Vagoane "Dimitrov" CFR

Planuri si documentatii despre material rulant, cladiri, instalatii feroviare, etc
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Vagoane "Dimitrov" CFR

Mesaj de LDH » Lun Oct 15, 2007 12:39 am

Cu permisiunea lui danielmoisa (dimitrov) va supun atentiei vagonul cunoscut sub denumirea de "Dimitrov" construit de catre Szeles Joszef din Sf. Gheorghe

Imagine Imagine Imagine Imagine

Imagine Imagine Imagine Imagine

Imagine

Astept comentarii ca eu am ramas foarte impresionat de realizare.
Ultima oară modificat Mar Oct 16, 2007 2:25 pm de către LDH, modificat 1 dată în total.
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1688
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Lun Oct 15, 2007 9:43 am

Nu avem ce sa comentam. :grin:
Dor de duca, sa te-aduca...
Imagine
http://r161trains.wordpress.com/
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Lun Oct 15, 2007 8:15 pm

Radu161 scrie:Nu avem ce sa comentam. :grin:
Din punct de vedere al executiei probabil ca nu dar din punct de vedere al temei alese cred ca se poate.

Este un vagon romanesc, construit de romani pentru romani si dupa parerea celor care sau implicat in cercetarea istoriei CFR un vagon de referinta, un vagon frumos si elegant, adaug eu chiar daca pot parea subiectiv.
Ca multe lucruri despre el si nu numai sunt inca necunoscute din vari motive este altceva.

Sper sa vedem modelistii romani incercand sa faca material rulant romanesc sau ce a circulat in Romania.
Precedente exista si nu numai la modelistii vechi. Am vazut ca si generatia actuala incerca si, culmea, mai si reuseste sa transforme masini in masini romanesti.
Purtand diverse discutii legate de material rulant romanesc sau inmatriculat CFR cu modelisti ce au state vechi de plata in acest domeniu au adus in discutie o situatie care se petrece in Ungaria si nu numai.
Modelistii de acolo aduc vagoane si locomotive ce au circulat sub sigla MAV dar neinmatriculate, unele chiar nevopsite. Restul: vopsirea si
inmatricularea se face in tara. Ca exista un atelier specializat ce se ocupa cu asa ceva este mai mult ca sigur.
In acest fel sunt satisfacute dorintele celor care doresc sa aibe material rulant inmatriculat cu insemnele cailor ferate ale propriei tari.

Exista si alte metode de a avea asa ceva dar aceasta idee mi s-a parut grozava.

Poate prinde si la noi.
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mar Oct 16, 2007 2:47 pm

Pentru doritorii de vagoane romanesti si, mai ales, construite in Romania am sa dezvolt putin subiectul adaugand date legate de acest vagon.
Poate va place si va hotarati sa urmati exemplul lui Szeles Joszef si sa construiti de la zero un model la scara.
Sigur ca ar sta foarte bine intr-o garnitura de accelerat sau rapid avand intercalat un vagon de clasa I Hecht si tractat de un 231 Pacific. Nu se poate cu 231 poate ceferizati alta locomotiva, de la cele germane care au circulat pe la noi pana la un PTK.

Mentionez ca “fisa tehnica” ce urmeaza este primita de la un prieten si-i multumesc pentru amabilitate.

Multumesc si lui danielmoisa care mi-a pus la dispozitie atat fotografiile cu modelul la TT cat si o serie de schite ale vagonului real.

Cine doreste sa completeze cu fotografii, schite si alte date legate de vagoane nu pot decat sa-i urez bun venit si sa adresez multumiri pentru contributie.

Datele care urmeaza sunt transcrise, inclusiv punctuatia.

Caracteristici tehnice:

Dimensiuni exterioare:

-Ecartamentul.................................................................1435 mm
-Gabarit.........................................................................U.I.C.
-Lungimea vagonului intre fetele tampoanelor...................20784 mm
-Lungimea cutiei.............................................................19484 mm
-Distanta intre pivoti.......................................................13780 mm
-Latimea exterioara a cutiei...............................................2967 mm
-Inaltimea maxima a vagonului..........................................3948 mm
-Ampatamentul boghiului...................................................3000 mm
-Tara vagonului.................................................................33 t
-Sarcina utila.....................................................................14 t
-Viteza maxima.................................................................100 km/h
-Raza minima de inscriere in curba:
pe linie curenta............150 m
pe linie de garaj............80 m


Dimensiuni interioare:

-Latimea interioara a cutiei....................................2794 mm
-Latimea coridorului lateral......................................762 mm
-Inaltimea podelei de nivelul sinei...........................1238 mm
-Dimensiunile ferestrei..........................................940x1000 mm
-Amplasarea locurilor in compartimente(pe banca)......4+4
-Latimea compartimentelor.....................................2012 mm
-Lungimea compartimentelor...................................1650 mm
-Numarul compartimentelor.....................................9
-Numarul locurilor pe banci......................................72
-Numarul cabinelor WC............................................2


Revin cat de curand cu completarea datelor de mai sus si cu schitele promise.
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mie Oct 17, 2007 6:16 pm

Continuare:

Generalitati
Corespunde partial prescriptiilor RIC. Este destinat traficului de calatori pe linii interne.
Constructie:
Constructie complet metalica, sudata, material OL38.
Carcasa autoportanta, formata din: sasiu, pereti laterali, frontali si acoperis, constitue structura de rezistenta.
Prin modificarea partilor frontale, sasiul permite montarea ulterioara a cuplei automate.
Imbracamintea exterioara a cutiei din tabla renurata groasa de 2 mm la pereti si 1,5 mm la acoperis.
Scheletul cutiei din profile laminate, fier cornier cu grosimea de 4 mm.
Imbracamintea interioara din placaj de 5 mm grosime.
Peretii despartitori dintre compartimente din placaj de 18 mm grosime.
Izolatia cutiei dintr-un strat izolant fonic "spray" aplicat pe carcasa metalica, un strat izolant termic de grosime 25 mm "Alfol" aplicat pe imbracamintea interioara, un strat de are la mijloc. Grosimea peretilor laterali 64 mm, a peretilor frontali 80 mm.
Planseul din tabla ondulata umpluta cu mortar de pluta si bitumen, izolatie de pluta de 10 mm grosime, placaj de 10 mm grosime, linoleum de 3 mm grosime. Grosimea totala a planseului 48 mm.
Ferestre mobile, glisante, dintr-o singura bucata, cu geam securit simplu si rama de alama la compartimente si ferestre din 2 bucati, cu partea inferioara fixa si partea superioara rabatabila la cabinele WC.
Patru usi de urcare la capetele vagonului cu deschidere spre interior. Latimea libera 705 mm. Usi glisante la compartimente si peronul frontal. Usi batante la culoar si cabina WC.
Burdufuri de cauciu pe schelet prelungitor si punti de intercomunicatie unificate.
Aparat de tractiune cu arc volut.
Tampoane cilindrice cu arcuri volute.
Aparat de rulare:
Boghiuri "Gorlitz" tip usor, constructie sudata, material OL38.
Osii montate cu diametrul cercurilor de rulare 1000 mm.
Cutii de unsoare cu rulmenti 120x240x80 cu role cilindrice, sau role butoi, sau pe cuzineti.
Suspensie primara si secundara cu arcuri in foi si arcuri elicoidale cu tragatori. Roata pentru curea de transmisie si suport pentru dinam la unul din boghiuri.


Frina:
Frina automata cu are comprimat, tip HIKPI, cilindru de frina de 14", regulator SAB DA2-600, schimbator de regim marfa-persoane.
Frina de mina cu roti dintate, manevrabila de pe peronul frontal al vagonului.

Incalzirea:
Instalatia de incalzire cu abur de joasa presiune sistem Fiedmann, corpuri de incalzire amplasate sub banci. Conducta de trecere electrica de 1500 si 3000 V.

Iluminatul electric:
Instalatie de iluminat electrica de 24 V, corpuri de iluminat incandescent.
Generator de curent tip Dick de 2,1 kw, transmisie prin curea.
Baterie de acumulatori tip Pantzer capacitate de 220 Ah.

Livrare:
Uzina executanta Uzina de vagoane Arad.
Livrare incepind cu anul 1943. (Anul se pare ca este gresit)

Cu ocazia reparatiilor capitale vagoanele vor fi modificate pentru a primi cupla automata, se va reamenaja interiorul cutiei cu 3 compartimente a 24 locuri fiecare, cu culoar central.
Se va introduce instalatie de incalzire cu abur de inalta presiune.
Izolatia cutiei se va face cu polistiren expandat ignifugat. Interiorul cutiei se va captusi cu melamina. Se vor introduce aparate de ciocnire cu inele de frictiune si aparat de tractiune discontinuu, unificate U.I.C. Port bagagajele se vor executa in 2 variante: longitudinal sau transversal.

Nr.de inregistrare in parc: de la 00-53-2920001-7 pana la 00-53-2920822-6

Dupa reamenajare nr. de inregistrare in parc se va modifica in consecinta.


Iata o schita primita de la dimitrov (danielmoisa) cu o vedere frontala cotata a cutiei vagonului

Imagine
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mie Oct 17, 2007 9:21 pm

Schitele promise de la dimitrov (danielmoisa)

Imagine Imagine Imagine

Copiile dupa o copie a unei copii foarte copiate :grin:

Imagine Imagine Imagine Imagine

Imagine Imagine

Se poate face o macheta avand toate aceste date?
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Joi Oct 18, 2007 9:15 pm

Nenea lok! :grin:

Eu zic si cred ca datele care le avem sunt suficiente pentru o macheta.'
Legat de cote vezi ca mai gasesti si-n descrierea tehnica a vagonului din pagina anterioara.
Cotele pe care nu le regasim in descriere sau in schite le mai putem si deduce ca nu-i mare scofala (de data asta e si parerea mea)
Asa ca ... pe cai ca se filmeaza si vaz io se cer modele romanesti pe la expozitii.

Cand ne intalnim satm cu "irtiili" in fata si deslusim ce si cum.
Poate pana atunci mai apare cate ceva.
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Joi Oct 18, 2007 11:14 pm

CFR scris cu galben
Seriile sunt scrise de mine ... pagini inainte.
Restul se poate copia, cred, de la vagoanele actuale: revizia, dimensiunile, statia de domiciliu, tara, sarcina etc
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2738
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Vin Oct 19, 2007 7:29 pm

In evolutia Dimitroavelor sunt (in afara de cea actuala) 2 etape de vopsire.
Prima, cea a perioadei burdufurilor de panza, pana in 1970, este de fapt vechea schema de vopsire a vagoanelor CFR, elaborata in perioada interbelica si pe care aceste vagoane au avut-o pana la RK-ul din anii '70.
Este de fapt si schema de vopsire a vagonului TT prezentat mai sus. Ea nu are legatura cu schema de inmatriculare actuala. Uitati-va cu atentie ca se vede clar pozitionarea inscriptiei CFR, a seriei vagonului (Bafld) etc.

Dupa 1970 au primit inmatricularea din acea vreme a vagoanelor Y (vezi mutarea inscriptiilor pe centrul vagonului). Si ulterior au primit o alta culoare a caroseriei...
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Sâm Oct 20, 2007 1:27 pm

Multumim Catalin,

Noi facem referire la schema veche de inmatriculare a vagoanelor.
Stiam ca este pe galben atat inmatricularea cat si celelalte informatii.
Cand am spus inscriptionari ca cele de astazi m-am referit la tara, sarcina utila, distanta intre tampoane si celelalte date.
Acestea se pot lua din fisa tehnica si intrebarea este daca si inainte, cand erau scrise cu galben, aveau aceiasi pozitie?

Daca ai, te rog, pune o poza cu vagonul.
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Sâm Oct 20, 2007 2:34 pm

Salut lok,

Tot vorbeai tu de acoperis si scari uite ca Daniel ne-a ajutat si in acest caz.
Multumim pentru schite
Legat de acopris puteai sa rezolvi problema din schita asta

Imagine

unde se vede foarte clar ca marginile nu sunt paralele cu axa longitudinala a vagonului si formeaza un unghi spre capete (trapez, ca proiectie in plan orizontal). Uneori, prietene, mai trebuie sa pui mintea ta de inginer la lucru ca se leneveste :grin:

Acuma ai si schita asta care lamureste pe deplin nelamurirea ta

Imagine

O schita cu structura de rezistenta a acoperisului

Imagine

Ultimele necunoscute: scara si dimensiuni ferestre, compartimente etc, nu mai sunt necunoscute tot datorita documentatiei furnizate de catre Danile, o mina de aur pe tema "Dimitroavelor"

Imagine

Mai este nevoie de ceva?
Cred ca nu, poate pofta de lucru sa facem niste vagoane construite in Romania si sa putem merge cu ele pe la expozitii ca, vaz io, se inmultesc organizatorii si asta trebuie sa ne mobilizeze putin mai mult.

Lok!
Te astept cu boghiurile, schite cotate, parca stiu ca le ai.
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Sâm Oct 20, 2007 4:32 pm

Lok!

Pana vii tu de la expozitie si citesti toate astea mai postez eu cate ceva, calde, de ultima ora venite de la Brasov.
Ce ne-am face fara prieteni care mai sunt si indragostiti de CF?

Imagine

Imagine Imagine Imagine Imagine

Imagine Imagine

Banuiesc ca nu mai trebuie descris ce reprezinta fiecare desen?

Oricum te astept cu boghiul :grin:
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
cosmin78
Mesaje: 5745
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Sâm Oct 20, 2007 11:33 pm

mai mai.....e primul care disponibilizeaza schite,detalii si fotografii
merita mai mult decat o bere sau un "ce misto!!"
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Planuri”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat