Locomotive CFR in imagini de epoca

Istorie, documentatii, literatura, date despre trenuri din epocile trecute
Scrie răspuns
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2220
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Mie Iul 09, 2008 4:41 pm

Nu stiam site-ul DRG, e o bogatie de poze ce se poate vedea acolo! Multumim frumos!
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
drg
Mesaje: 153
Membru din: Dum Mar 27, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de drg » Mie Iul 09, 2008 5:33 pm

Pentru cei care iubesc locomotivele cu aburi iata un link unde veti gasi ,daca aveti rabdare, informatii exceptionale despre locomotive din aproape toata Europa inclusiv din Romania.Va avertizez ,e in limba germana ceea ce ar crea pentru unii oarece discomfort, reviasta"Die Lokomotive"fiind editata in Austria.Ce e fantastic pentru mine e perioada pe care o acopera si nu o sa credeti: 1904-1937.Asa ca: spor la treaba!!!
[Link Removed for Guests]
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Vin Iul 11, 2008 12:38 pm

Putem considera perioada anilor 70-90 e perioadă de epocă a locomotivelor diesel-hidraulice/diesel-electrice/electrice? Întreb deoarece vă propun câteva fotografii realizate de tatăl meu în această perioadă. Sper să vă placă Âşi îmi pare rău că nu sunt mai clare.

Doar cei care se chinuiau pe întuneric să scoată o fotografie A/N pot aprecia o fotografie A/N. Îmi pare rău că nu am prins Âşi eu generaĂžia aceea, cred că mi-ar fi plăcut.

Dar să trecem la afiÂşat:

Probabil că era o secĂžiune unde vagoanele erau spălate... nu Âştiu.
[Link Removed for Guests]

O drezină de pantograf(? nu Âştiu exact cum se cheamă, corectaĂži-mă dacă greÂşesc), realizând electrificarea unei zone... pe care nu o cunosc :(.
[Link Removed for Guests]

060-EA-001, locomotivă din depou. (ce nume frumos :) )
[Link Removed for Guests]

Tatăl meu, Andrei, 20.10.1980. (era o modă pe atunci pentru elevii de la Âşcoala profesională să se fotografieze cu locomotiva în stilul acesta)
[Link Removed for Guests]

Tot taică-miu pe un LDH-70 679. Întâmplarea face că... după 28 de ani, tot pe LDH a ajuns să lucreze. :)
[Link Removed for Guests]

ObservaĂži fumul care ieÂşea din... "bolidul de 4000 de cai".
[Link Removed for Guests]

Vagon BAR
[Link Removed for Guests]

Mai multe EA-uri la un loc.
[Link Removed for Guests]

Un pod FeRoviaR... dar nu Âştiu de pe unde-i. :(
[Link Removed for Guests]

Cam atât am avut de afiÂşat... dacă voi mai găsi fotografii prin laboratorul tatălui, o să mai postez. Eventual puteam creea un topic nou: "gOLD photos with CFR", rămâne la aprecierea dvs.
Avatar utilizator
srazvi
Mesaje: 1095
Membru din: Lun Mar 14, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de srazvi » Mie Sep 03, 2008 12:15 am

Ce a avut CFR-ul si nu s-a taiat:
Steam locomotive 64.169 is actually a Romanian steam locomotive that was restored and brought to Belgium by museum association PFT/TSP. It is now in the livery of the original Belgian class 64.
The picture was made on 20 July in the station of Dorinne-Durnal, on the museum line Ciney-Purnode(-Yvoir) operated by PFT/TSP.

Photo by Walter Pinet

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Imagine
aquino
Mesaje: 178
Membru din: Joi Mar 27, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de aquino » Mie Sep 03, 2008 7:38 am

Un pod FeRoviaR... dar nu Âştiu de pe unde-i. :(
[Link Removed for Guests]

undeva pe valea prahovei
intre breaza si comarnic posibil
am eu o poza asemanatoare
Avatar utilizator
Serban
Mesaje: 106
Membru din: Dum Dec 28, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Serban » Vin Ian 30, 2009 9:08 pm

catalin scrie:Va invit sa revizitati link-ul:

[Link Removed for Guests]

intre timp s-au adaugat cateva fotografii interesante, printre care si o fotografie cu 7311, care astazi se afla in Muzeul Locomotivelor cu abur de la Sibiu, si care este un model despre a carui ceferizare s-a mai scris, si, absolut inedit, o imagine cu 1536, una din primele masini G 8.1 comandate de CFR inainte de primul razboi mondial si despre a caror soarta astazi nu mai stie mai nimic.
Fotografiile prezentate aici au fost gasite in SUA (!!!!!!!!!!!!!!!!!!) la un anticariat. Probabil au apartinut unui membru al comisiei de inventariere/armistitiu care s-a ocupat de repartizarea materialului rulant ramas in zonele de conflict. Pozele sunt fabuloase !
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5311
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Lun Feb 02, 2009 1:42 pm

pesemne ca asa este, Serban...

de remarcat starea optica proasta masinilor din care unele nu aveau momentul fotografierii mai mult de 3-4 ani, insa folosite intensiv in timp de razboi si cu o intretinere nesatisfacatoare...
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2766
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mar Feb 03, 2009 4:04 pm

Buna Serban,

asa cum stim amandoi, 7311 a intrat in serviciu in 1926. Comisia Aliata din Romania a inceput sa functioneze in 1919. Pozele nu puteau fi facute decat in acest interval si am pe undeva si o lucrare despre activitatea comisiei aliate in Romania postbelica.

Horia,

asa cum sti bine, 75 % din materialul rulant din Romania (indiferent de provenienta) arata cam asa. Ce fusese in zona libera, a fost folosit ca piese de schimb pentru putinele masini ramase sa mai mearga. Ce era in zona ocupata....vai si amar.
Inclusiv locomotivele Pacific, din prima serie, abia cumparate inainte de primul razboi, erau cam in aceiasi stare, intr-o gara din Moldova....
All aboard !
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2220
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Mie Feb 11, 2009 11:53 am

Cu totul intamplator, cautand altceva (asa cum se intampla de obicei) am dat peste o fotografie cu rezolutie suficient de buna a locomotivei unui tren benzino-electric austriac.

Judecand dupa poza, este identic (sau poate este chiar cel care) a functionat pe traseul Dornisoara-Tiha Bargaului in timpul primului razboi mondial in Transilvania. Enjoy!

[Link Removed for Guests]

Ca sa nu fie singur, este in "tandem" cu o imagine a podului de la Cernavoda:

[Link Removed for Guests]


Imaginile sunt de pe site-ul: [Link Removed for Guests]
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
Gabi_Todoran
Mesaje: 340
Membru din: Lun Oct 22, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Mesaj de Gabi_Todoran » Mie Feb 11, 2009 1:01 pm

Frumos si interesant!
O locomotiva ce va ajunge si la CFR: [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
interesantul
Mesaje: 1584
Membru din: Dum Ian 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de interesantul » Mie Feb 11, 2009 1:34 pm

Discutand despre locomotiva benzino-electrica, dupa cum avea rotile, ea si vagoanele, putea merge si rutier?
“Violenţa verbală şi non verbală este ultima armă a incompetenţilor!” - Исаак Азимов
------------------------------------------
Locomotive, vagoane, călătorii
Avatar utilizator
Serban
Mesaje: 106
Membru din: Dum Dec 28, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Serban » Mie Feb 11, 2009 3:50 pm

Discutand despre locomotiva benzino-electrica, dupa cum avea rotile, ea si vagoanele, putea merge si rutier?

Sistemul a fost proiectat atat pentru circulatia pe sosea cat si pe calea ferata. Pentru circulatia pe sosea schimbau rotile, iar convoiul se forma si circula la fel ca pe calea ferata. Pe internet sunt sigur ca se gasesc imagini cu acest sistem de transport - eu am vazut cateva fotografii in revista austriaca Eisenbahn (numere mai vechi).
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2766
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mie Feb 11, 2009 8:03 pm

Victorian,

eu cred ca locomotiva din poza postata de tine este acelasi tip cu cele folosite Bucovina.
Ca si bibliografie, pentru aprofundarea subiectului, recomand tuturor "Istoricul Tractiunii Feroviare din Romania" sau articolul publicat in septembrie 1925 in Buletinul Cailor Ferate Romane:

Imagine

pentru tine am facut si un scan dupa una din poze, cea in care apare mai bine o astfel de locomotiva. Din pacate, pentru ca e o reproducere pe hartie de ziar dupa fotografie, scanul nu e tocmai fenomenal. Dar macar ceva detalii se disting bine:

Imagine
All aboard !
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2220
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Joi Feb 12, 2009 11:40 am

Multumesc frumos de raspuns Catalin,

Si pentru mine lucrarea mentionata de tine ramane de referinta atunci cand am vreo nelamurire de natura feroviara privind istoria CFR, deci atunci cand am gasit poza postata mai sus, am luat imediat volumul I si am inceput sa caut. La pagina 427 sus este o imagine a unui vagon generator care arata suspect de identic celui din poza. Dupa cum bine stim, chiar si masini din aceeasi serie au de obicei detalii diferite. Aici insa detaliile sunt atat de suspect de asemanatoare, incat imi vine sa cred ca e vorba despre aceeasi masina. Uita-te cum stau obloanele de la motor in pozitia "deschis" in acelasi fel...

Nu-mi pot da seama cate exemplare s-au facut din tipul asta, dar in mod sigur nu au fost foarte multe. De aceea iti multumesc pentru pozele scanate, este interesant ca acest "experiment" austriac de transport pe sine s-a soldat cu atat de multe documente fotografice.

As zice, e chiar suparator ca despre acest moment mai degraba singular din timpul primului razboi mondial avem atatea imagini si iata ca mai apar poze noi pe net, in timp ce despre locomotivele DBSR avem, cu toatele, vreo trei clisee neclare, iar cercetarile mele din ultimele saptamani nu s-au soldat cu nici o imagine interesanta...

De asemenea, va rog sa remarcati imaginea cu podul de la Cernavoda. Dupa parerea mea arata momentul in care trupele straine au patruns pe pod. Se vad destul de vag niste umbre la capatul podului, probabil o grupa de cavalerie de avangarda care "testau" terenul pentru o posibila inaintare.

Am pe undeva o imagine dureroasa care arata aceleasi trupe "pozand" in fata dorobantilor.

E bine sa stiti ca in timpul primului razboi mondial, intr-un moment dificil pentru Romania, s-a pus problema dinamitarii podului de la Cernavoda pentru a opri inaintarea trupelor inamice dinspre Dobrogea. In cele din urma, s-a decis (si executat) aruncarea in aer doar a podului peste bratul Borcea tocmai pentru a pastra capodopera inginerului Saligny.

Dupa doctrina militara de la sfarsitul secolului al XIX-lea in jurul capului de pod Cernavoda a existat un intreg dispozitiv defensiv alcatuit din cazemate amplasate pe dealurile din jurul localitatii. Azi majoritatea sunt distruse, cele aflate in mijlocul campului se mai pot "citi" doar ca niste simple gropi de moloz. Una insa a supravietuit la un fost I.A.S. transformata in depozit de cartofi.

O alta asemenea cazemata se mai gaseste si la capatul podului dinspre insula mare a Brailei. Este, in momentul de fata, cea mai bine pastrata dintre toate fortificatiile militare ale secolului al XIX-lea, avand inca pe pozitie cupola metalica de protectie (se vede ca o "ciuperca" de metal de vreo 2 metri diametru, vopsita in gri, intre liniile de cale ferata ce merg spre podul veci si spre podul nou)

Deci militarii inamici care patrundeau pe pod nu puteau sa stie ce-i asteapta la capatul celalalt al podului... puteau sa fie "luati in primire" de un baraj nimicitor de mitraliera!
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4927
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Joi Aug 13, 2009 10:08 am

Sa ma completam cu ceva linkuri, tot de pe Drehscheibe Online.

Sibiu - Agnita - 28.7.1969

[Link Removed for Guests]

Depoul Bucuresti Basarab - 26.-27.7.1969

[Link Removed for Guests]

Sibiu - Alba Iulia - Cluj - 29.-30.7.1969

[Link Removed for Guests]

Cluj - Oradea - Arad - 31.7.-1.8.1969

[Link Removed for Guests]

Oravita - Anina: CFR - 9.-10.8.1978

[Link Removed for Guests]

Si lista locomotivelor 150.1101 – 150.1134 ex DRG - BR 52 si BR 50:

[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Istorie si literatura feroviara”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat