Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

"Orasul din Sufragerie"

Diorama la care lucrez
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Mar Ian 13, 2009 10:36 am

La ora 9 dimineata au sosit LED-urile...

Sunt tare bucuros. De azi pornesc ofensiva iluminarii corecte a dioramei si a vagoanelor de calatori.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Dumnezeu sa va ajute in demersurile si in afacerile dvs. De astazi, Orasul din Sufragerie mai are un sponsor!
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3314
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Dum Ian 25, 2009 2:31 pm

Acum cateva ore, pe Radio Romania Actualitati a fost difuzat un scurt material despre Orasul_din_Sufragerie, sub forma unui dialog dintre Prognosis si un reporter al sus-numitului post de radio. Felicitari, Prognosis! 8) :aplauze:
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Dum Ian 25, 2009 6:37 pm

Multumesc! Imi pare rau dar nu am ascultat aceasta emisiune. Inregistrarile s-au facut acum 10-15 zile... Am uitat de asta!
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Mie Ian 28, 2009 8:18 am

27 ianuarie 2009 - evolutie diorama

Alungirea sectoarelor de linie ce trec prin gara Blumenberg, alungirea peroanelor si refacerea sistemului de alimentare-automatizare in 4atru blocuri distincte pe traseul superior si 3trei blocuri pe traseul exterior. Posibilitatea combinarii celor doua trasee sia inter-activitatii. Pregatirea pentru modificarea intregii instalatii de automatizare dupa un principiu mai fiabil. Trenurile vor rula in ambele sensuri iar oprirea si pornirea se va face treptat. Cam astea sunt planurile. Ce am facut pana acum, am inceput inlocuirea liniilor...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
lupul_alb
Mesaje: 1500
Membru din: Mie Dec 07, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de lupul_alb » Mie Ian 28, 2009 8:33 am

ehe! ma bucur ca se munceste din nou la orasel. inseamna ca vom avea parte de noi surprize. spor la lucru.
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Vin Ian 30, 2009 9:20 am

Ieri am terminat de facut terasamentul din material spongios rezultat de la impachetari de obicte din sticla. E ca un burete dar mult mai dur. Am taiat fasiile pe probilul remodelat al traseului si le-am lipit cu prenadez pe plansa curatata de vechiul relief. Asta desigur, dupa ce am reconfigurat si refacut traseul liniilor. Apoi am montat provizoriu liniile si am reconfigurat conexiunile electrice. Am facut multe teste pentru a ma edififca in ceea ce priveste oprirea treptata si accelerarea la plecare. Am doua variante. Una prin care se pot alimenta sectoare diferite de linie cu tensiuni diferite, iar a doua este inca in lucru impreuna cu Razvan TI. Inca nu am ajuns la teste cu ea dar va asigur ca este ceva la care nu s-a mai gandit nimeni. Sper ca in cateva zile sa pot face primul test pe diorama si daca rezultatele nu ma vor face de rusine, am sa postez.
[Link Removed for Guests]
Tot ieri s-a oprit la portile depoului o locomotiva americana, facuta de Bachmann. Ea nu va ramane la CFPA... Se vor adapta luminile pe led-uri si apoi se va vinde altor companii ce au profil american. La noi nu se potriveste. Locomotiva merge foarte bine, trage puternic si culmea, nu e zgomotoasa.
[Link Removed for Guests]
Gratie sponsorului [Link Removed for Guests], au sosit vagoanele container ce vor fi inscriptionate cu sigla firmei. Foarte frumoase, detaliate si cu multe accesorii, necesita multa migala si atentie la montare, insa rezultatul final este impecabil. Vagoanele au fost livrate de [Local Link Removed for Guests] la comanda, dupe cerintele sponsorului.
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Sâm Ian 31, 2009 9:30 am

31 ianuarie 2009

- Am definitivat montarea liniilor alungite si mutarea macazului mai departe de gara astfel incat lungimea trenurilor care intra in gara Blumenberg sa fie mai mare. Am schimbat pozitia senzorilor de prezenta si am introdus inca o trepta de viteza. in acest moment, pe traseul superior, exista trei trepte de viteza. Iata un film cu functionarea in acest moment a automatizarii. Mai am azi de montat semafoarele care au lumina corelata cu mersul trenurilor.
[Link Removed for Guests]
- Autobaza Companiei de Transport Blumenberg, a mai primit de la Onesti un autobuz Mercedes, acelasi tip ca cel detinut de companie, astfel ca acum, CTB ruleaza doua autobuze ce fac legatura cu localitatea cea mai apropiata.
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Lun Feb 02, 2009 8:42 am

01 februarie 2009

- Am continuat lucrul la zona prelugiri liniilor in gara. Am spart relieful pentru montarea semaforului liniei 1. Semaforul liniei 2 l-am montat pe o bucata de forex de 2,2 mm grosime, vopsit in gri, imitatie de ciment.
[Link Removed for Guests]

- La sesizarea unui utilizator al sitului trenulete.info am reparat eroarea din schema 3b de automatizare. Am mai dat detalii de amplasare a senzorului magnetic. Multumesc pentru semnalarea erorii domnului Vince Vass din Brasov.

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Mie Feb 04, 2009 1:17 pm

04 februarie 2009

Am definitivat sistemul de alimentare a traseului interior, cel ce trece prin gara Blumenberg astfel incat acum se circula dupa un program de 4 trepte de viteza. Practic am impartit traseul in 4 blocuri distincte, alimentate fiecare de cate un variator mehano. Am inceput implementarea sectoarelor de siguranta, practic niste segmente de linie cat o locomotiva, alimentate de BLA in funtie de blocul din fata. Daca acesta este ocupat, atunci semaforul este rosu si trenul opreste. La momentul creerii unui bloc intermediar liber, semaforul trece pe verde si alimenteaza sectorul de siguranta pana cand locomotiva trece de semnal si apoi revine la rosu pana cand blocul din fata se elibereaza.

[Link Removed for Guests]

Trecerea prin trepte diferite de viteza a trenurilor, da un efect mult mai realist miscarii garniturilor pe diorama. Treptele de viteza sunt:
1- Treapta 4 - Viteza maxima - la urcarea in panta;
2- Treapta 3 - Franare la coborarea pantei;
3- Treapta 2 -Viteza redusa - la intrarea in gara;
4 -Treapta 1 - Franare pana la oprire.
La plecare, aceste trepte se succed in ordine inversa.
Pentru traseul exterior pregatesc un alt sistem de oprire-pornire mult mai sofisticat si bazat pe alte principii.
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
lupul_alb
Mesaje: 1500
Membru din: Mie Dec 07, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de lupul_alb » Mie Feb 04, 2009 6:27 pm

bravo! iata ca niciodata o diorama nu poate fi gata. chiar si dupa montarea ultimului pomulet tot mai ramane ceva de facut: o modernizare, o mica modificare ici colo.
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Mar Feb 10, 2009 4:44 pm

Orasul din Sufragerie a aparut la Stirile ProTV de azi 10 februarie 2009

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Montalbano
Mesaje: 529
Membru din: Lun Mar 03, 2008 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de Montalbano » Mar Feb 10, 2009 6:04 pm

Era deja semnalat pe forum in cinstea lui Prognosis
[Local Link Removed for Guests]
Va salut,
<a href="http://montalbano.nasol.ro"><B>Montalbano Feroviar Petrolist</B></a>
Avatar utilizator
lupul_alb
Mesaje: 1500
Membru din: Mie Dec 07, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de lupul_alb » Mar Feb 10, 2009 6:05 pm

foarte frumos. sunteti un adevarat primar pentru Orasul Florilor. Vad ca pentru locuitorii oraselului se pregatesc tot felul de imbunatatiri: felinare, catenara, etc. Vedeti domnule Prognosis? Va era teama ca nu o sa mai aveti ce face la diorama dupa ce o finisati. Dar iata cate idei va vin. Continuati sa ne uimiti.
[Link Removed for Guests]
obiwan
Mesaje: 2684
Membru din: Joi Apr 24, 2008 12:00 am
Localitate: cluj
Contact:

Mesaj de obiwan » Mar Feb 10, 2009 9:50 pm

Prognosis, analogul moare incet dar sigur.Da multa bataie de cap. Lumina cu variatie de intensitate, nu poti controla independent sensul si viteza de rulare pe acelasi circuit, nu poti sa te joci cu sound-ul.Intr-o zi va trebui sa treci pe digi. Investitie de viitor.Diorama arata splendid la TV, se vede ca s-a muncit mult si cu cap. Altii ar fi facut-o altfel, dar e treaba lor. Un punct in plus la mediatizarea Orasului din apartament, merita efortul, poate primesti comenzi de la CFR sau un magazin de trenuletze. Sanatos sa fii, ca ai chef de lucru!
Avatar utilizator
cosmin_2300
Mesaje: 34
Membru din: Mie Mai 30, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de cosmin_2300 » Mie Feb 11, 2009 4:02 pm

Tocmai asta e chestia ca Arin NU vrea sa treaca pe digital ... a acceptat provocarea sa faca diorama in analog si nu-n digital pentru ca este mai greu :P
Scrie răspuns

Înapoi la “Prezentari si discutii despre diorame”