Anunt important: [Local Link Removed for Guests]

Viteze "la scara"

Informatii utile din sfera DCC
060-EA
Mesaje: 861
Membru din: Mar Mai 10, 2016 8:06 pm
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de 060-EA » Dum Dec 16, 2007 6:43 pm

dac scrie:Foloseste te rog noua unitate de masura "km/HO" :wink:

Vitezele prezentate se obtin in a 10-a treapta de viteza ?

Ce este CV64 la ESU LokSound v.3.5 ?
Am modificat mesajul anterior
Ce e a 10-a treapta de viteza?

CV64 la LokSound e registrul pentru setarea sunetului de franare.
Clubul Feroviar CRISANA
---[Link Removed for Guests]---
--[Link Removed for Guests]--
-[Link Removed for Guests]-
Avatar utilizator
dac
Mesaje: 1298
Membru din: Sâm Sep 15, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de dac » Dum Dec 16, 2007 7:48 pm

060-EA scrie:Ce e a 10-a treapta de viteza?
A 10-a apasare pe tasta + (marire viteza). Asta la Piko Digi sau statiile digitale ce modifica viteza prin + sau - nu prin buton rotativ.
NanoXmaus + Roco 10764 + GenLI-S88 + Rocrail
060-EA
Mesaje: 861
Membru din: Mar Mai 10, 2016 8:06 pm
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de 060-EA » Dum Dec 16, 2007 8:00 pm

Da am inteles insa nu pot sa dau un raspuns pentru ca nu stiu cu ce centrala au fost facute aceste teste pentru ca nu eu le-am facut.Eu am centrala Roco cu Multimaus care dirijeaza viteza si directia din cursor.
Totusi sa nu confundam, trepte de viteza are decodorul.Care poate fi setat in 14,28 si respectiv 128 trepte de viteza.
Clubul Feroviar CRISANA
---[Link Removed for Guests]---
--[Link Removed for Guests]--
-[Link Removed for Guests]-
Avatar utilizator
dac
Mesaje: 1298
Membru din: Sâm Sep 15, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de dac » Dum Dec 16, 2007 8:15 pm

Este adevarat, dar nu spune nimeni ca trebuie sa folosesti toate cele 28 trepte de viteza: setarile mele sunt facute astfel incat la prima treapta sa am 10 km/HO, iar la a 10-a 100 km/HO. Asadar fiecare treapta inseamna cam 10 km/HO si nu folosesc mai mult de 12 trepte (120 km/HO)...

De altfel sunt tare curios sa stiu cam care este in realitate viteza maxima a unui tren fie de marfa sau de calatori. :?:
NanoXmaus + Roco 10764 + GenLI-S88 + Rocrail
cosmin78
Mesaje: 5822
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Dum Dec 16, 2007 8:18 pm

unde tren de calatori...maxim 200km/h
tren marfa ....100km/h
aproximativ.....
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
dac
Mesaje: 1298
Membru din: Sâm Sep 15, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de dac » Mar Dec 18, 2007 9:42 am

cosmin78 scrie:tren de calatori...maxim 200km/h
Poate in Portugalia !! :-D

La noi cred ca maxim 120 km/h :?: :(
NanoXmaus + Roco 10764 + GenLI-S88 + Rocrail
Avatar utilizator
Elef
Mesaje: 435
Membru din: Vin Mai 18, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Elef » Mar Dec 18, 2007 10:11 am

Pentru viteza maxima a unui tren real trebuie tinut cont de:
-viteza maxima a locomotivei;
-viteza maxima a vagoanelor din garnitura(vagonul cu viteza cea mai mica va da viteza maxima)
-tonajul garniturii;
-starea liniei unde circula.
Acum poti considera pentru trenurile de calatori cam 120-140km/h si pentru marfa 60-80km/h.
Avatar utilizator
kablu
Mesaje: 323
Membru din: Joi Feb 25, 2016 8:07 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de kablu » Mar Dec 18, 2007 8:12 pm

Domnilor ... cred ca un alt aspect interesant ar fi ca variatia vitezei sa nu fie liniara ci exponentiala ... adica de la 0- 20 km/h ( viteza la scara) sa fie vreo 5 trepte de viteza de la 20-50 alte 5 si de la 50 la 100 inca 4 ... si asa s-au consumat cele 14 trepte .
Ideea este ca diferenta intre 10 si 30 km/h este mult mai vizibila decit intre 90 si 100 .
[Local Link Removed for Guests] furnizorul oficial de infrastructura feroviara pentru calea ferata ingusta a lui Kablu
Avatar utilizator
dac
Mesaje: 1298
Membru din: Sâm Sep 15, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de dac » Mie Dec 19, 2007 12:57 am

Neliniaritatea treptelor de viteze se poate regla din CV6 (viteza medie) - la decodoarele ce au implementat acest CV (nu si la ESU Basic :( )

Daca CV6 este simpla medie aritmetica a CV2 (viteza minima) si CV5 (viteza maxima) atunci variatia treptelor este liniara.

Daca CV6 este < decat media (CV2+CV5)/2 atunci treptele se "indesesc" in zona vitezelor mici si se poate obtine un reglaj mai fin al lor.

Totusi, practic, ideea de "treapta de viteza" are mai mult sens pentru... mecanic...de ex. este bine sa stiu ca in treapta a 10-a am 100 km/HO; treptele intermediare nu prea ma intereseaza pentru ca oricum trecerea de la o treapta la alta se face lin, cu atat mai lin cu cat acceleratia (CV3) si deceleratia (CV4) sunt mai mari (dar creste proportional si timpul de reactie si este mai greu de oprit de ex. precis la un semnal).
NanoXmaus + Roco 10764 + GenLI-S88 + Rocrail
cosmin78
Mesaje: 5822
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Vin Dec 21, 2007 10:45 pm

@dac

220km/h numai cu ramele pendulare Fiat
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

Înapoi la “Totul despre controlul digital”