DIFERENTA ANALOG-DIGITAL

Informatii utile din sfera DCC
rally
Mesaje: 1188
Membru din: Dum Dec 04, 2016 8:05 pm
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de rally » Lun Oct 29, 2007 11:09 am

Dorine, vin-o la "depou" si-ti fac toate demonstratiile pe PIKO DIGI ca sa intelegi.
Rally
In doar 4 ani, modelismul romanesc nu mai gangureste, vorbeste chiar limbi straine !
DORIN
Mesaje: 634
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de DORIN » Joi Noi 15, 2007 9:24 pm

Am fost la depou dar mai am intrebari... ca asa e....practica ne omoara......... :grin:
am citit in cartea lui PICO DIGI 1 ca poate fi folosit si pentru locomotive in sistem analog pe adresa ,,0". am incercat dar nu merge... cred ca nu am inteles unul din pasi.....
MA POATE AJUTA CINEVA CARE FOLOSESTE PICO DIGI 1 SA IMI SPUNA CUM RULEZ CU ACEST SISTEM LOCOMOTIVE FARA DECODOR?
multumesc!
PARFUMUL DE EPOCA INTRETINE PASIUNEA ...
Avatar utilizator
pcg
Mesaje: 368
Membru din: Mie Iul 13, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de pcg » Joi Noi 15, 2007 9:41 pm

Sal ,

Este foarte usor. Apesi butonul cu semnul "locomotiva" si apoi tasta "0" (zero). Dupa aceasta actionezi pe butoanele stanga - dreapta si trebuie sa se miste. Ai grija cu ce fel de locomotive rulezi.Unele locomotive au motoare de tip Faulhaber. Aceste motoare se pot arde daca se folosesc in digital fara decodor. In general acestea sunt pe la N si TT.

Toate bune,
Pcg
Intellibox2 & TC Gold 7.0
Avatar utilizator
Seby
Mesaje: 282
Membru din: Mar Noi 29, 2016 8:06 pm
Localitate: Ploiesti
Contact:

Mesaj de Seby » Joi Noi 15, 2007 11:54 pm

Daca ai multe locomotive care asteapta digitalizarea, sa pui un banut de-o parte si pentru un DIGI 2 si un transformator mai mare.
Avatar utilizator
olimpiu
Mesaje: 11
Membru din: Vin Aug 10, 2007 12:00 am
Contact:

Mesaj de olimpiu » Vin Noi 16, 2007 5:08 pm

Buna ziua.
Multumesc foarte mult de sfaturi... :lol:
Am reusit in sfarsit sa fac rost de mufe cu conductoarele aferente, am fost la un centru de calculatoare si am gasit mufele mama - 4 pini, din care sunt conectate doar 3, asa ca o sa mai bag eu al patrulea fir...
De la un centru de piese electronice am gasit si reglete cu pinii tata, asa ca trebuie sa ma apuc de montat si decodorul al doilea...
E foarte buna ideea cu montatul unui lest , mai ales la garnitura AVE, care nu are decat 4 unitati...sa-i mai procur 2 unitati ar insemna sa ajung cu ea la 1,5 metrii...enorm... :(
Ce am observat, este faptul ca motorul de la locomotiva BOSTON EXPRESS este mai mare decat motorul de la AVE... oricum, prima este diesel.
Si o intrebare pentru admin... mai aduceti decodoare cu 8 pini, in special ESU LokPilot V3.0 DCC Decoder? Ca as mai face si eu comanda pentru 2... si as mai achizitiona si 2 locomotive...una electrica si una cu abur...
Am inceput sa strang si piesele pentru statia digitala, am comandat programatorul de PIC, am descarcat si programul in hexa de pe net...plus ICPROD 1.05 pentru PIC 16F628... se pare ca merge....
Cam atat pentru azi, astept raspuns :-(
sper sa fie unul pozitiv...
Cu stima,
olimpiu
rally
Mesaje: 1188
Membru din: Dum Dec 04, 2016 8:05 pm
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de rally » Vin Noi 16, 2007 5:34 pm

@Olimpiu
Decodoarele ESU V3.0, Basic si cele cu sunet sper sa le am saptamana viitoare pe joi :grin:
Succes la PIC-uri si IPRODURI ca eu unul oricum sunt in ceata cu ce se mananca "salatele" astea :roll:
In doar 4 ani, modelismul romanesc nu mai gangureste, vorbeste chiar limbi straine !
Avatar utilizator
olimpiu
Mesaje: 11
Membru din: Vin Aug 10, 2007 12:00 am
Contact:

Mesaj de olimpiu » Mie Noi 21, 2007 9:36 pm

Buna seara !
In sfarsit am reusit sa montez al doilea decodor la garnitura AVE... mi-a luat aproape 12 ore...de ce? In primul rand farurile... sunt SMD-uri rosii si galbene, prima placuta de la locomotiva tractoare am ratat-o, asa ca a trebuit sa cumpar LED-uri de 2,5 mm pe care sa le montez in locul SMD-urilor.. in schimb am capatat experienta, si la a doua placuta cu SMD-uri, totul a fost in regula, am reusit sa izolez circuitele si sa le cuplez la mufa decodorului...
Am incercat si o noutate... pe auxiliar am montat in cabina locomotivei un LED albastru, care da un efect extraordinar... de asemenea, am montat in vagoanele de calatori regletele cu SMD-uri galbene, tot pe auxiliar, dar dupa ce le-am scos condensatorul si puntea redresoare... (eu am facut comanda pentru analog, le-am mai montat o rezistenta in serie de 680 ohmi, si asa le-am facut pentru digital...)
Cu traseul de cablu a fost mai dificil, cablurile iesind intre vagoane... spatiul este si asa destul de mic, dar a mers... :lol:
Am mai lestat putin si locomotiva dummy, pentru a fi putin mai stabila...
In final a iesit o feerie, :lol: , LED-urile albastre din locomotive fac toti banii... si vagoanele iluminate...
Cam atat pentru seara asta, ma gandesc sa mai achizitionez o locomotiva electrica, cu mufa pentru decodor si decodorul aferent...
Am dat si comanda pentru piese pentru statia digitala mini DCC... trebuie sa ma apuc serios de treaba...poate pana de Craciun rulez cu 3 garnituri pe acelasi traseu...
Cam atat pentru seara asta, ar mai fi multe de spus...
Cu respect,
olimpiu
Avatar utilizator
romica
Mesaje: 2
Membru din: Mie Noi 21, 2007 12:00 am
Localitate: BACAU
Contact:

Mesaj de romica » Mie Noi 21, 2007 9:56 pm

Buna seara. Am ceva garnituri procurate prin anii 1975-1980.dispun de sine si macazuri, dar nu seamana de loc cu sinele actuale. Exista cumva un adaptor de trecere de la sinele vechi la cele actuale. Pe cutii scrie:PIKO-KOMPLETT ANILAGE, PIKO-EXPERT, PIKO-JUNIOR , si mai am o cutie tot PIKO-Art.0721, toate de tip analog. Reiau intrebarea pot imbina sinele vechi cu cele actuale? Exista un dispozitiv care sa-mi permita sa fac aceasta operatiune?
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3312
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mie Noi 21, 2007 10:16 pm

olimpiu scrie:... de asemenea, am montat in vagoanele de calatori regletele cu SMD-uri galbene, tot pe auxiliar, dar dupa ce le-am scos condensatorul si puntea redresoare... (eu am facut comanda pentru analog, le-am mai montat o rezistenta in serie de 680 ohmi, si asa le-am facut pentru digital...)
Pune repede la loc puntea redresoare, fiindca exact ea asigura functionarea corecta a ghirlandelor de LED-uri in sistemul digital!
Scurta revenire la teorie: in sistemul digital, la sine este adusa o tensiune alternativa dreptunghiulara cu frecventa de cativa kilohertzi - ceea ce inseamna ca ea isi schimba polaritatea de cateva mii de ori pe secunda - care transmite si comenzile catre fiecare locomotiva in parte (dar asta-i deja alta poveste). LED-urile lumineaza numai daca sunt polarizate direct, adica plus la anod si minus la catod, iar la polarizare inversa - minus la anod si plus la catod - se sting. Deoarece succesiunea pozitiv-negativ-pozitiv-negativ se repeta de cateva mii de ori pe secunda (asa cum spuneam mai sus), tot de cateva mii de ori pe secunda LED-urile alimentate direct de la sine sunt polarizate direct/invers/direct/invers si deci se aprind/sting/aprind/sting. Datorita frecventei ridicate, aceasta palpaire nu este observata de ochiul uman, dar este sesizata perfect de LED-uri, carora nu le "place" polarizarea inversa fiindca se pot chiar defecta (mai multe despre functionarea LED-urilor [Link Removed for Guests]).
Asa cum spuneam si in alte subiecte, puntea redresoare transforma alternanta negativa - inutila si chiar periculoasa pentru LED-uri - intr-una pozitiva, deci LED-urile vor lumina pe ambele alternante si nu doar pe una, ceea ce inseamna ca lumina data de ele se va dubla aproximativ si, cel mai important, NU se vor mai afla in situatia de a fi polarizate invers, ceea ce le va prelungi si durata de viata.
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3312
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mie Noi 21, 2007 10:16 pm

Firma Roco a produs tronsoane adaptoare de la profilul "U" la profilul "I", cu numarul de articol [Link Removed for Guests].
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
rally
Mesaje: 1188
Membru din: Dum Dec 04, 2016 8:05 pm
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de rally » Mie Noi 21, 2007 11:05 pm

@romica
[Link Removed for Guests]
sina model 55207 la 6 ron sina adaptor , piko tabla indoita cu noua sina I
Se zice ca daca o cauti... gasesti ... :grin:
In doar 4 ani, modelismul romanesc nu mai gangureste, vorbeste chiar limbi straine !
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3312
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mar Noi 27, 2007 9:28 am

Am uitat sa specific un "detaliu" :grin: foarte important:
In cazul locomotivelor digitale, sensul de deplasare NU mai tine de asezarea locomotivei pe sine, ci de sensul comandat de statie. De exemplu, la comanda "inainte", locomotiva cu aburi pleaca totdeauna cu cazanul inainte si aprinde farurile din fatza (daca sunt directionale si s-a comandat activarea luminilor :)). Analog, daca statia a comandat "inapoi", locomotiva cu aburi porneste totdeauna cu tenderul inainte si aprinde farurile corespunzatoare (ca mai sus). Mai mult, locomotiva isi pastreaza sensul propriu de mers (cu cazanul inainte sau cu tenderul inainte) chiar daca este ridicata de pe sine si asezata invers.
Deci nu mai spunem ca statia a comandat "dreapta" sau "stanga", ci "inainte" sau "inapoi" in raport cu cazanul locomotivei cu aburi sau cu cabina 1 a locomotivei diesel sau electrice.
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3312
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mar Ian 01, 2008 3:08 pm

green_ice scrie:si-atunci... daca ar fi sa o luati acum de la 0 (cum o sa fac eu curand), pe ce v-ati axa? analog sau digital?
DIGITAL 8)
Sa explic si de ce. Este drept ca start-seturile si locomotivele analogice sunt mai ieftine decat cele digitale, insa pretul platit pentru digitalizarea ulterioara a lor si a circuitului se poate dovedi cam marisor (trust me - i've been there :grin:). Asa ca, zic eu, mai bine se porneste cu un start-set digital mai rasarit, urmand ca in continuare colectia sa se mareasca treptat-treptat, pentru fiecare noua locomotiva alocandu-se si decodorul aferent (daca ea nu este digitala direct din fabrica - exista si asemenea cazuri mai rare ;)).
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
cosmin78
Mesaje: 5801
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Mar Ian 01, 2008 4:11 pm

@mpursu

gasesti locomotive digitale din fabrica numai cele pe sistem Maerklin,AC
majoriatea loc. DC sunt cu interfata digitala,ptr digitalizarea ulterioara...nu toti
isi doresc digital,multi continua pe analog
de asemenea exista cateva DC care vin din fabrica digitalizate,insa majoritatea
coplesitoare este analog,cu interfata
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns


Înapoi la “Totul despre controlul digital”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori