Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Diorama la N pe segmente a lui Sogard

Diorama la care lucrez
Scrie răspuns
macleod
Mesaje: 1732
Membru din: Mie Ian 28, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de macleod » Mar Feb 22, 2011 11:34 am

pls lumineaza-ma si pe mine ca nu inteleg: sunt semafoare viessmann nu ? (parca mai vazusem si alta firma care facea de astea dar nu mai tin minte ce si cum)
nu inteleg la cel din stanga cum de e facut gen manevra, adica albastru si alb ...
Pentru maniacul din tine:
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Mar Feb 22, 2011 11:46 am

:-D Din pacate cel din stanga are leduri albe in felinare. Lumina lor e prea puternica fiindca azinoapte mi-a fost lene sa montez o rezistenta mai mare. Fiind in paralel puse cele doua semnale unul e mai puternic fiindca are alt tip de leduri.

Semnalele sunt viessmann kit. In mod normal ele vin cu leduri galben pentru felinarul de jos si doua leduri inseriate (rosu si verde ) pentru semnalul de sus.

Ce este interesant, "sticla" din ochelarii de sus are culori foarte interesante. Rosu si verde de la led + rosu de la "sticla" creaza un efect foarte real, insa nu am mai facut poze.

Cand ochelarii urca in pozitia "Verde" a doua "sticla" nu este nicidecum verde ci un albastru cu tenta verde. Datorita faptului ca in felinar sunt doua leduri (rosu si verde) combinatia de trei culori adica: rosu, verde, albastru da un verde foarte cald, asemanator cu lumina de bec incandescent. Lamurit ?
:grin:
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
cristi_m
Mesaje: 389
Membru din: Mar Sep 16, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de cristi_m » Mar Feb 22, 2011 12:23 pm

Cel alimentat prin lite pare foarte real intradevar, deoarece conductorii de alimentare sunt foarte discreti si probabil nici nu se vad cu ochiul liber la 1:160 8O
Urcand pe scara N....
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Mar Feb 22, 2011 12:47 pm

Da sarmele le-am schimbat pentru ca cele livrate de viessmann sunt oribil de groase. La N ai zice ca sunt conducte....de lene insa le-am lasat rosii si am pus cate doua in paralel pentru ca erau prea subtiri. Sarmele provin din niste relee miniaturale dezafectate, daca tin minte bine au cam 0.1 mm diametru cu tot cu izolatie. :grin:

ma tot gandesc la o alta solutie de actionare , pentru ca cea originala este mare, scumpa si urata. Daca pun tija la semnal arata jalnic :-x
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mar Feb 22, 2011 10:19 pm

Mda ... nu ma mai repet :grin:
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Mie Feb 23, 2011 9:38 am

:-D
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Mar Mai 29, 2012 9:21 am

Si uite ca s-a facut iar un an de cand nu am mai facut nimic la modulele mele dar am inceput din nou lucrarile...

Asadar urmatorul segment, desi am pornit cu linie dubla, o sa fie de linie simpla si o sa includa Lipanestiul cu constructiile adiacente.

Lucrez cu cateva scule pe care le-am adunat intre timp:

[Link Removed for Guests]

Pendularul : Nu e cel mai precis insa ma descurc cu el, daca ii pui lame bune taie destul de drept.
[Link Removed for Guests]

Bormasina o am de la tata, standul la fel, la bormasina e o problema cu rulmentul din carcasa metalica si nu stiu unde sa il schimb, ideea e ca saraca e descentrata si abia mai nimeresti locul de gaurit fara un punct dat in prealabil.

[Link Removed for Guests]

Masinaria asta de slefuit face minuni, nu e zgomotoasa, are o camera speciala in care aduna praful (chiar il aduna nu e gluma, daca se foloseste hartie abraziva cu gauri)...rezultatul slefuirii e superb, depinde si de indemanarea fiecaruia.

Lucrarea in sine :


Am taiat lemenle

[Link Removed for Guests]

Le-am gaurit

[Link Removed for Guests]

Le-am prins impreuna

[Link Removed for Guests]

Am pregatit setul de tablite pentru alinierea modulelor la asamblare

[Link Removed for Guests]

Primul set montat

[Link Removed for Guests]

Inca doua

[Link Removed for Guests]

Mod de functionare

[Link Removed for Guests]

Detaliu

[Link Removed for Guests]

Intre timp au aparut lateralele mari

[Link Removed for Guests]

Dupa taiere si lipire

[Link Removed for Guests]

O slefuire pentru a elimina erorile de taiere

[Link Removed for Guests]

Si cateva teste pentru a vede cum se aseaza linia

[Link Removed for Guests]

Va urma.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
cristi_m
Mesaje: 389
Membru din: Mar Sep 16, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de cristi_m » Mar Mai 29, 2012 3:05 pm

Si macazurile Peco luceau sexy in lumina veiozei ... a felinarului.. etc :twisted:
Urcand pe scara N....
scristi
Mesaje: 370
Membru din: Lun Sep 12, 2016 8:06 pm
Localitate: Braila
Contact:

Mesaj de scristi » Mie Mai 30, 2012 9:39 am

Vezi ca rulmentul de la bormasina se schimba, e mai complicat ca trebuie scos pinionul de pe ax, taica-miu are una dinasta, de fapt trusa completa, si a avut aceeasi problema si l-a schimbat.
Acum merge perfect.
Tel: 0723.730.229<br>
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Mie Mai 30, 2012 3:22 pm

Stiu ca se schimba , l-as schimba chiar eu. Daca il scot teoretic dupa cateva masuratori e posibil sa gasesc echivalentul , dar nu ma pricep la calitatea produsului. Cine face rulmenti buni in prezent ?
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
scristi
Mesaje: 370
Membru din: Lun Sep 12, 2016 8:06 pm
Localitate: Braila
Contact:

Mesaj de scristi » Mie Mai 30, 2012 4:05 pm

eheee, asta e mai greu, iti iei rulment capsulat in vaselina, sunt cei mai buni
Tel: 0723.730.229<br>
Avatar utilizator
andreiul
Mesaje: 1698
Membru din: Joi Aug 21, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de andreiul » Mie Mai 30, 2012 4:21 pm

de la Badi - rulmenti SKF.
Bafta tuturor! Andrei
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Joi Mai 31, 2012 10:14 am

De gasit se gasesc intradevar exact de imi trebuie mie 8 interior 22 exterior cu 7 pe inaltime. Acesta este primul rulment, el se afla intre corpul bormasinii si ax. Cel de-al doilea rulment nu il pot vedea inca pentru ca se afla intre corpul metalic si ax.
Axul nu il pot scoate decat dupa ce indepartez mandrina.
Mandrina cred ca este infiletata pe ax. Nu are nici un surub de prindere cum au alte modele. Momentan sta scufundata de aseara in wd40 ca sa usurez desfacerea.

Cert este ca rulmentii au un joc considerabil.
Nu sunt sigur si as vrea sa stiu parerea unui specialist in legatura cu locul in care sta rulmentul intre corpul bormasinii si axul mandrinei. De ce exista spatiu intre cele doua ? Rulmentul are 22 diamentru iar lacasul in care sta 22.5 . Eu presupun ca asta este motivul pentru care vibreaza atat de rau burghiul . In plus uzura rulmentlui ar mai putea fi inca o cauza probabila.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
scristi
Mesaje: 370
Membru din: Lun Sep 12, 2016 8:06 pm
Localitate: Braila
Contact:

Mesaj de scristi » Joi Mai 31, 2012 11:47 am

mandrina este bagata presat pe con, nu nu are nici un filet, trebuie bagata o surubelnita zdravana intre corpul bormasinii si mandrina si dai in sububelnita fara mila.

apoi jocul ala trebuie luat, de preferat bago o tabla subtire de cupru sau alama intre rulment si locas, si bagi rulmentul presat si nu mai ai nici o problema
Tel: 0723.730.229<br>
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Joi Mai 31, 2012 12:01 pm

Carcasa metalica ce sustine al doilea rulment pare facuta din duraluminiu. Imi este teama sa actionez cu lovituri , cred ca o sa se deformeze foarte usor.

Nu exista o metoda de extragere similara cu cea a rulmentilor ?

La metoda cu tabla m-am gandit si eu, insa de ce acel lacas este mai lat ? Sa fi fost asa din fabrica sau s-a largit din cauza mea ? Nu am folosit bormasina numai pe stand si am utilizat-o si din mana cu o freza , asa au aparut si fortele laterale... :grin: ma gandesc ca din cauza asta se putea largi.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Scrie răspuns

Înapoi la “Prezentari si discutii despre diorame”