Nebunia mea

Diorama la care lucrez
Scrie răspuns
Avatar utilizator
COObra
Mesaje: 696
Membru din: Sâm Iul 23, 2016 8:06 pm
Localitate: Ilfov, Ciorogarla
Contact:

Mesaj de COObra » Lun Sep 11, 2006 10:45 pm

noua achizitie, un depozit cu peron ....tot burghestein. pereche buna cu gara.
vedere din lateral:
http://www.railwayfan.ro/image/?img=12304&r=
vedere din fata:
http://www.railwayfan.ro/image/?img=12306&r=
impreuna cu gara.....ia uite ca vine si trenul...:
http://www.railwayfan.ro/image/?img=12308&r=
Avatar utilizator
COObra
Mesaje: 696
Membru din: Sâm Iul 23, 2016 8:06 pm
Localitate: Ilfov, Ciorogarla
Contact:

Mesaj de COObra » Mar Sep 12, 2006 5:53 pm

azi am vrut sa desfac un vagon de calatori si am observat ca e "pregatit" pentru iluminare. dupa cum urmeaza:
osiile desi in intregime metalice au cate o roata izolata de osie:
roata izolata cu plastic:
http://www.railwayfan.ro/image/?img=12322&r=
roata neizolata:
http://www.railwayfan.ro/image/?img=12320&r=
pe burta vagonului sunt fante pentru periile colectoare (cam ciudat totusi ca boghiul vireaza destul de mult in curbe fata de fantele respective):
http://www.railwayfan.ro/image/?img=12324&r=

iar in final cer un sfat. aveti idee cum se desface vagonul? ca suroabe eu nu vad. iata o poza:
http://www.railwayfan.ro/image/?img=12318&r=
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mar Sep 12, 2006 8:38 pm

Ha!!
Cred ca e ca la vagoanele mele
Acoperisul face corp comun cu ferestrele. Uitate la imbinarea acoperis cu lateralele vagonului. Daca ai posibilitatea sa bagi ceva pe acolo, o surubelnita mica si subtire dar cu varful lat vagoanele se desfac ca ale mele. (Vezi subiectul "Atelier" de pe forum).
Acoperisul face corp comun cu ferestrele. Eu am bagat surubelnita intre acoperis si peretele lateral. Am fortat putin ridicand in sus (ce bine era daca aveam trei maini) si in acelasi timp am apasat spre interior geamurile. Am facut asta foarte usor pe tot conturul si...a iesit acoperisul. Am de gand sa modific sistemul. Cred ca merge sa-l desfaci o data sau de doua ori dupa care...schimbi vagonul.
Cum o fi. Cauta mai intai sa vezi un luft intre piese (podea-pereti laterali, pereti-acoperis) si ai sa-ti dai seama care cu care se imbina.

Succes!

LDH
Avatar utilizator
COObra
Mesaje: 696
Membru din: Sâm Iul 23, 2016 8:06 pm
Localitate: Ilfov, Ciorogarla
Contact:

Mesaj de COObra » Vin Sep 15, 2006 6:52 pm

acesta este traseul ales.
motivul....am deja cele doua macaze curbe din startset impreuna cu centrala digitala pentru ele. mai trebuie celelalte 3.
cel de sus nu il pun pentru ca eu nu voi avea iesire catre alt modul (planul face parte dintr-o diorama cu 3 module acesta fiind mijlocul)
in functie de spatiu (desenul respectiv este dat pentru o lungime de 1,6m) cred ca voi muta toate macazle mai spre stanga pentru a avea o linie cat mai lunga libera unde sa pot pune gara. inclusiv deviatia catre linia moarta sa o pot lungii cat mai mult in interior.
dupa cum am mai spus si in alta parte imi place sa fie mai aerisit. existau variatii ale acestei teme si mai stufoase, dar trebuie sa luam in considerare si ratiunile economice. ADICA BANIIIIIIII.

http://www.railwayfan.ro/image/?img=12430&r=
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Vin Sep 15, 2006 6:57 pm

Cam serpuit pentru vagoanele tale de clasa

LDH
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Vin Sep 15, 2006 7:00 pm

Vezi:

http://www.takeforum.com/diorame/viewto ... um=diorame

poate te mai gandesti
este si ceva similar cu ce vrei tu

LDH
Avatar utilizator
COObra
Mesaje: 696
Membru din: Sâm Iul 23, 2016 8:06 pm
Localitate: Ilfov, Ciorogarla
Contact:

Mesaj de COObra » Vin Sep 15, 2006 7:04 pm

le stiu pe ale de mult timp.
nu ma mai gandesc.
raman la hotararea mea. si asa trebuie sa mai achizitionez 3 macaze electrice si 2 centrale pentru macaze. :evil:
si deocamdata am doar o garnitura. iti dai seama ca mai vreau inca una cel putin.
tot bani.
plus ca nu doar o sa asez sinele si gata. mai trebuiesc destule, iarba, pomi, tunele, etc.
deja fiecare macaz care trebuie sa il iau ma omoara la bani.
aia ramane.
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Vin Sep 15, 2006 7:06 pm

OK!
Avatar utilizator
COObra
Mesaje: 696
Membru din: Sâm Iul 23, 2016 8:06 pm
Localitate: Ilfov, Ciorogarla
Contact:

Mesaj de COObra » Vin Sep 15, 2006 7:06 pm

si ideea e ca daca nu imi permit sa fac ceva grandios macar din saracia mea sa fac totusi ceva frumos.
trebuie sa mentionez ca in aceasta nebunie va veni sa ma ajute si connectorxp
multumesc.
Avatar utilizator
connectorxp
Mesaje: 180
Membru din: Mie Aug 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de connectorxp » Vin Sep 15, 2006 7:09 pm

COObra scrie:si ideea e ca daca nu imi permit sa fac ceva grandios macar din saracia mea sa fac totusi ceva frumos.
trebuie sa mentionez ca in aceasta nebunie va veni sa ma ajute si connectorxp
multumesc.
Unde-s multi puterea creste !! . Desi eu sunt pe TT , il ajut pe COObra , din cateva motive :
1. el a fost dragut si mi-a dat niste sine TT .
2. cu experienta de la COObra voi reusi mai usor sa incep lucru la a mea , iar COObra va veni si la mine sa ma ajute .
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Vin Sep 15, 2006 7:13 pm

Ei uite asa poate ne adunam candva mai multi ca tare-mi place ce fac baietii la Cluj

LDH
Avatar utilizator
COObra
Mesaje: 696
Membru din: Sâm Iul 23, 2016 8:06 pm
Localitate: Ilfov, Ciorogarla
Contact:

Mesaj de COObra » Vin Sep 15, 2006 7:17 pm

mie imi spui. eu sunt chiar invidios desi e meritul lor. jos palaria.
Avatar utilizator
COObra
Mesaje: 696
Membru din: Sâm Iul 23, 2016 8:06 pm
Localitate: Ilfov, Ciorogarla
Contact:

Mesaj de COObra » Dum Sep 17, 2006 12:17 pm

am ajuns la o problema.
panta.
am gasit cateva date pe wikipedia despre pante....poate nu cele mai concludente dar indeajuns ca sa imi fac o idee.
acolo se vorbea de bucle, care ajuta trenurile sa urce foarte repede intr-un loc restrans, mai concret un cerc cu raza de 350m (nu stiu daca este exacta raza) cu o lungime a sinei de 1100m ridica calea ferata cu 27 metri.
la niste calcule grosolane rezulta la H0 12,6m o diferenta de nivel de 31cm.
eu as avea nevoie de vreo 7 cm diferenta de nivel si am la dispozitie cam 1,4m de sina pentru urcare, vreo 20 cm nivel constant si inca 1,4m coborarea. dar tot grosolan rezulta ca eu in 1,4 m ar trebui sa am diferenta de nivel de doar 3cm.
deci eu practic o sa dublez diferenta de nivel la aceeasi distanta. total nerealist. intrebarea este:
in realitate sunt aceste diferente de nivel din cauza puterii de tractiune sau alte considerente practice? de exemplu decuplarea vagoanelor, etc.
un vagon de 40 tone (nu stiu daca asta este greutatea unui vagon incarcat, dar atat cantareste un TIR incarcat) redus la H0 ar trebui sa aibe cam 460 kg....si nu are. deci sa zicem ca problema tractiunii e rezolvata.
pot aparea alte probleme?
am gresit pe undeva la calcule? nu sunt exacte la mm dar zic ca-s bune de facut o idee.
Avatar utilizator
pcg
Mesaje: 368
Membru din: Mie Iul 13, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de pcg » Dum Sep 17, 2006 12:28 pm

Sal ,

Eu am diferenta de nivel de 8 cm la o panta de 80 cm lungime in curba. Din practica iti pot spune ca apar urmatoarele probleme:

1.Nu mai poti folosi cuple scurte, deoarece vagoanele cu boghiuri se ridica unul pe altul si deraiaza.
2.Pe cuple normale, daca folosesti sine standard si ai imbinarile la inceputul sau sfarsitul pantei vei avea frecvente decuplari ale vagoanelor , uneori chiar deraieri.

Rezolvarea la mine a fost sina flexibila imbinata la jumatatea pantei si cuple standard.:)

Toate bune si bafta !
Avatar utilizator
COObra
Mesaje: 696
Membru din: Sâm Iul 23, 2016 8:06 pm
Localitate: Ilfov, Ciorogarla
Contact:

Mesaj de COObra » Dum Sep 17, 2006 12:31 pm

hmm
deci la mine practic este jumatate de panta decat la tine. am 7cm in 140cm lungime.
asta imi este cel mai frica...ca va trebui sa renunt la cuplele scurte....pentru ca nu vreau. in principiu la proba a mers bine mai putin la cuple, dar sina facea o burta la un moment dat pentru ca nu aveam cum sa o sprijin f bine si se decuplau vagoanele. daca indreptam un pic sina nu mai era problema respectiva.
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Prezentari si discutii despre diorame”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat