Anunt important: [Local Link Removed for Guests]

Macheta clubului, subiect dedicat discutiilor

Închis
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2790
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Lun Feb 18, 2008 2:01 pm

Poate trebuie facut invers. Puneti pe hartie ce va doriti de la aceasta gara, pentru ca din ce citesc baleiati intre Burdujeni (o gara monumentala) si Orasova sau cele de pe Craiova-Calafat, care sunt gari de rang 3 sau variante ale acestora.

Scrieti ceva de felul: peroane deschise, magazie de marfa, epoca e foarte importanta, dimensiunile garii etc. Si apoi se pot face propuneri cu argumente pro si contra.
Cladirea de calatori e unul din elementele extrem de importante si de impact (atat pentru restul asezarii machetei cat si ca impact vizual pentru privitor).
Consens national nu va fi oricum niciodata decat in utopia unui fost presedinte...

In masura in care acceptati sfaturi pot sa va dau macar o idee.
All aboard !
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Lun Feb 18, 2008 2:37 pm

Corect Catalin,

Tocmai aici suntem putin, putin mai mult, impotmoliti

Ideea este sa facem un modul de gara pe care sa poata rula garnituri de tren de la Ep.I pana astazi.

Gara Brdujeni credem, cel putin pentru moment, este o palarie cam mare pentru noi.
Motivele nu le mai expun deoarece cred ca sunt clare.

Atunci ne-am gandit ca nu ar fi rau sa cautam o alta varianta si, din vorba in vorba, fara a argumenta, era si prea tarziu pentru asta, trecuse ora 24, au aparut cele doua idei: Orsova sau o statie de pe ruta Craiova - Calafat.

Intrebarea este: crezi ca ar fi deranjant daca aranjamentul liniilor nu ar avea nicio legatura cu aranjamentul real?
Aici nu este vorba numai de ce spun modelistii si de aceea te intreb.
Daca tu ai vedea un asemenea modul de gara, chiar daca cladirea garii ar fi reprezentata pana in cele mai mici amanunte fiind o lucrare de exceptie, cum ai privi faptul ca liniile nu au legatura cu realitatea?

Craiova - Calafat are statii frumoase dar nici una din traseu nu are depou.
Noi vrem sa punem depoul langa gara.
Iar apare o controversa legata de imagine.

Adevarul este ca traseul liniilor l-am imaginat ca pe un amestec care sa ne-a dat posibilitatea sa facem intrarea pe curb, la capatul X, sa zicem, iar in celalat capat parca ne-ar placea ceva de genul aranjamentului de la peronul nou Timisoara. Evident ca nu or sa fie atatea linii dar asta este ideea.

Sfaturi acceptam de la toti cei care doresc sa ne ajute si tinem sa le multumim anticipat.

In fond macheta nu o facem singuri ci impreuna cu voi si este de dorit si va asteptam sa interveniti.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Lun Feb 18, 2008 3:01 pm

LDH,

Pana acum n-am comentat fiindca am asteptat sa vad cum evolueaza ideea, insa daca ma intrebati va puteam spune din start ca gara Burdujeni este subiect de "doctorat" in materie de modelism, si aici nici macar nu vorbim despre material rulant, ci de modele de constructii, adica teoretic ceva mai simplu fiindca nu se misca nimic la ea, doar trebuie sa arate ca in realitate!

Desigur, nu pun la indoiala capacitatea voastra de a realiza practic un asemenea model, insa a face asta fara sa ai la dispozitie planurile complete ale casei implica o
munca in plus pentru voi, care nu are nimic de-a face cu modelismul ci este efectiv proiectare de arhitectura!

Nu zic ca nu se poate face, am vazut si minuni mai mari realizate perfect, insa cred ca intr-adevar gara Burdujeni la scara H0 v-ar fi "mancat" cam mult spatiu, nu numai ea in sine, ci si faptul ca o asemenea gara mare trebuie sa vina "la pachet" cu multe linii, triaje, depozite etc. Nu stiu daca aveti atata spatiu la dispozitie!

Daca va re-orientati catre o gara mai mica de pe o linie secundara, se schimba treaba. Va fi si gara mai mica, dar si spatiul ocupat de linii in fata ei incepe sa devina mai rezonabil. Pana la urma, poate sa fie absolut la fel de atractiv, doar ca mai putin dificil de realizat. Si chiar tot aveti de ales, nu vad de ce ar trebui sa va impuneti lucruri extrem de dificile, cand exista si cai mai lesnicioase de a rezolva problema!

Cat despre marea voastra problema legata de lipsa planurilor, eu cred ca nu este o problema atat de mare daca va adresati cui trebuie ;-)

Deci dupa ce va hotarati ce anume vreti sa faceti, trebuie doar sa-mi puneti la dispozitie niste poze clare, de ansamblu si de detaliu, plus cateva masuratori, si va pot ajuta!

S-auzim numai de bine!

Dorin
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2790
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Lun Feb 18, 2008 3:38 pm

LDH,

zici ca pe linia Craiova-Calafat nu e nici o gara cu depou...
Calafat are remiza liniara (2 locuri) placa, elevator, castel de apa etc....

Revenind la ce scriai tu, nu cred ca afecteaza atat de mult faptul ca nu respectati intocmai configuratia liniilor, atata vreme cat nu se ajunge la enormitati de felul amplasarii placii de intoarcere in fata garii, etc...
Personal admir nu atat repsroducerea fidela a realitatii (de cele mai multe ori un demers imposibil) cat incercarea de a respecta pe model aceleasi reguli care dicteaza in viata reala. Un fel de "bun simt modelistic" despre care ar fi multe de povestit.
Oricum nu veti reusi sa respectati o configuratie exacta pentru ca o statie de dimensiuni medii se intinde pe cel putin 1 km din capul X in Y.

Sa inteleg ca voi cautati o gara care si-a pastrat in mare aspectul original din epoca 1 pana acum (pentru a rula material rulant de diverse epoci) si care sa fi avut eventual aproape un depou cu tot ceea ce presupune acest lucru ?
Si eventual o gara de dimensiuni "rezonabile" care sa nu implice o "teza de doctorat" in modelism ?

PS. Later edit: exista o gara in Romania neschimbata din 1869, cu intrare in curba din capul X, remiza circulara cu 7 (sau parca 9....nu mai stiu, citez din memorie) amplasata aproape de gara, placa turnanta, castel de apa si pacura si elevator kaiser, specific CFR. Si nu este atat de mare si complexa ca Burdujeniul...
Ultima oară modificat Lun Feb 18, 2008 3:44 pm de către catalin, modificat 1 dată în total.
All aboard !
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Lun Feb 18, 2008 3:42 pm

Buna Dorin,

Problema mea este alta desi unii or sa spuna "daca mie-mi place merge si asa" si se refera la ce am spus mai sus.

Poate exista un compromis intre o gara, indiferent care este ea, si configuratia liniilor?

Daca mi se raspunde ca pot face un astfel de compromis atunci stiu ce trebuie facut.
In fond nu trebuie sa reprezinti toata gara ci numai un segment din ea.
Pentru o gara de pe o linie secundara unde numarul liniilor rar depaseste cifra 4 lucrurile sunt mai simple (vezi cazul statiei Lipanesti unde, daca este sa o plasez in zilele noastre, exclus, conform informatiilor de la Catalin, am o singura linie :grin: )

Problema proiectarii nu este o problema in sine, adica nu este o problema legata de munca efectiva, este o problema de documentatie.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5321
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Lun Feb 18, 2008 3:43 pm

catalin, Dorin, Dorel @ ceilalti:

ce parere aveti de Itcani/Itzkany? acolo se poate face schimb de locomotive linistit, remize din belsug, linii nu foarte multe, totul exista de la 1870 incoace...
toate cele bune,
HR
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Lun Feb 18, 2008 3:43 pm

catalin scrie:LDH,

zici ca pe linia Craiova-Calafat nu e nici o gara cu depou...
Calafat are remiza liniara (2 locuri) placa, elevator, castel de apa etc....

Revenind la ce scriai tu, nu cred ca afecteaza atat de mult faptul ca nu respectati intocmai configuratia liniilor, atata vreme cat nu se ajunge la enormitati de felul amplasarii placii de intoarcere in fata garii, etc...
Personal admir nu atat repsroducerea fidela a realitatii (de cele mai multe ori un demers imposibil) cat incercarea de a respecta pe model aceleasi reguli care dicteaza in viata reala. Un fel de "bun simt modelistic" despre care ar fi multe de povestit.
Oricum nu veti reusi sa respectati o configuratie exacta pentru ca o statie de dimensiuni medii se intinde pe cel putin 1 km din capul X in Y.

Sa inteleg ca voi cautati o gara care si-a pastrat in mare aspectul original din epoca 1 pana acum (pentru a rula material rulant de diverse epoci) si care sa fi avut eventual aproape un depou cu tot ceea ce presupune acest lucru ?
Si eventual o gara de dimensiuni "rezonabile" care sa nu implice o "teza de doctorat" in modelism ?
Atunci lucrurile se simplifica.
Legat de "Un fel de "bun simt modelistic" despre care ar fi multe de povestit" chiar te rog sa dezvolti ideea ca este foarte interesanta si nu numai pentru mine.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2790
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Lun Feb 18, 2008 3:45 pm

PS. Later edit: exista o gara in Romania neschimbata din 1869, cu intrare in curba din capul X, remiza circulara cu 7 locuri (sau parca 9....nu mai stiu, citez din memorie) amplasata aproape de gara, placa turnanta, castel de apa si pacura si elevator kaiser, specific CFR. Si nu este atat de mare si complexa ca Burdujeniul...

Horia, gara Itcani imi place pana la un punct. Cladirea e superba, dar depoul existent vis-a-vis de gara e o creatie recenta, a gandirii proletare. Drept, din beton.....

Vedeti ce am scris mai sus cu albastru.
E vorba de gara Roman.
Eu va pot ajuta cu schita de amplasament din 1893, cu toate detaliile statiei.
Ultima oară modificat Lun Feb 18, 2008 3:51 pm de către catalin, modificat de 2 ori în total.
All aboard !
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Lun Feb 18, 2008 3:46 pm

Horia_Radulescu scrie:catalin, Dorin, Dorel @ ceilalti:

ce parere aveti de Itcani/Itzkany? acolo se poate face schimb de locomotive linistit, remize din belsug, linii nu foarte multe, totul exista de la 1870 incoace...
Sincer eu sunt pe langa subiect in cazul acesta :oops:

Ar trebui putin dezvoltat ca sa ne facem o idee
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Lun Feb 18, 2008 3:47 pm

catalin scrie:PS. Later edit: exista o gara in Romania neschimbata din 1869, cu intrare in curba din capul X, remiza circulara cu 7 (sau parca 9....nu mai stiu, citez din memorie) amplasata aproape de gara, placa turnanta, castel de apa si pacura si elevator kaiser, specific CFR. Si nu este atat de mare si complexa ca Burdujeniul...
La Burdujeni am renuntat asa cum am scris si subliniat

Burdujeni este o palarie prea mare pentru noi
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2790
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Lun Feb 18, 2008 3:50 pm

Eu am oferit o alternativa si am scris mai sus de ce. Gara Roman.
All aboard !
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Lun Feb 18, 2008 3:54 pm

De ce nu?

Te rog, daca ai posibilitatea, sa ne ajuti cu mai multe detalii.

p.s.Nu uita sa deschizi un subiect legat "Bunul simt modelistic". Am spus-o si o repet ca este foarte bine venit si sunt sigur foarte interesant pentru toata comunitatea modelistica.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5321
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Lun Feb 18, 2008 3:57 pm

catalin, tu nu ai un plan de la gara austro-ruso-romana din Suceava (alias Itzkany)?

poze am avea multe cu cladirea de pasageri, ba chiar se poate si masura la fata locului pentru ca nu s-a schimbat prea mult in cei 130 de ani de viata :)

o alta propunere ar fi gara Comana pe Giurgiu-Bucuresti (-Filaret, -Progresu); gara din 1869, linii inca neschimbate, remiza dreapta, turn de apa si macara de apa originala, cladire de pasageri marita in anii 1950-60, pod metalic sistem Warren peste Neajlov... linie principala simpla neelectrificata, material rulant variat de la Hecht-uri pana la WLABmee de Sofia :)
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2790
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Lun Feb 18, 2008 4:20 pm

Buna Horia,

Nu am planul garii Suceava Nord. Tot ce am despre Itzkani sunt cateva ilustrate de epoca anterioare lui 1918 si poze facute de mine prin 2002-2003.

Pana la urma cei care construiesc macheta vor decide. Si Comana este o optiune buna. Problema este ca nu am o idee despre ce se vrea pentru a face o recomandare buna. Asa cum scriam se penduleaza intre cladiri monumentale si gari mici de provincie. Deci gama e mare si sunt suficiente optiuni. E bine intr-un fel ca exista aceasta nelamurire. Inseamna ca avem gari frumoase deci e greu de ales. Si ma bucur ca romanii au inceput sa-si plece ochii spre ce au ei in ograda. Pana acum am cunoscut americani, nemti, austrieci, unguri care doreau sa afle mai multe despre garile noastre. Mai putin romani...

LDH, nu deschid un subiect despre acel "bun simt modelistic" si pentru ca nu vreau sa pornesc polemici inutile. Totul se rezuma la a incerca sa redai realitatea. Pana la urma asta cred eu ca e modelismul. Modulul lui Horia, cu linia lui simpla care strabate un peisaj de campie (scuze Horia, nu-mi aduc aminte cum ti-ai botezat modulul) pare o imagine mult mai reala decat 100 de linii si incrucisari intr-o gara mica de provincie cu clopot de peron, munti care pornesc din plina campie, tuneluri cu gabarite de 3 ori mai mari decat ar trebui sa fie, etc.... Cam asta e ideea....
All aboard !
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Lun Feb 18, 2008 4:33 pm

Pai cam asta e ideea Horia,

Mai intai prietenii nostri ar trebui sa se hotarasca asupra subiectului, fie ca-i vorba despre gara Roman, unde Catalin are planul autentic al liniilor, ceea ce este un excelent punct de plecare, fie ca-i vorba despre gara Comana, unde fotografiai tu Hecht-uri prin anii '90!

Poze putem avea multe sau putine, dar daca e vorba de o gara care inca exista in forma ei originala nemodificata sau doar o bucata din ea (cazul meu cu gara veche din Sinaia), ideala ramane in orice caz o vizita la fata locului pentru a face macar cateva masuratori de control. In ceea ce ma priveste am mai multe proiecte modelistice in desfasurare (sau mai degraba stagnare) si fara exceptie ma lovesc de aceeasi problema: a masuratorilor la fata locului.

Cred ca pana la urma, a incerca sa faci un model fara sa fi vizitat macar gara respectiva, daca mai exista, mi se pare asemenea unui arhitect care se apuca sa proiecteze fara sa fi vizitat macar sit-ul viitoarei constructii, ca sa cunoasca nemijlocit locul in care urmeaza sa isi amplaseze viitoarea opera. Nu ca n-ar exista si d'astia, si inca nu putini! :grin:

Este pacat, atunci cand investesti atata munca in realizarea unui model, sa nu pornesti de la niste planuri despre care sa stii ca sunt cat mai apropiate de realitate si cat mai corecte posibil.

Este de asemenea pacat, atunci cand avem asa o bogatie de subiecte feroviare sub nasul nostru, sa continuam sa ne populam dioramele cu aceleasi kit-uri nemtesti carora sa le "schimbam palaria" sau botinele nemtesti cu opinci incercand sa le dam o alura neaosa, in loc sa ajungem sa ne dezvoltam propriile modele autentice.

Cat despre modul in care in fata unei gari autentice poate sa fie o desfasurare de linii nu neaparat identica realitatii, aici cred ca se aplica ideea modelistilor americani despre care vorbea Horia mai demult privind "compresia selectiva". Adica un parcurs care in realitate poate sa aiba un kilometru lungime de la capatul x pana la capatul y al statiei, pe o diorama poate sa ocupe mult mai putin spatiu corespunzator, prin "comprimarea" elementelor constitutive interesante si "extirparea" partilor nesemnificative, fara ca aceasta sa dauneze efectului artistic de ansamblu.

Ganditi-va la o fotografie facuta cu un zoom puternic in lungul liniilor, unde se vad dintr-o singura privire toate elementele constitutive ale statiei. Intr-o asemenea poza, latimea ramane aproape nemodificata, in schimb lungimea este puternic "comprimata" prin efectul de perspectiva!
Închis

Înapoi la “Asociatia Modelistilor Feroviari Bucuresti”