Ce mai vedem pe la CFR

Scrie răspuns
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2766
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mar Iul 08, 2008 4:02 pm

somnolenta provinciala, Pietrosita, iulie 2008:

[Local Link Removed for Guests]

"aici e umbra si liniste, parca nu m-as mai intoarce la Bucuresti..."

[Local Link Removed for Guests]

natura revendica tot ceea ce omului nu-i mai foloseste - contragreutate semnal mecanic, Pucioasa, iulie 2008:

[Local Link Removed for Guests]

fratele mic si harnic sau muschi pe 760mm -linia ingusta ce aprovizioneaza combinatul de la Fieni:

[Local Link Removed for Guests]

"cu grija sa nu calc vreo gaina sau un godac care doarme pe linie"

[Local Link Removed for Guests]
All aboard !
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1825
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Mie Iul 09, 2008 10:51 am

Frumos,
Imi amintesc faptul ca am executat o deplasare pe linia ingusta pina la prima ,,statie" dupa Pietrosita, de unde ne-am intors pina la Fieni pe locomotiva L45H.

Am vrut atunci sa urc pe ceea ce mi s-a parut a fi turnul de apa al statiei, o constructie imbracata in lemn, dar prin scindurile lipsa am vayut un rezervor metalic.
Nu am urcat ca era prea multa populatie prin zona gindind ca o sa urc la intoarcere. Nu aveam de unde sa stiu ca o sa ne intoarcem cu trenul de marfa.
Reportajul a fost pe railwayfan dar s-a sters cu ocayia unor defectiuni.
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2766
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mie Iul 09, 2008 8:48 pm

Buna Dan. Constructia din lemn pe soclu de beton a fost castelul de apa. Langa exista inca si coloana hidraulica si scheletul placii turnante.
Si tot in zona, pasionatii de DA in vopsirea clasica o pot admira zilele astea pe 62-1203-9.

Aici in statia Vulcana Pandele (fosta Laculete), linia Targoviste-Pucioasa.

[Local Link Removed for Guests]
All aboard !
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2220
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Joi Iul 10, 2008 10:53 am

Catalin,

Admirabila poza care contrapune un Desiro modern unui vechi vagon de marfa partial descompletat in statia Pietrosita!

Cred ca realizarea unui asemenea vagon partial descompletat, mai ales la scara N, este cu adevarat o provocare, insa o provocare interesanta! Scandurile lipsa ar trebui gaurite cu un burghiu miniatural, apoi locurile respective pilite cu mare grija si in final totul vopsit ca sa arate cat mai autentic! Ca pasionat de weathering, ce parere ai? Oare o asemenea "epava" ar putea sa fie autentica si in epocile "mici" I-II sau a devenit o prezenta tipica imaginii garilor romanesti doar in "maretele" noastre epoci prezente?
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2766
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Joi Iul 10, 2008 7:13 pm

Buna Dorin. Am studiat la randul meu anterior ideea realizarii unei astfel de epave dintr-un G. Metoda enuntata de tine e absolut acceptabila. Dar...
Eu nu am mers mai departe pentru ca modelul la scara are de obicei plasticul gros, mult prea gros pentru scara N. Daca realizez aceste decupaje mi-a fost teama ca se va vedea ca si cand carcasa vagonului este realizata din blocuri de beton...

Ma bucur daca ti-a placut poza. Eu vreau sa va arat ca la CFR mai poti vedea si altceva decat gunoaie, geamuri sparte, epave. Calea ferata e frumoasa si prin modul cum se integreaza in natura. Si o linie simpla, neelectrificata, are un parfum aparte.

Relicvele de vagoane cred ca au existat mereu. Au fost solutia buna pentru o magazie improvizata, pentru un atelier sau pur si simplu au zacut uitate pe linii secundare. Ce difera fata de alte epoci, mai actuale, e faptul ca aceste vagoane uitate de oameni zaceau descompuse si revendicate de natura, nu de PET-uri si ambalaje colorate, marturi a indolentei si a societatii de consum.
All aboard !
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Joi Iul 10, 2008 7:53 pm

Salut,

Catalin te felicit si eu pentru pozele deosebite si modul de a "povesti" ceea ce reprezinta.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5311
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Vin Iul 11, 2008 2:01 pm

Off Topic legat de vagonul pe N... descompletat...

iata ce a facut un cunoscut:
[Link Removed for Guests]

sau asa:
[Link Removed for Guests]

evident, amandoua decupate cu laserul de amicul Stefan Teichert...

si daca tot le putem decupa cu laserul, ca sa aiba peretii o grosime corecta in raport cu prototipul, de ce sa nu includem in desenul CAD deja niste scanduri lipsa sau sparte? :-D sa zicem, un kit de epava...
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2766
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Vin Iul 11, 2008 9:27 pm

din aceiasi serie, ce mai vede romanul pe la CFR, cateva poze personale din vara lui 2004:

gata de drum, trei prieteni: masina, mecanic, fochist, sau...fochist, masina, mecanic sau...mecanic, fochist, masina...

[Local Link Removed for Guests]

"la booooooooord, pleeeeeeeeeecam ! "

[Local Link Removed for Guests]

prin Campia Romana, spre Snagov:

[Local Link Removed for Guests]

[Local Link Removed for Guests]

o stea pusa ? septembrie 2007, Videle.

[Local Link Removed for Guests]

oamenii au trecut precum umbrele...masinile lor au ramas.

[Local Link Removed for Guests]
All aboard !
shoppy
Mesaje: 655
Membru din: Mie Mai 02, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti, s. 1
Contact:

Mesaj de shoppy » Mie Iul 23, 2008 12:18 am

Cumva, ceea ce se vede in aceasta poza, este cenusa de la o locomotiva cu aburi?
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2220
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Mie Iul 23, 2008 5:33 pm

Somnolenta de duminica, o zi caniculara in jurul pranzului in gara Sibiu. O infruntare tacuta dintre binecunoscutele personale CFR si automotorul RegioTrans:

Imagine
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
KAA
Mesaje: 58
Membru din: Vin Apr 11, 2008 12:00 am
Localitate: Cluj
Contact:

Mesaj de KAA » Dum Aug 03, 2008 11:05 pm

Gara Arad. As putea-o numi o gara a contrastelor. De ce?

1. Cladirea a fost reparata si arata decent
2. Cersetorii sunt o prezenta obisnuita pe peroanele garii; unii dintre ei dau dovada de o insistenta rar intalnita
3. O parte din scaunele de pe peron sunt, pur si simplu, rupte.
4. Unele trenuri sunt garate pe linii fara peron. Marti (29.07) doream sa vad trenul de Ciumeghiu care stiam ca e alcatuit din automotoare 77-09xx. Pe panoul electronic, era trecuta linia 7. Ma duc prin pasaj, ultima linie la care duce pasajul este a cincea. La un moment dat imi puneam problema daca nu cumva linia 7 este in alta parte a garii. Nu. Este, efectiv, a 7-a linie, aceasta neavand peron pe nicio parte. Din acest motiv, debarcarea se face cu dificultate, pasagerii trebuind, efectiv, sa sara din automotor. Din punctul meu de vedere, a gara un tren pe o linie fara peron constituie o lipsa totala de respect fata de pasageri. Este atat de greu sa se faca un peron acolo?
Soarta gararii pe linie fara peron a avut-o si automotorul 78-1008 + 78-1009. Cu o deosebire. Daca automotoarele 77-09xx din Arad starnesc mai degraba sentimente de mila, 78-1008 + 78-1009 are o noblete aparte. O demnitate. O maretie.
5. Se stie ca o parte dintre automotoarele X4500 au primit numarul de serie 97, unitatea nemotoare avand numar de parc cu 100 de unitati mai mult ca unitatea motoare (97-01xx + 97-02xx). La Arad un astfel de automotor are o codificare diferita. Unitatea motoare are numarul 97-0518-7 iar unitatea nemotoare e codificata 57-0518-1. Deci un numar de serie care, in mod normal, ar trebui acordat automotoarelor electrice.
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4924
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Lun Aug 11, 2008 1:51 pm

Cum sunt inebunit sa fac o garnitura de tren Rapid din vagoane ce au fost ale DB-ului de IR am tras o fuga in gara Iasi sa vad ce voagoane gasesc .

Asa ca ce mai vad eu la CFR.... vagoanele de cl 1 30 76 care er fi trebuit sa fie Aeem sunt Beem:


Pozat vineri:
[Link Removed for Guests]

Pozat Sambata:

[Link Removed for Guests]

A ramas numai eem :-D

Tot in garnitura alt vagon de cl 1:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Frumoasa garnitura, sper sa fie si la mine la fel:

[Link Removed for Guests]

Ultimul drum pentru multe vagoane, se duc la taiat:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Am verificat si starea locomotivelor din patrimoniul national, am avut oleaca de noroc ca niste muncitori au avut treaba cu un sant si au mai taiat din vegetatie :

[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5311
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Lun Aug 11, 2008 1:57 pm

of, Florine, mare varza mai e la CFR!

iata cum fostele A4Ăźm-61 devenite AĂźm203, devenite Aim262 ajung Aeem si acum Beem la CFR, cam la 50 de ani de la fabricatie... tot arata insa mai bine ca B-urile Osshd Y de la MEVA Turnu Severin, IVA Arad sau PAFWAG Polonia (47-urile) care acum pleaca la taiat... :-D
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
Dr2005
Mesaje: 1369
Membru din: Dum Mai 04, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
Contact:

Mesaj de Dr2005 » Mie Aug 13, 2008 1:29 am

Dar de ce Beem? 30-76 erau vagoane de clasa 1 când am mers cu ele la IaÂşi acum câteva luni... deÂşi nu era absolut nicio diferenĂžă între ele Âşi 22-96, decât numărul de locuri din vagon.
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5311
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Mie Aug 13, 2008 12:57 pm

Dragos, unele au acoperisuri cu capete curbate, sunt foste vagoane DB devenite Aim262 de InterRegio (Aeem) si au fost construite catre 1961 dupa UIC X; celelalte (Beem) sunt foste Halberstaedter DR din 1978-84 dupa UIC Z2, devenite Bim26x la DB AG pe InterRegio in anii 1990...
toate cele bune,
HR
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Stiri, evenimente si noutati din domeniul feroviar”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat