"Orasul din Sufragerie"

Diorama la care lucrez
Scrie răspuns
Avatar utilizator
connectorxp
Mesaje: 180
Membru din: Mie Aug 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Evolutia in data de 7 decembrie 2007

Mesaj de connectorxp » Sâm Dec 08, 2007 7:50 pm

Superba diorama , mare pacat ca o vinzi , foarte frumoasa , arata foarte bine pentru o macheta realizate in cam jumate de an (de atata timp stiu de ea) , eu in 2 ani nici nu m-am apucat de a face planul de sine , fara sa mai vb de constructia efectiva :oops: .
The Brain: Pinky, are you pondering what I'm pondering? Pinky: I think so Brain, but if you replace the P with an O, my name would be Oinky, wouldn't it?
Avatar utilizator
lupul_alb
Mesaje: 1500
Membru din: Mie Dec 07, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Evolutia in data de 7 decembrie 2007

Mesaj de lupul_alb » Dum Dec 09, 2007 10:28 am

connectorxp scrie:, eu in 2 ani nici nu m-am apucat de a face planul de sine , fara sa mai vb de constructia efectiva :oops: .
pai si ce mai astepti? da-i bice. uimeste-ne. ca asta dorim. subiecte noi, pietre proaspete de aruncat.

pai 2 ani! cum ai putut sa rezisti? esti un erou. eu nu as fi avut rabdare atata. Se vede deja ca acum lucrez la doua.
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Am inceput "asfaltarea" strazilor din oras!

Mesaj de Prognosis » Lun Dec 17, 2007 2:38 pm

Am inceput "asfaltarea" strazilor din oras!
[Link Removed for Guests]

Centrul Orasului!
[Link Removed for Guests]
Intersectia principala cu marcajele stradale aferente!
[Link Removed for Guests]
O bucata de peron!
[Link Removed for Guests]
Zidurile nedecupate inca!
[Link Removed for Guests]
Decupararea si formatarea zidurilor!
[Link Removed for Guests]
Lipirea zidurilor!
[Link Removed for Guests]
Imagine de control a zidului de protectie de la depozitul garii!
[Link Removed for Guests]
Parcarea din dreptul de pozitului!
[Link Removed for Guests]
Bradul din oras:
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]
Ultima oară modificat Sâm Dec 13, 2008 10:56 am de către Prognosis, modificat de 2 ori în total.
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
BOGDAN I
Mesaje: 955
Membru din: Sâm Ian 09, 2016 8:06 pm
Localitate: Brasov
Contact:

Mesaj de BOGDAN I » Lun Dec 17, 2007 5:46 pm

Imi place la nebunie structura dioramei tale - este o diorama simpla pe de o parte , complexa pe de alta iar viteza cu care prinde contur si detalii este de invidiat . Fiecare casuta , copacel , etc are locul bine definit .
Si daca ar fi un concurs "cel mai inalt brad de craciun de pe diorama" sigur era castigat de tine.
Mai urmeaza banuiesc iluminatul si micile detalii

Felicitari si astept cu interes noi poze

Sanatate si putere de munca (la diorama)
Cu respect
Bogdan
[Link Removed for Guests]
DORIN
Mesaje: 634
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de DORIN » Lun Dec 17, 2007 6:47 pm

buna organizarea dioramei. dar cu bradutul m-ai dat gata. o surpriza frumoasa potrivita sezonului. buna idee. nu ma gindeam... si daca stam sa calculam dimensiunile la scara, cred ca se si potriveste. cit are inaltime? dupa imagine cred ca e vorba de o inaltime in jur de 30 cm. un brad sanatos poate depasi 30 m in realitate. asta inseamna la HO peste 33 cm.
INSANATOSIRE GRABNICA!!!
PARFUMUL DE EPOCA INTRETINE PASIUNEA ...
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Lun Dec 17, 2007 8:46 pm

@DORIN
Bradutul are 29 cm! Iar beculetele din instalatie sunt minione, exact ca cele de la farurile locomotivelor!
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Evolutie in data de 17 decembrie seara!

Mesaj de Prognosis » Lun Dec 17, 2007 9:01 pm

Evolutie in data de 17 decembrie seara!

Astazi am continuat cu zidurile. Am confectionat dupa aceleasi metode, partea de deasupra zidurilor, avand grija sa plasez caramizile la orizontala de data asta!
[Link Removed for Guests]
Vederea zidului de la peron dinspre oras !
[Link Removed for Guests]


Dupa cum se vede, am decis ca peronul sa fie marginit de ziduri de protectie paraninsoare si paravant, iar mijlocul peronului are acces spre oras printr-o alee marginita de jardiniere din zid de caramida!

Cu un marker, am colorat partea din mijloc a jardinierei, imitand zona cu pamantul pentru flori!
[Link Removed for Guests]
Intrarea spre peron!
[Link Removed for Guests]
Zidurile din fata garii au capatat si ele fata de jardiniere!
[Link Removed for Guests]
Zidul care margineste depozitul garii a capatat si el "capacul" de caramizi!
[Link Removed for Guests]


Pe la colturi se vede cum iarba a crescut prin crapaturi si muschii au urcat prin fisuri!

(fie vorba intre noi, plasarea de muschi in crapaturi, are si rolul de a astupa lipitura dintre foliile zidurilor)
[Link Removed for Guests]
La final, dupa uscare si intarire, am "plantat" florile!
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Pentru cei interesati, iata un link interesant de unde se pot procura diverse texturi necesare lucrului in Corel. Ziduri, pietre, etc.

texturi diverse [Link Removed for Guests]
Ultima oară modificat Sâm Dec 13, 2008 10:57 am de către Prognosis, modificat de 3 ori în total.
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
lupul_alb
Mesaje: 1500
Membru din: Mie Dec 07, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de lupul_alb » Mar Dec 18, 2007 7:25 am

felicitari. ma bucur sa vad ca inaintezi si ca iese atat de frumos.


spor incontinuare la munca si multa sanatate.
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

19 Dec 2007 22:35

Mesaj de Prognosis » Mie Dec 19, 2007 10:24 pm

19 Dec 2007 22:35

Cateva instantanee, oarecum artizanate! Asta pentru ca am acordat putina atentie artistica !
Pacat insa ca resolutia telefonului nu permite detalii!
Ati fi remarcat faptul ca am montat panourile de avertizare si indicatoarele
pe majoritatea cladirilor industriale si feroviare si am definitivat supermarketul!

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]
Ultima oară modificat Mie Dec 26, 2007 10:00 am de către Prognosis, modificat 1 dată în total.
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Buna ziua si sarbatori fericite!

Mesaj de Prognosis » Lun Dec 24, 2007 3:52 pm

Buna ziua si sarbatori fericite!

Cred ca acesta este ultimul post pe anul acesta, caci nu voi mai lucra la diorama cat tin sarbatorile pentru ca in primul rand sunt foarte prins cu ale casei si apoi, nu ma simt bine deloc. Fiecare zi vine cu o stare de sanatate din ce in ce mai proasta pentru mine. Aproape ca nu ma mai despart de masca de oxigen si am depasit cu mult consumul pe care ma asteptam sa-l am pe luna decembrie. Numai cu ajutorul Lupuliu Alb am reusit sa rezist luna asta insa numai Dumnezeu stie ce voi face dupa 5-6 ianuarie cand epuizez resursele pentru oxigen!

Nu vreau sa va mai stresez cu problemele mele stupide! Am facut doua filmulete cu evolutia dioramei pe care va invit sa le vedeti alaturi de toate celelalte pe situl personal in sectiunea FILMULETELE MELE!
acestea ultimile au link direct de aici
filmul nr. 1
[Link Removed for Guests]
si continuarea filmul nr. 2
[Link Removed for Guests]

Va doresc tutulor sarbatori fericite si un an nou plin de impliniri matrete! :evil:
Ultima oară modificat Sâm Dec 13, 2008 11:00 am de către Prognosis, modificat 1 dată în total.
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

24 Dec 2007

Mesaj de Prognosis » Mie Dec 26, 2007 9:58 am

24 Dec 2007

Cateva instantanee, cu micile adaugiri de detalii si cu noua iesire-intrare a orasului in partea sa estica!
Podul ce prinde contur!!
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Bloc automatizat in diorama de la Slobozia.

Mesaj de Prognosis » Dum Ian 13, 2008 10:02 am

Bloc automatizat in diorama de la Slobozia.
Intrarea si iesirea din gara in trepte de viteza in circuit analog!



Dupa cum discutam si pe forum, chiar daca pare muuult mai frumos un circuit digital controlat de computer, eu unul stiu ca nu-mi voi putea permite asa ceva. Am convingerea ca nu sunt singurul iubitor de trebulete care nu are un buget foarte mare alocat pasiunii sale. Am decis astfel sa fac un bloc automat de intrare si iesire din gara, in trepte de viteza, functionand in circuit analog. De mentionat ca aceasta automatizare, poate fi oricand alimentata pe digital, inlocuind pur si simplu cele trei variatoare de tensiune cu blocurile Digi 1, 2 si resp. 3. Oricum de asa ceva este nevoie pe traseu.

Astfel, am izolat liniile, alcatuind trei tronsoane distincte si separate electric prin clipsuri izolatoare.
- Un tronson in fata garii, de la macaz la macaz, numai pe linia 1, cea alocata peronului de calatori si care cuprinde si linia de comanda oprire!
- Al dolea tronson, cuprinde linia B (abatuta) din fata garii, plus macazele din capete, plus cate inca doua sectoare de linii pe fiecare capat.
- Al treilea tronson cuprinde restul de linie din circutul interior, de la un capat, pana in celalalt pana la inchiderea serpentinei!

Avantaje!
Costul redus al investitiei!
Separarea consumatorilor pe blocuri de alimentare separate!
Posibilitatea manevrei diferite pe fiecare bloc in parte!
Posibilitatea reglarii vitezei pe fiecare bloc in parte!
Circuitul functioneaza indiferent de locomotiva pe care o bagi in traseu, indiferent de locul unde introduci masina respectiva, indiferent de timpul in care faci o schimbare de masina!
Totul fara programare sofisticata pe calculator, fara programarea masinilor, fara mari filosofii si cunostinte de electronica!
In plus, printr-o singura apasare pe un buton, tot acest amestec se poate anula, tronsoanele devenind la loc un circuit intreg, monobloc. Si asta pentru ca legaturile intre tronsoane, le-am trecut printr-un releu, care le poate anula in caz de necesitate. Dar asta nu e obligatoriu! E un supliment! :)

Imaginile spun totul: [Link Removed for Guests]

.............................................................................................................

Pe diorama mai exista un tronson alimentat separat, cel ce porneste de la iesirea din macazul curb din gara si duce pana la linia de aprovizionare descarcare a depozitului, asa zisul circuit de manevra!

Al doilea circuit, cel exterior, va beneficia si el in curand de o automatizare despre care insa, voi vorbi la momentul potrivit.
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Ian 13, 2008 3:43 pm

Parca nu-i diferenta intre analog si digital

[Link Removed for Guests]

Acuma, dreptu-i ca BR55 a lui Prognosis este dintr-o generatie mai veche si poate nu mai vrea sa suporte viteze mai mici.

Nu va luati de trecerile de la o viteza la alta in analog la digital este mai vizibila trecerea de la viteza de croaziera la aceea de franare.

La analog este o singura problema: la aceiasi tensiune este posibila, avand in vedere cand a fost fabricat madelul, sa te trezesti ca o locomotiva cu abur fuge mai tare decat un taurus sau un IC dar si asta se rezolva umbland la "legaturile motorului", o rezistenta, un balast ceva :grin:

Asa ca nu disperati analogisti. Orice se poate rezolva
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Ian 13, 2008 3:58 pm

Am uitat sa adaug un lucru foarte important.

Cred, spun cred deoarece cei cu e au mai multe cunostinete de electrotehnica ne pot lamuri mai bine, ca putem scapa de achizitionarea multor variatoare de viteza.
In principiu ce este un variator de viteza?
Este un reostat sau, mai clar, o rezitenta variabila.
Masurand tensiunea de iesire a unui variator de viteza prin calcule putem determina cu ce rezistenta putem inlocui variatorul pentru a obtine aceiasi tensiune la borne.

Gresesc cumva?
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Dum Ian 13, 2008 4:52 pm

@LDH

Nu gresesti (in mare) acea resistenta insa trebuie sa suporte consumul pe ea si genereaza implicit multa caldura! In alta ordine de idei, parca e mai frumos daca poti regla viteza pe tronsoane si in functie de starea de spirit din ziua respectiva, in functie de masinile pe care le rulezi la un moment dat, in functie de ce vrea muschiul omului in general :-D . Pe de alta parte, un reostat pur si simplu in alternativ nu mere! Iar in continuu, daca tot redresezi, daca tot pui un variabil, daca tot ai probleme de sarcina si trebuie sa deschizi cu reostatul sau cu rezistenta fixa un tiristor sau ma rog, un tranzistor de putere, atunci de ce sa nu folosesti un variator de tensiune standard. Pare mai "igienic" dupa parerea mea!
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns


Înapoi la “Prezentari si discutii despre diorame”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori