Intalniri ale Asociatiei, imagini

Scrie răspuns
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Lun Mar 17, 2008 1:24 pm

LDH scrie:Se pot pune si acolo fara probleme cu titluri diferite.
O facem daca Patria o cere :grin:
Este bine sa fie si aici.
Sunt, dar se pierde multa informatie, imagineaza-ti peste un timp cand aici vor fi 50-60 pagini cine le mai gaseste?
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Lun Mar 17, 2008 1:43 pm

Florinn scrie:
LDH scrie:Se pot pune si acolo fara probleme cu titluri diferite.
O facem daca Patria o cere :grin:
Este bine sa fie si aici.
Sunt, dar se pierde multa informatie, imagineaza-ti peste un timp cand aici vor fi 50-60 pagini cine le mai gaseste?
Am zis ca le punem si acolo.
Nu o sa se piarda nimic decat daca crapa serverul.

Din respect pentru membrii AMFB mi se pare normal sa apara aici si sa dam curs invitatiei de a le pune si dincolo lucru pe care o sa-l facem cu mare placere cat de curand cu toate reportajele noastre.
Ultima oară modificat Lun Mar 17, 2008 3:03 pm de către LDH, modificat 1 dată în total.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Lun Mar 17, 2008 1:50 pm

Orele fiind inaintate si mai avand cate ceva de vazut ne-am urcat in masina.

Regretul meu este ca nu am avut ocazia sa-i plimb prin oras sa le arat tot ce este de vazut, sa-i duc in port care este posibil sa dispara cu noul pod, sa le arat ramasitele unui slep din WW II ce a "calcat pe o mina", sa-i duc la tunuri, intr-un cuvant sa le arat ca desi Calafatul este un oras de provincie a cunoscut si vremuri infloritoare iar edilii nu s-au inghesuit sa darame si sa construiasca blocuri in locul frumoaselor case.

Poate cu alta ocazie avem mai mult timp si poate vom reveni avand in vedere si invitatia CFR-istilor de ai mai vizita.

Masina.
Drum de centura al Calafatului.
Viram dreapta spre Craiova si le arat ce a mai rams din vestitele sere de la Clafat care impreuna cu cele de la Isalnita erau printre cele mai vestite din tara.
Au ramas doar estacadele din beton ale conductelor pentru apa calda si abur.
In rest balarii.

Facem stanga si ne angajam spre Tr. Severin.
Drumul in reparatie. Se fac canale colectoare pe margine si podete.

Regrete ca nu putem sa ne abatem 3 km ca sa mergem pana la Manastirea Maglavit care se afla intr-unpeisaj foarte frumos si cu ocazia asta sa vada si Lok ce inseamna sa conduci pe nisip.

Trecem si de strada lui Petrache Lupu, Sfantul de la Maglavit care l-A vazut pe Dumnezeu.

Nu avem timp.

Urmeaza Hunia, Fantana Banului si Cetate.

Mergem inainte si la Primarie facem stanga, ocolind monumentul eroilor din WW I "asezonat" cu tunuri din WW II.

Le explic termenul de "oaga" si alti termeni locali ce dau numele cartierului tiganesc ce margineste drumul in coborare spre port.
Stadionul comunal in stanga iar din fostele ferme de vaci nu a mai ramas nici macar o caramida.

Drumul, macadam, ne duce drept spre liziera padurii de pe marginea Dunarii.
Trecem de pescarii, care se intindeau inainte pana aproape de Maglavit, intram in padure. Drumul este cocotat pe digul de pamant.
Ajungem in port.

Cunosteti istoria Casei de Creatie a lui Dinescu asa ca nu insist.

Voiam sa le arat cladirile apartinand de Capitania Calafat care au acelasi stil arhitectural ca garile vizitate de noi.
Din fericire sunt in picioare.

[Link Removed for Guests]


A disparut doar vechea magazie de cereale construita din lemn si a fost modificata cazemata ce dateza din WW II. Probabil din ratiuni artistice.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]


Biuta tunului de coasta nu a reusit sa fie demolata nici macar de vajnicii copaci

[Link Removed for Guests]


A aparut o noua constructie, se vede si in imaginea cu biuta, la care mesterii olteni s-au intrecut pe ei in ce priveste iscusinta si detaliile desi cladirea este construita din osb.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]


Alaturi de barci cu motor, daca faceti o vizita in zona, o sa vedeti si cateva exponate ce fac parte dintr-un mic minimuzeu tehnic.

Piesa de rezistenta este un tractor Lanz Bulldog contemporan probabil cu cheiurile Portului Cetate.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]


O motopompa datand de prin 1950

[Link Removed for Guests]


O sanie care nu stim din ce motive a primit si roti

[Link Removed for Guests]


Si o trasura care sigur a cunoscut vremuri de glorie

[Link Removed for Guests]

Intampinati de un vant foarte puternic am facut totusi cateva fotografii.
Dunarea se pare ca nu este atat de albastra pe cat se spune.

[Link Removed for Guests]


Altadata la aceste cheiuri erau acostate slepuri, uneori pe doua randuri, in timp ce altele isi asteptau randul ancorate undeva pe Dunare pentru a primi in magaziile incapatoare graul si porumbul romanesc.

Astazi la chei un ponton plutitor probabil baza pentru barcile cu motor

[Link Removed for Guests]


Am lasat portul in urma si am luat-o spre Cetate.

Povestindu-le despre vestitul boier Druga am sperat sa putem intra la "Castelul lui Druga" cum au denumit satenii resedinta de vara.
Din pacte nu am putut intra.

[Link Removed for Guests]


Se pare ca resedinta a fost revendicata de o ruda a boierului.
Poate este mai bine asa si "Castelul lui Druga" o sa cunoasca iarasi vremuri bune

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]


Nu am ratat moara aceluiasi boier. O constructie impunatoare.
Oare cu ce seamana arhitectura ei?

[Link Removed for Guests]


Urcam drumul, facem dreapta "La monumet" si ne oprim sa mancam.

Sarim peste acest capitol din ratiuni de colegialitate fata de Lok care nu stie sa manance felia de paine cu icrele in jos.

Masa terminata pornim mai departe.

De data asta spre casa dar nu spre Craiova sau Calafat ci spre Poiana Mare.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Lun Mar 17, 2008 2:59 pm

Ne-am luat la revedere de la Cetate si am pornit sa intalnim soseaua Craiova-Calafat.

Luam in roti, la propriu, santurile prost acoperite cu asfalt de la podete si ajungem la intersectie.

Stanga spre Craiova, atentie la viraj de stanga ca strange, frana si ne incadram la dreapta spre Poiana Mare.
Din asfalt se desprinde drumul de macadam ce duce direct la Halta Maglavit.

Nu-l urmam si facem dreapta pe asfalt spre trecerea la nivel fara bariera.

Mergem incet.
Din stanga, din Halta, apare un salam Desiro.
Cum abia mancasem nu-l prea bagam in seama dar ii dam prioritate.
Fara pasageri la mers de melc trece spre Calafat.
O fi in probe?
O sa inlocuiasca etajatele?

Cine stie?

Negasind raspunsul reluam panglica de asfalt spre Poiana Mare.
Drumul bun. Reasfaltat doar se apropie localele.

Apar rand, pe rand, ferma agricola, Spitalul de Nebuni si bariera.

Lok lasa masina la pas si cand traversam calea ferata vedem in fata garii un motor Malaxa.

Cum drumul ne duce singur spre gara nu mai trebuie sa-i spun lui Lok pe unde sa o ia.

Imi trec prin fata imagini de altadata.
Toate magaziile din jurul garii si in special cele de pe partea cu satul gemand de rosii. Cat vedeai cu ochii munti intregi de ladite si ambalaje "Export Romania", oameni cu carucioare pe doua roti incarcate cu ladite pline ochi cu rosii stand cuminti la coada la centrele de predare.
Animatie, vanzoleala, un dute-vino fara sfarsit.
Liniile statiei neincapatoare.

Pe vremuri trenul mixt ce pleca spre Golenti si/sau Calafat din Poiana Mare se numea "Catarita".
Nu am reusit sa aflu de unde i se trage.


A fost candva ... acuma este liniste.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

In gara doar "Daniela" vagonul motor Malaxa cu nr. 953, botezat asa dupa numele sotiei primului mecanic ce l-a adus in Poiana Mare.
Sta linistit in bataia soarelui de dupa amiaza si asteapta ora 19:15 trecute fix sa plece la drum

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Oprim si ne punem sa facem cateva fotografii.
Apare Seful de tren si intram repede in vorba cu el.
Reusesc sa-i readuc in memorie Catarita si ne spune noul nume al motorului si de ce-l are.
Accepta sa faca o poza de grup si cand ne luam la revedere ne face invitatia sa revenim si poate sa facem o plimbare si cu Daniela.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]


Lasam in urma gara. Ajungem in centru si facem stanga spre Bechet.
Parcurgem localitatile cu viteza legala pentru a vedea cladirile si mai ales urmele inundatiilor de anul trecut de la Rast.

Se face noapte

[Link Removed for Guests]


Corabia

Traversam calea ferata si-i zic lui Lok sa o lase usor sa nu ratez strada sper port.
Nu am ratat-o.
Din pacate locul era neluminat.
Coboram disrect spre siloz si facem putin stanga iar in bataia farurilor indreptate spre Dunare zarim pavilionul de stat fluturand la pupa slepului ancorat la ponton.
Nu facem poze si o luam spre Turnu Magurele.

O mica contrazicere legata de starea drumului dupa trecerea Oltului.
A fost asa cum am spus. Macadam.

Oprim la iesirea din Turnu sa ne dezmortim si mai coboram din masina in fata caselor.

Obositi dar cu bagajul de cunostinte completat conchidem ca o zi este prea scurta pentru un asemenea tur.

Erau prea multe de vazut si ma bucur ca nu am abdicat de la ideea initiala.
Tinta Clafat.
Ca au mai fost si altele pe langa nu a putut decat sa ne bucure.

Fotografiile ce insotesc textul sunt facute de Alex, Lupul Alb, Lok si LDH.

Oare cand mai mergem pe acolo?

Ce urmeaza?
Ultima oară modificat Lun Mar 17, 2008 3:24 pm de către LDH, modificat 1 dată în total.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2778
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Lun Mar 17, 2008 3:20 pm

Doar o mentiune,

acel elevator este un elevator Kaiser despre care am mai scris anterior. In ciuda aspectului sau este cel original. A fost construit si introdus masiv in remizele CFR in perioada interbelica odata cu introducerea in serviciu a locomotivelor cu capacitati sporite de inmagazinare la tender.
Original erau actionate de un motor diesel, ulterior inlocuit cu unul electric pe baza unui proiect elaborat de un inginer CFR.

Elevatorul este la baza un model german, putin simplificat.
Anterior acestui elevator nu a existat nici unul, incarcarea tenderelor facandu-se cu cosuri de nuiele, urcate in spate pana la tender pe o estacada din lemn. Nu era munca usoara....
cristiCFR
Mesaje: 944
Membru din: Mar Iun 19, 2007 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de cristiCFR » Lun Mar 17, 2008 5:39 pm

LDH,
Bravo , excelente pozele si reportajul ,l-am citit pe nerasuflate :grin:
ImagineImagine
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mar Mar 18, 2008 2:52 pm

Multumesc Cristi

Si ca tot am patit-o rau cu PC-ul, m-au ajuns blestemele :grin: , am ravasit putin arhivele si am dat peste Valurile Dunarii.

Nuuu, nu Valurile Dunarii valsul ci cateva imagini surprinse de Alex ca sa va faceti o idee cam ce vant am indurat pe cheiul de la Cetate

[Link Removed for Guests]
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Mar Mar 18, 2008 4:38 pm

Multumesc la randul meu tuturor celor care au facut parte din mica "expeditie" pana la Calafat si care si-au rupt din putinul lor timp liber pentru a posta aici poze si a face un frumos reportaj despre acest "capat de linie" interesant. Daca data viitoare va hotarati mai din timp, as putea incerca sa ajung si eu la Bucuresti pentru o asemenea "expeditie"!

O ultima remarca glumeata: stiati ca localitatea Calafat este printre putinele din Romania care se poate mandri cu un nume de origine ...araba?

Cuvantul initial este "gallaf", plural "gallafat" (pluralul in araba se formeaza adaugand sufixul -at) si denumeste o suvita subtire din canepa imbibata in gudron, care se impaneaza intre scandurile unei corabii pentru a face coca ei impermeabila. Termenul a fost introdus in Romania cam prin secolul al XV-lea de catre genovezi, care au intemeiat se pare si localitatea respectiva! ;-)

O intrebare: remiza de locomotive avea patru sau trei ferestre in fatada laterala, respectiv era modelul "Focsani" sau modelul "Curtea de Arges"? Ati facut cumva masuratori ale ei?

Salutari din Constanta,
Dorin
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mar Mar 18, 2008 4:56 pm

Buna Dorin,

Remiza are cate patru ferestre pe laterale.

Din pacate datorita vegetatiei nu ne-am putut apropia de peretii laterali spre linia curenta.

Ce pot sa iti mai spun este ca are usi la ambele capte iar in spate, in dreptul gardului incintei este o poarta pe care sigur iesea o linie sau doua ce traversa/traversau, probabil pe un pod - se mai vad urmele pilelor - un mare sant si mergea spre zona industriala.
Astazi in "parcul industrial" se face accesul direct din noul triaj si de pe o linie ce pleaca inainte de intrarea in depou.

Remiza mai are pe o laterala ceva ce ar fi trebui sa fie ateliere.
Au alta destinatie iar vechile ferestre au fost inlocuite cu tamplarie PVC cu geam termoizolant dar fara sa afecteze ancadramentele.

Oamenii de pe acolo au renovat remiza si anexele ei iar celelate instalatii, desi vechi si neutilizate de ani buni, sunt pastrate curate - vezi canalul de cenusa care aproape ca staluceste de curatenie.

Probabil ca daca ar fi bani ar fi aduse la o stare mai buna toate minunile din depoul Calafat care si asa nu arata prea rau.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
COObra
Mesaje: 696
Membru din: Sâm Iul 23, 2016 8:06 pm
Localitate: Ilfov, Ciorogarla
Contact:

Mesaj de COObra » Vin Mar 21, 2008 9:45 am

tin sa il critic prima oara pe LDH care se plangea ca nu are lumina sa faca poze......dar de ce ai trepiedul de la mine?.....ca sa pui aparatul pe el sa poti face poze fara lumina.
in alta ordine de idei .....excelent reportajul in binecunoscutul stil LDH-ian cu care ne-am obisnuit.
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Vin Mar 21, 2008 9:51 am

Buna COObra,

Mai intai multumesc pentru aprecieri!

Da, aveam trepiedul si cardul de 1Gb pe care mai era loc suficient, numai ca la Corabia este o combinatie care si ziua poate sa iti creeze greutati: localiate de frontiera, port, linii CF, siloz si, nu in ultimul, rand vama.

Ne-am gandit si noi la poza de pe trepied cu timp de expunere lung exact cat sa pice peste noi granicerii.

Am preferat in locul curatatului cartofilor la pichet sa revenim in acele locuri ziua.

Despre curatatul cartofilor si uimirea unora de cati pot curata intr-o ora si cate vase pot sa spele in acelasi timp fara sa scape unul pe jos cu alta ocazie :grin:
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Vin Mar 21, 2008 10:25 am

@ LDH,

Felicitari inca o data pentru stilul reportericesc, reusesti sa-l faci si pe "cititor" sa parcurga drumul impreuna cu tine, ceea ce nu-i putin lucru!

Iar despre curatatul cartofilor, s-ar zice ca vorbesti din experienta! :-D

Mai exista o varianta pe care eu, ca ne-posesor de trepied, o folosesc cu mult succes: asezarea aparatului pe un element orizontal din peisaj, sau fixarea lui verticala pe un zid. In ambele cazuri trebuie sa te multumesti cu o incadrare "aproximativa" iar declansarea trebuie pusa pe "automat" altfel cand incerci sa apesi pe buton misti aparatul, insa rezultatele acestei metode sunt surprinzator de bune!
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Vin Mar 21, 2008 10:43 am

Buna Victorian,

Merge orice metoda dar nu noaptea cand stai lipit de un stalp pe care sunt panouri de parca ar fi indicatoare de circulatie.

Unul te avertizeaza ca esti intr-o localitate de frontiera
Altul ca esti in perimetru zonei de protectie CFR
Altul ca te afli in fata portilor Vamii

Adevarul este ca nu l-am vazut pe cel cu fotografiatul interzis :grin:

Imagineazati cum am aparut noi acolo.

Drumul este in coborare.
Bezna de nu poti sa iti vezi nici varful nasului.
Apar niste faruri care matura tot, vireaza stanga pe langa siloz, opresc in dreptul liniilor CF si indreapta luminile spre slepul la ancora.
Stam cu motorul pornit si ne gandim ce sa facem.

Un scenariu pentru Sergiu Nicolaescu si filmele lui cu comisarul Moldovan :-D

Ei, cu cartofii este o poveste mai lunga dar draguta in felul ei.
Poate odata, cine stie, legata de un reportaj o sa amintesc de ea.
Doua amanunte.
Aveau cutitele foarte bine ascutite si spalatul vaselor se facea cu cenusa de lemn :grin:
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
cosmin78
Mesaje: 5801
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Vin Mar 21, 2008 1:34 pm

@LDH

bravo! :aplauze: :aplauze: :aplauze:
inca o data imi exprim regretul ptr imposibilitatea de a participa la o asemenea
"expeditie" pe linia Calafatului...unde personalul de Calafat sau "Calafatul",cum i se
mai spune,mi-a leganat copilaria si inceputul/sfarsitul vacantelor scolare...nu pe
toata lungimea ce-i drept,insa pana la halta Boureni,dupa care urma Bailestiul...
Cosmin
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Mar 23, 2008 1:52 pm

Alio!!!!

Alio!!! Tovarsi AMFB-isti!!!

In special cei care ati fost pe la club si ati facut poze de ce nu puneti pe forum?

Prezenta:

Gina, Lok, Mistretu, Pcg, Radu Sofran, Sesamcave, Silviu si je.

Hai dati navala cu textul si fotografiile!
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns


Înapoi la “Asociatia Modelistilor Feroviari Bucuresti”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator