"Orasul din Sufragerie"

Diorama la care lucrez
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Sâm Feb 13, 2010 7:28 am

Am terminat de reabilitat reconditionat batranul automotor vt 135 de la Hrusha, produs in 1968, dupa cum am descoperit pe o eticheta de sub capacul cutiei (era acoperita de o alta hartie... lipita de fostul propietar ca sa tina vechea cutie inchegata)...

Ultima operatiune a fost aceea de a adauga mobilier interior si iluminat in cabina pasagerilor. Pentru iluminarea interiorului, am folosit led-uri smd de la zeXstar, pe care le-am plantat pe o placuta impreuna cu puntea redresoare facuta din diode smd. Ansamblul l-am fixat de plafon folosind silicon cald, iar conectarea am facut-o cu fir litat subtire, lipit cate unul in fiecare capat pe cate un piciorus de la led-urile zeXstar folosite la faruri.

Acestea fiind facute, anticul VT 135 si-a recapatat functiunile si ruleaza plin de el pe diorama de la Slobozia, activitatea sa preferata fiind aceea de a transporta la serviciu meseriasii de la Caile Ferate PanArin care i-au redat viata dupa atatia ani si dupa atatea incercari. Acum, cine stie, poate gasim si un vagon pereche pe care intineritul VT 135 sa-l tracteze cu mandrie sporita pe liniile Orasului din sufragerie.

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Joi Feb 18, 2010 3:18 pm

Diorama de la Slobozia, Orasul din sufragerie 16 feb. 2010

Orasul din sufragerie asa cum se prezinta el in data de 16 februarie 2010. Diorama de la Slobozia cu noile sale imbunatatiri, stalpii de iluminat pe baza de led-uri de la zeXstar, cu Bondarul VT 135-062, locomotivele diesel DE ER 20-2007 si BR 110 226 de la Roco. Se mai observa functionarea fara repros a motoarelor de macaz H0 realizate de mine pe baza unor miniservo, cu miscarea realista a acelor macazelor.

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Dum Feb 28, 2010 8:37 pm

Diorama de la Slobozia in 28 feb 2010

Orasul din sufragerie fotografiat si filmat prin lentila unui aparat mai performant decat al meu. Atata in poze cat si in film se pot vedea ruland locomotivele E 10 si E140 ale lui Dan de la Satu Mare, dupa ce au capatat lumini pe LED-uri smd, frumoasa si eleganta E103 precum si BR110 modificate genetic [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Joi Apr 29, 2010 6:31 pm

Scara acces pentru lucratorii feroviari

Intrucat lucrarile de intretinere la calea ferata din preajma orasului Blumenberg, in zona inferioara, necesitau interventii rapide ale meseriasilor feroviari, care erau obligati sa ocoleasca cateva sute de metri si apoi sa circule in lungul caii ferate in situatii de nesiguranta, inginerii de la CF PanArin au dispus construirea unei scari de acces rapid de la nivelul garii la calea ferata din vecinatate aflata undeva mai jos. Dupa masuratorile de rigoare, lucratorii au inceput realizarea si montarea unei astfel de scari.

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
ionel32
Mesaje: 141
Membru din: Mie Mar 24, 2010 12:00 am
Localitate: tr severin
Contact:

Mesaj de ionel32 » Joi Apr 29, 2010 8:25 pm

Super ,dar nu crezi ca ar ma trebui sa pui un picior sub aceea scara ,parca prea este in aer.
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Joi Apr 29, 2010 11:18 pm

Inca nu este gata! E la uscat!
[Link Removed for Guests]
obiwan
Mesaje: 2684
Membru din: Joi Apr 24, 2008 12:00 am
Localitate: cluj
Contact:

Mesaj de obiwan » Joi Apr 29, 2010 11:46 pm

In sfarsit, te-ai intrerupt de la trenulismul virtual si ai pus mana pe scule. Piatra aia care tzine malu' e cam plata, fa ceva cu rosturile . adincesti cu pixu' gol si bagi culoare mai inchisa. E?

Alte critici dupa ce mai lucrezi ceva, cacam tragi chiulu', nenea... :grin:
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Vin Apr 30, 2010 6:08 pm

30 aprilie 2010

Lucrarile la scara de acces pietonal au continuat si astazi. Preocupata de siguranta cetatenilor din Blumenberg, conducerea CF PanArin a dispus definitivarea lucrarilor inainte de 1 mai muncitoresc, fapt care a inflacarat muncitorii (mai ales ca li s-au promis prime serioase) si inainte de lasarea serii, dupa ce inginerul sef a verificat lucrarea, aceasta a fost data in folosinta spre fericirea cetatenilor ce nu vor mai fi nevoiti sa ocoleasca distante lungi.

Iata cum au evoluat lucrarile in imagini si film:
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

In preajma marii sarbatori de 1 mai, CF PanArin raporteaza conducatorului iubit realizarea planurilor propuse pana la aceasta data. In depoul PanArin au sosit de curand, pentru interventii, trei mijloace de transport feroviar provenit din Depoul HP Barlad. Unul dintre ele este un simpatic V135 care deja s-a imprietenit cu Bondarul de la Slobozia. Automotorul este foarte bine intretinut, antic dar perfect functional, produs Piko din anii de glorie. In depourile PanArin se vor aduce imbunatatiri privind chestiuni de iluminare pe leduri.

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
ionel32
Mesaje: 141
Membru din: Mie Mar 24, 2010 12:00 am
Localitate: tr severin
Contact:

Mesaj de ionel32 » Vin Apr 30, 2010 7:09 pm

Da,a iesit pana la urma bine scarita imi place :aplauze:
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Troleibuze la Slobozia

Mesaj de Prognosis » Vin Iun 18, 2010 7:45 pm

Troleibuze la Slobozia
[Link Removed for Guests]

Luand in consideratie actuala criza economica mondiala, primaria Blumenberg a decis prin vot unanim in Consiliul Local, introducerea trasportului urban electrificat. Masura propusa este menita sa aduca importante economii la bugetul local dar si sa promoveze un transport urban ecologic, nepoluant in Orasul din Sufragerie. Pe aceasta strategie, primaria Blumenberg a achizitionat un prim lot de doua troleibuze, aduse tocmai din Elvetia prin mijlocirea Companiei Silviu si cu spijinul Companiei HP Botosani. Troleibuzele au fost garate momentan in curtea IJTL Blumenberg, iar inginerii de la PanArin au fost solicitati sa realizeze si sa implementeze pe Diorama de la Slobozia, in timp record toata instalatia de electrificare necesara introducerii transportului urban electrificat in municipiul Blumenberg. Ziaristii prezenti la fata locului au imortalizat momentul in care troleibuzele au fost descarcate din vagoanele speciale si au fost depuse pe strada principala, Bulevardul Prognosis, spre a fi remorcate la garaj. La eveniment au participat numeroase personalitati ale urbei si au fost invitati primari din localitatile invecinate. Din pacate, primarul din Slobozia s-a ferit de expunerea publica in urma ultimului eveniment de la Kaufland unde a fost umilit crunt de trei babe si un tigan, care au aruncat cu rosii de import in mustaciosul nesuferit care otraveste Slobozia cu apa infecta.

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
ionel32
Mesaje: 141
Membru din: Mie Mar 24, 2010 12:00 am
Localitate: tr severin
Contact:

Mesaj de ionel32 » Vin Iun 18, 2010 9:30 pm

da foarte interesante si super frumoase .daca ai putea sa le faci sa si circule singure ar fi super
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Sâm Iun 19, 2010 12:53 pm

Machetele nu sunt functionale dar intentia mea este sa le fac sa ruleze nu dupa un sistem asemanator Faller ci pe alte principii! Mai precis vreau sa le actionez dupa metoda tramvaiului din San Francisco.
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mmkelemen
Mesaje: 483
Membru din: Joi Noi 13, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de mmkelemen » Sâm Iun 19, 2010 5:42 pm

N-am reusit sa ajung pana la S.F. sa vad principiul de functionare.
Se poate in doua-trei cuvinte sa ne descrieti acest principiu?
Bafta la trenulit!
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2766
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Sâm Iun 19, 2010 6:08 pm

In SF tramvaiele nu au motoare electrice alimentate de la o catenara. Intre cele doua sine pe care ruleaza se afla o un cablu pus in miscare de o statie electrica aflata la capat de linie. Tramvaiul are un sistem prin care se "leaga" de acest cablu subteran cand se pune in miscare (un fel de cleste) si il elibereaza cand vrea sa se opreasca.

Cablul este ingropat la nivelul sinelor (un fel de sina a 3-a de metrou) si se poate auzi cum "curge" prin lagarele sale, cand pe strada este mai liniste.

E un sistem deosebit, adoptat datorita specificului orasului, construit pe dealuri....
Vagonul de tramvai e un fel de funicular care, printr-un sistem ingenios, preia din forta de tractiune a cablului pentru a urca/cobora pe celebrele strazi din San Francisco.
Avatar utilizator
ionel32
Mesaje: 141
Membru din: Mie Mar 24, 2010 12:00 am
Localitate: tr severin
Contact:

Mesaj de ionel32 » Sâm Iun 19, 2010 8:09 pm

Da este o idee buna dar este cam mult de muca .Eu unu asi pune tot pe catenare curentul
Scrie răspuns


Înapoi la “Prezentari si discutii despre diorame”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat