Locomotive cu Abur in Patrimoniul Cultural National

Istorie, documentatii, literatura, date despre trenuri din epocile trecute
Scrie răspuns
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mie Apr 16, 2008 1:30 pm

Bielele aburoasei de la Sinaia vor fi montate pe roti? :grin:
(no'binye'amu, dar la ce alta intrebare v-ati fi asteptat de la Stapanul Bielelor?! :-D)
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5311
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Mie Apr 16, 2008 1:54 pm

Mircea, vezi sa nu greseasca pozitia contramanivelei...

(oare la P8 original sunt rotile ca la micile P8 mai mult sau mai putin corecte? glumesc, desigur! ) :D
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mie Apr 16, 2008 2:08 pm

Capetele manetoanelor de pe rotile motoare principale sunt profilate, deci nu se poate gresi - dar asta stiu ca stiai deja :grin:
Off-topic - mostre de germana a la MPU:
roata motoare principala = treibrad
roata motoare cuplata = kuppelrad
biela motoare = treibrad
biela de cuplare = kuppelrad
cap de cruce = kreuzkopf
glisiera = schleifer
contramanivela = gegenkurbel
surub = schraube
culisa = schwinge
biela culisei = schwingenstange
biela sertarului = schieberschubstange etc. :fluierat:
Ma descurc bine pana acum, Horia? :-D
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2220
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Mie Apr 16, 2008 2:09 pm

Horia, ai sa razi, dar la locomotiva de la Sinaia NU SUNT!!!

Mai precis, locomotiva de la Sinaia este un unicat extrem de valoros, una dintre primele P8 construite vreodata, si are o distributie diferita de cele ale locomotivelor ulterioare!

Iata aici:
Imagine
o poza facuta de mine in noiembrie anul trecut, vizibilitatea era ingreunata de ninsoare, biela motoare este demontata (se poate vedea pusa deasupra, pe frem) insa oricum iti poti da seama ca distributia este diferita de modelele de P8 "clasice" facute de Fleischmann!

:grin:
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5311
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Mie Apr 16, 2008 2:35 pm

Mircea, ai gresit la copy and paste! :D

biela e Stange, nu Rad... adica Kuppelrad si Kuppelstange...

nu uita ca substantivele in germana sunt cu litera mare!

in rest e ok! :aplauze:

@Dorin: aha, e una din cele vechi, de pana in 1910! :)

p.s.: ai deschis fisierul?
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mie Apr 16, 2008 2:47 pm

N-am facut copy/paste, dar este adevarat ca am incurcat RAD si STANGE :grin:
Lista de termeni de mai sus corectata:
roata motoare principala = Treibrad
roata motoare cuplata = Kuppelrad
biela motoare = Treibstange
biela de cuplare = Kuppelstange
cap de cruce = Kreuzkopf
glisiera = Schleifer
contramanivela = Gegenkurbel
surub = Schraube
culisa = Schwinge
biela culisei = Schwingenstange
biela sertarului = Schieberschubstange
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5311
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Mie Apr 16, 2008 3:03 pm

acum este aproape perfect, insa daca vede Rudi tot gaseste ceva asa ca schimba repede! :|

contramanivela = GegenkĂźrbel sau Gegenkuerbel daca n-ai Ăź la tastatura! ;)
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4924
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Mar Mai 13, 2008 7:51 pm

Salutare,

Locomotiva (a fost) care este clasata in patrimoniul national cultural:

150.1120

[Link Removed for Guests]

Poza de Tudosa Mihai Marian (mishu88)
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2766
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mar Mai 13, 2008 8:14 pm

[Local Link Removed for Guests]

2003 Suceava. I-am rugat pe cei care o dezmembrau, angajati ai depoului Suceava Nord, sa se "ascunda" cateva minute, sa pot face cateva poze.
All aboard !
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Joi Mai 15, 2008 8:41 pm

Păcat... păcat de ce-a ajuns! Fusei duminică, 11 mai, când a venit Trenul Regal în Gara Burdujeni, alături de 150.1120. Rezultatele... mult verde Âşi rugină. Sunt bune pozele pe timp de toamnă/primăvară, când nu creÂşte bădădăul... Acestea de aici nu înfăĂžiÂşează 100% materialul rulant aÂşa-zis "tezaur".

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

:) Vă recomand o melodie... Florin Chilian - Lumea se face praf.
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2766
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Joi Mai 15, 2008 9:21 pm

Eu va mai aduc aici imagini cu o alta locomotiva de patrimoniu, 230.001, o alta ruina la care ar trebui sa tinem "ca la ochii din cap". Este capul de serie 230, poate cea mai populara locomotiva din Romania.

Cum arata ea in 2007 ?
Pai cam asa.......

[Local Link Removed for Guests]

O locomotiva aproape necunoscuta: 230.528

[Local Link Removed for Guests]

si o comoara din afara "tezautului":

Sabareni, 2003, undeva langa Bucuresti:

[Local Link Removed for Guests]

Sabareni, 2004, undeva langa Bucuresti intr-un lan de varza:

[Local Link Removed for Guests]

2005 acelasi loc, inceputul masacrului:

[Local Link Removed for Guests]

am incercat atunci, alaturi de colaboratorul meu Gottfried Wild (George pe alt forum) sa sensibilizam macar cluburile din afara, care sa fie interesate in cumpararea acestei epave. Doi nebuni impotriva nepasarii celorlalti. Romanii erau prea ocupati cu savurarea pastramei.... Era Paste.

In ultimele trei poze a fost 230.518...
All aboard !
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2766
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Joi Mai 15, 2008 9:56 pm

Patrimoniu ?

230.132, prima locomotiva P8 construita in Romania. Nu mai ma chinui sa-mi aduc aminte anul in care am facut aceasta poza prin gardul depoului Ploiesti, recunoscut printre pasionatii feroviari pentru mintea "ingusta" a celor de acolo si prin faptul ca multi dintre pasionatii germani si autrieci care au ajuns acolo au fost condusi cu paza pana in oras pentru ca au avut "tupeul" de a cere permisiunea de a poza:

[Local Link Removed for Guests]
All aboard !
Avatar utilizator
tudor_corbul
Mesaje: 498
Membru din: Mie Mai 09, 2007 12:00 am
Localitate: Iasi
Contact:

Mesaj de tudor_corbul » Vin Mai 16, 2008 9:44 am

Mda.Tin sa cred ca romanul nu are ochi pentru frumos,si o dorinta de a-si pastra istoria intacta:istorie de care at trebui sa fie mandru si o istorie ce ar trebui sa cuprinda aproape orice lucru important si marcant,daramite locomotivele cu aburi care au jucat un rol important pentru Romania in toata istoria ei.Pacat.
Catalin unde se afla(daca se mai afla) acum 230.001 si 230.528?
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Vin Mai 16, 2008 9:52 am

In serialul "Swiss Railway Journeys" am auzit o foarte frumoasa zicere cu privire la simpaticele doamne aburoase care acum isi traiesc tineretea nr.N+1 pe liniile respective:

"she was lovingly restored"

adica

"ea a fost restaurata cu drag"

Of-of-of...
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2766
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Vin Mai 16, 2008 10:19 am

230.001 este langa Lugoj, intr-un palc de copaci. Langa mai este o comoara feroviara intr-o stare la fel de buna. Este bine pazita de pasarile din copaci.

230.528 este la Tecuci, in curtea depoului si a fost canibalizata pentru a se mentine in viata 230.516. Astazi arata si mai rau, poza expusa aici am facut-o in noiembrie 2005.
All aboard !
Scrie răspuns


Înapoi la “Istorie si literatura feroviara”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: andrey, Google [Bot]