Ce mai vedem pe la CFR

Scrie răspuns
cristiCFR
Mesaje: 944
Membru din: Mar Iun 19, 2007 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de cristiCFR » Lun Iun 16, 2008 1:25 am

Superbe :aplauze:
ImagineImagine
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
grandpagscout
Mesaje: 363
Membru din: Mar Sep 06, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de grandpagscout » Lun Iun 16, 2008 2:06 pm

Permite-mi sa te felicit Catalin pentru imagini si comentarii. Personal imi place aia cu Q7le :-D :-D :-D
Toate cele bune!
Nagy Gabriel
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2766
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mie Iun 18, 2008 6:47 pm

Ma bucur daca v-au placut imaginile. Ce vreau sa aduc in atentie cu ele este faptul ca "la CFR" dincolo de multele rele, mai pot fi vazute inca destule lucruri interesante.

Ce mai poate vedea romanul la CFR ???
Pai...o sa va arat cateva imagini ale noii gari din Focsani. Din motive personale nu agreez in nici un fel constructiile de acest gen, dar am vazut ca unora plac. Pozele sunt facute de subsemnatul in aprilie 2007:

[Local Link Removed for Guests] [Local Link Removed for Guests] [Local Link Removed for Guests] [Local Link Removed for Guests] [Local Link Removed for Guests]

capatul Y al statiei Focsani:
[Local Link Removed for Guests]
All aboard !
Avatar utilizator
Florin Tuica
Mesaje: 328
Membru din: Joi Apr 14, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florin Tuica » Joi Iun 19, 2008 12:23 am

Aduce mai degraba cu o banca :-D
"Toate pantografele sus!"
cristiCFR
Mesaje: 944
Membru din: Mar Iun 19, 2007 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de cristiCFR » Joi Iun 19, 2008 12:31 am

Adevar graiesti :-D
ImagineImagine
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Joi Iun 19, 2008 8:50 am

Florin Tuica scrie:Aduce mai degraba cu o banca :-D
Pentru uni baieti isteti asta si este ;)
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
stageexp
Mesaje: 1260
Membru din: Lun Ian 14, 2008 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de stageexp » Joi Iun 19, 2008 9:20 am

Da asa este, sunt multe interese in joc.
Pe la noi sunt doua tipuri de gari:
cele mai vechi, realizate in perioada austroungara sau ulterior dar cu influente specifice, relizate in formatul arhicunoscut, caramida aparenta, multe geamuri rotunde (de exemplu gara din Arad sau cea din Suceava)
cele mai noi, realizate pe principii arhitecturale moderne, chiar daca uneori nu foarte reusite, cum ar fi gara din Timisoara sau Oradea
Eu zis ca ar trebui ca cele vechi sa fie conservate pe cat posibil, deoarece la un moment dat vor reprezenta repere istorice, iar cele noi se pot renova, nefiind nici o problema daca arata ca cea din imagine. Este ok daca se reuseste modernizarea a cat mai multe gari, in incercarea de a se apropia de cele de prin restul europei, exista de altfel proiecte pe bani europeni in derulare. Cu cat vor fi mai aratoase si mai curate, cu facilitati extinse, cu atat mai bine.
Asa ca bravo celor care fac cate ceva, chiar daca pe bani europeni, chiar daca uneori nu cu motive foarte ortodoxe 8) .
Avatar utilizator
srazvi
Mesaje: 1095
Membru din: Lun Mar 14, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de srazvi » Joi Iun 19, 2008 12:40 pm

Ce n-am vazut saptamina asta in gara Arad?
Boschetari, nici macar unul n-am mai vazut, oare pe unde i-au ascuns dupa alegeri? :lol:
[Link Removed for Guests]
Imagine
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2766
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Vin Iun 27, 2008 10:13 pm

apus de soare si tren
linia Ploiesti-Buzau, 2007:

[Local Link Removed for Guests]

usi ferecate,
gara Odobesti, ianuarie 2007:

[Local Link Removed for Guests] [Local Link Removed for Guests]

podul Oreavu, magistrala 500:

[Local Link Removed for Guests]

in cautarea unui drum
linia Pitesti-Campulung, 2008:
[Local Link Removed for Guests]
All aboard !
Avatar utilizator
tudor_corbul
Mesaje: 498
Membru din: Mie Mai 09, 2007 12:00 am
Localitate: Iasi
Contact:

Mesaj de tudor_corbul » Sâm Iun 28, 2008 12:43 pm

Daca tot vorbeam de gari moderne care nu arata bine deloc,nici Gara Iasi nu lipseste din aceasta categorie:
[Link Removed for Guests]

Exceptie la aceasta gara face partea din exterior(cea vazuta de pe strada) care mai patreaza ceva din farmecul garii.(daca aveti rabdare sa se incarce toate pozele uitativa la pozele garii Iasi de aici [Local Link Removed for Guests] )

Toate cele bune!
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2220
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Sâm Iun 28, 2008 5:28 pm

Dragi prieteni,

Exemplele de mai sus confirma ceea ce sustin de multa vreme, si anume faptul ca orasele romanesti sunt slutite nu prin interventia unor nespecialisti, ci din contra, CU ajutorul neprecupetit al unor colegi de-ai mei care sunt arhitecti numai prin calitatea conferita de prezenta cartonului pe care scrie "Diploma" nu si prin bagajul general de cunostinte si cultura.

Exemplul garii noi din Focsani este unul cu atat mai graitor, pentru ca gara veche se inscria in mod fericit in linia garilor "clasice" CFR din epoca I-a, cu o expresie plastica ce imbina in mod fericit elemente specifice CFR cu elemente de arhitectura romaneasca traditionala.

Intr-un top personal al celor mai urate lucrari de arhitectura din Romania se includea, cu ani in urma, gara de scurt parcurs din Cluj Napoca, un alt exemplu nefericit de arhitectura, cu atat mai mult cu cat este "citita" de trecatorul de rand impreuna cu gara veche, opera a arhitectului MAV Pfaff Ferenc, care a mai facut si inca multe alte cladiri emblematice precum gara din Jimbolia, din Bratislava, Carei, Szeged, etc.

Monstruozitatea de la Iasi din poza postata de Tudor e iarasi un exemplu de "asa nu", o cladire veche de buna factura, "imbracata" insa nepotrivit in panouri de sticla doar de dragul unui "modernism" indoielnic.

Stati insa sa vedeti ce fac acum cu gara Constanta, unul dintre exemplele pe care le consideram valoroase de arhitectura moderna de la inceputul anilor '60, care este acum incadrata in mod nepotrivit de doua cladiri moderne de factura dubioasa, si pe care probabil ca o vor "estetiza" in acelasi fel ca si gara din Iasi. Cladirea din dreapta corpului principal este deja chipurile "terminata", cu geamuri reflectorizante de proasta calitate (cand se folosesc asemenea geamuri "oglinda" ele trebuie sa fie absolut plane, fiindca orice lipsa de planeitate se vede in deformarea imaginii). Corpul nou de cladire din stanga este inca la fundatie.

Un alt exemplu nepotrivit este gara din Fetesti, care a fost rasa de pe suprafata pamantului si inlocuita cu o monstruozitate pe structura metalica, proiectata de un om care probabil avea experienta la tabliere de pod si nu la constructii civile, pentru ca dimensiunea profilelor utilizate imi sugereaza faptul ca la etajul cladirii se va amenaja o pista de tancuri! :grin:

Concluzia mea este una singura: CFR in continuare nu stie sa-si aleaga in mod potrivit arhitectii!

Acest lucru este cu atat mai trist, cu cat pe langa cladirile vechi, capodopere de arhitectura ale epocii I-a, mai exista si exemple moderne de cladiri extrem de reusite. As enumera unul singur: noua gara CFR din Predeal!

Salutari din Constanta,
Dorin
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4927
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Dum Iun 29, 2008 3:52 pm

pentru inceput vagoane M Ap in Brasov

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]


o garnitura de 21 47 cu altfel de usi in statia Teius, aici numai un vagon

[Link Removed for Guests]

si ce e mai bun la urma, gara din Ghimes

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

si placa care nu e pe zidul gari ci pe o casa de peste drum de gara:


[Link Removed for Guests]
Michael
Mesaje: 467
Membru din: Lun Feb 15, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Michael » Joi Iul 03, 2008 5:46 pm

Salve,

Tot pe fuga cateva fotografii, 17.06.2008 pe A2 de data asta o garnitura cu auto, dar model Dacia Sandero:

[Link Removed for Guests]
By [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]
By [Link Removed for Guests]

Mihai
Avatar utilizator
MariusMehano
Mesaje: 32
Membru din: Lun Iun 30, 2008 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de MariusMehano » Joi Iul 03, 2008 6:13 pm

Acest tren a mers atunci pana la Agigea. Am vazut trenul foarte de aproape la cativa metri. Locomotiva foarte interesanta. Au fost trenuri care au intrat cu Dacia Sandero si in Portul Constanta.
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Stiri, evenimente si noutati din domeniul feroviar”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat