Locomotive CFR in imagini de epoca

Istorie, documentatii, literatura, date despre trenuri din epocile trecute
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Gabi_Todoran
Mesaje: 340
Membru din: Lun Oct 22, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Mesaj de Gabi_Todoran » Joi Aug 20, 2009 8:50 am

O noua aparitie ca si completare la lista de mai sus: [Link Removed for Guests]
Imagini ale CFR din 1978 .
PDI
Mesaje: 896
Membru din: Sâm Feb 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de PDI » Joi Aug 20, 2009 9:48 am

.....si o imagine "original" de pe vremea cand bunicul meu lucra ca inginer constructor CF, incercarea unui pod. Din pacate pe multele poze mostenite din acea epoca (anii '20 - '30) nu e specificata si locatia.

[Link Removed for Guests]

PDI
cosmin78
Mesaje: 5790
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Vin Aug 21, 2009 10:03 pm

scurta calatorie in timp...am ramas tare impresionat de fotografie!strabunicul meu a lucrat la CFR pe linia Craiova-Calafat...din pacate nu mi-a lasat nici o poza... :(
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Electricul
Mesaje: 721
Membru din: Sâm Dec 20, 2008 12:00 am
Localitate: Satu Mare
Contact:

Mesaj de Electricul » Sâm Aug 22, 2009 2:31 pm

Stimati colegi, si mie mi-au trezit niste amintiri frumoasa pozele vazute, in special cele de pe link-ul dat. Daca imi permiteti, acolo este prezentata printre multele locomotive cu aburi din Depoul Satu Mare, si cele de cale ingusta, si anume chiar unul din exemplarele ce s-au pastrat la Satu Mare, acum in parcul Gradina Romei. Este vorba de locomotiva cu numarul CFR 764 059 ex PKP, care in momentul de fata este doar un exponat static care arata asa:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Respect
Avatar utilizator
Gabi_Todoran
Mesaje: 340
Membru din: Lun Oct 22, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Mesaj de Gabi_Todoran » Lun Aug 24, 2009 10:24 am

O mica rectificare.
Locomotiva amintita de tine n-a circulat la PKP. Face parte dintr-un lot de 10 locomotive comandate de CFR pentru liniile inguste din zona Satu-Mare in anul 1949. Fata de cele PKP difera in principal prin tender acesta avind 2 osii. Cele produse pentru PKP au avut tendere pe 3 si 4 osii. Alte date interesante aci: [Local Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Electricul
Mesaje: 721
Membru din: Sâm Dec 20, 2008 12:00 am
Localitate: Satu Mare
Contact:

Mesaj de Electricul » Lun Aug 24, 2009 12:04 pm

Multumesc pt rectificare Gabi, probabil si eu m-am exprimat gresit. Asa este. Eu in momentul da fata incerc sa fac o mica reconstituirea a liniilor inguste din zona Satu Mare (de altfel orasul meu natal). Tare as vrea sa stiu ca pe langa acest tip de aburoasa ce locomotive si vagoane au mai circulat pe liniile inguste, care pana la un moment dat intrau chiar si in centrul orasului.
Respect
romrail
Mesaje: 183
Membru din: Lun Apr 11, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de romrail » Lun Aug 24, 2009 6:13 pm

Dupa datele ce apar in volumul II al Micii Monografii CFR, scrisa de Ing. Radu Bellu, pe liniile inguste din zona orasului Satu Mare ar fi circulat urmatoarele serii de locomotive si automotoare de ecarta ment ingust:

1. Seria maghiara 389 (un exemplar din ea se gaseste in depoul Sibiu), folosita intre anii 1893 - 1920.

2. Seriile maghiare 490 si 491, folosite intre anii 1907 - 1948.

3. Seria 764.000 (locomotive tender), folosite intre anii 1923 - 1950.

4. Seria 764.050 (locomotive cu tender separat), folosite pana in anul 1972.

5. Seria L45H (locomotive diesel), folosite dupa anul 1968

6. Automotoare cu abur tip 1A1, fabricate la uzinele Ganz.
Avatar utilizator
tudor_corbul
Mesaje: 498
Membru din: Mie Mai 09, 2007 12:00 am
Localitate: Iasi
Contact:

Mesaj de tudor_corbul » Mar Aug 25, 2009 10:54 am

Cred ca nu s-a mai pus acest link:
[Link Removed for Guests]

In stanga este sectiunea cu tari,mai in josul paginii se afla si Romania.
Avatar utilizator
tudor_corbul
Mesaje: 498
Membru din: Mie Mai 09, 2007 12:00 am
Localitate: Iasi
Contact:

Mesaj de tudor_corbul » Mar Aug 25, 2009 10:57 am

Si alt link in care gasiti multe imagini cu material rulant produs de FAUR:

[Link Removed for Guests]?
Avatar utilizator
florrin12
Mesaje: 217
Membru din: Mie Iun 04, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de florrin12 » Joi Oct 01, 2009 10:09 pm

offtopic...scuze de mesaj....stie cineva ceva de aceasta carte [Link Removed for Guests]
???
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Joi Oct 01, 2009 10:26 pm

Pai dupa cum scrie pe site:

"Cartea complet㒠destre cea mai popular㒠locomotiv㒠electric㒠din România care a
schimbat intreaga istorie feroviar㒠a că’ilor ferate Romane"

Din cate am inteles cartea va aparea prin decembrie, va fi scrisa de catre Mircea Dorobantu.

O asteptam cu nerabdare. :grin:
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1825
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Vin Oct 02, 2009 9:09 am

Despre locomotivele cu aburi de la CFR, undeva in text este specificata ca o mare realizare in portofoliul societatii.

[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
srazvi
Mesaje: 1095
Membru din: Lun Mar 14, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de srazvi » Vin Oct 02, 2009 4:03 pm

Pai e istoria noastra dezafectata, a cailor ferate :-(
Soma scrie:Dezafectarea unui numar de 8 000 de vagoane de diverse tipuri si a cca 300 locomotive cu abur si Diesel apartinand SNCFR
[Link Removed for Guests]
Imagine
Avatar utilizator
dimitrov
Mesaje: 579
Membru din: Dum Aug 26, 2007 12:00 am
Contact:

Mesaj de dimitrov » Sâm Oct 03, 2009 10:14 am

Soma a scris:
"Dezafectarea unui numar de 8 000 de vagoane de diverse tipuri si a cca 300 locomotive cu abur si Diesel apartinand SNCFR"

:-x :-x :-x :-x :-( :-( :-( :-( :-x :-x
Sulzer1150
Mesaje: 437
Membru din: Dum Iul 12, 2009 12:00 am
Contact:

Mesaj de Sulzer1150 » Sâm Oct 03, 2009 10:58 am

Dane,ma intreb oare restul de alte 1400 de locomotive ce carnatari ferentaristi le-au facut felul :-x. Ar trebui sa cumparam mai multe conserve de mazare si pate de ficat, poate dam de vreo bucatica de 50.1000 sau macar de o particica din vreun DD...?

Sau sa cumparam un Renault Clio cu gandul ca e facuta din fierul acestor locomotive exportat si rematritat in Turcia si apoi sa ne mandrim prietenilor pasionati "am masina din tabla de la locomotive :mrgreen:"
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Istorie si literatura feroviara”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat