a taiat un bilet de 34000 la 8 persoane :lol:
[Link Removed for Guests]
Imagine
paall

Mesaj de paall » Dum Ian 11, 2009 7:56 am

AlexH scrie: Era supracontrol seara aia. In fine, se suie, din Bucuresti, fara bilet... Nasu' observa lipsa de bilet, dar nu reuseste sa-i 'convinga' sa plateasca tarif de tren pana la Barlad... Asa ca le-a zis ca daca nu platesc ii coboara la urmatoarea statie, asa ca in sfarsit cei doi platesc, dar pana la Buzau (ceva de gen 40 de lei, cred)...
.

pe R 663 in fiecare zi de vineri sau de sambata din an e supracontrol. Daca nu se urca din Bucuresti atunci sigur se urca de la Ploiesti.Sud. Daca blatisti sunt multi si nu au toti banii de bilete cu suprapret atunci "civilii" taie 4-5 bilete la suprapret pentru 6-7 baltisti ;) In Romania orice e posibil.

la sfarsitul lunii octombrie am luat R 663 de la Nord la Sud. Nici nu era trenul garat ca deja vazusem cei 3 civilii care urma sa opereze pe 663. Se gareaza trenul la 23:15 ora la care trebuia sa fie aproape de Peris si ma duc la unul dintre civili , il intreb daca merge cu Iasiul ai zic ca nu mi-am luat bilet si el imi spune sa ma urc sa stau fara griji. Ei s-au urcat la ultimul vagon iar eu la primul ( dupa dormitor si cuseta ) Vine nasu' ai dau banii ai zic la Ploiesti si pleaca mai departe.

altadata stateam intr-o zi de vineri sa ma uit la arhiplinul 1661 din 7 etajate si vad o echipa de 2 civilii ( unul din civili este mai batranel si inchis la culoare - ai zice ca e un pic tigan daca il vezi ) cand s-a dat plecarea la tren imi zice : " haide ma urca, ce te uiti" si eu ai zic "ca merg cu personalul ca nu am bilet la accelerat" , " m-a urcat cu forta in trenul supra-aglomerat se statea pe culoar in etajate si in picioare si in toate felurile. A inceput controlul si nasu ma intreaba de bilet la care civilu : " aici s-a vazut" si nu mi-a cerut nici un ban. L-am mai prins intr-o zi pe civilu "bun" dar mai era cu inca 2 la Pl.Vest urma sa ia A 1643 iar eu aveam bilet la P 3009 pana la Azuga. M-a duc la el ai arat biletul ai spun ca am tren peste 45 minute si daca pot sa merg cu Acceleratul asta pana la Campina la cineva si de acolo iau personalul. Civilu imi zice ca pot sa merg pana la Brasov daca stau cuminte in tren :-D si ai iau o cafea. Vine nasu' , ai arat biletul si ia spun ca am vorbit cu unul dintre civili , nasu' nu ma crede merge cu mine la primul vagon la ei si ai zice civilu : "Lasa-l ca eu l-am luat" si stau cu civili in compartiment pana la Sinaia unde ei au coborat. De la Sinaia la Azuga am stat cu nasul de vorba despre trenuri vagoane blat etc.

Acum cand il mai vad pe civiulu " bun " il salut si el ma intreaba " ai bilet unde mergi ?? " :grin:
Avatar utilizator
srazvi
Mesaje: 1095
Membru din: Lun Mar 14, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de srazvi » Dum Ian 11, 2009 2:58 pm

Hai si cu o veste buna de la CFR :mrgreen:
Caras Online scrie:Gara ReÂşiĂža Sud, modernizată
REªIÞA - Prin intermediul unui proiect, gara din partea de sus a oraºului va beneficia de fonduri europene.
Jurnal de CaraÂş-Severin a scris de multe ori despre gările din municipiul ReÂşiĂža, care se află într-o stare avansată de degradare. Iată că, după mulĂži ani în care autorităĂžile nu Âşi-au îndreptat &8222;atenĂžia&8220; asupra acestor clădiri, a venit Âşi momentul lor. Gara ReÂşiĂža Sud va beneficia de o modernizare.

Astfel, în data de 30 noiembrie 2008 Ministerul Transporturilor a semnat un contract de AsistenĂžă Tehnică, finanĂžat prin Programul PHARE 2006, pentru pregătirea lucrărilor de modernizare pentru 16 staĂžii de cale ferată situate în municipii reÂşedinĂžă de judeĂž.

Printre staĂžiile incluse se regăseÂşte Âşi ReÂşiĂža Sud. Valoarea contractului este de 4.010.000 euro, fără TVA, reprezentând 75% fonduri nerambursabile PHARE (3.007.500 euro) Âşi 25% cofinanĂžare naĂžională (1.002.500 euro). Obiectivul proiectului vizează realizarea documentaĂžiilor necesare lucrărilor de modernizare a staĂžiei.

Gabriela Arghiroiu, expert în cadrul DirecĂžiei Generale RelaĂžii Financiare Externe a Ministerului Transporturilor a declarat: &8222;Nu putem oferi mai multe detalii despre acest proiect deoarece, în prima etapă a contractului de asistenĂžă tehnică se va face o analiză a situaĂžiei existente în Gara Sud, urmând ca pe baza Raportului de Evaluare să se realizeze studiul de fezabilitate, proiectele tehnice, detaliile de execuĂžie Âşi documentaĂžiile de atribuire pentru contractele de lucrări Âşi supervizare. După aprobarea Raportului de Evaluare a situaĂžiei existente, vom putea da mai multe informaĂžii&8220;.

Doina Rolea
[Link Removed for Guests]
Imagine
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 5007
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Dum Ian 11, 2009 3:44 pm

Este vorba despre 16 statii care vor fi modernizate prin programul PHARE:

[Link Removed for Guests]

"On November 30, 2008, a new contract for Technical Assistance financed through PHARE 2006 was signed in order to prepare the modernisation works for 16 railway stations located in the district capital cities. The stations included in this programme are: Giurgiu OraÂş, Alexandria, Slatina, PiteÂşti, Râmnicu Vâlcea, ReÂşiĂža Sud, Sfântu Gheorghe, Târgu MureÂş, Vaslui, BotoÂşani, Piatra NeamĂž, BistriĂža, Zalău, Brăila, CălăraÂşi and Slobozia, shows a press release issued by the Ministry of Transport.
The value of the contract is of EUR 4.010.000, excluding VAT. This amount includes 75% non-reimbursable PHARE funds (EUR 3.007.500) and 25% national co-financing (EUR 1.002.500).
The objective of this project is to elaborate the necessary documentation for the modernisation works: the analysis of the current situation, the future development of every railway station, modernisation alternatives, feasibility studies, technical projects, execution details and the documentations for awarding the work and monitorization contracts.
CFR SA is the beneficiary of this project and the Ministry of Transport is the Implementation Authority. RomCapital Invest &8211; Consis Proiect &8211; ISPCF &8211; Proiect CF act as performer. The leader of this association is RomCapital Invest.
The finalization deadline of this project is November 30, 2009."



Si sa trecem la garnitura TE reconditionata , citez din ziarul Buna Ziua Iasi:

[Link Removed for Guests]

"Pentru viitor, reprezentantii CFR Calatori vor mai pune pe sine inca doua astfel de trenuri reconditionate. Unul dintre acestea va fi destinat iesenilor care doresc sa ajunga la Vatra Dornei. Reprezentantii CFR sustin ca vor fi date in folosinta in momentul in care trenurile vor putea atinge 180 de kilometri pe ora."

aici si video:

[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
andrey
Mesaje: 117
Membru din: Lun Sep 22, 2008 12:00 am
Localitate: Iasi
Contact:

Mesaj de andrey » Dum Ian 11, 2009 7:56 pm

Imi place mult parte cu 180 km/h, fratilor trenul asta la 100-110km/h face ca toti sfintiii cat despre a frana cu astfel de tren de la 100km/h e destul de greu, te face sa strangi din b..i cand vezi cat mergi cu el in frana ca sa te opresti,daramite sa mai circule cu viteza aia astronomica pentru caile ferate de la noi, probabil o gluma proasta pentru cei neavizati
:-D :roll:
060 DA
Avatar utilizator
Dr2005
Mesaje: 1369
Membru din: Dum Mai 04, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
Contact:

Mesaj de Dr2005 » Dum Ian 11, 2009 9:18 pm

Poate 80 km/h Âşi reporterul a înĂželes 180... sau poate nu se vor mai face asemenea garnituri.

Viteza lor maximă este 120 km/h.
Avatar utilizator
karpaty
Mesaje: 130
Membru din: Mie Noi 26, 2008 12:00 am
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de karpaty » Dum Ian 11, 2009 10:37 pm

se pot schimba boghiurile si viteza poate creste , offf nu sunteti delok optimisti numai in minus ganditi
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1720
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Dum Ian 11, 2009 11:06 pm

nu...suntem realisti. :-D
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
srazvi
Mesaje: 1095
Membru din: Lun Mar 14, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de srazvi » Dum Ian 11, 2009 11:53 pm

Pai chiar in articol scrie: Costul pentru aceasta refacere este estimat la circa 400 mii lei pentru fiecare vagon in parte, deci un total de 1,6 milioane lei, iar viteza maxima la care poate ajunge acest tren este de 140 de kilometri la ora. Totusi e vorba de rama aia Acvila, comoda, pentru care-i felicit pe cei de la Pascani ca au facut-o bine si mai comoda decat erau ramele de etajate inainte(nu ca si cu vagoanele solo etajate 26-26 sau cu dimitroavele) :aplauze:
[Link Removed for Guests]
Imagine
Avatar utilizator
Dr2005
Mesaje: 1369
Membru din: Dum Mai 04, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
Contact:

Mesaj de Dr2005 » Lun Ian 12, 2009 10:27 am

Acvila la 140... cam greu. Poate doar cu boghiuri noi ... ,,noul" TE 001 are aceleaÂşi boghiuri ca versiunea nemodernizată... de exemplu, boghiurile de la capete, cu 2 osii, au suspensia secundară compusă din arcuri-foi. Ori chiar dacă, prin absurd, îl faci să reziste la 140 km/h, o să facă ca toĂži dracii.
Avatar utilizator
srazvi
Mesaje: 1095
Membru din: Lun Mar 14, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de srazvi » Lun Ian 12, 2009 12:51 pm

Arad Online scrie:Abonamente la CFR
Arad - CFR anunĂžă o nouă ofertă de abonamente pentru anul în curs.

Astfel, se vor putea încheia abonamente săptămânale, cu număr nelimitat de călătorii, valabile pe trenurile accelerate, rapide Âşi intercity. DistanĂža pentru care se fac noile legitimaĂžii este de până la 300 de kilometri Âşi oferă 50 la sută reducere faĂžă de preĂžul integral al unei călătorii.

Astfel, un abonament săptămânal pe ruta Arad-TimiÂşoara Nord va costa 56,40 lei pentru accelerat, clasa a II-a, 98,40 lei pentru rapid, clasa a II-a Âşi 119,40 lei pentru intercity, clasa a II-a. Pentru călătoria cu un tren de rang superior sau la clasa a I-a, se vor achita integral diferenĂžele tarifare Âşi tichetul de rezervare.
Intrebarea mea e ce rang superior mai este la intercity :-D
Mi-am amintit ca as putea lua un sobolan personal Vinga-Arad apoi alt sobolan accelerat Arad-Oradea(ce merge la Baia Mare) de acolo un sobolan Oradea-Cluj ca intercity iar de la Cluj alt sobolan la Dej ca rapid(ce merge la Satu Mare). Ce de trenuri si acelasi tren :(|)
P.S. sobolan=Desiro :fluierat:
[Link Removed for Guests]
Imagine
Avatar utilizator
andrey
Mesaje: 117
Membru din: Lun Sep 22, 2008 12:00 am
Localitate: Iasi
Contact:

Mesaj de andrey » Lun Ian 12, 2009 3:23 pm

Salut din nou , am fost in gara acum cateva minute si am dat de "Acvila" pentru a ma convinge 100% ,ei bine este exact un Te recarosat tot cu viteza maxima de 120km/h, aceleasi procente de masa franata , insa nu are nici un Bochiu Jacobs cum se zice , ci tot vechiul boghiul cu 3 osii la care suplimentar sa adaugat un amortizor de socuri exact in dreptul perechii de arcuri elicoidale suplimentare( di na doua grupa de suspensie), probabil o avea aceeasi functie ca si a"amortizorul" de la vagoanele seria 26-10/36-16 :roll:
060 DA
Scrie răspuns

Înapoi la “Stiri, evenimente si noutati din domeniul feroviar”