Diorama la N pe segmente a lui Sogard

Diorama la care lucrez
Scrie răspuns
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Mie Noi 21, 2007 2:18 pm

Multiumesc mult LDh . am studiat deja cateva detalii expuse de tine si mi-au fost de mare ajutor.cat despre ruperea liniei ( acel unghi creeat de diferenta de nivel ) o voi corecta pe primul tronson cu ajutorul unei coaste intermediare celor doua coaste principale pentru a obtine o panta lina(curbata) la fel ca in pozele postate de tine.
Declivitatea pantelor celor doua trasee in zona despartita v-a fi diferita ,dupa cum se observa un tronson are 11 segmente si celalalt 10 segmente(coaste).
Analizand de la dreapta la stanga pe sensul normal de circulatie firul de sus v-a avea o declivitate mai mare la desprtirea de al doilea fir,urmand ca cresterea sa se "linisteasca" inspre pod. Firul doi (cel de jos) de la stanga la dreapta sensul de mers va avea dupa pod o coborare putin mai brusca iar ea se v-a intalni cu firul 1 cu sjutorul unei pante mai line spre final. Am ales aceasta varianta deoarece pe tronsonul in care liniile merg despartite doresc sa apara si o diferenta de nivel ..la fel ca pe Valea Prahovei :grin:
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Sâm Dec 01, 2007 10:10 am

Dupa o mica pauza ,in care am tot studiat documente Morop... am facut desene si experimente..am ajuns la cateva concluzii care m-au cam demoralizat. Asa ca vreau sa stiu parerea voastra in legatura cu cateva lucruri...
Concluzii: - PAL-ul absoarbe foarte repede apa si isi schimba forma chiar si peste noapte daca este tinut in medii umede. OSB-ul este mult mai bun deoarece densitatea de lemn este diferita si gradul de absortie este mult mai mic deoarece este si lacuit...cred ca stiati asta nu?

Probleme:
Traseul meu contine sine curbe R2 si R3 in anumite locuri care merg (sa spunem asa) in paralel. Problema s-ar pune in felul urmator,conform standardelor MOROP pe R2 avem nevoie de 7mm in stanga si in dreapta, spatiu liber de rulare pentru categoria cea mai lunga de vehicule 170mm (de exemplu vagoanele Eurofima care vreau sa circule nelipsit pe diorama mea).
Intrebarea mea este: A avut cineva ocazia sa ruleze vagoanele cele mai lungi pe ambele sensuri de mers pe o curba dubla formata din R2 si R3 cu distanta de 33,6mm intre axele sinelor? Conform calculelor mele acestea s-ar lovi. Ce e de facut?
Cel mai lung vagon este o gondola de la roco epoca V cu boghiuri care are 84 mm lungime. Acest vagon face figuri pe R2 chiar si pe R3 la rulare viteza lui scazand considerabil..concluzia pe care am tras-o eu este ca rotile boghiului freaca de carcasa vagonului. Ati mai intalnit astfel de probleme?
Credeti ca ar trebui sa renunt la sinele R2..pentru vagoanele din categoria cea mai lunga pare destul de ireal sa circule pe o astfel de curba cu o viteza mare.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
lupul_alb
Mesaje: 1500
Membru din: Mie Dec 07, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de lupul_alb » Sâm Dec 01, 2007 11:29 am

normal ca vagoanele lungi vor avea problema ( mai ales de estetica ) pe sine mai stramte ca R2. Bine ar fi daca ai putea modifica planul si sa pui curbe de la R3 in sus.
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Sâm Dec 01, 2007 12:51 pm

1. daca tot faci pe N ar trebui sa iti permiti sa nu ai curbe de r2, respectiv r3, totusi nu esti pe HO sa nu ai spatiu.

2. de ruperea aceea de care iti spunea LDH poti scapa daca folosesti sina flexibila in loc sa folosesti segmente scurte.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Sâm Dec 01, 2007 1:52 pm

din pacate entuziasmat fiind acum ceva vreme am cumparat sine R2 si R3 foarte multe...ma gandesc sa le dau dar nimeni nu le vrea...asa ca am sa le modific...le fac flexibile :grin: :-D ...mai tai din ele ..sa vedem cum iese la estetica..daca imi convine le pun pe diorama...daca nu trec pe flexibila. Am gasit OSB relativ ieftin ce parere aveti de 4euro /mp la 9mm grosime?
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
lupul_alb
Mesaje: 1500
Membru din: Mie Dec 07, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de lupul_alb » Sâm Dec 01, 2007 3:00 pm

mai bine treci direct la flexibila. nu te mai chinui sa distrugi niste linii pe care le poti vinde sau pastra ( nu stii niciodata ce nebunie ti se mai iveste in viitor si s-ar putea ca linia aceea sa-ti devina dintr-odata de nelipsit).
cat despre OSB nu stiu daca e bine sau nu. eu am luat din Bricolage si mi-a convenit pretul. dar daca stau sa ma gandesc, cam tot in jurul la 4 euro/mp se invarte.
[Link Removed for Guests]
cosmin78
Mesaje: 5791
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Sâm Dec 01, 2007 6:02 pm

cu flexibila faci minuni,iti trebuie un pic de indemanare 8)
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Mie Dec 05, 2007 1:49 pm

Va salut dragi pasionati. Azi am avut putin timp la dispozitie si am refacut traseul folosint sine de raze mult mai mari incepand cu R3a 295,4mm ajungand pana la 4 raze mai sus, in poza se pot vedea segmentele.Raza maxima deocamdata fiind de 391,7mm. spre seara daca imi permite timpul voi lucra si la firul intai ,curba de sus din partea stanga. Cu ocazia folosirii razelor mai mari mi-am permis sa revin la dimensiunile initial puse in plan si anume modulele de 800X400mm. Am constatat la cateva experimente ca intradevar sina flexibila elimina anumite probleme dar creeaza altele (imbinarea) . deocamdata am nevoie de 10 astfel de sine flexibile de la roco(fara terasament) sa vedem de unde le comand, RALLY?!:roll:

[Link Removed for Guests]

cand o sa am timp promit ca voi pune poze miniatura asa cum s-a stabilit conform regulamentului.sper sa nu va deranjeze pana atunci aceasta modalitate de accesare. Va doresc tuturor numai bine
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Joi Dec 06, 2007 6:41 pm

can mai pui desene incearca sa schimbi fondul
nu se vede prea bine, nu vad io, ce este pe acolo
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Lun Dec 24, 2007 1:36 pm

Dragi pasionati...azi am gasit o clipa de ragaz langa calculatorul meu..anul 2007 nu a fost prea bogat in achizitii feroviare.in urma cu doua saptamani am cumparat placile pentru cele patru module...din pacate sunt din PAL..melaminat..pe care le-am cantuit ca sa nu aiba probleme cu umiditatea...am refacut schema traseului...am finalizat-o
...dar mai urmeaza cateva modificari pe curbe, distantele axiale ale sinelor nu pot fi de 33.6mm cum am stabilit initial dupa axele dreptelor,deoarece si la razele mari capetele vagoanelor lungi ies din curba iar la o intalnire cu un alt tren risca sa se loveasca ceea ce ar produce deraierea...asa ca in curbe am ales sa fac o marire a distantei axiale cu aproximativ 8mm.avand in vedere ca voi folosi sina flexibila asta imi permite orice modificare este necesara.spre seara sper sa revin si cu cateva documente ale proiectului.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Lun Dec 24, 2007 2:02 pm

lok scrie:ai incercat sa faci o suprainaltare a liniei in curba?
m-am gandit si la suprainaltare combinata cu marirea distantelor axiale..probabil ca suprainaltarea m-ar ajuta sa nu mai cresc atat de mult distanta axiala.nu pot sa spun nimic cert fiinda sunt in stadiul de proiectare ,neavand decat o sina flexibila trix...si nici macar vagoanele eurofima pe care le-am estimat ca fiind cele mai lungi..daca nu ma insel 165mm peste tampoane.pana nu am doua astfel de vagoane ma voi chinui cu proiectarea...sunt curis daca stie cineva care este distanta dintre centrele boghielor vagoanelor eurofima..m-ar ajuta foarte mult la proiectarea unui model 2d ..
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Lun Dec 24, 2007 2:37 pm

la aceasta estimare m-am gandit si eu lok..sincer mergeam pe 80%..dar e bine sa iei in calcul mai mult eposibilitati pana nuai vagonul in sine...cum as putea sa postez aici un document .PDF? stie cineva vreun link unde as putea sa postez documente de unde sa le puteti descarca voi.cu autoCAD nu ma inteleg deloc bine la partea de exportare a unui document care sa aiba o grafica adecvata ..asa ca singurul pe care l-am gasit este adobe acrobat..dar cum pot sa arat si eu lumii ceea ce fac eu? de pilda as vrea sa mai postez proiectul unui macaz curb la scara N (cu raze mult mai mari decat cele de la Roco sau FL care din cate stiu eu au trecerea din r2 pe r1)si un proiect de macazuri drepte cu unghiul de divergenta de 8 grade.proiecte pe care as vrea sa le realizez fizic in curand.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Scrie răspuns


Înapoi la “Prezentari si discutii despre diorame”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat