Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Automotoare din Romania

Avatar utilizator
srazvi
Mesaje: 1095
Membru din: Lun Mar 14, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de srazvi » Joi Noi 29, 2007 7:17 pm

Florinn scrie:vezi ca ai pus linkurile invers
e mai haios asa :lol:
Formula magica este: [Local Link Removed for Guests] ;-)
[Link Removed for Guests]
Imagine
Avatar utilizator
natbl73
Mesaje: 44
Membru din: Joi Ian 03, 2008 12:00 am
Localitate: timisoara
Contact:

Mesaj de natbl73 » Dum Ian 13, 2008 10:28 pm

citat: (nu stiu cum sa citez altfel)

"automotor" adica se misca singur fara nici o interventie exteriaora, prin mijloace proprii.

La rama electrica daca-i iei firul de contact adio miscare deci?

Dex:

[Link Removed for Guests]


...deci transporta persoane/ marfuri actionat de motorul propriu, nu tractat de o "masina". La un automotor diesel daca-i intorci robinetul la motorina oare ce se intimpla?
parerea mea....

cu respect
natbl73
cosmin78
Mesaje: 5817
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Dum Ian 13, 2008 10:37 pm

pai nu zice ca-i cu ardere interna sau electric?
adica un vagon cu motor termic sau electric...asta-i automotorul
in mod normal vagoanele au nevoie de tractiune,de locomotiva...pe cand asta nu,
are deja tractiunea instalata
ce se intampla daca intorci robinetul la un automobil...? 8)
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
natbl73
Mesaje: 44
Membru din: Joi Ian 03, 2008 12:00 am
Localitate: timisoara
Contact:

Mesaj de natbl73 » Dum Ian 13, 2008 10:50 pm

poate ca am fost ambiguu...dar tocmai asta e ideea :grin:
everything you see leaves a mark on your soul,
everything you feel leaves a mark on your soul,
everything you touch leaves a mark on your soul,
everything you make leaves a mark on your soul
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Lun Ian 14, 2008 1:22 am

natbl73 scrie:citat: (nu stiu cum sa citez altfel)

"automotor" adica se misca singur fara nici o interventie exteriaora, prin mijloace proprii.

La rama electrica daca-i iei firul de contact adio miscare deci?

Dex:

[Link Removed for Guests]


...deci transporta persoane/ marfuri actionat de motorul propriu, nu tractat de o "masina". La un automotor diesel daca-i intorci robinetul la motorina oare ce se intimpla?
parerea mea....

cu respect
natbl73
Mergi putin direct la sursa, adica la "automobil" = se misca singur cu mijloace proprii sau prin el insusi.
Automotorul se "misca" singur cu mijloace proprii deci este un auomobil pe cand rama electrica are o legatura cu exteriorul, firul de contact, deci chiar daca are motor propriu are nevoie de o interventie externa pentru a se misca.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
natbl73
Mesaje: 44
Membru din: Joi Ian 03, 2008 12:00 am
Localitate: timisoara
Contact:

Mesaj de natbl73 » Lun Ian 14, 2008 3:59 am

auto mobil
deci problema e la sursa de energie, incorporata sau furnizata. corect.
asta e viata, iei o palma dupa ceafa si invet :grin:
multumesc pentru corectura

cu respect
everything you see leaves a mark on your soul,
everything you feel leaves a mark on your soul,
everything you touch leaves a mark on your soul,
everything you make leaves a mark on your soul
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2788
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Lun Ian 14, 2008 10:07 am

Oameni buni,

Ramele electrice intra in categoria automotoare.
Cititi orice tratat de tractiune sau simpla codificare a vehiculelor feroviare in Romania si oriunde si veti face o simpla constatare: ramele electrice sunt incadrate in categoria automotoare.

In domeniul feroviar definitia automotorului nu se refera la sursa de energie ci la prezenta grupului motor pe un vehicul separat (locomotiva) sau pe un vehicul cu functii multiple (transport pasageri).

Atata vreme cat vehiculul destinat transportului de pasageri are integrat grup propulsor este automotor, indiferent ca merge pe motorina, curent electric sau gaz lampant.
All aboard !
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Lun Ian 14, 2008 10:20 am

LDH scrie:
natbl73 scrie:citat: (nu stiu cum sa citez altfel)

"automotor" adica se misca singur fara nici o interventie exteriaora, prin mijloace proprii.

La rama electrica daca-i iei firul de contact adio miscare deci?

Dex:

[Link Removed for Guests]


...deci transporta persoane/ marfuri actionat de motorul propriu, nu tractat de o "masina". La un automotor diesel daca-i intorci robinetul la motorina oare ce se intimpla?
parerea mea....

cu respect
natbl73
Mergi putin direct la sursa, adica la "automobil" = se misca singur cu mijloace proprii sau prin el insusi.
Automotorul se "misca" singur cu mijloace proprii deci este un auomobil pe cand rama electrica are o legatura cu exteriorul, firul de contact, deci chiar daca are motor propriu are nevoie de o interventie externa pentru a se misca.
pai si la cel diesel nu se termina motorina si ai nevoie de interventie externa pentru al misca?

Subscriu teoriei lui Catalin, ramele electrice sunt automotoare, oriunde in lume.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2788
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Lun Ian 14, 2008 10:24 am

Buna Florinn,

nu e teoria mea, nu am nici un merit in enuntarea ei.
Este ceea ce scrie in orice tratat de tractiune !
Este clasificarea UIC si clasificarea CFR, daca cineva isi da interesul sa aprofundeze putin subiectul !
All aboard !
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Lun Ian 14, 2008 10:26 am

Cred ca pentru a intelege la ce se refera cuvantul "automotor" ar trebui sa judecam lucrurile prin perspectiva istorica. In mod normal, vehiculele feroviare au fost de la bun inceput impartite in vehicule tractate si vehicule de tractiune. Acest mod de gandire traditional respecta sistemul mostenit anterior in care exista vehiculul tractat (caruta, trasura, sareta etc) si partea de tractiune: cai, boi, bivoli, etc!

Pe vremea in care motoarele erau mari, zgomotoase, pline de piese periculoase in miscare, aceasta impartire era necesara pentru a "feri" pasagerii de asemenea pericole.

Abia odata cu perfectionarea motoarelor, in special odata cu aparitia motoarelor Diesel rapide, motorul a putut sa devina suficient de linistit si de mic ca sa "coexiste" cu pasagerii in cadrul aceluiasi vehicul.

In Romania, primele vehicule de acest fel au fost facute de firma Johann Weitzer din Arad. In "saracia" de dupa primul razboi mondial, firma s-a ocupat de transformarea de vagoane in vehicule automotoare . Era o practica obisnuita in epoca, si in Germania se proceda la fel.

Deci termenul "automotor" ca substantiv este de fapt o "prescurtare" a denumirii corecte, care era initial de "vagon automotor" si unde termenul "automotor" apare ca adjectiv, semnificand faptul ca este un vehicul cu motorul incorporat.

Faptul ca acest motor functioneaza cu pacura, cu carbuni sau electric este complet nesemnificativ in acest context. Evident ca orice motor trebuie sa functioneze CUMVA, atata timp cat inca nu s-a inventat un perpetuum mobile perfect care sa functioneze fara nimic.

Iar termenul "rama" in conceptia mea (poate gresesc, va rog sa ma corectati!) inseamna de fapt UN ANSAMBLU DE VEHICULE AUTOMOTOARE care functioneaza simultan, formand un singur tren. Exemplu foarte bun sunt vehiculele Desiro care au fiecare cate un motor propriu, dar care la CFR merg cuplate cate doua sau chiar cate trei si conduse dintr-un singur post de comanda.

Faptul ca o rama este electrica, sau cu motoare diesel, sau orice alt mijloc de tractiune este doar un amanunt in acest context.
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Vin Apr 11, 2008 11:06 pm

Salut

ca sa va puteti desfasura mai bine, la sugestia lui cristiCFR, am impartit acest subiect in mai multe subiecte, pe principalele serii de automotoare.

Mai facem putina ordine si vor arata mai bine.

Spor la discutii!
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
flo82
Mesaje: 168
Membru din: Joi Mai 13, 2010 12:00 am
Localitate: Husi
Contact:

Mesaj de flo82 » Sâm Mai 22, 2010 10:51 am

Din ce am aflat din "jurnal feroviar" ar mai fi existat inca doua tipuri de automotoare diesel:
1. In 1960, uzinele "23 August" au construit, pentru caile ferate bulgare (BDZ), doua automotoare diesel, tip "salon", cu un motor diesel de 600 cp, transmisie hidraulica, cu formula osiilor "B'2", viteza maxima 110 km/h, lungime 25.200 mm
In urma rezultatelor necorespunzatoare obtinute la probe, administratia bulgara nu a preluat automotoarele, returnandu-le producatorului.
Dupa unele modificari, acestea sunt preluate de CFR, fiind inmatriculate ca "ADH-001" si "ADH-002". Nu au fost nicioadata utilizate, fiind ulterior casate.

2.Tot in 1960, "23 August" realizeaza doua automotoare diesel, inmatriculate la CFR "AD-20". Acestea aveau un motor diesel de 200 cp, transmisia hidromecanica "Clark", iar amenajarea interioara era gen "retro", cu banci de lemn.
Din pacate, aceste automotoare nu au corespuns din punct de vedere tehnic, puterea disponibila si reglajul transmisiei conducand la un demaraj foarte lent, si la prelungirea nejustificata a timpilor de mers. Totusi, dupa efectuarea probelor, aceste automotoare au circulat pe linia Caciulati-Snagov Plaja HM, fiind ulterior inlocuite cu trenuri tractate de locomotive.
De asemenea, automotoare de acest tip (dar imbunatatite) au fost construite si pentru caile ferate poloneze (PKP) sau pentru caile ferate de ecartament ingust.
In 1965 sunt realizate inca 4 automotoare de aceast tip (dar prevazute cu doua motoare si design modificat). Au fost construite si un numar de remorci pentru aceste automotoare (la "MEVA" Drobeta-Turnu-Severin), care au fost utilizate, impreuna cu automotoarele vechi, in zona Timisoara.
In 1993 mai erau folosite pe linia Caciulati-Snagov Plaja HM, iar apoi ca automotoare de serviciu, pe linia de centura a Bucurestiului. In 1998, odata cu suspendarea indragitelor si utilelor trenuri de serviciu pe calea ferata de centura, toate aceste 6 automotoare sunt abandonate.
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Dum Mai 23, 2010 9:02 pm

Mulţumim pentru postarea informaţiilor interesante, flo82! Cât despre automotoarele AD-20... unde sunt ele abandonate? Ne poate da cineva informaţii despre acestea?
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
gicu
Mesaje: 297
Membru din: Mar Apr 22, 2008 12:00 am
Localitate: Tg-Jiu
Contact:

Mesaj de gicu » Dum Mai 23, 2010 9:21 pm

Automotoarele CFR
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

Înapoi la “Automotoare”