Locomotiva BR 98 (Piko 50500) - Conversia analog-digital

Lucrari in aria DCC
crgtmp

Locomotiva BR 98 (Piko 50500) - Conversia analog-digital

Mesaj de crgtmp » Mie Oct 24, 2007 1:10 pm

Avand o colectie mai veche de locomotive in analog, am hotarat sa le trec pe digital. Am ales pentru inceput o locomotiva BR 98, potrivita pentru astfel de teste :grin: ( [Link Removed for Guests] )

Etape:
1. Am achizitionat un decodor LokPilot Basic (ESU 52690), cel mai ieftin pe care l-am gasit pana acum pe piata ( [Link Removed for Guests] ) si un start-set digital cu BR 218 (in acest fel am avut componentele de baza pentru digital plus o locomotiva digitala, trei vagoane si un set de sine cu doua macaze, toate fiind la un pret cu ~40% mai mic decat le-as fi cumparat separat :lol: ).
2. Deoarece acest decodor are un curent maxim pe iesirea de motor de 750mA si deoarece locomotiva era destul de veche (existand riscul ca motorul sa fie mare consumator de curent) am inceput prin a masura curentul ce-l consuma motorul. La o tensiune de 6V am obtinut un curent de 50mA pentru o impedanta a motorului de ~120 ohmi; la 12V curentul a fost 100mA; am incercat si o simulare a mersului in sarcina maxima a locomotivei (franand rotile cu mana pentru cateva secunde) si am obtinut un curent de ~180 mA la 12V. Deci putem lua in calcul o valoare maxima de 200mA ceea ce este mult sub cei 750mA specificati in fisa decodorului.
3. Urmand sfaturile lui "rally" (schema iesirilor pentru decodor: [Link Removed for Guests]) si "mpursu" (digitalizare locomotiva N: [Link Removed for Guests]) am inceput conectarea decodorului.
a) am desfacut locomotiva si am dezlipit firele de alimentare ce aduceau curent de la lamelele rotilor;
b) am verificat sa nu existe pe motor vreun condensator de filtraj mai mare de 680 nF; cel existent este de 33nF, deci nu influenteaza negativ comanda digitala;
[Link Removed for Guests]
c) am taiat mufa decodorului deoarece nu era loc suficient in interiorul locomotivei si am izolat firele nefolosite;
d) circuitul era deja imbracat intr-o folie de plastic, dar am mai pus o banda izolatoare sub circuit avand in vedere ca voiam sa-l fixez deasupra motorului;
e) am lipit firele conform schemei: negru si rosu la contactele de sina, gri si orange la motor in fata bobinelor de soc (pe stanga, respectiv dreapta motorului ca sa mearga in fata cand apas sageata-dreapta pe telecomanda si in spate cand apas sageata-stanga);
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
4. In sfarsit, momentul testarii! Aleg canalul C al telecomenzii (decodorul vine pe adresa 03 din fabrica) si merge perfect :D ! Asamblez locomotiva la loc, o pun pe sina si o programez pe canalul B (adresa 02) si gata! Am facut cateva miscari inainte-inapoi timp de cateva minute – circuitul se incalzeste foarte putin in zona terminalelor de iesire, lucru normal pentru tranzistorii de iesire.
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3312
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Joi Oct 25, 2007 10:16 pm

O mana de ajutor ;) - descrierea operatiunilor pentru montarea luminilor in vagoanele lui COObra se afla [Link Removed for Guests], iar povestea iluminarii farurilor rosii ale dieselei BR218 Piko se afla [Link Removed for Guests]. Mult succes!
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3312
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Lun Iul 07, 2008 12:11 pm

Te rog si pe tine sa pozezi & masori motorul aburoasei 89 descrisa mai sus.
Am explicat [Local Link Removed for Guests] motivul pentru care am nevoie de aceste date - mai precis pentru remotorizarea aburoasei mele veterane 64 Guetzold :).
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

  • Advertisement


Înapoi la “Digital”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori