Locomotive CFR in imagini de epoca

Istorie, documentatii, literatura, date despre trenuri din epocile trecute
Scrie răspuns
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2766
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Sâm Feb 04, 2012 1:03 pm

e clar ca am imbatranit :(
am citit 150.1008 in loc de 150.1108.
ce scriam despre tendere e corect ... macar atat :)
Avatar utilizator
maus5
Mesaje: 124
Membru din: Dum Feb 14, 2010 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de maus5 » Sâm Feb 04, 2012 4:46 pm

Salut!Nu chiar.Dupa cum ti-am scris,primele locomotive 150.1001-1030 aveau tendere 22T26,nu 22T36,cum ai scris tu.
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4927
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Sâm Feb 04, 2012 4:57 pm

150.1030 in anul 1963:

[Link Removed for Guests]
romrail
Mesaje: 183
Membru din: Lun Apr 11, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de romrail » Dum Feb 12, 2012 8:34 pm

Pacificurile 231.053 si 231.043, in dubla tractiune, in Gara de Nord din Bucuresti:

[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2766
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Lun Feb 13, 2012 9:16 am

Interesant furgonul de bagaje cu luminator de dupa locomotive...
All aboard !
PDI
Mesaje: 896
Membru din: Sâm Feb 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de PDI » Lun Feb 13, 2012 11:49 am

Pare a fi un Pw4i-32 (dupa forma luminatorului)
Avatar utilizator
andrey
Mesaje: 117
Membru din: Lun Sep 22, 2008 12:00 am
Localitate: Iasi
Contact:

Mesaj de andrey » Dum Apr 22, 2012 9:24 pm

[Link Removed for Guests]
060 DA
Avatar utilizator
tudor_corbul
Mesaje: 498
Membru din: Mie Mai 09, 2007 12:00 am
Localitate: Iasi
Contact:

Mesaj de tudor_corbul » Dum Apr 29, 2012 12:17 am

Nu stiu daca a mai fost postata poza.Dar are cineva idee unde a fost facuta poza?

[Link Removed for Guests]

Am gasit-o in Google Earth pozitia in Triajul Socola,Iasi.Chiar a fost facuta acolo?
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5311
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Dum Apr 29, 2012 3:49 am

buna,

privind dubla tractiune de 231 in BN... inteleg ca ce numiti voi "luminator" la vagonul de bagaje este de fapt cabina de observatie pentru seful de tren, nu-i asa?

vagonul este probabil un Pw4i-30 cu cutie nituita.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2766
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Lun Iun 25, 2012 2:39 pm

Unul din cele 24 T9.3 prusace aduse de armata germana in Romania in primul razboi mondial. Locomotivele au ramas dupa 1918 la CFR si din ele mai exista astazi 7311 la Sibiu.

Aici intr-o imagine rara si fabuloasa, iulie 1917 alaturi de personalul german in gara Ramnicul Sarat. In spate stanga se vede scara de lemn pe care erau urcate cosurile cu nuiele folosite la incarcarea buncarului de carbune. Gramada de carbune se vede in stanga pozei.

[Link Removed for Guests]
All aboard !
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Lun Iun 25, 2012 4:20 pm

Catalin, cateva poze cu 7311 am si eu din anul 2011 printre multe altele se vor gasi chiar si cateva detalii interesante ale acestei masini, tare mult mi-as dori sa ajung inca o data acolo dar nu singur de data asta.

[Local Link Removed for Guests]
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2766
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mar Iun 26, 2012 12:38 pm

Multumesc Sogard_2003. Poze cu 7311 sunt destule si inainte si dupa ce a fost acaparata de jungla nepasarii. Au existat mai multe subiecte dedicate locomotivei, inclusiv pe acest forum, si prezentarea unor conversii din modele existente pe piata.
Cea ce caut eu sunt imagini vechi cu aceste vehicule, eventual pe la inceputul activitatii lor in Romania.

Hai mai bine sa ne incantam privirea cu o ilustrata rara a garii Lotru, ramasa la fel de frumoasa si astazi. In fata garii se vede o locomotiva seria CFR 1441-1499 (singurul exemplar ramas e tot la Sibiu).
De remarcat incarcatura imensa de lemne din tender si personalul locomotivei perfect vizibil datorita marchizelor deschise din acea perioada.

[Link Removed for Guests]
All aboard !
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Mar Iun 26, 2012 3:40 pm

Ambele cladiri au o arhitectura foarte interesanta, cea din stanga daca nu m ainselk a fost pusa in discutie aici pe forum si parca intentiona cosmin sa o faca , sper sa nu ma insel cu privire la acest aspect.
Am o nelamurire, de ce sunt doua cladiri ? Dupa fatade si stil par contruite in perioade diferite, sa nu mai fi facut fata traficului cu o cladirea mica in perioada constructiei celei mari ?
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2766
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mar Iun 26, 2012 5:01 pm

Cladirea din stanga nu a fost discutata aici pe forum. Cred ca faci confuzie cu cantonul dublu CFR.
Este tot una din cladirile tip proiectate si construite de CFR pe toata reteaua din Vechiul Regat, proiecte cunoscute si sub numele Elie Radu. A folosit ca si cladire administrativa, nu ca si cladire de calatori.
Confuzia ta vine din faptul ca desi despre aceste cladiri tip s-a discutat relativ mult pe diverse forumuri, nu a gasit nimeni timp sa le catalogheze care e canton, care e cladire administrativa, care e statie de calatori, etc...
Aveam eu in cap sa fac asa ceva la un moment dat, insa sunt departe de a gasi resursa de timp si de chef necesara.

Diferenta de materiale vine din faptul ca sunt construite in perioade diferite.
Gara este de la deschiderea liniei, cladirea despre care vorbim (dar si cantoanele de la capetele statiiei pe care le vei descoperi daca ajungi acolo) sunt construite ulterior, in diverse programe de inzestrare a statiilor CFR de dupa 1895.
Nu toate cladirile dintr-o statie sunt construite in acelasi timp, multe statii au primit dotari ulterioare in limita bugetelor existente (programele de inzestrare erau calculate pe ani bugetari) dar si a nevoilor existente in timp.
All aboard !
nelutu
Mesaje: 246
Membru din: Dum Dec 28, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Fogia
Contact:

Mesaj de nelutu » Mar Iun 26, 2012 5:31 pm

Salut,

Trenul din ilustrata postata de Catalin este superb. Cel mai mult ma intriga vagoanele care probabil s-ar putea realiza la scara fara probleme. Putem gasi ceva detalii mai multe?

Multumesc
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Istorie si literatura feroviara”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat