Suceava - Gara Burdujeni

LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mie Noi 07, 2007 11:29 am

catalin scrie:...Sunt 22 de stalpi dar capetele fremei metalice sunt in aer
Asta este bine. Inseamna ca nu avem decat sa prelungim capetele copertinei.
catalin scrie:Captele erau inchise cu o structura metalica, specifica aproape la toate garile romanesti, din sticla. Astazi vad ca structura cu pricina a disparut
Nu vad ce ne impiedica sa refacem desenul conform schitei si imaginii date de tine.
Plecand de la ce a fost initial se pot scoate elemente daca este cazul desi eu inclin spre realizarea garii asa cum a fost, sau aproape cum a fost, la inaugurare.

Gam 3 si tudor,

Este posibil sa ne ajutati cu niste detalii ale garii si dispunerea stalpilor?
Daca exista posibilitatea poate faceti si masuratoarea unei usi. Avand cel putin un element de la care sa plecam in rest lucrurile devin mai usor de dedus din punct de vedere dimensional.

Multumesc,
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2773
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mie Noi 07, 2007 11:59 am

Cateva idei Dorel:

Daca tii la detalii, o gara in epoca 3 sau 1 trebuie sa fie epoca 3 sau de epoca 1 in toate detaliile: stalpii de iluminat, centralizare, peroane, sine, inclusiv balast (sa nu uitam ca pietrisul de balast e o inventie relativ recenta. Balastarea initiala a liniilor se facea cu "pamant bun" pe pat de 3.5 m).
Nu e chiar treaba usoara, dar merita ceva autentic.

Apoi referitor la dimensiunile garii, masurarea unei singure distante este suficient. Nu uita insa ce scria si Dorin pe RFR despre dimensiunile standard ale caramizilor cu care au fost facute aceste gari.

Vorbim de o cladire construita numai din caramizi de Ciurea (aproape 2 mil) caramizi standard. Macar masurati o caramida intreaga de pe orice perete al garii, si poi faceti poze bune cu toate fatele garii.

E doar un sfat. Eu asa am facut in cazul multor gari.
All aboard !
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mie Noi 07, 2007 12:28 pm

Catalin,

Banuiam ca sunt caramizi de Ciurea dar nu am vrut sa ma avant ca sa nu cad in greseala.
Am invatat sa fiu mai ponderat in afirmatii daca nu stapanesc informatia.

Legat de reprezentarea garii tocmai de aceea am spus ca incercam sa facem cum a fost sau aproape.
Nu mai vorbesc de detaliile din tabla de la streasina si traforurile dintre stalpi care sunt adevarate opere de arta.
Hartia suporta si pe desen este mult mai usor de reprezentat dar la scara sigur nu o sa fie asa de usor.

Norocul este ca nu o sa lucreze un singur om la acest proiect.

Legat de "balastarea" cu pamant poate ne poti da mai multe detalii.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2773
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mie Noi 07, 2007 12:44 pm

Buna Dorel,

balastarea se facea cu pamant argilos si patul de balast era 3,5m. Astazi se lucreaza pe pat de balast de 5m, insa nevoile acelor vremi erau altele...
Inaltimea patului de balast era de 0.5m. Tasarea se facea cu maiasi si mecanic prin faptul ca transportul pamantului se facea pe patul de balast deja asezat de rotile carutelor lipovenilor care duceau balastul mai departe.

Linia era asezata pe traverse de fag (semirotund). Sina cu care a fost construita incinta statiei Burdujeni a fost de tip 32 (sina de 7 metrii) pentru linie curenta, sina de 17 (5.5m) sina de garare. Macazele erau construite in Austria (la "Resitza" sau Resita cum se numeste astazi).

Peroanele erau din granit de cariera (patrate de 20/20). Stalpii de iluminat cu gaz (ulterior adaptate la cele electrice) sunt opera de arta si in cazul Burdujeni sunt unice. In celelate statii s-a folosit tipul standard CFR care se mai gaseste si astazi uitat prin cateva statii sau pe unele strazi din Bucuresti.
La liniile de garare cararea dintre linii era intretinuta cu cenusa recuperata de la locomotive (vechi obicei CFR) motiv pentru care aveau o tenta rosiatica.

Instalatia de centralizare si semnalizare a fost pana in timpul ww1 de tip Siemens-Halske. Detalii despre ea la cerere ca e mult de scris.

Da, Burdujeniul este construita exclusiv din caramizi de Ciurea. Este una din cele mai mari comenzi pe care fabrica a primit-o de la CFR. Aproape 2 milioane.

Gari monumentale in Vechiul Regat din caramida de Ciurea au fost multe. O alta gara superba este vechiul model aplicat identic in Vaslui, Marasesti si Zimnicea. Nici una din aceste gari nu mai exista in forma originala.
All aboard !
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4943
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Mie Noi 07, 2007 12:57 pm

Salutare,

Eu prea curand nu am sa ajung la Suceava.Si cred ca pana in Decembrie nu aveti rabdare.

Tudor,
ai grija la CFR-isti si Politisti.La ei nu conteaza ca esti pasionat,daca te vede ca masori gara esti terorist,hot,etc

Sunt patit.
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mie Noi 07, 2007 1:00 pm

Gam3 scrie:Salutare,

Eu prea curand nu am sa ajung la Suceava.Si cred ca pana in Decembrie nu aveti rabdare.

Tudor,
ai grija la CFR-isti si Politisti.La ei nu conteaza ca esti pasionat,daca te vede ca masori gara esti terorist,hot,etc

Sunt patit.
Rabdare avem ca nu ne goneste nimeni din spate.

Tudor, masori cu pasul, pas dupa pas si inmultesti cu lungimea pantofului.
Daca pui ruleta este posibil sa ai probleme
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
zaietz74
Mesaje: 15
Membru din: Dum Ian 06, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Nimic nou cu gara Burdujeni?

Mesaj de zaietz74 » Joi Ian 31, 2008 4:17 am

Baieti nu stiu probabil ca voi ati vazut imaginea asta dar eu nu am dat peste ea pe aici. Asa ca daca credeti ca este de folos (de exemplu comparare distanta intre stalpi cu lungimea vagoanelor in special cele de la linia a doua, pe care probabil ca voi le recunoasteti de care sunt) bine, daca nu ... sau daca a mai fost postata nu dati ... ca nu mai fac :-|
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
tudor_corbul
Mesaje: 498
Membru din: Mie Mai 09, 2007 12:00 am
Localitate: Iasi
Contact:

Mesaj de tudor_corbul » Joi Ian 31, 2008 10:29 am

Scuzati intarzierea dar nu mai primeam mail-luri cu notificari :mad:
Gam3 multumesc pentru avertizare.Nu stiu exact cand voi mai ajunge pe la Suceava,dar cred(nu sunt sigur) ca am sa am un drum in aceasta vacanta din februarie de care beneficiez ca elev :grin: .Deci ce ati vrea sa masor,pozat,filmat in caz ca ajung? :grin:
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Joi Ian 31, 2008 3:44 pm

Baieti,

Abia acum am vazut si eu ce incercati voi sa faceti aici! Interesant!

O sugestie apropo de masuratori la fata locului:

Masuratul cu pasul este totusi o chestie foarte aproximativa. In schimb gara este facuta tot din caramida aparenta, ceea ce e un ajutor nesperat pentru un modelist.

Trebuie doar verificata dimensiunea caramizii, dar mira-m-as sa fie altfel decat 7 x 14 x 28 cm cat era standardul in perioada respectiva. Atentie mare, astea sunt dimensiunile "standard" si inseamna cat rezulta din caramida in caramida INCLUSIV grosimile de mortar dintre ele. Deci caramida in sine e un pic mai mica, iar adaugand si un rost de mortar de 7 mm pe toate laturile ar trebui sa iasa dimensiunile sus-amintite. De asemenea, caramida era arsa si prin ardere dimensiunile se modifica, deci uneori exista variatii dimensionale intre caramizi din loturi diferite, insa cam atata ar fi trebuit sa fie media.

Deci in loc sa faci "mersul piticului" pe acolo si sa te ia "oamenii vigilenti" la ochi, tot ce trebuie sa faci este sa-ti iei cu tine un carnetel in care sa-ti notezi numarul de caramizilor intregi si a jumatatilor care intra in fiecare element pe orizontala (stalp, portiunea dintre stalp si usa, etc. Deci nu trebuie decat sa-ti deschizi carnetelul si sa te uiti cu multa atentie numarand, ca sa nu pierzi sirul. Eventual fa-ti o schita cu modul cum sunt asezate caramizile, sa nu uiti.

Iar daca vreun om vigilent te ia la ochi, zici ca esti poet si tocmai ti-a venit inspiratia, ce, n-are voie omul sa-si noteze ce vrea in carnetelul propriu? Odata ce avem o dimensiune clara, totul rezulta din poza postata mai sus fara probleme! Multa bafta!

Later edit: intre timp am studiat si eu poza cu detaliul de usa de acces, si cred ca dimensiunea de 6 m intre stalpi este destul de rezonabila, poate un pic subestimata. Se si vede pe fotografie, prin comparatie cu inaltimea copilului si a mamei lui.

Eu as calcula altfel: Stalpul acela din stanga are 5 randuri de caramizi asezate pe lat, ceea ce inseamna 5x14=70 cm. Inseamna o eroare de 70/66.6 = 105%, care transpusa in latimea dintre stalpi, devine 6.30 m. Voila!
Avatar utilizator
zaietz74
Mesaje: 15
Membru din: Dum Ian 06, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de zaietz74 » Joi Ian 31, 2008 10:38 pm

nu a mai fost postata. multam frumos. dar, rugaminte: daca o ai la o rezolutie mai buna
Pentru ca nu am acum timp iti dau link-ul unde este la rezolutie 800x600
[Link Removed for Guests]

O gasesti la 10 Mar 2007 autor: byteworks
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “ Imagini si filme cu trenuri, gari si instalatii feroviare”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori