Anunt important: [Local Link Removed for Guests]
In perioada 10-15 decembrie 2018, forumul poate sa functioneze cu intreruperi, se face upgrade.

Locomotive cu Abur in Patrimoniul Cultural National

Istorie, documentatii, literatura, date despre trenuri din epocile trecute
Scrie răspuns
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2808
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Vin Oct 10, 2008 2:17 pm

Salut Horia,

nu, nu a existat niciodata un asemenea parascantei, plus ca la 50.100 in afara de plasa din cos si eventuala viziera nu stiu sa fi avut alta interventie.
Masina a fost folosita la un moment dat ca si cazan de abur (ca multe altele) si in acest caz se monta un esapament pentru aceste locomotive-centrale. Cand s-a facut restaurarea ei nu s-a indepartat complet aceasta constructie (probabil din nestiinta), peste cosul original al masinii ramanand sudata palnia aia.
All aboard !
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1871
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Vin Oct 10, 2008 2:21 pm

Gabi_Todoran scrie:150.1062 e cuplata cu tenderul 150.012.
Asa arata in 2005 cind am executat o deplasare in statia Sighetul Marmatiei

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5333
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Vin Oct 10, 2008 2:22 pm

de altfel, nu a mai ramas mare lucru pe cazan si nici din distributie... asa ca nu stiu cat putem vorbi de restaurare, as spune mai degraba conservare si poate punere in valoare ca exponat static...

desi e off topic, reiau aici ceea-ce spuneam intr-o discutie cu Gabi Todoran ieri, prezenta unor elemente recente pe 060 DA 001 (maini curente, lipsa unor furtune, etc) ar face in Elvetia ca operatia sa nu fie considerata ca restaurare ci reparatie... la SBB Historic, o Be4/6 a fost restaurata, in sensul ca s-au creeat treptele corespunzand usilor disparute de mult la cabine (laterale si frontale), cu mainile curente aferente si conturul usii din benzi de tabla, inclusiv clante, insa lipsa unei usi functionale a facut ca respectivul canton, unde trebuia expusa, sa refuze sa plateasca costurile restaurarii...

desigur, este un caz extrem si cam obtuz, in acceptia mea, insa parca DA 001 cu maini curente si mai ales cu oglinzi de Buceag la cabina parca nu arata cum trebuie... :roll:
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5333
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Vin Oct 10, 2008 2:23 pm

cu precizarea ca vorbeam de 50.100 de la Tulcea, nu de 52, nu vazusem ca Dan a scris intre timp ;)

Edit by Admin: rectificat orasul
Ultima oară modificat Vin Oct 10, 2008 2:27 pm de către Horia_Radulescu, modificat 1 dată în total.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2808
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Vin Oct 10, 2008 2:26 pm

Tulcea nu Galati. Eu am modificat ce ai scris pe pagina precedenta.
Nu pot Horia sa sper la mai mult decat ca aceste masini sa nu dispara complet. Este importanta chiar si aceasta urcare pe o bucata de sina si o mana de vopsea, pentru ca astfel sunt in ochii oamenilor si poate exista o sansa sa mai existe si maine.
Nu ca expunerea lor ar fi impiedicat pe romani sa le taie (vezi 40 Dintata de la Iasi, taiata ca-i obtura omului crasma), dar e primul pas spre...ceva.

Starea locomotivelor astea reflecta exact interesul romanilor pentru ele.
Ai idee de vreo initiativa a unui club/grup de persoane care sa merga cu peria de sarma in mana si o mana de vopsea sa faca ceva macar pentru un pitic de 764 ?

Eu nu stiu prea multe. Toti viseaza la un 142 functional, dar hai sa incepem cu o biata Mocanita... Dar sa revenim la locomotivele cu abur din patrimoniul nostru.
Ultima oară modificat Vin Oct 10, 2008 2:30 pm de către catalin, modificat de 2 ori în total.
All aboard !
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5333
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Vin Oct 10, 2008 2:27 pm

ai dreptate, scuze!
toate cele bune,
HR
cristiCFR
Mesaje: 944
Membru din: Mar Iun 19, 2007 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de cristiCFR » Vin Oct 10, 2008 3:22 pm

Salut catalin,
Ai idee de vreo initiativa a unui club/grup de persoane care sa merga cu peria de sarma in mana si o mana de vopsea sa faca ceva macar pentru un pitic de 764 ?
Da,
In curtea liceului CFR Timisoara se afla un 764 , in primavara asta cadrele au zis :
-Mai nu am mai vopsit-o de mult...
-Ia vorbiti cu maistru sa ii puna pe elevii de la practica sa o curete si sa o vopseasca :-D

Zis si facut , cand am timp dau o fuga pana la liceu sa ii fac o poza 8)
ImagineImagine
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2808
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Vin Oct 10, 2008 3:27 pm

Eu nu stiu prea multe.

Bravo, asta e una din ele, desi e facuta probabil de un director de scoala care are grija de ce este in curtea lui. Oricum nu conteaza decat finalitatea.
Ar fi interesant, ca stiu ca ai un aparat foto bun, sa faci cat mai multe poze cu putinta. In limita unui timp disponibil, am in plan sa fac pe forum o discutie despre Mocanitele noastre (mai exact seria Resita Standard 764 ) precum cea din curtea liceului cu pricina. Si ar fi buna orice poza....
All aboard !
cristiCFR
Mesaje: 944
Membru din: Mar Iun 19, 2007 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de cristiCFR » Vin Oct 10, 2008 3:41 pm

Este "mascota scolii" :grin:
ImagineImagine
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
romrail
Mesaje: 183
Membru din: Lun Apr 11, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de romrail » Sâm Oct 11, 2008 12:49 am

Cosul acela de la locomotiva 50.506 e o inventie fantezista a celor care au restaurat locomotiva. Ne-am sesizat, am discutat si se pare ca in scurt timp va fi demontat de acolo (e un segment de tabla introdus in cosul original al locomotivei).

La CFR au existat destule locomotive cu parascantei, dar niciunul din tipurile de parascantei n-a fost atat de "fantezist".
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5333
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Lun Oct 13, 2008 1:52 pm

poate oamenii erau pasionati de fime Western ;)
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1871
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Mie Oct 29, 2008 9:50 am

Cautind ceva pe net am dat peste un filmulet cu locomotive
[Link Removed for Guests]
si un articol

[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2227
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Mie Oct 29, 2008 10:59 am

Merci de filmulete Dan!

La primul film se vede 230.147 in dubla tractiune la remorcarea trenului regal, nu se vede numarul tenderului nici a doua locomotiva fiindca e o secventa taiata; de asemenea, nu recunosc gara...

In al doilea link, un articol care sintetizeaza situatia actuala a transporturilor CFR in general, si a ideii "trenurilor nostalgice" in special.
Oferta poate fi citită încă pe site-ul Regionalei CF TimiÂşoara, deÂşi trenul de epocă nu mai pleacă din gară, pentru că locomotiva cu abur s-a stricat. Dar poate că RCF TimiÂşoara n-a aflat încă...
:D

Ma intriga urmatoarea afirmatie din articol:
Această locomotivă, botezată iniĂžial "Steierdorf", e alintată astăzi de mecanici "Neagra".


Din cate stiu eu, "Steyerdorf" se chema numarul 500, prima locomotiva articulata sistem Fink-Engerth, construita la Viena de catre StEG in anul 1862. 8O

Un frumos desen in penita al acestei locomotive se poate vedea la pagina 91 a cartii "Istoria tractiunii feroviare" de Serban Lacriteanu, Ilie Popescu, volumul I.

Catalin, poti sa ne spui ce locomotiva este aceasta "Neagra" de care se face vorbire aici si care anume este?
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
cristiCFR
Mesaje: 944
Membru din: Mar Iun 19, 2007 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de cristiCFR » Mie Oct 29, 2008 11:10 am

poti sa ne spui ce locomotiva este aceasta "Neagra" de care se face vorbire aici si care anume este?
50.065

[Link Removed for Guests]
Ultima oară modificat Mie Oct 29, 2008 3:21 pm de către cristiCFR, modificat 1 dată în total.
ImagineImagine
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2808
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mie Oct 29, 2008 11:31 am

Salut Dorin,

Neagra -cum se alintau locomotivele cu abur prin depourile Arad si Timisoara- este 50.065, din poza postata aici de Cristi. In articol e pozata pe unul din viaductele liniei de Anina. Nu am comentat articolul pentru ca, in ciuda unui ghiveci de informatii eronate -una din ele e povestea cu Steyerdorf-, articolul aduce in discutie ideea absolut pozitiva a restaurarii acestei locomotive cu abur.
Ultima oară modificat Mie Oct 29, 2008 3:14 pm de către catalin, modificat 1 dată în total.
All aboard !
Scrie răspuns

Înapoi la “Istorie si literatura feroviara”