Locomotive cu Abur in Patrimoniul Cultural National

Istorie, documentatii, literatura, date despre trenuri din epocile trecute
Scrie răspuns
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2211
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Mie Oct 29, 2008 11:52 am

Va multumesc Cristi si Catalin!

Intr-adevar, ideea restaurarii acestei locomotive cu abur si ideea folosirii celui mai vechi traseu feroviar din tara pentru excursii nostalgice este excelenta, pacat ca in actualele conditii e mai degraba utopica, insa merita retinuta pentru viitor, DACA aceste segmente reusesc sa supravietuiasca pana atunci. Ceea ce, din pacate, e prea tarziu pentru segmentul Sarmizegetusa-Boutari.

In Anglia, tara unde s-a nascut pentru prima data transportul feroviar exista trasee feroviare inchise pentru traficul curent si care sunt in administrarea unor cluburi feroviare care organizeaza periodic excursii nostalgice. Nu fara probleme, de altfel... citeam acum catva timp intr-o revista a prietenului nostru Felippe despre problemele pe care le provoaca vandalii care distrug linia administrata de aceste cluburi. Nu numai in Romania exista oameni inculti, pusi numai pe stricaciuni si furtisaguri...

La fel se intampla si in Germania, unde trasee secundare sunt folosite pentru trenuri nostalgice si depouri istorice de locomotive.

Sa ne bucuram ca macar 50.065 mai exista, pare relativ intreaga si are inca si niste placi turnate din alama, nu din aluminiu, chiar daca nu este vopsit si fondul in negru asa cum ar fi trebuit si chiar daca nu mai functioneaza. Asa cum spunea Catalin mai devreme, atata timp cat nu se pierd aceste piese, cat nu se descompleteaza, mai exista inca sansa ca intr-un viitor mai mult sau mai putin indepartat, macar nepotii celor care azi nu dau doi bani pe aceste ceainice stricate vor avea alta atitudine...
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
cristiCFR
Mesaje: 944
Membru din: Mar Iun 19, 2007 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de cristiCFR » Mie Oct 29, 2008 3:33 pm

Salut vitcorian ,
Locomotiva 50.065 este intretinuta si este asa cum o vedeti azi multumita dl-uli mecanic Dragila Pavel, ea este in stare de functionare , la aniversarea liniei Timisoara-Jimbolia a fost sub presiune si a tras trenul aniversar, doar la intoarcere a venit impinsa de GM.
La data aceea avea o problema cu o teava care curgea , atunci am avut norocul ca a rezistat.
Dar acum teava respectiva s-a spart facand locomotiva inapta de drum.
Pentru reparatie va trebui sa mearga la Remarul 16 Februarie Cluj Napoca.
Momentan locomotiva apartine SFT-ului , care stim cu totii in ce situatie finaniciar este.
Daca va fi preluata de CFR Calatori , asa se zvonea , putem spera sa fie reparata mai repede.
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2211
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Mie Oct 29, 2008 5:44 pm

Servus Cristi,

Atunci nu pot decat sa-i urez domnului mecanic Pavel Dragila sanatate, viata lunga si imbelsugata, ca mare hatar si-a facut reusind sa tina locomotiva respectiva in stare de functionare!!!

Desigur insa, nu este indatorirea si nici in posibilitatea unui mecanic sa faca verificarile tehnice la cazan, care trebuie facute la un atelier de specialitate. Presupun ca este vorba despre una din tevile de fum, o problema destul de complicata fiindca necesita accesul in interiorul cazanului, ceea ce nu-i chiar atat de simplu.

Sa speram ca locomotiva respectiva va ajunge cat mai curand la Remarul pentru toate astea!
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
cristiCFR
Mesaje: 944
Membru din: Mar Iun 19, 2007 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de cristiCFR » Mie Oct 29, 2008 10:09 pm

Iata-l in mijloc cu sapca alba :grin:
Toata stima.
Imagine
Avatar utilizator
grandpagscout
Mesaje: 363
Membru din: Mar Sep 06, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de grandpagscout » Joi Oct 30, 2008 7:58 pm

As dori sa il corectez pe cristi, deoarece pot spune ca mi-am "bagat capul" in cutia de foc : problema era la vreo 4 tevi, datorita sudurilor vechi, si uzurii. Da este vorba de tevile de fum, cele mari chiar, si nimeni nu poate interveni cu mijloace simpliste.
Cei 2 pe care ii vedeti in poza sunt mecanicul Dragila Pavel si fochistul Dragila Alin. DA, sunt tata si fiu, ceea ce demonstreaza ca inca nu a disparut traditia masinii cu aburi in CFR, chiar daca cei care o pastreaza sunt prea putini :(
Toate cele bune!
Nagy Gabriel
Imagine
cristiCFR
Mesaje: 944
Membru din: Mar Iun 19, 2007 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de cristiCFR » Joi Oct 30, 2008 8:32 pm

Merci gabi , tu ai inspectat mai in detaliu problema :wink:
Avatar utilizator
gicu
Mesaje: 297
Membru din: Mar Apr 22, 2008 12:00 am
Localitate: Tg-Jiu
Contact:

Mesaj de gicu » Lun Noi 03, 2008 5:16 pm

Pe unde credeti ca mai sint locomotivele astea ?
Ultima oară modificat Mie Noi 12, 2008 6:28 pm de către gicu, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2738
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Lun Noi 03, 2008 6:23 pm

Daca sunt imaginile tale, felicitari pentru realizare.
Daca nu, te rog sa mentionezi sursa. Apoi discutam pe unde sunt locomotivele.
Ultima oară modificat Lun Noi 03, 2008 6:36 pm de către catalin, modificat 1 dată în total.
All aboard !
Avatar utilizator
gicu
Mesaje: 297
Membru din: Mar Apr 22, 2008 12:00 am
Localitate: Tg-Jiu
Contact:

Mesaj de gicu » Lun Noi 03, 2008 6:41 pm

sursa pozelor este de pe un forum german unde se vorbeste foarte frumos despre noi http://www.bahnbilder.de/
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1810
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Mar Noi 04, 2008 8:17 am

Una am recunoscut-o direct ca fiind pe linia Salva -Viseu.
Aceea cu castelul de apa am banuit a fi pe valea Oltului, apoi am intrat pe sursa pozelor si am vazut ca acestea au explicatie privind locatia.
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4874
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Joi Feb 19, 2009 1:06 pm

Nu este in lista respectiva dar eu cred ca merita sa apara aici aceasta locomotiva.

150.1115 in 19.05.1977 in Campulung.

http://www.bahnphoto.de/picshop/picshop ... 35b445c365

E una din cele 4 locomotive foste DRG seria 50.
150.1113 apare in Istoricul tractiunii feroviare din Romania
150.1114 e la Brasov.
Avatar utilizator
B74MRV
Mesaje: 1102
Membru din: Dum Mar 13, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti, Dristor, Sect. 3
Contact:

Mesaj de B74MRV » Dum Mai 03, 2009 1:27 pm

Sal
Cu ocazia zilei de "1 Mai" am avut drum prin Sinaia si uite ce am gasit. Pe mine unul, momentul ma emotionat: am avut in fata un strop de istorie.
Imagine Imagine Imagine Imagine
Imagine Imagine Imagine Imagine
Imagine Imagine Imagine Imagine
Imagine Imagine Imagine Imagine
Imagine Imagine Imagine Imagine
Imagine Imagine
Bafta
Spor
Razvan MORAR

Locomotivele cu abur sunt o poezie in miscare!
Avatar utilizator
B74MRV
Mesaje: 1102
Membru din: Dum Mar 13, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti, Dristor, Sect. 3
Contact:

Mesaj de B74MRV » Dum Mai 03, 2009 1:59 pm

Sal
Uitandu-ma pe prima parte a pozelor imi dau seama ca am ratat multe detalii. Data Viitoare. Pana atunci poze cu tender-ul si cu interiorul cabinei:
Imagine Imagine Imagine Imagine
Imagine Imagine Imagine Imagine
Nu am avut tupeu sa ma urc pe tender sa fac poze si acolo, nu aveam chef de discutii.
Imagine Imagine Imagine Imagine
Imagine Imagine Imagine
Imagine Imagine Imagine Imagine
Imagine
Cam atat am putut face pentru moment. Poate data viitoare o sa am mai mult timp si un aparat mai bun.
Bafta
Spor
Razvan MORAR

Locomotivele cu abur sunt o poezie in miscare!
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1690
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Dum Mai 03, 2009 2:12 pm

Eu am niste imagini mai triste, cu 50.345 de la Curtea de Arges. Pozele sunt facute de 1 mai, pe inserat, asa ca nu sunt nici multe, nici bune.
ImagineImagineImagineImagine
ImagineImagineImagine

Stie cineva ceva despre situatia "juridica" a acestei locomotive?
Dor de duca, sa te-aduca...
Imagine
http://r161trains.wordpress.com/
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5302
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Dum Mai 03, 2009 7:31 pm

arata rau de tot insa nu e chiar asa de incompleta...
toate cele bune,
HR
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Istorie si literatura feroviara”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat