Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Dictionar feroviar

Totul despre material rulant, infrastructura, etc.
Avatar utilizator
terente27
Mesaje: 4
Membru din: Mar Oct 20, 2009 12:00 am
Localitate: Sighisoara
Contact:

Mesaj de terente27 » Sâm Ian 02, 2010 8:33 am

V㒠urmă’resc de mult şi am evitat s㒠postez pt simplu fapt c㒠intru de pe telefon.
Vă’d aici o nedreptate şi nu pot trece pe lângă’,s㒠o ignor.
Domnule Nicu,cu tot respectul, (...)

1. S-a vrut de la început un dicţionar de sinonime şi nu unul tehnic. în ideea c㒠cineva neiniţiat aude de labe de iepure visavis de cfr,s㒠ştie c㒠e o component㒠a unui aparat de cale şi nu neapă’rat şi detalii tehnice depre.
2.confirm numele de macaz englez ca drept aparate de cale dubl㒠joncţiune
3.locomotiv㒠izolat㒠este şi când e la manevr㒠şi când este în circulaţie şi v-a fost dovedit cu un pasaj din instrucţie:'..manevra cu locomotiva izolată’...' Pentru mine e foarte clar asta.
4.UAM întradevă’r este un anume tip de utilaj,dar şi utilajele grele de cale gen matise, ciururi, profilatoare, UNIMAT.uri intr㒠în categoria UAM-urilor, ca şi jargon din câte ştiu. Aici nu v㒠contrazic,poate c㒠totuşi aveţi dreptate.
4.completare, la un macaz mai exist㒠o componenta ce sun㒠aparte:coada de rândunic㒠(de notat când se va face un tabel) :p
5.la bretea faceţi o confuzie:când spuneţi c㒠sunt 2 tipuri de bretele,când 2 tipuri de diagonale. Simplu:diagonala e cea în Z, breteaua e cea în X. Punct.
6.(...)
7.lasă’ţi-m㒠s㒠m㒠retrag înapoi în anonimat pân㒠voi intr㒠în posesia unui pc.

(edit by ForumAdmin)
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Sâm Ian 02, 2010 4:57 pm

Salut,

dupa cum se vede mi-am permis sa fac curatenie prin mesajele postate anterior,
in general lumea intra pe un forum sa se destinda, sa caute informatie, sa se simta bine, de accea tot ceea ce am considerat ca nu constitutie informatie a fost sters din acest topic si mutat [Local Link Removed for Guests] (evident ca si subiect inchis).

Tot acolo mi-am exprimat si opinia vis-a-vis de anumite comportamente pe forum.

Sper sa fim capabili sa cooperam uni cu altii si sa nu se mai ajunga la astfel de discutii inutile.

In continuare voi sterge (nu muta) orice deviere inutila de la subiect,
indiferent cine are dreptate.

Asadar va rog sa reveniti la tema acestui subiect si sa scrieti doar pe aceasta tema,
acest mesaj al meu va fi si el sters.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1853
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Lun Ian 04, 2010 9:27 am

Acuma ca a inceput noul an, am revenit pe forum si am urmarit discutiile de pe aici.

La cit s-a scris in ultimul timp e si greu sa raspunzi sau sa combati.

Parca topicul era destinat explicarii jargoanelor folosite in domeniul feroviar.E bine si ca s-au adus date noi despre anumite elemente, dupa cum e bine ca s-au prezentat termeni pe care nu ii cunosteam ceea ce confirma faptul ca anumiti termeni si anumite jargoane nu sint cunoscute in toate regiunile tarii.

S-a explicat despre cupla automata SA - 3, insa la nivel de jargon feroviar, eu am auzit ceferisti spunind despre vagoanele sovietice care in gara de Sud pentru incarcare cu carne de la Comtim si a fost un tren de calatori intr-un an Moscova-Belgrad, spunind simplu:,,cupla zvoaca". Ca nu se spune asa, ca e un intreg ansamblu de piese etc avea si cred ca are mai putina importanta pentru ceferisti, concret in limbajul celui care intra in contact cu vagoanele e o cupla diferita de cea romaneasca.

Personal nu am auzit despre DKW ci doar despre dubla jonctiune, diagonale, bretele etc.
Eu stiam ca 2 bretele in X precum cele din imaginea prezentata reprezinta o traversare.
---------------------
Daca insa v-ati urcat intr-un tren in care era frig si s-a facut cald mai tarziu, trebuie sa-i multumiti cu caldura unui domn ca dantm care a facut ,,economie". Noroc insa ca instructiile de serviciu nu tin seama de asemenea ,,economi".

In ceea ce priveste legarea vagoanelor de calatori la priza, stiu despre preincalzirea trenurilkor si despre instalatiile de aer din reviziile de vagoane, insa nu stiu daca e eficient sa fie mentinute pe toata perioada stationarii sub tensiune, cu atit mai mult cu cit doar anumite tipuri vagoane sint legate la priza.
In afara celor de mai sus, in reviziile de vagoane este necasar sa se faca probe si verificari ale instalatiilor vagoanelor. Trebuie vazut daca instalatiile functioneaza corespunzator, sa se faca reglaje si apoi probe.
Sint de acord, insa adeseori cam 10-11 ceferisti asista la plecarea unui tren. O sa-i pozez intr-o zi, jumatate sint cu cravate si o agenda in mina, fara sa le stiu rostul, ar fi prea mult sa spun ca e nevoie de economii?

Cu toate astea adeseori caldura sau aerul conditionat nu functioaneaza si jumatate din ei stau in fata panoului electric al vagonului si se uita fara sa stie sa faca reglaje apoi probe.

Nici macar sa scrie vagonul pe afisaj.
[Link Removed for Guests]

Ma intreb daca pentru preincalzire o garnitura trebuie sa stea 7 ore la priza.Uneori am remarcat ca mai sta 2-3 ore la peron fara sa mai fie la priza
Insa sint de acord ca daca nu ma pricep sa nu ma mai bag.
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Lun Ian 04, 2010 10:34 am

Salut,

eu zic ca e bine sa se adune cat mai multe informatii/explicatii, apoi ele pot fi impartite daca va fi cazul, in jargoane si explicatii amanuntite.

Deocamdata important e sa se adune informatii.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1853
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Lun Ian 04, 2010 1:10 pm

Pina la urma daca ma gindesc bine nici nu prea exista un jargon feroviar.
Sint mai degraba anumite simplificari ale exprimarii aparute pe parcursul activitatii.

Nu cred ca includem la jargon feroviar faptul ca anumiti tineri teribilisti spun gogosar sau portocala unei locomotive.Totusi n-au intrat in folosirea curenta precum alti termeni exemplificati in topic. Masina de exemplu. Termenul s-a perpetuat de la aburoase incoace.

Alti termeni au disparut sau sint folositi foarte rar. Tripla valva de exemplu.

Prin 1988 cind eram la liceu bunicul unui coleg impreuna cu alt batrin rideau de noi: hahaaa sa-i vezi pe astia, ce cred ei numa" tripla valva pina o invata cit o sa le trebuiasca. Erau ceferisti pensionari care lucrasera doar pe aburoase.
Nu prea am auzit in limbaj feroviar despre tripla valva.

Mai tirziu am inteles ca era de fapt robinetul de frina KD2 ei facind la aburoase, intr-o vreme fusesera autorizati sa foloseasca frina Westinghouse.

Jargon feroviar...
Pina prin 1990 circula din Timisoara Nord un tren numit de ceferisti Marinica.Si acum daca pe trenuri intilnesti sefi de tren, conductori sau mecanici pensionari si ii intrebi, acestia iti vor spune despre Marinica.
Sigur nu avea un singur numar dar trenurile succesive se formau din aceeasi garnitura.Locomotiva si partida trenului nu se schimba insa mecanicii da.

trenul pleca din Timisoara Nord undeva pe la miezul noptii si circula pe ruta Busias-Jamu Mare-Resita Sud-Jamu Mare-Buzias-Timisoara Nord.
Dupa 1990 a fost schimbat spre Lugoj, iar mai apoi anulat.
Nu am livrete din perioada respectiva sa arat formarea trenurilor, dar am un mers comercial.

tot pe plan local circula un automnotor care ducea turele la Ronat Triaj.Desi mai putin cunoscut si acesta avea un nume. Ciontu.
Cica provenea din faptul ca circula singur.

Probabil ca astea le-am putea incadra la jargon feroviar local.
Avatar utilizator
felippe
Mesaje: 1427
Membru din: Sâm Ian 21, 2006 10:06 pm
Localitate: Faversham, UK
Contact:

Mesaj de felippe » Sâm Iul 23, 2011 8:22 pm

Ma poate ajuta cineva cu traducerile in romana (termenii tehnici) ale componentelor unui macaz standard, baza pe imaginea de mai jos?

[Link Removed for Guests]

Multumesc,
Valentin Voica

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1853
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Lun Iul 25, 2011 11:49 am

Ceva aici
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

si in sfirsit,

partile componente.uau, abia le-am gasit

[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
ionutz72
Mesaje: 144
Membru din: Lun Iul 06, 2009 12:00 am
Localitate: Prin zona..
Contact:

Mesaj de ionutz72 » Joi Aug 04, 2011 9:05 am

felippe scrie:Ma poate ajuta cineva cu traducerile in romana (termenii tehnici) ale componentelor unui macaz standard, baza pe imaginea de mai jos?

[Link Removed for Guests]

Multumesc,
Cam ce se foloseste uzual la noi.
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
felippe
Mesaje: 1427
Membru din: Sâm Ian 21, 2006 10:06 pm
Localitate: Faversham, UK
Contact:

Mesaj de felippe » Joi Aug 04, 2011 9:10 pm

Multumesc mult Dan si Ionut. Pe viitor o sa stiu si eu sa ma exprim corect, cu denumirile in romana.
Valentin Voica

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

Înapoi la “Discutii generale despre caile ferate din Romania”