"Orasul din Sufragerie"

Diorama la care lucrez
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Vagonul ARCO

Mesaj de Prognosis » Dum Sep 30, 2007 12:19 am

@LDH

Cuplele la aceste vagoane nu sunt pe boghiu!
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Sep 30, 2007 2:03 am

Stiu ca nu sunt pe boghiu si tocmai aici este problema.
Tot "impingand" cu locomotiva vagoane de marfa pe doua osii incepusema sa :-x din cauza deraerilor.
:-x venea din cauza faptului ca nu intelegeam fenomenul. Vagoanele vechi de 20-30 de ani PIKO nu deraiau la impins si cele noi PIKO, Fleischmann sau Roco faceau pe nebunele.
La un studiu mai atent, in prima faza am dat vina pe cuple. Conform NEM, conform NEM dar partea de "tampon" a cuplei era din plastic. M-am "luminat", am zis eu, si am schimbat cuplele din plastic cu cele vechi de la PIKO. Dupa muca multa, alt sistem de prindere care m-a facut sa stric doua culise, s-a dovedit a fi "Cooperativa in zadar". Nu acolo era buba.
Buba era sistemul pentru cupla scurta. Poate nu realizam dar la un vagon cu cuple NEM am gasit in pungulita cu acccesorii, pe langa cupla scurta si sitemul pentru cupla scurta. Am pus vagonul la impins si ce sa vezi? Nu mai deraia. Am montat sistemul de cupla scurta si cupla NEM. Rezultatul? Deraiere.

Sper sa nu fi fost exceptia care intareste regula :-D
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Dum Sep 30, 2007 10:30 am

@ LDH

Habar nu am cum arata cupla scurta! Aveti mila! Sunt incepator!
Poate cineva sa-mi arate o poza!


Pe de alta parte, am montat ieri, primul meu Kibri...
Un depozit!
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Alta deziluzie!
Am muncit la el 4 ore numai ca sa debavurez surplusul de material de pe piese!
Ultima oară modificat Sâm Dec 13, 2008 10:26 am de către Prognosis, modificat de 4 ori în total.
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Sep 30, 2007 11:15 am

Nu este vorba de cupla scurta, este vorba de sistemul pentru cupla scurta montat sau nu pe vagon.
Tu ai cuple normale, adica conform NEM sau, cum se mai numesc, Hoop.
Am sa pun eu poze si cu sistemul si cu cupla scurta.

Moment!
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Sep 30, 2007 11:58 am

Bun.
Diferenta intre portcupla, culisa, pentru cupla normala si cupla scurta consta in urmatoarele:
-culisa, portcupla, pentru cupla normala, ca la vagoanele vechi PIKO pe care le ai, nu se misca decat in plan orizontal fiind tinuta in pozitie pe axa longitudinala a vagonului de un arc; datorita acestei cuple vagoanele nu "stau" tampon in tampon atuci cand sunt legate unul de celalalta;
-culisa, portcupla, pentru cupla scurta, pentru ca vagoanele sa se poata inscrie in curbe fara a incaleca tampoanele, are doua grade de libertate ale miscarii care se "produc" in acelasi timp: o miscare stanga/dreapta ca la cupla normala si o miscare pe orizontala spre capatul vagonului pentru a permite "lungirea" legaturii dintre vagoane rezultand astfel pozitia tampon in tampon a acestora si in momentul parcurgerii curbei

ai mai jos doua tipuri de portcupla, culisa, pentru cupla scurta: unul de la Liliput

[Link Removed for Guests]

si unul de la PIKO

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

In pozele unu si trei se observa, comparativ cu poza doi, ca sistemul permite o deplasare laterala a cuplei cat si una longitudinala a sa.

Daca te uiti la vagoanele tale, fa-le o poza cu burta in sus in dreptul portcuplei, fiind de generatie mai noua sigur au acest sistem montat.
Fabricantii, nu toti, banuind ei - moooaaa ce destepti sunt 8O - ca noi "sigur" schimbam cuplele cu cuple scurte monteaza direct sistemul dar pun cuple clasice.
Si de aici toate necazurile noastre ca, or zice ei, trebuie sa muncim si noi ca d'aia ne dam modelisti :grin:
Cei care se respecta, ma refer la fabricanti, iti ofera posibilitatea sa alegi ce cuple sa pui punand in "pungulita cu minuni" atat cuplele cat si portcuplele. Deh ... obrazul subtire ...
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Dum Sep 30, 2007 12:23 pm

@LDH

1. cupla mea de la ARCO!
Cele vechi, piko, nu am probleme cu ele!
[Link Removed for Guests]


2. Pls explica-mi si mie cum pui numai thumbul in post!
3. Stii care ar fi cota ideala pentru inaltimea plansei viitoarei mele diorame? La ce inaltime sa proiectez masa?
4. Curbele R3 ar fi bune?
Ultima oară modificat Dum Sep 30, 2007 1:33 pm de către Prognosis, modificat 1 dată în total.
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Sep 30, 2007 12:49 pm

Prognosis scrie:@LDH

1. cupla mea de la ARCO!
Cele vechi, piko, nu am probleme cu ele!
2. Pls explica-mi si mie cum pui numai thumbul in post!
3. Stii care ar fi cota ideala pentru inaltimea plansei viitoarei mele diorame? La ce inaltime sa proiectez masa?
4. Curbele R3 ar fi bune?
1.Exact ce ti-am spus de la inceput legat de vagoanele vechi - "Nu au probleme la impins". La cele noi te sfatuiesc sa montezi cuple scurte. Problema este ca trebuie pusa cupla scurta si la locomotiva si locomotiva nu o sa se poata cupla decat cu vagoanele ce au cupla similara.
Eu ma inteleg foarte bine cu cele de la Fleischmann.

Imagine

[Link Removed for Guests]

2.Este foarte simplu:

ca poza sa fie "timbru"

[Link Removed for Guests]

adica in text

[Local Link Removed for Guests]

unde:

link poza mare = [Link Removed for Guests]
adica deschizi poaza mare de la gazda, clik dreapta, proprietati si copiezi proprietatile dupa care paste dupa [url=


link poza mica = [Link Removed for Guests]

3.Baza plansetei, deoarece am vazut ca ai adoptat ideea de a pune gara la nivelul 0, adica mai sus cu minim 5 cm decat planseta este in jur de 100 cm de la sol ca sa poti sa te intinzi pestea ea cand lucrezi.

4.Curbele R3 sunt bune dar eu, evident este optiunea mea, am hotarat sa uit ca exista si segmente de curba cu raza fixa si sa folosesc numai linie flexibila.
Poti folosi si R2 daca pe acel tronson circula un tren de marfa cu vagoane scurte, pot fi ele si pe boghiuri (oricum sunt mai scurte decat cele de calatori) si sunt tractate de o locomotiva mai mica decat BR01 sau BR03. Probabil ca o sa folosesti E69 sau BR55. Cand am spus R2 m-am referit la linia de garare de la nivelul +1 al machetei tale. Acolo unde am mai spus ca ai putea pune cu succes cele doua macaze curbe de care vroiai sa scapi :grin:
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Dum Sep 30, 2007 1:34 pm

:grin:
[Link Removed for Guests]
rally
Mesaje: 1188
Membru din: Dum Dec 04, 2016 8:05 pm
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de rally » Dum Sep 30, 2007 7:06 pm

Curbele R3 sunt bune dar eu, evident este optiunea mea, am hotarat sa uit ca exista si segmente de curba cu raza fixa si sa folosesc numai linie flexibila.
Perfecta sina flexibila, dar atentie cand se monteaza , e bine sa ai un etalon R3, ca nici nu stii cand ti-ai indoit-o si fixat-o la R2 sau :twisted: R1 si evident ca n-ai facut nimic... :oops:
In doar 4 ani, modelismul romanesc nu mai gangureste, vorbeste chiar limbi straine !
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Sep 30, 2007 7:55 pm

rally scrie:
Curbele R3 sunt bune dar eu, evident este optiunea mea, am hotarat sa uit ca exista si segmente de curba cu raza fixa si sa folosesc numai linie flexibila.
Perfecta sina flexibila, dar atentie cand se monteaza , e bine sa ai un etalon R3, ca nici nu stii cand ti-ai indoit-o si fixat-o la R2 sau :twisted: R1 si evident ca n-ai facut nimic... :oops:
Nenea Rally!

Oare de ce au fost inventate compasele! 8O :grin:

Probabil ca sa trasam un arc de cerc si sa nu lucram dupa ureche.
Modelismul pe langa pasiune este 100% stiinta si tehnica.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Sep 30, 2007 8:04 pm

lok scrie:si daca n-ai compas, ai sfoara!
Bine mai rockman :-D

Am vrut sa zic si io sfoara dar eram intrebat de catre unii de ce am trecut pe lista cu necesarul pentru club : compas, echer 30/60; echer 45/45, liniar, creion ... si nu am trecut creion, cui si sfoara :-D
Ultima oară modificat Dum Sep 30, 2007 9:57 pm de către LDH, modificat 1 dată în total.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
rally
Mesaje: 1188
Membru din: Dum Dec 04, 2016 8:05 pm
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de rally » Dum Sep 30, 2007 8:21 pm

nenea LDH, citez din lista, n-ai zis o vorba de compas, si mai mult, habar n-am sa-l folosesc, sau ar trebui unul cu bratul de un metru, cum imi imaginez io treaba... :twisted:
Daca pt tine e treaba simpla cu desenul si schemele, insa sunt sigur ca ceilalti 91.9999 % habar n-au (1,0001% e lok evident :twisted: ) sau nu s-au gandit la sculele mentionate.
Plus ca as vrea sa te vad cu sfoara tragand cercuri printre dealuri si prin tunele... :evil:
La dioramele preformate, sina exterioara e de regula R2. Am vazut situatii cand curba din sina flex o dadea in R1... ca de... n-a avut omul sfoara sa-si traga dunga prin tunel. :-D :-D :-D
rally
In doar 4 ani, modelismul romanesc nu mai gangureste, vorbeste chiar limbi straine !
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Sep 30, 2007 8:37 pm

rally scrie:nenea LDH, citez din lista, n-ai zis o vorba de compas, si mai mult, habar n-am sa-l folosesc, sau ar trebui unul cu bratul de un metru, cum imi imaginez io treaba... :twisted:
Daca pt tine e treaba simpla cu desenul si schemele, insa sunt sigur ca ceilalti 91.9999 % habar n-au (1,0001% e lok evident :twisted: ) sau nu s-au gandit la sculele mentionate.
Plus ca as vrea sa te vad cu sfoara tragand cercuri printre dealuri si prin tunele... :evil:
La dioramele preformate, sina exterioara e de regula R2. Am vazut situatii cand curba din sina flex o dadea in R1... ca de... n-a avut omul sfoara sa-si traga dunga prin tunel. :-D :-D :-D
rally
Nu ai nevoie de un compas cu deschiderea de ... metri ci de un compas care sa se deschida cam 1,5 m. Exista la mine la librarie dar nu merita luat.
Pentru raze mari se foloseste sfoara, cuiul si creionul, adica compasul dulgherului.
Legat de modul de trasare eu zic ca este normal ca mai intai sa stabilesc traseul caii ferate, sa-l trasez si in functie de el, dupa ce l-am realizat sa fac relieful.
Eu nu ma supar ca nu stii sau ca altii 9999999,99999 nu stiu ma supar ca nu cititi aici

[Link Removed for Guests]

si pe urma sa ma luati peste picior ca doar am explicat ce si cum este cu traseul caii in miniatura spunand ca "daca in natura formele de relief stabilesc traseul cailor de comunicatie in modelism traseul cailor de comunicatie stabilesc formele de relief"

Acolo am vorbit despre o gramada de lucruri de la "cum se curata de vopsea modelele cu lichid de frana DOT3" la "dotarea minima a unui atelier" si pana la cateva tehnici de executie si multe altele.

Este adevarat ca materialul nu abunda in fotografii si textul este mai neatractiv, mai neprietenos - ca sa folosesc un termen la moda- dar tocmai asta este ideea sa invatam sa ne "intelegem" si cu textele si nu numai cu pozele.

Scuze de pe langa subiect si daca Prognosis o cere sterg dar simteam nevoia sa pun punctul pe I.
Ca nu se citesc materialele inteleg doar in cazul in care sunt amestecate cu celelelte dar cand subiectul tine "Capul de afis" si este scris "strigat" sau "tipat" cu litere de tipar nu mai inteleg. :-x :-x

O mai fi ceva de spus?
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns


Înapoi la “Prezentari si discutii despre diorame”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori