Diorama la N pe segmente a lui Sogard

Diorama la care lucrez
Scrie răspuns
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Joi Noi 20, 2008 10:29 pm

LDH scrie:Unde sunt bretelele?
Am rasfoit dictionarul cu termeni trenulistici si deocamdata sunt in pom...
Ce-s alea bretele ??? :-D
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Joi Noi 20, 2008 10:38 pm

Pai treci de pe o linie pe alta doar la capetele garii.

Presupunand ca un tren vine din dreapta, un marfar, si trebuie sa dea prioritate unui accelerat ce vine din spate, trebuie sa se refugieze pe linia trei, numarand de la gara.

Trece acceleratul dar marfarul nu poate pleca imediat deoarece din sens opus apare un personal si ar insemna sa se calce in picioare, pardon roti, pe macaze, asa ca sta pe loc si asteapta ca personalul sa intre in statie si sa opreasca.

Personalul nu intra decat daca mecanicii vor sa se pupe direct din locomotiva.
:-D
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Joi Noi 20, 2008 10:39 pm

Bretea = dubla jonctiune
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Joi Noi 20, 2008 10:48 pm

Ok am inteles care este problema.Eu am gandit asa: in conformitate cu situatia data de tine,acceleratul a trecut ,marfarul este pe linia 3 iar din sens opus apare un personal care trebuie sa intre tot pe linia 3.in principiu personalul trebuie sa astepte pana iese marfarul.Dar nu vad care este rolul bretelei!!
Apropo breteaua nu este DKW ? pe scara N un DKW costa cam 50 de euro si nu imi permit deocamdata.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Joi Noi 20, 2008 11:02 pm

Pai rolul bretelei este pentru a oferi posibilitatea unui tren, indiferent din ce directie vine si indiferent ca vine pe directa sau falsa sa poata intra pe oricare dintre liniile din statie.

Schema ta restrictioneaza asta.

Un tren care vine din stanga, pe linia directa, nu are decat optiunea liniei trei.
Daca este ocupata trebuie sa opreasca in semnal si sa astepte sa se elibereze linia.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Joi Noi 20, 2008 11:32 pm

Sunt de acord cu tine LDH ,este o schema putin simplificata ,asta din cauza banilor.Acuma ma uitam la schema mea mai cu atentie si cred ca solutia ar fi montarea la ambele capete a unor duble jonctiuni facute din 4 macaze si o intersectie .Solutia aia mai ieftina si fara efort ,dar cu ocupare mare de spatiu este cea din schema de jos
[Link Removed for Guests]
Ideam ar fi sa iau 4 macaze si o intersectie sa le tai ,sa le imbin si sa vedem ce o iesi....ceva de acest gen.poate facut home made.doar ca nu exista dispozitive necesare pentru creatie....
[Link Removed for Guests]
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Joi Noi 20, 2008 11:37 pm

Pai nu ocupa mult spatiu.
Acuma nu trebuie sa fie exact ca in realitate dar ai intrebat si, asa cum ma stii, raspund.

Se poate si fara bretea, parca am vazut si la oarece gari nemtesti ca nu poti trece de pe o linie pe alta.

Alegerea este la tine si totul depinde, in primul rand, de scenariile pe care ti le-ai imaginat legate de circulatia modelelor.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
cosmin78
Mesaje: 5788
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Joi Noi 20, 2008 11:39 pm

prima schema pare a fi eftina si fara efort,insa ocupa spatiu si nu este prea realista...pe un traseu CFR se gasesc foarte des bretelele.

ca sa tai sinele si sa le potrivesti nu iti trebuie cutit cu laser si alte minuni :-P
o panza de taiat mai
groasa ca cea de traforaj,o pila fina(pila de unghii se preteaza f. bine) si o ruleta sau rigla ca sa masori
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Vin Noi 21, 2008 12:01 am

cosmin78 scrie: cutit cu laser
:-D :-D :-D :-D mizez pe prelucrari mecanice clasice,laserul deocamdata in metale pe la noi nu taie...nu cele ieftine :-? :wink: .da metoda mea ocupa spatiu.Dubla jonctiune are 400 de milimetri lungime UNA SINGURA. dar raza abaterii este de 900mm :grin: .cu macazele de la roco de 15 grade si cu o intersectie as putea rezolva problema destul de repejor....pe un spatiu relativ mic.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
felippe
Mesaje: 1418
Membru din: Sâm Ian 21, 2006 10:06 pm
Localitate: Faversham, UK
Contact:

Mesaj de felippe » Vin Noi 21, 2008 12:06 am

sogard_2003 scrie:...
Ideal ar fi sa iau 4 macaze si o intersectie sa le tai ,sa le imbin si sa vedem ce o iesi....ceva de acest gen.poate facut home made.doar ca nu exista dispozitive necesare pentru creatie....
[Link Removed for Guests]
Asa ceva exista gata facut la N (Peco Code 55). Se numeste Scissors Crossing, are codul SL-E383F si costa aprox. 50 de lire la magazinul din orasul in care locuiesc.
Valentin Voica

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
cosmin78
Mesaje: 5788
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Vin Noi 21, 2008 12:08 am

o mini-freza ar fi fost ideala,sau un cleste de taiat bun...insa cand nu era freza+flexishaftul,tot cu bomfaierul se taia....
Cosmin
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Vin Noi 21, 2008 12:09 am

sogard_2003 scrie:
cosmin78 scrie: cutit cu laser
:-D :-D :-D :-D mizez pe prelucrari mecanice clasice,laserul deocamdata in metale pe la noi nu taie...nu cele ieftine :-? :wink: .da metoda mea ocupa spatiu.Dubla jonctiune are 400 de milimetri lungime UNA SINGURA. dar raza abaterii este de 900mm :grin: .cu macazele de la roco de 15 grade si cu o intersectie as putea rezolva problema destul de repejor....pe un spatiu relativ mic.
Pai poti scurta minunea de "bretea"

Nu ai vazut ce a facut Lok cu "breteaua" machetei CSMFB?

A taiat din macaze si incrucisare si a iesit ceva foarte frumos.
In capatul celalalt al garii am facut, la sugestia lui Mistretu, o trecere de pe o linie pe alta cu patru macaza, trecere clasica.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

:cafea:
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
cosmin78
Mesaje: 5788
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Vin Noi 21, 2008 12:10 am

dupa pozele astea umblam si eu.... :-P
Cosmin
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Vin Noi 21, 2008 12:12 am

cosmin78 scrie:dupa pozele astea umblam si eu.... :-P
:-D
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Vin Noi 21, 2008 12:15 am

exact asta era ideea.multumiri pentru eforturi.acuma imi trebuie macazele si intersectiile...sa vedem ce o fi.s-a notat in carnetelul cu activitati.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Scrie răspuns


Înapoi la “Prezentari si discutii despre diorame”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat