Macheta clubului, subiect dedicat discutiilor

Moderatori: LDH, LDH

Închis
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Lun Feb 18, 2008 4:33 pm

catalin scrie:Problema este ca nu am o idee despre ce se vrea pentru a face o recomandare buna. Asa cum scriam se penduleaza intre cladiri monumentale si gari mici de provincie.
Nu dorim gari monumentale deoarece, cel putin acuma, nu o sa putem sa le facem. Avem mult de recuperat.
Dorim o gara care sa poata fi pusa pe modul fara sa sara in ochi desenul liniilor si sa fim apostrofati ca nu este bine. Mai bine discutam acuma decat sa modificam dupa.
Ne place intrarea de la capatul X iar la capatul Y, daca se poate si nu contravine flagrant realitatii, vrem sa avem un peron pentru automotor cu linie moarta (de garare cum ii place lui mpursu) iar langa ea, daca gara nu are un corp, un depozit de coletarie.

Depoul avem libertatea sa-l punem unde vrem. Pentru micsorarea suprafetei desenului a fost trecut in fata garii dar in urma discutiilor cu colegii de club am convenit sa-l plasam la unul din capete iar la celalalt, daca ne tin curelele, sa fie un triaj de marfa.
In gara raman doar liniile care se vad acuma. Cladirile nu au legatura cu ce o sa fie. Sun puse ca sa nu fie prea arid peisajul.

Eu si nu numai eu sunt impotriva liniilor care trec unele peste altele, se ingramadesc si nu lasa loc peisajului, altor artere de circulatie si cladirilor.
Aici am cazut "la pace" cu colegii de club de la prima discutie. Acord deplin deci nu ne abatem de la regula.
Totul trebuie sa fie cat mai aerisit ca sa poti vdea ce poftesti pe macheta fara a ti se obtura privirea.
Consider ca o asemenea abordare se apropie mult de ceea ce inseamna modelism.
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5302
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Lun Feb 18, 2008 4:34 pm

buna catalin,

gara Comana (singura gara importanta intre Bucuresti si Giurgiu, linia fiind simpla acolo se "asteapta" trenurile unul pe celalalt ar fi o optiune... si este destul de mare... ca sa nu mai zic ca un voiaj foto acolo ar fi usor, e la 39km de Bucuresti... (atentie la drum insa, am fost acolo cu faimoasa mea masina si acolo era sa ramana... acum aproape un an)

"segmentele OBB" pentru moment inca nu poarta nume, sunt mai multe variante de nume din Buergenland in calcul... plus "Lunca Mare" pentru expozitii unde e nevoie de o gara romaneasca... ;)

pentru cei care nu cunosc referinta, iata aici:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?n ... pic&t=1652
;)
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2738
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Lun Feb 18, 2008 4:43 pm

LDH,

e o gara infundata (terminala) ?
Da-mi o schita si pot sa-ti spun cu ce gara din Romania ar putea corespunde. O sa ma limitez mai mult la Vechiul Regat si pentru ca Ardealul are alt spirit arhitectonic.
Ultima oară modificat Lun Feb 18, 2008 5:19 pm de către catalin, modificat 1 dată în total.
All aboard !
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Lun Feb 18, 2008 4:44 pm

Nu

Pun imediat un desen cu ideea ca sa discutam mai la concret.
Spun ideea deoarece chiar asta este acuma.
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Lun Feb 18, 2008 5:34 pm

Ideea generala

Imagine
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5302
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Lun Feb 18, 2008 5:37 pm

hmmmm...

gara asta o vad bine cu o linie principala sau secundara simpla... cel putin intr-o parte... ca sa fie si putin "un tren il asteapta pe celalalt" pe acolo, nu sa treaca ICE-uri si TGV-uri fara oprire ca trenul prin gara :D

dupa numarul de linii si configuratie ne indreptam spre o gara medie, de categoria a IIa... lasam Burdujenii si o luam spre Turnu Magurele ;)
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Lun Feb 18, 2008 5:39 pm

Pai si asta este marea dilema

Am dorit linie dubla ca sa putem pleca "aiurea" mai departe.
TGV-uri o sa treaca daca are cineva altfel nu prea vad.
De oprit o sa opreasca toate trenurile deoarece ea o sa fie statia principala a machetei.
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5302
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Lun Feb 18, 2008 5:43 pm

de ce sa nu faceti o gara de incrucisare in Y? linie dubla intr-o parte si in cealalta doua linii simple... care dupa semnal se duc fiecare pe drumul ei...

cum aveti "Hosentraeger" nu e o problema, orice tren poate merge oriunde...

sau o gara de incrucisare cum existau prin Mecklenburg, se intlanesc 4 linii din patru directii diferite... ma gandesc la gara Karow de exemplu, acolo sunt chiar 5... simple, bineinteles (vezi numarul MIBA Spezial din 2007 cu tema "Bahnknoten", noduri de cale ferata)
toate cele bune,
HR
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Lun Feb 18, 2008 5:48 pm

Pai desenul nu ar suferi modificari daca in capatul Y, sa zicem, plecam in directii diferite.
Am dorit sa facem posibil accesul pe oricare din liniile garii indiferent pe ce linie vii din traseu.
Ce urmeaza dupa dublele jonctiuni, pana acuma, este la liber.
Se poate ca o linie sa mearga in triaj si in depou sau in traseu.
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5302
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Lun Feb 18, 2008 5:53 pm

dupa mine, ar trebui sa mearga in traseu si depoul (mic, eventual pentru un automotor sau locomotiva locala de manevra, diesel sau cu aburi dupa caz si cu dotarile respective) sa fie legat de liniile garii, eventual de cea infundata din dreapta... asa automotorul ar avea ceva "autonomie" fata de linia principala cand merge la alimentare...
toate cele bune,
HR
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Lun Feb 18, 2008 6:05 pm

Legat de depou.
Desi initial era amplasat pe un modul aflat in fata plnului statiei avand in vedere ca o sa fie necesar sa punem in spatele garii inca o planseta ca sa reprezentam ceva din localitate, depoul, o sa fie pus in planul doi, dupa liniile care merg in traseu.

Nu prea merge insa sa plece intrarea in depou din linia de evitare de la capatul Y al statiei. Se fac prea multe manevre iar una din linii, automotor sau coletarie, trebuie sa fie libera.
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5302
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Lun Feb 18, 2008 6:07 pm

ok, de acord, insa ce faci... ii mai tragi un Hosentraeger si pe modulul doi sau cel care vine de pe cealalta linie spre depou merge o bucata pe firul fals?
toate cele bune,
HR
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Lun Feb 18, 2008 6:18 pm

Daca am considera ca liniile de la capatul Y pleaca in directii diferite cred ca as risca sa incurc putin traficul cu un macaz care sa duca spre depou pe linia ce poate merge spre o statie mica terminala ca tot sunt unii care vor exploatari miniere si forestiere.
Ar fi interesant

Acelasi lucru, chiar daca linia este dubla spre o satie mai mare, as face si la capatul X pentru a intra in abatere spre triaj.
Problema la triaj nu este intrarea. Problema este iesirea care trebuie sa permita intrarea pe oricare dintre cele doua linii. Iesire pe linie simpla cu un DKW si un schimbator ar rezolva problema.
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5302
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Lun Feb 18, 2008 6:23 pm

in depou aveti prevazuta o turnanta? daca da, n-ar fi neaparat o problema...

sa nu uitam totusi ca, cel putin in Laender-urile germane se prevedea ca depoul sa nu fie legat la liniile directe ci la celelalte linii ale garii... deci iata-ne inapoi la problema dinainte... ;)
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Lun Feb 18, 2008 6:26 pm

O turnanta o sa fie.

Daca dai cateva pagini inapoi, exceptand faptul ca depoul este plasat in fata statie, ai sa vezi ca depoul era legat intial la o linie folosita doar pentru manevra locomotivelor si a vagoanelor cu combustibil ce alimentau depoul.
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
Închis


Înapoi la “Asociatia Modelistilor Feroviari Bucuresti”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat