Locomotive CFR in imagini de epoca

Istorie, documentatii, literatura, date despre trenuri din epocile trecute
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5302
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Joi Feb 21, 2008 11:29 am

remarcati in poza a 2-a... 142.072, "Dimitrov" pesemne inca compartimentat, "Hecht" de clasa I inca fara banda galbena... abia astept sa bag cutterul in ele! :)

acum interesant ar fi ca in loc de 150.000 prevazuta sa reusesc sa fac si o 214... aaa... 142.000 CFR... daca ii conving pe colegii austrieci sa cumpere 20-30 de bucati poate ca proiectul e viabil...
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
Gabi_Todoran
Mesaje: 340
Membru din: Lun Oct 22, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Mesaj de Gabi_Todoran » Joi Feb 21, 2008 11:44 am

In aceeasi pagina e mentionat si DVD-ul recent aparut cu imagini din aceeasi perioada.
p.s. in colectia "Stars der schiene" exista un dvd cu seria austriaca 214, "Baureihe 12", unde e prezentata 12.14 de azi, pentru cine nu stie e chiar ex CFR 142.063. Am ramas placut impresionat de felul in care arata si merge aceasta superba masina(ca sa nu mai zic de sound-ul specific).
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5302
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Joi Feb 21, 2008 11:47 am

din cate stiu eu, cum nici o 214 nu a scapat, amicii austrieci au cumparat pe bani grei prin 1984 sau 1985 pe biata 142.063 care era destinata taierii... si au "convertit-o" optic intr-o 214 originala...

seria 12 este un numar de provenienta germana, asa au fost inmatriculate masinile 1'D2 dupa 1938 (original era seria 214); dupa razboi si pana la casare in anii 1953-55 au ramas ca 12...
Avatar utilizator
Gabi_Todoran
Mesaje: 340
Membru din: Lun Oct 22, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Mesaj de Gabi_Todoran » Joi Feb 21, 2008 11:55 am

Horia, cred ca a scapat doar 12.10, care a fost multi ani expusa afara, acum e la Heizhaus Strasshof, din pacate nu e functionala. La 12.14 am remarcat in acel film ca placuta cazanului a ramas cea originala, adica "Malaxa". Legat de aspectul masinii, cred ca cea de-a doua serie 214 si masinile CFR au fost mai frumoase. :lol:
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5302
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Joi Feb 21, 2008 12:14 pm

da, 12.10 (fosta 214.10) a "scapat" insa sub forma de "carcasa" fiind in stare tehnica extrem de proasta (osii fisurate,etc.); de aceea s-a cumparat "14" din Romania comunista, solutie mai putin costisitoare financiar!

seria a 2-a de 214 si cea romaneasca parea mai "moderna", cu acele carenaje care uneau domurile de pe cazan... si mai impresionanta :)
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4870
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Mar Feb 26, 2008 10:55 pm

Pozele sunt mai recente, din anii '89-'91.

Observati starea locomotivelor si a automotoarelor.

Apare si un elevator pentru alimentarea cu carbume.

Si niste vagoane mai speciale.

http://www.eisenbahnbildarchiv.de/main. ... s/cfr.html
Avatar utilizator
Gabi_Todoran
Mesaje: 340
Membru din: Lun Oct 22, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Mesaj de Gabi_Todoran » Joi Apr 10, 2008 6:39 am

O imagine rara gasiti aici: http://drehscheibe-online.ist-im-web.de ... 17,3736552
care se regaseste , impreuna cu altele, aici:
http://www.lokomotive.de/lokomotivgesch ... /d_cfr.htm
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2738
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Joi Apr 10, 2008 9:31 am

Gabi,

este prima data in viata mea cand gasesc undeva imagini ale locomotivelor apartinand armatei germane folosite in Ro, imediat dupa primul razboi mondial !
Pentru mine este o surpriza fabuloasa si iti multumesc pentru ea.

LDH,

uite raspunsul la intrebarea ta referitoare la G7.1 si una din variantele ajunse la CFR.

Locomotivele fostei Directii Militare Germane au fost reparate dupa 1924/25 si parte din ele au avut viata mai lunga, parte nu, datorita faptului ca au fost extrem de diversificate si de aici problema pieselor de schimb si a intretinerii.
All aboard !
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Joi Apr 10, 2008 10:24 am

Excelent materialul.

In concluzie, daca nu luam in seama modificarile facute de CFR, singurele probleme fata de modelul PIKO sunt adaugarea domului lipsa si a restului de accesorii.

O solutie ar fi de la Weinert care ofera tot de ce este nevoie.
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2211
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Joi Apr 10, 2008 11:15 am

Excelent materialul, iar pozele cu locomotive germane folosite in Romania in timpul primului razboi mondial sunt intr-adevar fabuloase!

Catalin, ai vazut si locomotiva prusaca G7.1 (Nr. 4415 Borsig 9590/1916) , cu inscriptia:

"MEBD Dobrudscha, Bw Konstanza"?

Super!!!
Avatar utilizator
Gabi_Todoran
Mesaje: 340
Membru din: Lun Oct 22, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Mesaj de Gabi_Todoran » Joi Apr 10, 2008 12:57 pm

@catalin
De ceva vreme pindesc zilnic "drehscheibe-online". Am incercat sa culeg toate link-urile referitoare la Romania si sa le postez...dar cite mai sunt si care nu fac referire directa la CFR. Stiam ca in cartile lui Serban nu era vreo imagine a acestor loco CFR si m-am bucurat tare cind le-am vazut. Desi postul respectiv e mai vechi abia azi am timp sa iau link-ul.
Asa ca...ENJOY!
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2738
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Joi Apr 10, 2008 3:32 pm

Dorin,
acel G7.1 ofera cateva informatii extrem de importante pentru mine. In primul rand imagini ale acestor masini sunt aproape imposibil de gasit in Romania. Au ramas in general putinele pastrate in colectii din afara.
In al doilea rand eu caut de ceva vreme informatii despre inmatricularea lor in Romania. Ce este greu de determinat din fotografii este daca aceste masini au pastrat vopsirea din Germania natala sau au negrul auster de razboi. Referitor la inscriptiile cu regiunea si depoul, no coment. Pentru mine, cautator de astfel de detalii, aceste poze sunt aur curat.
O alta locomotiva a fostei Directii Militare Bucuresti, de aceasta data de provenienta CFR. Sunt convins Dorin ca o recunosti imediat:
Poza este luata in Oltenita, 1917:

Imagine
All aboard !
Avatar utilizator
Gabi_Todoran
Mesaje: 340
Membru din: Lun Oct 22, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Mesaj de Gabi_Todoran » Joi Apr 17, 2008 6:28 am

Un nou link interesant: http://drehscheibe-online.ist-im-web.de ... 17,3760863

p.s. Ramin in continuare pe faza! 8O
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2738
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mar Iul 08, 2008 3:07 pm

Va invit sa revizitati link-ul:

http://www.lokomotive.de/lokomotivgesch ... /d_cfr.htm

intre timp s-au adaugat cateva fotografii interesante, printre care si o fotografie cu 7311, care astazi se afla in Muzeul Locomotivelor cu abur de la Sibiu, si care este un model despre a carui ceferizare s-a mai scris, si, absolut inedit, o imagine cu 1536, una din primele masini G 8.1 comandate de CFR inainte de primul razboi mondial si despre a caror soarta astazi nu mai stie mai nimic.
All aboard !
Avatar utilizator
drg
Mesaje: 153
Membru din: Dum Mar 27, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de drg » Mie Iul 09, 2008 4:18 pm

Cind nu ai somn si stai pe net ia uite ce gasesti! :grin:
http://www.vonscheven.net/ZugHanomag.asp
Poate stiti site-ul dar e bine sa stiti ca mai sint si alte pagini interesante mai ales pentru cei cu Ep I ,va las sa descoperiti. :-)
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Istorie si literatura feroviara”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat